تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي مهر /انتشار اوراق مشاركت متوقف شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختصاصي مهر /انتشار اوراق مشاركت متوقف شد
دبير كل بانك مركزي از توقف انتشار اوراق مشاركت تا اطلاع ثانوي خبر داد و گفت: هم اكنون متجاوز از 40 هزار ميليارد ريال اوراق بازخريد شده نزد بانكها وجود دارد.

محمود بهمني در گفتگو با مهر با بيان اينكه انتشار اوراق مشاركت فعلا متوقف شده است، گفت: انتشار اوراق مشاركت بانك مركزي و ساير سازمانها در سال جاري متوقف شده است.

دبيركل بانك مركزي با تاكيد بر اينكه هر سازماني بايد خود اوراق مشاركت خود را تضمين كند، تصريح كرد: تضمين اين اوراق توسط بانكها و اخذ بودجه از بانكها توسط دستگاه هايي كه اين اوراق را منتشر مي كنند، منتفي شده است.

وي با اشاره به اينكه بانك مركزي در سال جاري معادل 50 درصد اوراق منتشر شده خود را جايگزين مي كند، افزود: به عبارت ديگر آنها را به مرور كاهش مي دهد، به نحوي كه اوراق مشاركتها به صفر برسد.

بهمني در بيان دلايل توقف انتشار اوراق مشاركت، گفت: اوراق مشاركت همواره به عنوان يك ابزار سياست پولي مورد استفاده قرار مي گرفت، يعني اين اوراق به فروش مي رفت و متعاقب آن پول از جامعه جمع آوري مي شد، اما هم اكنون به دليل تفاوت نرخ اين اوراق با نرخ بازار، اين اوراق در دست مردم نمي ماند و وقتي اوراق را مي خرند بعد از مدتي اوراق در دست بانكها مي ماند.

وي با اعلام اينكه در حال حاضر متجاوز از 40 هزار ميليارد ريال اوراق بازخريد شده در دست بانكها است، گفت: برهمين اساس، پروژه ها به جاي اينكه از مردم تسهيلات بگيرند از بانكها مي گيرند. به عبارت ديگر، اوراق رسوب كرده است.

دبيركل بانك مركزي افزود: زماني كه اوراق مشاركت براي اجراي طرح يا پروژه اي منتشر مي شود، به دليل اينكه نرخ اين اوراق نسبت به نرخ بازار پائين تر است و بانك نيز اين اوراق را فروخته و تضمين كرده، بنابراين مجبور است كه آنها را بازخريد كند. با اين بازخريد ديگر كسي نيست كه اين اوراق را بفروشد و اين نزد خود بانك باقي مي ماند.

بهمني توضيح داد: اين كار به اين معنا است كه بانك به جاي فروش اوراق، تسهيلات پرداخت كرده كه اين امر به منزله تزريق نقدينگي به جامعه است.

وي با تاكيد بر اينكه تا زماني كه نرخها متعادل شود، اوراق مشاركت منتشر نخواهد شد افزود: به عبارت ديگر، انگيزه براي خريد اوراق بايد وجود داشته باشد تا مردم اوراق مشاركت را نزد خود نگه دارند، اما زماني كه نرخ اوراق از نرخ تورم پائين تر است، قطعا اين سرمايه به سمت ساير كالاها خواهد رفت و در جاي ديگري سرمايه گذاري مي شود كه داراي بازده سود بيش از15.5 درصد باشد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن