تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816345293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در يك نشست خبري مطرح شد؛تاسيس رشته ادبيات مقاومت / بار معنوي كلمه مقاومت از پايداري بيشتر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در يك نشست خبري مطرح شد؛تاسيس رشته ادبيات مقاومت / بار معنوي كلمه مقاومت از پايداري بيشتر است
رئيس پژوهشكده علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به راه اندازي رشته ادبيات مقاومت گفت: برخي مي گويند شما مي خواهيد به دانشگاه لشكركشي كنيد حال آنكه ما لشكركشي هايمان را كرده ايم؛ اساتيد بسيجي ما الان در دانشگاه ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبري دومين كنگره علمي ادبيات پايداري و ايجاد كرسي ادبيات پايداري، صبح امروز با حضور سردار سرتيپ احمد سوداگر رئيس پژوهشكده علوم و معارف دفاع مقدس و احمد اميري خراساني رئيس دانشگاه باهنر كرمان و دبير علمي كنگره ادبيات پايداري در محل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و با حضور خبرنگاران رسانه هاي گروهي برگزار شد.

در ابتداي اين نشست سردار احمد سوداگر - رئيس پژوهشكده علوم و معارف دفاع مقدس - گفت: فعاليتهايي كه تاكنون در حوزه نشر ادبيات دفاع مقدس صورت گرفته به شكل و شمايلي مانند بيان خاطرات، تاريخ نگاري و از اين دست بوده است و نتوانسته فرمولهايي را ارائه كند كه به نسلهاي بعد منتقل شود. قصه كاربردي شدن علوم دفاع مقدس قصه ساده و سطحي و آساني نيست؛ شايد سالها طول بكشد كه اطلاعات آن از مجموعه فعاليتها استخراج شود. به همين منظور براي كاربردي شدن دستاوردهاي دفاع مقدس پژوهشكده نمادين علوم و معارف دفاع مقدس، تاسيس شد و پس از آن با وزارت علوم و دانشگاه باهنر كرمان شروع به فعاليت كرديم و كرسي ادبيات مقاومت و پايداري همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر (سوم خرداد) راه اندازي مي شود و از مهر هم دانشجو مي گيرد.

هنوز روان شناسي ما فرويدي و اقتصاد ما كينگزي است

وي با انتقاد از شيوه تدريس و تحصيل در برخي از رشته هاي دانشگاهي كشور، افزود: متاسفانه هنوز روان شناسي ما روان شناسي فرويد است، اقتصاد ما اقتصاد كينگز و اسميت است، بانكداري ما به همين منوال و رفتارشناسي ما غير بومي است. حال آنكه پيامبر اسلام اسوه حسنه بوده است. ما مصاديق اين رشته ها را آورده ايم و ديديم در خصلت روان شناسي ايراني ها، موضوع زيبايي به نام مقاومت وجود دارد. در مدت هشت سال دفاع مقدس و براي اولين بار در تمام طول 300 سال گذشته تاريخ ايران، به كشور ما حمله شد اما هيچ بخشي از كشور ما از آن جدا نشد.

رئيس پژوهشكده علوم و معارف دفاع مقدس با تاكيد بر ضرورت تاسيس رشته اي به نام ادبيات مقاومت، گفت: همچنين است مهندسي دفاعي كه نقطه ضعف ما و تاريخ نظامي كشور ما در نبرد با عراق بود و در واقع اين عراق بود كه با يك مهندسي دفاعي خوب جلوي ما را سد كرده بود حال آنكه ما ارتش بسيار قوي داشتيم.

وي در ادامه از تاسيس هفت رشته دانشگاهي ديگر در مقاطع مختلف كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته در صورت همكاري وزارت علوم خبر داد اما به نام اين رشته ها اشاره اي نكرد.

بعضي ها از ورود نظاميان به دانشگاه ها مي هراسند

سردار سوداگر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص پتانسيل موجود براي جذب هيئت علمي رشته ادبيات مقاومت به تعداد مورد نياز و واحدهاي ارائه شده در اين رشته، گفت: در اين رشته مهندسي، طب، روان شناسي، جغرافيا، تاريخ، ادبيات و بسياري واحدهاي ديگر تدريس خواهد شد. ما از دانشگاه تهران براي در اختيار دادن مثلاً منابع و اسناد تاريخي كشور مابين سالهاي 59 تا 67 را درخواست كرديم كه گفتند چيزي نداريم. البته اين محتواها در اختيار خود ما هست و در همين رشته (تاريخ) اختياري، 150 عنوان كتاب را معرفي كرده ايم. براي جذب هيئت علمي هم فراخوان داده ايم و خوشبختانه با وجود سازمان بسيج اساتيد كه 15 هزار نفر عضو دارد و بالغ بر 20 درصد آنها عضو هيئت علمي هستند، مشكلي نخواهيم داشت.

سوداگر با اشاره به انتقادها در خصوص خطرات ورود نظاميان به عرصه هاي دانشگاهي، ادامه داد: بعضي ها كه از اين گونه اقدامات ما مثل تاسيس رشته ادبيات مقاومت مطلع شده بودند، از ورود جدي ما به دانشگاه هراس داشتند و مثلاً مي گفتند ما تازه لايحه ممنوعيت ورود نظاميان به دانشگاه ها را تصويب كرده ايم و حالا شما مي خواهيد به دانشگاه لشكركشي كنيد اگر از در بيائيد داخل، از پنجره بيرونتان مي اندازيم. به اين شكل ما در جايگاهي مظلومانه قرار گرفتيم. بايد به آنها بگويم ما لشكركشي هايمان را كرده ايم؛ اساتيد بسيجي ما و رزمندگان ما الان در دانشگاه ها هستند.

احمد اميري خراساني رئيس دانشگاه باهنر كرمان نيز در اين نشست خبري گفت: رشته ادبيات مقاومت پس از دو سال تلاش و همكاري انجمن ادبي دفاع مقدس كرمان، دانشگاه باهنر اين شهر، بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس كرمان و تهران و همكاري بي دريغ وزارت علوم و بعد از نوشتن سرفصلها تصويب شد و از مهر ماه 87 در دوره كارشناسي ارشد و با پذيرش شش دانشجو (روزانه سه نفر، شبانه سه نفر) كارش را آغاز مي كند.

وي با بيان اينكه پيش از اين قرار بوده رشته مذكور با عنوان "ادبيات پايداري" كارش را آغاز كند، افزود: كميسيون هاي تخصصي كه براي اين رشته تاسيس شده بود، بعداً تشخيص دادند كه بار معنوي كلمه مقاومت از پايداري بيشتر است و به همين دليل تغيير عنوان يافت. در اين رشته از ادبيات مقاومت كشورهاي فلسطين، عراق، افغانستان، بوسني و هرزگوين و كشورهاي ديگر از جمله شمال آفريقا دانشجويان مي آموزند.

30 مقاله در دومين كنگره ادبيات پايداري ارائه مي شود

خراساني نيز با تائيد اظهارات سرتيپ سوداگر درباره ورود نظاميان به عرصه دانشگاه، گفت: بعضي ها مي خواهند دور خودشان خطي بكشند و خود را از جامعه جدا كنند، دانشگاهي كه در متن اجتماع نباشد و نتواند براي حل مشكلات جامعه نسخه بپيچد، دانشگاه نيست. دانشگاه از من و شما تشكيل مي شود. ما بايد مديريت علمي كشور را هدايت كنيم و اگر به تناسب موضوع، حسب نياز احساس مي كنيم كه مي توانيم در بعضي زمينه ها فعال باشيم، بايد به صحنه وارد شويم.

دبير علمي كنگره علمي ادبيات پايداري همچنين در پاسخ سوال خبرنگار مهر، در خصوص زمان و مكان برپايي اين كنگره و تعداد مقالات ارائه شده و موضوعات محوري آن گفت: در پي برپايي نخستين كنگره در 17 و 18 اسفند سال 84، به فكر ادامه اين روند افتاديم و دومين دوره آن چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاري (اول و دوم خرداد ماه) و در آستانه سالروز آزادسازي خرمشهر در دانشگاه باهنر كرمان برگزار مي شود. 10 تا 12 نفر نيز عضو هيئت علمي آن هستند و محورهاي آن عبارت اند از نظريه هاي ادبيات مقاومت، شباهتهاي ادبيات مقاومت و جامعه شناسي ادبيات مقاومت و مقوله هاي ديگري درباره فلسفه و نظريه ادبيات مقاومت. تا ديروز نيز بيش از 80 مقاله به دبيرخانه كنگره رسيده بود كه به احتمال زياد نزديك به 30 مقاله از اين ميان تائيد شده كه در روزهاي برگزاري كنگره به صورت سخنراني يا انتشار مقاله، ارائه خواهد شد.

خراساني با اشاره به انتشار مقالات نخستين كنگره از چاپ مقالات دومين كنگره در يك كتاب در آينده نزديك خبر داد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن