تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820953252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل فائو خواستار اولويت دادن به بررسي مساله غذا در نشست گروه ‪ ۸‬شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل فائو خواستار اولويت دادن به بررسي مساله غذا در نشست گروه ‪ ۸‬شد
اقتصاد
توكيو - مديركل سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو)،از ژاپن به عنوان ميزبان اجلاس سران گروه ‪ ۸‬خواست به بررسي مساله غذا در اين نشست اولويت دهد.

اجلاس سران هشت كشور بزرگ صنعتي عضو گروه هشت متشكل از ژاپن ، آمريكا ، روسيه ، انگليس ، فرانسه ، ايتاليا، كانادا و آلمان هفتم تا نهم ژوئيه ( ‪ ۱۷‬تا ‪ ۱۹‬تيرماه ) در شهر درياچه‌اي توياكو در استان هكايدو واقع در شمال ژاپن برگزار مي‌شود.

به گزارش روزجمعه روزنامه آساهي ، ژاك ديوف در گفت و گو با خبرنگاران در توكيو،ابراز اميدواري كرد كه ژاپن به عنوان ميزبان نشست گروه هشت و همچنين چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا در شهر بندري يوكوهاما در اواخر ماه جاري ميلادي ، بر فشارهاي خود براي يافتن راه حلي براي اين بحران بيافزايد.

به گزارش ايرنا به نقل از آساهي ، ديوف گفت : ژاپن بايد در راستاي كاهش كمبود مواد غذايي در جهان ، به جاي توسعه كمكهاي امدادي ،رهبري افزايش توليد مواد غذايي در كشورهاي در حال توسعه را بر عهده گيرد ديوف افزود: ژاپن گذشته از كاهش ميزان كمكهاي رسمي توسعه‌اي يا او.دي .اي ، سهم خود را از همكاري براي توليد محصولات كشاورزي از ‪ ۱۷‬درصد درسال ‪ ۱۹۸۰‬ميلادي به سه درصد در سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي كاهش داده است .

وي اضافه كرد: اولويت‌ها بايد بر تخصيص منابع آبياري ، توسعه امكانات و همچنين خريد بذر و كود بايد متمركز باشد.

مديركل سازمان خواربار و كشاورزي سازمان ملل درادامه با بيان اين كه فائو به دنبال جذب يك ميليارد و ‪ ۷۰۰‬ميليون دلار معادل ‪ ۱۷۸‬ميليارد ين كمك از كشورهاي كمك‌كننده اي چون ژاپن براي توسعه كشاورزي است ، گفت اميدوار است كه ژاپن به عنوان ميزبان اجلاس سران گروه ‪،۸‬از كشورهاي كمك كننده بخواهد كه در اين زمينه كمك بيشتري ارايه كنند.

ديوف پيش از اين نيز در ديدار با ياسوئو فوكودا نخست وزير ژاپن ، گفت : افزايش مواد غذايي بر اقتصاد جهاني تاثير گذاشته و موجب بروز تورم و ديگر مشكلات جهاني شده است كه نيازمند پاسخ مناسبي به آن است .

وي از ژاپن كه ميزبان اجلاس سران هشت كشور بزرگ صنعتي عضو گروه ‪ ۸‬در ژوئيه سال جاري ميلادي در اين كشور است خواست تا در اين زمينه همكاري كند.

نخست وزير ژاپن در پاسخ به اين درخواست ، گفت : ژاپن راههاي مختلف براي مقابله با افزايش مواد غذايي در جهان را مورد بررسي قرار خواهد داد.

فوكودا گفت : دولت اين كشور راه‌هاي كمك به كشورهاي آفريقايي كه در مقابل بحران موادغذايي در جهان ضربه پذير هستند را نيز در جريان اجلاس بين المللي توكيو براي توسعه آفريقا (‪ )TICAD‬مورد بررسي قرار مي‌دهد.

چهارمين اجلاس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا (‪ )TICAD‬اواخر ماه جاري ميلادي در شهر بندري يوكوهاما با حضور سران كشورهاي آفريقايي عضو اتحاديه آفريقا برگزار مي‌شود.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن