تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815530916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محدث خبر داد:تجديد مناقصه 2 بلوك اكتشافي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محدث خبر داد:تجديد مناقصه 2 بلوك اكتشافي
مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران از تجديد مناقصه بلوكهاي اكتشافي تابان و فردوس خبر داد و گفت: در يك حلقه چاه حفر شده بر روي طاقديس بينالود در بلوك فارسي نفت خام كشف شده كه ميزان دقيق ذخاير اين نفت در حال بررسي بوده و هنوز نهايي نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمود محدث در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شركتهاي ايراني كه در مناقصه بلوكهاي اكتشافي تابان و فردوس شركت كرده بودند، خواهان بازگشت سرمايه با نرخ 20 درصد بودند، اما به دليل اينكه محدوده قيمتي شركت ملي نفت از 15 درصد پائين تر است تصميم گرفته شد مناقصه اين بلوكها تجديد شود.

مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران با بيان اينكه زمان برگزاري مناقصه اين بلوكها هنوز مشخص نشده است، يادآور شد: ممكن است زمان مناقصه با توجه به شرايط موجود تغيير كند و به زمان مناسب تري موكول شود.

وي درباره وضعيت بلوك اكتشافي لاله نيزاظهارداشت: به نظرمي رسد شركت تاسيسات دريايي علاقمند به حضور دراين بلوك است، اما شريك اندونزيايي تاسيسات دريايي پيشتر به دلايلي همچون تغيير هيئت مديره از حضور در اين بلوك انصراف داده بود.

به گفته محدث شركت تاسيسات دريايي مي تواند اطلاعات مربوط به لرزه نگاري بلوك لاله را از شركت نروژي خريداري و مطابق با نرم افزارهاي جديد و پس از پردازش اطلاعات عمليات اجرايي را آغاز كند.

مدير اكتشاف شركت ملي نفت پيش از اين حداقل سرمايه مورد نياز براي اكتشاف و توسعه بلوك لاله را 55 ميليون دلار اعلام كرده بود.

وي با بيان اينكه در قرارداد بلوكهاي اكتشافي مسئوليت اجراي كامل پروژه بر عهده پيمانكار است خاطرنشان كرد: در عين حال دربخشهاي مختلف فني، ارزيابي و كارشناسي آمادگي داريم به شركتهاي داخلي كمك كنيم اما در بخش مالي پروژه همه مسئوليتها برعهده پيمانكاران است.

وي از تجديد مناقصه بلوكهاي اكتشافي تابان و فردوس خبر داد و گفت: مذاكرات براي توسعه بلوك فارسي همچنان ادامه دارد.

محدث از كشف نفت خام در يك حلقه چاه حفر شده برروي طاقديس بينالود در بلوك فارسي خبر داد و تصريح كرد: ميزان دقيق ذخاير اين نفت در حال بررسي بوده كه هنوز نهايي نشده است.

مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران افزود: تاكنون چهار حلقه چاه در ميدان فارسي حفر و 5/12 تريليون متر مكعب گاز طبيعي كشف شده است.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن