تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816674418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام سازمان بهزيستي: روستامهد در ‪ ۱۵‬هزار روستا ايجاد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مقام سازمان بهزيستي: روستامهد در ‪ ۱۵‬هزار روستا ايجاد مي‌شود
اجتماعي
مدير كل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور روز شنبه گفت:
تا پايان برنامه پنجم توسعه اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جمهوري اسلامي، در ‪ ۱۵‬هزار روستاي كشور، روستامهد ايجاد مي‌شود.

برنامه پنجم توسعه اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در حال تدوين است.

محمد حسين جوادي مدير كل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور گفت: اين روستامهدها با مشاركت بخش خصوصي و شوراي اسلامي روستاها تشكيل مي‌شود.

وي افزود: ازميان ‪ ۶۰‬هزار روستاي كشور، ‪ ۱۵‬هزار روستا حائز شرايط براي احداث روستامهد هستند و تاكنون روستامهد در پنج هزار روستا ايجاد شده است و ‪ ۱۰‬هزار روستاي ديگر فعلا فاقد روستامهد هستند.

مدير كل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور گفت: روستاهايي حائز شرايط احداث روستامهد است كه شمار كودكان سه تا شش سال آن به اندازه‌اي باشد كه بخش خصوصي را به ايجاد روستامهد تشويق كند.

جوادي گفت: حضور حداقل ‪ ۳۰‬كودك سه تا شش سال و داشتن حداقل ‪ ۲۰۰‬خانوار در روستا از جمله شرايط احداث روستامهد است.

مدير كل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور گفت: مطالعات جديد نشان مي‌دهد بهترين شيوه كنترل و كاهش فقر نسلي، مداخلات دوران خردسالي است، چرا كه اين كودكان در سنين پايين توانمند شده و از چرخه برنامه‌هاي حمايتي خارج مي‌شوند.

وي اضافه كرد: كمك شوراهاي اسلامي روستا در تاييد افراد محلي خواهان تاسيس روستامهد، پرداخت وام بلاعوض به صاحبان مهدها به ميزان پنج ميليون ريال به منظور تهيه تجهيزات و وسايل كمك آموزشي، پرداخت يارانه از سوي بهزيستي به كودكان نيازمند روستايي به منظور كمك به شهريه‌ها تا سقف ‪ ۱۰‬كودك و ارايه يك وعده غذاي گرم در روستامهدها از جمله حمايتها در ايجاد روستامهدها در كشور است.

جوادي با ارايه آمار در زمينه فعاليت مهدكودكها در كشور، گفت: در انتهاي سال ‪ ۹ ، ۸۳‬هزار و ‪ ۳۵۷‬مهدكودك داشته‌ايم كه تعداد ‪ ۳۷۹‬هزار و ‪ ۳۸۳‬هزار كودك، توسط ‪ ۲۹‬هزار و ‪ ۲۷۵‬مربي تحت پوشش قرار داشتند.

وي اظهار داشت: در سال ‪ ۱۳ ، ۸۶‬هزار مهدكودك با بيش از ‪ ۶۳۵‬هزار كودك و بيش از ‪ ۴۷‬هزار و ‪ ۵۰۰‬مربي وجود داشت.

مدير كل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور گفت: اعتبارات اين دفتر در سال ‪ ،۸۳‬سه ميليارد و ‪ ۴۹۰‬ميليون ريال بود و اين رقم در سال ‪ ۸۶‬به ‪ ۱۳۰‬ميليارد ريال رسيد.

جوادي گفت: در سال گذشته از مجموع ‪ ۴۷‬هزار و ‪ ۵۰۰‬مربي ، ‪ ۲۰‬هزار نفر در دوره‌هاي بازآموزي و آموزشي مرتبط ، شركت كردند و ‪ ۶۰‬هزار جلد كتاب نيز براي ارتقاي دانش مربيان در سراسر كشور توزيع شد.

وي گفت: در حال حاضر ‪ ۱۸‬درصد از كودكان سه تا شش سال تحت پوشش برنامه‌هاي تربيتي و آموزشي مهدهاي كودك هستند.

مدير كل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور با اشاره به برنامه اين دفتر در جهت كمك به پرداخت بخشي از شهريه كودكان نيازمند در مهدكودك ها، گفت: به اين منظور ‪ ۲۰‬ميليارد ريال در سال ‪ ۸۶‬اختصاص يافت و امسال نيز اين رقم به ‪ ۴۰‬ميليارد ريال افزايش مي‌يابد.

وي ايجاد مهدكودك در مناطق آسيب خير شهر را از ديگر برنامه‌هاي اين دفتر دانست و گفت: در اين مناطق چون انگيزه تاسيس مهدكودك وجود ندارد، با كمك بلاعوض پنجاه ميليون ريالي در اين مناطق شرايط را براي ايجاد مهد فراهم مي كنيم.

جوادي ادامه داد: اين كمك در سال گذشته براي ‪ ۱۲۰‬مهدكودك پرداخت شد و امسال نيز اعتبار پنج ميليارد ريالي براي اين موضوع در نظر گرفته شد.

وي به طرح نظارت بر مهدكودك‌ها توسط متخصصان بخش خصوصي براي بهبود نظارت بر عملكرد اين مراكز اشاره كرد و گفت: با آغاز اين طرح هر سال هر مهدكودك چهار بار مورد نظارت قرار مي‌گيرد.

جوادي شاخص‌هاي خدمات مهدكودكها را شرايط فيزيكي و تجهيزات، بهداشت و ايمني، قوانين و مقررات، آموزش، نيروي انساني و گروه شيرخوار ذكر كرد و گفت: ميزان شهريه هر مهدكودك براساس نمراتي كه به آنها داده مي‌شود، تعيين مي‌شود.

مديركل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور، اعطاي نشان درجه يك تا سه ه را براي هر مهد كودك منوط به احراز شرايطي چون بهره مندي يك سوم از مربيان از تحصيلات كارشناسي، نداشتن مربي زير ديپلم، آموزش ديده بودن مربيان، تبعيت از قوانين وزارت كار، تناسب نرخ شهريه با تعرفه‌هاي سازمان ، داشتن برنامه‌هاي كوتاه مدت و ميان مدت و تناسب نيروي انساني با دستورالعمل سازمان بهريستي ذكر كرد.

وي به طرح توانبخشي مبتني بر جوامع محلي براي نوجوانان ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۸‬سال اشاره كرد و گفت : بر اساس اين طرح كه به منظور افزايش توانمندي اين افراد انجام مي‌شود، با راهبرد ارتقاي هوش هيجاني، آموزش بهداشت جنسي و پرورش خلاقيت با حضور كارشناسان در اجتماعات محلي در ‪ ۱۶‬استان صورت مي گيرد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن