تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821083265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني دبير ستاد گردشگري جنگ در گفتگو با حيات:حوزه دفاع مقدس در بدنه دولت نهادينه مي شوددولت در قالب طرح جامع گردشگري جنگ ايفاي نقش مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني دبير ستاد گردشگري جنگ در گفتگو با حيات:حوزه دفاع مقدس در بدنه دولت نهادينه مي شوددولت در قالب طرح جامع گردشگري جنگ ايفاي نقش مي كند


تهران – حيات

دبير ستاد گردشگري جنگ گفت : دولت نهم به اين نتيجه رسيده كه بايد با انجام سرمايه گذاري نقش خود را در حوزه دفاع مقدس ماندگار كند.
عليرضا مقيمي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي حيات ضمن بيان اين مطلب، گفت: تا چندي پيش يك پندار نادرستي بر اين حوزه حاكم بود و آن اين كه تنها نيروهاي حوزه دفاع مقدس بايد در اين حوزه فعاليت داشته باشند درحالي كه هم اكنون ديدگاه دولت نسبت به اين حوزه تغيير كرده است و از همين رو ما درحال برنامه ريزي هستيم تا حوزه دفاع مقدس را در بدنه دولت نهادينه كنيم.
وي افزود: چگونگي ايفاي نقش دولت در قالب طرح جامع گردشگري جنگ ديده شده به طوري كه پيش بيني مسيرهاي گردشگري جنگ، شناسايي زيرساخت هاي موردنياز و فراهم آوردن مقدمات براي آن مدنظر قرار گرفته است.
مقيمي اضافه كرد: اين درحالي است كه اين ستاد انجام پروژه هاي مكان يابي در ايلام، كرمانشاه، شلمچه و گيلانغرب را در دستور كار سال 87 خود قرار داده است.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر همكاري و تعامل هايي با نيروهاي مسلح انجام شده به طوري كه تورهاي خاصي در اين راستا برگزار شده تا مشاركت تمام اقشار از جمله كاركنان دولت، معلولان و طلاب خارجي مقيم كشور را در بحث راهيان نور به همراه داشته باشيم، ضمن آن كه يادمان هاي دفاع مقدس در دزفول، زاهدان، ايلام و اروميه و نيز موزه بزرگ دفاع مقدس در تهران در حال راه اندازي است .
دبير ستاد گردشگري جنگ با بيان آن كه كليه مباحثي كه شامل حوزه ميراث فرهنگي مي شود، در اين ستاد جمع شده است، خاطرنشان كرد: در واقع اين ستاد شناسايي ظرفيت ها و فراهم كردن زيرساخت هاي موردنياز به منظور فراهم آوردن تسهيلات براي آن ها را مورد اهميت قرار مي دهد.
وي با تاكيد برآن كه دفاع مقدس بايد به عنوان ميراث معنوي به ثبت برسد، گفت: هم اكنون درحال تهيه مقدمات ثبت دفاع مقدس در يونسكو هستيم كه تحقق اين امر منوط به شناسايي آيتم هاي موردنياز آن است كه هماهنگي ها در اين زمينه با همكاري بنياد حفظ آثار، سپاه، ارتش و ساير نهادها درحال انجام است.
مقيمي با اشاره به آن كه شناسايي تمام مسيرها و جاذبه هاي گردشگري در قالب طرحي به نام گردشگري جنگ درحال تدوين است، گفت: پس از جمع آوري تمام پيش نيازها در اين مقوله طرح براي تصويب نهايي به هيات دولت فرستاده مي شود.
وي اضافه كرد: اين در حالي است كه طي هماهنگي هاي صورت گرفته ، تعامل با آژانس هاي مسافرتي در دستور كار قرار گرفت و جلسه اي براي هماهنيگ بيشتر با آنها در نوروز 86 برگزار شد كه در آن موانع ، راهكارها و چالش ها بررسي شد .
دبير ستاد گردشگري جنگ با مهم توصيف كردن گردشگري جنگ گفت: گردشگري جنگ يك واژه بين المللي و يك صفت توريست وار است كه در كشورهاي مختلف از آن استفاده مي شود اما با توجه به آن كه بايد با فرهنگ داخلي كشور هماهنگ باشد ، در داخل به عنوان گردشگري دفاع مقدس از آن ياد مي شود.
پايان پيام
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن