واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: ابتناي حكومت اسلامي بر مبناي اصل ولايت فقيه بيبديل است
رئيس سازمان تبليغات اسلامي، در همايش بصيرت با موضوع گراميداشت 9 دي، روز تجلي قدرت خدا و حركت ماندگار ملت ايران گفت: تئوري امام(ره) مبني بر ابتناي حكومت اسلامي بر مبناي اصل ولايت فقيه يك تئوري بيبديل در جهان سياسي امروز بشريت است.به گزارش روابط عمومي، «دكتر خاموشي» در همين راستا با اشاره به كتاب «مقالات حقوقي» ابوالقاسم گرجي پيرامون دلايل عقلايي تبعيت از ولايت فقيه افزود: گرجي در اين كتاب مينويسد تبعيت از ولايت فقيه مبناي عقلي دارد و با توجه به اين امر براي اثبات تبعيت از ولايت فقيه ضرورت استناد به روايات وجود ندارد.وي با اشاره به اينكه اطاعت جاهل از عاقل امري عقلايي است، تصريح كرد: اطاعت جاهل از عاقل يا به تعبير صحيحتر عالمي كه عالم به موضوع و حكم است امري پسنديده و عقلايي است، همانطور كه در درمان بيماري اطاعت از پزشك امري عقلايي است.حجت الاسلام و المسلمين خاموشي يادآور شد: امام خميني اگر ميخواستند حكومت جمهوري اسلامي ايجاد كنند كه تنها حكومت مردم بر مردم باشد، چه ضرورتي داشت كه اين قيام به دست روحانيت انجام شود، امام شعاري را مطرح كردند كه آن شعار اسلامخواهي بود و اين امر جاي تأمل بسيار زيادي دارد، اسلام خواهي در حكومت اسلامي بر مبناي مدلي كه امام خميني بنا نهادهاند اگر تحقق نيابد، آن حكومت دچار نقصان خواهد شد.اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مقايسه جمهوري اسلامي با ديگر كشورهاي اسلامي همسايه ايران گفت: جمهوري اسلامي در مقايسه با كشورهاي همسايه نظير افغانستان و عراق به بركت ولايتفقيه پيشرفتهاي بسياري كرده است.وي در ادامه افزود: ولايتفقيه به خاطر تأثيرگذاري بيبديل خود در حكومت اسلامي از همان ابتدا مورد تهاجم معاندين و منافقين قرار گرفت و امام در پاسخ به اين دشمنيها به آنان فرمودند كه از قانون تمكين كنيد، ولي آنها از قانون تمكين نكردند.اين مدير ارشد فرهنگي پيرامون فتنه سال 88 يادآور شد: امروز هركس با تراز منافقين بخواهد اقدامي انجام دهد در جرگه همانها قرار ميگيرد كه از آغوش ملت جدا شدهاند و باعث جان گرفتن دوباره منافقين و معاندين ميشود.وي در ادامه گفت: همانطور كه به آن اشاره كردم منافقين در آن برهه از زمان كه امام به آنها فرمودند از قانون تمكين كنيد از قانون تمكين نكردند و به مبارزه مسلحانه روي آوردند و اكنون اقدام برخيها براي كساني كه فراز و نشيبهاي انقلاب را مشاهده كردهاند، تداعي كننده همان روزگار است كه البته به شكل و شمايلي امروزي پياده شد.دكتر خاموشي با اشاره به مباني فكري منافقين افزود: اسلامي كه منافقين دنبال ميكردند اسلام منهاي روحانيت بود در حالي كه اسلام منهاي روحانيت اسلام امام نيست، اسلام امام اسلام به علاوه روحانيت است.رئيس سازمان تبليغات اسلامي يادآور شد: بحث منافقين تا جايي پيش رفت كه در حال حاضر همگان منافقان را عامل مستقيم استكبار ميدانند و به خاطر همين امر، چهره نفاق تغيير پيدا كرد كه اين اتفاق در فتنه 88 افتاد و تئوري اسلام منهاي روحانيت آنها در مبارزه با اصل ولايت فقيه تجلي پيدا كرد.حجت الاسلام و المسلمين خاموشي در اين راستا گفت: مخالفتهاي تئوريك جامعشناسانه و علوم اجتماعي با نظام سياسي و فكري حكومت اسلامي برخاسته از آراي امام(ره) بيجهت در دوران اصلاحات اتفاق نيفتاد.وي افزود: اين تفكر، تفكري بود كه اصلاحطلبان با استفاده از مباني فكري دسته چندم برخاسته از فرهنگ غرب مي خواستند به ما القا كنند و بهطور حتم از اين تفكر اصلاحطلبانه تفكر عبور از امام بيرون ميآيد، همانطور كه آنها در اظهار نظرهايشان در دوره اصلاحات گفتند كه عصر امام تمام شده است و از مهمترين تئوريهاي اين نوع تفكر در دوران اصلاحات ، تئوري مقابله با نظريات ولايت فقيه بود.دكتر خاموشي نقطه اوج مقابله با آراي ولي فقيه را در 18 تير 78 خواند و گفت: عده زيادي كه تشكيككننده انتخابات دهم در مقابل مقام معظم رهبري مدظلهالعالي بودند برخاسته از جريان 18 تير بودند.وي افزود: تفاوت ميان نظريات اصلاحطلبان معاند و منافقين در اين است كه منافقين زودتر به مبارزه مسلحانه رسيدند، در حالي كه اصلاحطلبان معاند با يأس از مبارزه مسلحانه و تجربهآموزي از شكستهاي منافقين به مبارزه تئوريك با مباني و اصول جمهوري اسلامي روي آوردند.رئيس سازمان تبليغات اسلامي در ادامه سخنانش در جمع بسيجيان و كاركنان سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مدظلهالعالي پيرامون لزوم پيشرفت در همه عرصهها افزود: حركت جمهوري اسلامي در مسير پيشرفت و رسيدن به نقطه تعالي غير قابل بازگشت است.دكتر خاموشي با اشاره به نظر سنجي انجام شده در موسسه تبيان وابسته به سازمان تبليغات اسلامي پيرامون انتخابات دهم تصريح كرد: ما در سايت تبيان يک نظرسنجي داشتيم. اين نظرسنجي نشان ميداد که در هيچ لحظه اي و در هيچ روزي در ماه آخر انتخابات شخص بازنده انتخابات جلوتر از آقاي احمدينژاد نبود و فاصله ميان آنها معنادار بود.اتفاقاً آن نظرسنجي جدي با دامنه بيش از 40 هزار نفر کاملا مشخص کرده است كه وضعيت در سطوح استانهاي مختلف چگونه بوده است.اين اطلاع رساني را در آن ايام ما هم انجام ميداديم اما متاسفانه غرضهاي ديگري در كار بوده است و الا اگر کسي رقابت انتخاباتي ميکند و رأي کم ميآورد ميآيد تبريک ميگويد و خود را براي آينده آماده ميکند. ولي اينها غرض اصليشان چيز ديگري بود؛ همان غرضي که بحث رياست جمهوري فقط بهانهاي به شمار ميرفت. بحث مخالفت با اصل ولايت فقيه و آن نظريه بديع امام مطرح بوده است.حجت الاسلام و المسلمين خاموشي در ادامه تفكرات عالمانه رهبر معظم انقلاب مدظلهالعالي را باعث عبور از بحران فتنه 88 خواند و گفت: مقام معظم رهبري مدظلهالعالي در آن هنگام كه فتنهگران سعي در تشكيك انتخابات دهم داشتند بر حمايت از رأي همه مردم تأكيد داشتند و معيار را تمكين از قانون عنوان كردند و مهمترين وظيفه خود را حفظ انقلاب اسلامي مي دانستند.اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيرامون حماسه نهم دي خاطر نشان كرد: 9 دي به هيچ سازماني متعلق نبود، در اين حماسه در واقع همه سازمانها در تبعيت مردم بودند. در معناي اعلاي کلمه بيعت امت با امام مطرح بود.دكتر خاموشي در پايان مهمترين شاخص و معيار در شرايط كنوني را تولي و تبري خواند كه مصداق بارز آن تبعيت از ولايت فقيه است.گفتني است، همايش «بصيرت» با موضوع گراميداشت 9 دي، روز تجلي قدرت خدا و حركت ماندگار ملت ايران و همچنين بررسي اهداف جريان فتنه سال 88 در تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي به همت مرکز مقاومت بسيج سازمان تبليغات اسلامي يکشنبه 12 دي ساعت 14 در نمازخانه ساختمان شهيد نواب سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد. تنظيم: هومن بهلولي
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]