واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشکل در تکسچر دادن composite و unwrap nightlord 24 فروردين 1390, 11:55سلام باز من اومدم سوال بپرسم:rose: :rose: چنتا سوال دارم . حسابی میخوام سرتونو درد بیارم با سوالام:wink: 1. سوال اول ، اول این عکسو ببینید: مشکل با تایل شدن تکسچر تو پنجره unwrap دارم :shock:. من یه تکسچر کامپوزیت با مپ چنل 1 تو قسمتی که با شماره 1 مشخص کردم دادم و یه تکسچر دیگه هم که باز کامپوزیت هست با مپ چنل 2 تو قسمتی که با شماره 2 مشخص کردم دادم . مشکل من با قسمت مشخص شده با شماره 2 هستش ، همینطور که میبینید تکسچر ماسک شده خیلی بزرگه و من میخوام اون تکسچر خیلی کوچیک بشه و وسط اون قسمتی که الان هست قرار بگیره بدون اینکه tile شدنَش باعث بشه رو قسمتهای دیگه هم کپی بشه ؟ میخوام بدونم چجوری میشه تکسچر کوچیک بشه و همون یدونه باشه و tile نشه تا هر جا و به هر اندازه ای که میخوام بتونم بزارمش ؟ ------------------------------------------------------------------------ 2. سوال دوم ، عکس زیرو ببینید: تکسچر کف از سه لایه تشکیل شده . دوتا ماسک که چپ و راست قرار دارن و یکی هم بیس که متریال اصلی رو تشکیل میده . میخوام بدونم چوری مثل تصویر 3 یه کامپوزیت با ماسک گذاشته سمت چپ همونجایی که با تیک زرد رنگ مشخص کردم و بدون اینکه tile بشه فقط به زیر دیوار اختصاص داده تکسچرو و بقیه قسمتا ی کف تاثیر نگرفته و یه کامپوزیت با ماسک هم سمت راست(تصویر2) قرار داده بدون اینکه tile بشه و یه جوری تکسچرو گذاشته که فقط نصف کف رو در بر گرفته(منظورم ماسک نیستا ، اگه دقیق ببینید تا تقریبا وسطای کف اومده و بقیه سطح کف بدون متریاله) . و یه کامپوزیت هم که تکسچر بیس کف هستش .:paint: کاری که من انجام دادم ولیاین نتیجرو نگرفتم: من یه blend دادم و تو قسمت متریال 1، کامپوزیت بیس رو درست کردم با چنتا تکسچر و ماسک و map channel 1 و با unwrap درستش کردم ، بعد تو قسمت متریال 2 ، یه vrayMTL دارم با map channel2 و بعد تو قسمت mask یا همون مقدار ادقامشون هم یه ماسک دادم با amp channel 2 و با unwrap با map channel2 درستش کردم .:) ولی دیگه نمیتونم ماسک دوم رو بدم مثل تصویر بالا که دوتا تکسچر اطراف کف راهرو داره .:-? حالا چیکار کنم؟ borhani59 24 فروردين 1390, 16:43سلام شما میتونی تکسچری رو تایل کنی و میتونی تایل نکنی همین. ماسک اون هم همینه و چند لایه بودنش هم همینه. در مورد تایل توی unwrap باید تایل یشه چون مپ روی مدل خواهد افتاد چه بخواهی چه نخواهی پس بهتره تو تایل ببینی که کجا میفته. اگه در آنرپ کردن جاهایی از مدا بود که دیده نمیشد یا مثلا لایه داخلی بود میشه اون رو بیرون تایل اصلی چید تا جای بقیه قطعات مهم رو تنگ نکنه. هر تکسچری هم روش بیفته مهم نیست چون ما نمیبینیم. (البته مدلی مثل شیشه فرق داره و همه جاش دیده میشه پس باید تو تایل اصلی بیاد. در یه بیان دیگه مپ شما همون تایل هست و بیرونش هیچ خبری نیست و خارج از کنترل هست پس بیا تو باغ! نه ببخشید بیا تو تایل! عکس 3 رو ببین اگه لازم دیدی 1 و 2 رو هم نگاه کن یا علی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 810]