تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816297362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهاونديان:گسترش روابط اقتصادي ايران و اروپا رابطه اي برد-برد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نهاونديان:گسترش روابط اقتصادي ايران و اروپا رابطه اي "برد-برد" است
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با بيان اينكه گسترش روابط اقتصادي ايران و اروپا رابطه اي "برد-برد" است، گفت: تقويت روابط بين ايران و اروپا نه تنها براي تقويت روابط اقتصادي دو كشور خوب است بلكه به نفع ثبات منطقه و امنيت جهاني نيز مي‌باشد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگاني ايران، در ديدار رئيس اتاق بازرگاني و صنايع اسلوني و هيئت همراه با رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و جمعي از فعالان اقتصادي بخش خصوصي كشور، زمينه‌هاي توسعه روابط تجاري دو كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در اين ديدار محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران اظهار كرد: از نظر استراتژيكي روابط اقتصادي بين ايران و اروپا و كشور اسلوني و ايران مي‌تواند براي آينده اقتصاد اروپا و منطقه خاورميانه يك رابطه " برد – برد" باشد.

وي خاطرنشان كرد:‌ تقويت روابط بين ايران و اروپا نه تنها براي تقويت روابط اقتصادي دو كشور خوب است، بلكه به نفع ثبات منطقه و امنيت جهاني نيز مي‌باشد.

نهاونديان در خصوص همكاري در بخش انرژي يادآور شد: اين به نفع كشورهاي اروپايي نيست كه از منابع انرژي منطقه هيچ سهمي نداشته باشند، از اين رو ايران نيز آماده گسترش روابط دوجانبه براي سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك و انواع فعاليت‌ها در زمينه انرژي از قبيل صادرات، استخراج، ساخت پالايشگاه و غيره مي‌باشد.

وي با اشاره به موقعيت جديد بخش خصوصي كشور براي سرمايه‌گذاري در بخش انرژي تاكيد كرد:‌ نبايد اجازه داد تا مسايل سياسي در روابط اقتصادي وارد شده و بر آنها تاثير بگذارد.

رئيس اتاق بازرگاني ايران همچنين يكي از دلايل نوسان نرخ دلار را تاثيرگذاري مسايل سياسي بر روي اقتصاد عنوان كرد و افزود: اگر بخواهيم اقتصاد جهاني داراي ثبات شود بايد بخش خصوصي را بيشتر در فعاليت‌هاي اقتصادي مشاركت داده و سياست را كم كنيم.

وي همچنين با انتقاد از تاثير تحريم بر روي روابط اقتصادي بين‌المللي، از آن به عنوان عامل مشكل‌ساز در سيستم بانك‌ها در سطح جهاني ياد كرد. نهاونديان ادامه داد: براي قرن 21، نياز به سيستم اقتصادي جديد احساس مي‌شود و وابستگي زياد به دلار باعث شده است تا كشورهاي آسيايي، آسيب زيادي ببينند.

وي با تاكيد بر علاقمندي بخش خصوصي ايران براي سرمايه‌گذاري مشترك با كشورهاي خارجي افزود: آنچه مي‌توانيم براي گسترش روابط تجاري دو كشور انجام دهيم، تبادل هيات‌هاي تجاري، برگزاري نمايشگاه و بررسي فرصت‌هاي تجاري و سرمايه‌گذاري دو كشور مي‌باشد.

جواد مصدقي دبيركل اتاق بازرگاني ايران نيز در اين نشست با اشاره به روند خصوصي سازي در ايران و ايجاد فرصت‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري گفت: بعد از 80 سال اقتصاد ايران به سمت خصوصي سازي گام بر مي‌دارد و سرمايه‌گذاران خارجي مي‌توانند در زمينه‌هاي نفت و گاز، پتروشيمي، كشاورزي، خدمات فني و مهندسي، راه آهن، هواپيمايي و ... در ايران فعاليت كنند.

وي با بيان اين مطلب كه سرمايه‌گذاري در ايران از سوي دولت 100 درصد تضمين شده است، يادآور شد: همكاري‌هاي مشترك در زمينه خودروسازي و گردشگري مي‌تواند فرصت‌هاي مناسبي جهت توسعه روابط دو كشور به شمار آيد.

مصدقي با اشاره به ديدار هيئت اسلونيايي با اعضاي اتاق بازرگاني تهران تصريح كرد: در جريان اين ديدار دو طرف ابراز تمايل كردند كه كميته‌هاي مشترك بازرگاني بين دو كشور ايران و اسلوني تشكيل شود و صاحبان صنايع و بازرگانان بخش خصوصي با پيوند به اين كميته‌ها اطلاعات مورد نياز خود را از شرايط سرمايه‌گذاري و تجارت في مابين بدست آورند.وي در ادامه ابراز خرسندي كرد كه با حمايت 40 هزار عضو اتاق بازرگاني ايران روابط اقتصادي دو كشور توسعه پيدا كند.

در ادامه اين ديدار «ژدنكو پاوچك» رئيس اتاق بازرگاني و صنايع اسلوني نيز ضمن ابراز خرسندي از استقبال بخش خصوصي ايران براي برقراري ارتباط تجاري با اسلوني به تشريح وضعيت اقتصادي اين كشور پرداخت.

وي گفت: كشور اسلوني از لحاظ وضعيت كلان اقتصادي به عنوان يكي از موفق‌ترين اقتصادهاي در حال گذار اروپا به شمار مي‌رود. وي افزود: اسلوني در سال گذشته 1/6 درصد رشد اقتصادي داشته است و نرخ بيكاري آن 9/4 درصد مي‌باشد.

رئيس اتاق بازرگاني اسلوني مهمترين مشكل در سطح كلان اقتصادي اين كشور را معضل «تورم» دانست كه در سال 2006، نرخ آن 6/5 درصد بوده است.

وي با بيان اين مطلب كه «اسلوني در منطقه اروپا يكي از صادراتي ترين اقتصادها را دارد» خاطرنشان كرد: تجارت خارجي اسلوني در حال توازن است و در سال 2007، اين كشور 45 ميليارد يورو صادرات داشته است.

وي افزود: فعاليت‌هاي توليدي اسلوني شامل محصولات فلزي، صنعت خودروسازي، محصولات دارويي و شيميايي، منسوجات، لاستيك و تجهيزات عينك سازي مي‌باشد.

وي تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم تا براي ايجاد شراكت پايدار در دو طرف انگيزه‌هاي لازم را ايجاد كنيم. رئيس اتاق بازرگاني اسلوني همچنين آمادگي كشورش را براي همكاري با شركت‌هاي ايراني در زمينه فلزات، قطعات اتومبيل، تكنولوژي اطلاعات، انرژي و تجهيزات لجستيك اعلام كرد.

وي ادامه داد: ‌در سال 2006 قوانين جديدي در خصوص تجارت آزاد در اسلوني تصويب شد كه با توجه به آن، اتاق بازرگاني اسلوني تلاش مي‌كند تا روابط اقتصادي و تجاري خود را با كشورهاي ديگر به ويژه كشورهايي كه داراي بازارهاي ظهوري هستند، توسعه دهد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 745]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن