تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813472758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات ثمره درباره پول نفت و سفره مردم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اظهارات ثمره درباره پول نفت و سفره مردم
ثمره هاشمي گفت: «برخي اطلاع‌رساني‌ها نيز خلط مبحث است؛ مثلا مي‌گويند پول نفت را بر سر سفره مردم مي‌آوريم. اول اين‌كه كجا چنين قولي داده شد»؟
مشاور ارشد رييس‌جمهور خطاب به مسوولان روابط عمومي‌ها گفت: «سعي كنيد در همكاري‌هايتان با رسانه‌ها، آن‌هايي را كه صادق و پاك هستند، خدمت مي‌كنند و خوشنام و پرمخاطب‌اند، انتخاب كنيد».

به گزارش ايسنا، سيدمجتبي ثمره هاشمي كه عصر روز شنبه در دومين همايش ملي روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي با عنوان «خدمات دولت مردمي، چالش‌هاي اطلاع‌رساني» سخنراني كرد، در ابتدا سلام گرم احمدي‌نژاد را خطاب به حضار ابلاغ كرد و افزود: «رييس‌جمهور مايل بودند در اين مراسم حضور پيدا كنند ولي گرفتاري‌ها اجازه نداد».

وي با بيان اين ‌كه روابط عمومي‌ها بايد اطلاع‌رساني واقعي كنند و در حفظ امانت بكوشند، گفت: «ظرفيت روابط عمومي‌ها و وظايفشان يك وديعه است كه بايد حفظ شود».

مشاور رئيس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين ‌كه ادارات و سازمان‌ها همه خدمتگزار مردم هستند، اظهار كرد: «اما خيلي از گرفتاري‌هاي مردم مربوط به اين مي‌شود كه از وظايف وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هاي دولتي به طور كامل اطلاع ندارند كه اين امر باعث سردرگمي مي‌شود؛ در حالي كه جزو حقوق مسلم مردم است كه بدانند خدمتگزارانشان چه وظايفي دارند و در واقع يكي از كارهاي مهم در اين عرصه، تشريح وظايف سازمان‌ها و ادارات دولتي براي مردم است».

وي با بيان اين ‌كه مردم حقوقي دارند كه بايد پرداخت شود اظهار كرد:« اداي وظيفه از سوي وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در واقع استيفاي حقوق مردم است».

ثمره هاشمي در ادامه يكي ديگر از مسائل مهم در اين عرصه را آموزش دانست و گفت: «بايد مردم را آموزش داد و آنها را با امور آشنا كرد».

وي تصحيح اطلاعات غلط و كامل‌كردن اطلاعات ناقص را يكي ديگر از وظايف روابط عمومي‌ها دانست و گفت: «مساله‌ مهم ديگر اين است كه از ابزار تبليغاتي مناسب با توجه به موضوع تبليغ استفاده كنيم، مثلا در اطلاع‌رساني درباره يك مساله مهم نبايد از رسانه‌اي استفاده كرد كه مخاطبش محدود است و يا اين‌كه محدود منتشر مي‌شود؛ بايد رسانه‌اي قوي‌تر را انتخاب كرد؛ يعني انتخاب نوع رسانه با محتوايي كه مي‌خواهيم تبليغ كنيم داراي اهميت زيادي است و اين دو رابطه‌ مستقيم با هم دارند».

ثمره هاشمي با بيان اين‌ كه بايد توجه كنيم اطلاعات و اطلاع‌رساني يك امر مستمر است و در امر اطلاع‌رساني نبايد فقط به يك رسانه محدود بود، بلكه بايد از رسانه‌هاي مختلف استفاده كرد، گفت: «فكر نكنيم مثلا اگر اطلاعات را به يك رسانه داديم، ديگر آن اطلاعات به صورت گسترده منتشر شده است، بلكه بايد از رسانه‌هاي مختلف و از اطلاع‌رساني مستمر استفاده كرد».

مشاور ارشد رئيس‌جمهور، بر اهميت ارتباط كلامي با مردم نيز تاكيد كرد و گفت: «گاهي اوقات مردم نمي‌دانند چه مي‌گذرد؛ در صورتي كه خيلي از اتفاقات و كارها صورت گرفته و مردم اطلاعي ندارند و اين شرايط فرصت را براي ترويج شايعات فراهم مي‌كند».

وي همچنين اظهار كرد: «وقتي اطلاعات ناقصي داريم يا اشراف كامل به موضوع نداريم، چه لزوم و اجباري وجود دارد كه مصاحبه كنيم، مي‌توانيم بگوييم «اطلاعات كامل ندارم» و در واقع بايد از مصاحبه و اطلاع‌رساني‌اي كه مبتني بر اطلاعات كامل نيست پرهيز كنيم و بگوييم وقتي اطلاعاتمان كامل شد، مصاحبه مي‌كنيم».

مشاور رئيس‌جمهور هم‌چنين گفت: «ممكن است يك رسانه موضوعي را ناقص مطرح كند و ديگر رسانه‌ها نيز به دنبال آن، آن را منتشر كنند كه اين امر بستر شايعه‌سازي را فراهم مي‌كند، روابط عمومي‌ها بايد در اين موقع وارد كار شوند و با اطلاع‌رساني شفاف مانع ايجاد شايعه شوند».

وي همچنين گفت: «برخي اطلاع‌رساني‌ها نيز خلط مبحث است؛ مثلا مي‌گويند پول نفت را بر سر سفره مردم مي‌آوريم. اول اين‌كه كجا چنين قولي داده شد و بعد اين‌ كه دولت درآمدي را كه از نفت به دست مي‌آيد بر اساس قانون مصرف مي‌كند، يكي از منابع دولت نفت است و مشخص است كجاها مصرف مي‌شود و يك چيز نامعين نيست و بخش مهمي از درآمدهاي نفتي صرف كارهاي عمراني و يا واردات مواد ضروري، يا ديگر هزينه‌ها مي‌شود».

ثمره هاشمي هم‌چنين گفت:« بعضا به خاطر خلا اطلاعاتي مساله‌اي مطرح مي‌شود، در صورتي كه اطلاع‌رساني بايد شفاف باشد، گاهي اطلاع‌رساني شفافيت لازم را ندارد و اين امر باعث رواج شايعه مي‌شود و برخي هم از اين فضا براي ايجاد شائبه در ذهن مردم استفاده مي‌كنند».

مشاور ارشد رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اين ‌كه در استان‌ها كارهاي بزرگي شده و سفرهاي استاني يك نعمت بزرگ براي ملت و دولت است، گفت: «هر جا مي‌رويم مي‌بينيم كارهاي عمراني انجام شده و مردم خود در جريان امور هستند و در واقع خود مردم درگير ماجرا شده‌اند، حتي در روستاها و بعضي اوقات نيز نظراتي در جهت تسريع كارها ارائه مي‌دهند».

وي افزود: «در واقع مردم دولت را از خود مي‌دانند و در كارها احساس مشاركت مي‌كنند و اين از مصاديق عدالت است؛ چرا كه دولت براي همه و در خدمت همه است».

ثمره هاشمي با بيان اين كه معتقديم گرفتاري‌ها و مشكلات كشور بايد مورد توجه قرار گيرد و رفع شود، افزود: «همان‌طور كه گفتم اكنون مردم شهرهاي مختلف حساس شده‌اند و در جاهاي مختلف ديدگاههاي اصلاحي‌شان را براي حل امور مي‌دهند؛ يعني در واقع ذهن مردم فعال شده و طرح و پيشنهاد مي‌دهند؛ ولي بعضا مي‌بينيم كه كارهايي كه انجام شده آن طور كه شايسته است براي مردم تشريح نمي‌شود. چه اشكالي دارد بخشي از هر وزارتخانه كارهايي را كه در استان‌ها كرده رصد كند و به اطلاع مردم برساند».

وي گفت: «وقتي مردم از كارهايي كه صورت گرفته مطلع مي‌شوند و به آنها اطلاع مي‌رسد خوشحال و به آينده اميدوار مي‌شوند».

مشاور رئيس‌جمهور ادامه داد: «بعضي از روابط عمومي‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها بضاعت محدودي دارند و برخي از روابط عمومي وسعت امكانات دارند كه آنها بايد حواسشان باشد كه عدالت را اجرا كنند».

وي خطاب به روابط عمومي‌ها گفت: «رسانه‌هايي را كه صادق و پاك هستند، خدمت مي‌كنند و خوش‌نام و پرمخاطب‌اند، انتخاب كنيد».

ثمره هاشمي افزود: «برخي وزارتخانه‌ها و روابط عمومي‌ها حجم عظيمي از اعتبارات را دارند و بايد در مصرف آن مراقبت كنند؛ به نحوي كه عدالت، صداقت و امانت رعايت شود».

بر اساس اين گزارش صبح روز شنبه دومين همايش ملي روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي با سخنراني برخي از وزرا و اعضاي شوراي اطلاع‌رساني دولت از جمله غلامحسين الهام، صفار هرندي، متكي، جهرمي، مشايي و... برگزار شد.

طبق اعلام قبلي قرار بود رئيس‌جمهور بعد از ظهر در اين مراسم سخنراني كند كه به جاي وي ثمره هاشمي حضور يافت.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن