تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815317233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبیه سای معماری نما -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نما hra 200 24 اسفند 1389, 15:06سلام دوستان اینم از آخرین کار مون که تو بابل در حال اجراست هر کدوم از رندر ها حدودا 2 ساعتی طول کشیده max 2009 v ray sp2 photoshop AREF 24 اسفند 1389, 15:57سلام.خوبی؟ یه راست میریم سراغ نقد - نورپردازی خیلی روشن شده.به اصطلاح اوربرایت شده.یعنی جاهایی خیلی بیش از حد سفیدشده.(Berar Bazoie CHeshe Kor Hakerdi زبان مازنی!):lol: - اون 2 تا درختی که تو ویو اصلی استفاده کردی کم دیتیل هست.یعنی برگهای بی کیفیت هست.معمولا اینجور وقتها از عکس واقعی استفاده میشه که طبیعی بشه کار -2 ساعت برای چنین رندری خیلی زیاده.تنظیمات رندرت عکس بگیر برات اصلاح کنم که ایشااله تو کارای بعد بتونی سریع تر کارو تحویل بدی. -درباره طراحی معماری خود کار معمولی شده.بازاری تمام عیار.اما انتخاب رنگ معمولی شده.خیلی قوی نشده. - اندازه تکسچر ها با UVWمدیریت نشده.یه قسمت هایی بزرگ و یه قسمت هایی کوچیک - کف زمین بامپ نداره.این باعث میشه کار مصنوعی به نظر برسه - پرسپکتیو اغراق شده هست.برای نمای کلی بهتره از Camera Corection استفاده کنی که کارت بشه پرسپکتیو 2 نقطه ای..برای این کار توی صحنه دوربین رو انتخاب کن.روی صفحه خالی کلیک راست بکن و گزینه Camera Corection رو کلیک کن.بقیه چیزاش دیگه واضحه -آبکت سه بعدی 206 رو برامون آپلود میکنی؟ مرسی.چون اکثر کارفرماها از آدم ماشین های موجود تو بازار رو میخوان.من شخصا نیاز دارم بهش.اگه بکنی لطف میکنی -فضا کلا زیادی روشن هست و این چشم رو خسته میکنه..بعد از اینکه رندر گرفتی ببر توی فتوشاپ پست پروداکشن بکن. - به قول مدیر جدید فرشید از پرسوناژ استفاده بکن. hra 200 24 اسفند 1389, 20:14دسته گلت درد نکنه عارف جان مثله همیشه خوب و سازنده :rose: ولی نسبت به قبل پیشرفت داشتم خدائیش اینم لینک دانلود 206 پسورد : () تو پست بعدی تنظیمات رندر رو هم میزنم.ممنون عزیز اگه لطف کنین نحوه رندر وایر فریم رو بهم یاد بدین ممنون میشم :neutral: hra 200 24 اسفند 1389, 20:52رندر hra 200 24 اسفند 1389, 20:57رندر 2 *farshid* 24 اسفند 1389, 22:35دسته گلت درد نکنه عارف جان مثله همیشه خوب و سازنده :rose: ولی نسبت به قبل پیشرفت داشتم خدائیش اینم لینک دانلود 206 پسورد : () تو پست بعدی تنظیمات رندر رو هم میزنم.ممنون عزیز اگه لطف کنین نحوه رندر وایر فریم رو بهم یاد بدین ممنون میشم :neutral: مشکلای کارتو عارف گفت برای یه کار بازاری کار متوسط و قابل ارائه ای شده ولی دقت کن که ... تنظیمات رندر قسمت خیلی کوچیکی از کار شماست برای شبیهسازی معماری شما باید تمرکزتونو بذارید روی تکسچرینگ بینقص و مدلسازی بهینه تکسچرهایی که استفاده کردی مشکلات زیادی دارن مثلا یه تکسچر که اشلش به اندازه کف دست هست رو اساین کردی به یه سطح خیلی خیلی بزرگ کلا تکسچرینگت کارت مشکل داره وارد بحت آنورپ نمیشم چون مشخصه آنورپ نکردی ولی میتونی برای این کار یه تکسچر زرولیشن بالا و seemless بسازی و بعد به سطوح مستطیلی کار اساین کنی شیشه ها هم که عملا هیچ رفلکتی از آسمون ندارن در مورد وایر فریم هم میتونی توتوریالشو دانلود کنی یه متریال وی-ری باید بسازی برای دیفیوز متریال باید بری و مپ vray edge text رو انتخاب کنی یه سری تنظیمات ساده هم داره این متریال رو میتونی تو قسمت vray override material اساین کنی که کارت راحتتر باشه موفق باشی AREF 24 اسفند 1389, 23:23با فرشید موافقم ولی تنظیمات مشکل کلی اساسی داره اولین مشکل اینجاست الان چندروز دیگه مکس 2012 میاد اونوقت مکس 2009 با vray sp2 که کلی باگ داره!!!! اولین کاری باید باید باید بکنی مکس 2011 نصب کنی و وی ری نسخه 2 بعد بری راغش. Iraddiance map رو روی Medium بزارین. بعد از روی Medium بزارین روی Custom. حالا عددها رو دستی می شه دست زد. Min Rate = -5 Max Rate = -3 HSph Subdivs = 30 Interp samples= 25 برای Light Catch هم این پارامترها Sample Size = 0.005 Scale = Screen Number Of Pass = 8 Subdivs = 600 این گزینه همیشه بالای 4 باشه.در حقیقت اگه Cpu 4 هسته ای دارین روی 4 و اگه 32 هسته ای روی 32.این گزینه به تعداد Cpu ها تو محاسبات تاثیر چشمگیر میزاره. Reconstruction parameters Pre-filter = 150 تیک Glossines رو بزنین.تا باعث بشه که محاسبات نور پردازی توی متریالهایی که با Glossines مات شدن تاثیر بزاره برای Adaptive DMC min 1 max 100 noise trh= 0.01 فیلتر هم فقط Catmul-romبزار. Hamed 25 اسفند 1389, 07:56سلام عجب نکات آموزندیی...خوشم اومد باریکلا عارف... علی علی *farshid* 25 اسفند 1389, 09:37نکته اینجاس که بیس کار باید درست باشه اگه مدل خوبی نداشته باشی نمیتونی درست unwrap کنی اگه درست آنورپ نکنی نمیتونی تکسچر مناسب برای کارت بسازی اگه تو مراحل بالا مشکل داشته باشی نمیتونی رندرینگ رو شروع کنی... به نظر من مشکل خیلی از دوستانی که شبیهسازی معماری انجام میدن اینه که قبل از اینکه برنامه اصلی رو یاد بگیرن(مثلا مکس رو) مستقیما میرن برای یادگیری vray . برای اینکه متوجه منظورم بشی یکی از صحنه های آماده ی اکستریور رو یه بار با تنظیمات خیلی خیلی پایین رندر بگیر یک بار هم با تنظیمات high ببین واقعا چقدر فرق میکنه نتیجه کار m.n1362 25 اسفند 1389, 10:15با فرشید موافقم ولی تنظیمات مشکل کلی اساسی داره اولین مشکل اینجاست الان چندروز دیگه مکس 2012 میاد اونوقت مکس 2009 با vray sp2 که کلی باگ داره!!!! اولین کاری باید باید باید بکنی مکس 2011 نصب کنی و وی ری نسخه 2 بعد بری راغش. Iraddiance map رو روی Medium بزارین. بعد از روی Medium بزارین روی Custom. حالا عددها رو دستی می شه دست زد. Min Rate = -5 Max Rate = -3 HSph Subdivs = 30 Interp samples= 25 برای Light Catch هم این پارامترها Sample Size = 0.005 Scale = Screen Number Of Pass = 8 Subdivs = 600 این گزینه همیشه بالای 4 باشه.در حقیقت اگه Cpu 4 هسته ای دارین روی 4 و اگه 32 هسته ای روی 32.این گزینه به تعداد Cpu ها تو محاسبات تاثیر چشمگیر میزاره. Reconstruction parameters Pre-filter = 150 تیک Glossines رو بزنین.تا باعث بشه که محاسبات نور پردازی توی متریالهایی که با Glossines مات شدن تاثیر بزاره برای Adaptive DMC min 1 max 100 noise trh= 0.01 فیلتر هم فقط Catmul-romبزار. خیلی خوب بود.فقط من تا الان تنظیمات ثابت استفاده نکردم نمیشه گفت اینا ثابتن درسته؟مثلا تصویر 640*480 سابدیوایز 650 با کیفیت خوب مناسبه ولی1280*960 سابدیو 1000 مناسبه که min ,max به -5و-1 تغییر میکنه که این تغیییراتو من تو قسمتهای دیگه هم انجام میدم مثلا sam sizeبه 0.017 میرسه که عددای درست کار هم تیم رندرو خیلی کم میکنه البته عارف جان شما استاد مایی من نظر شخصیمو گفتم :oops:اگه اشتباه گفتم اصلاحش کن دوست خوبم. hra 200 25 اسفند 1389, 10:24اگه مدل خوبی نداشته باشی نمیتونی درست unwrap کنی اگه درست آنورپ نکنی نمیتونی تکسچر مناسب برای کارت بسازی راجع به این دو بند توضیح بیشتری میدین؟ *farshid* 25 اسفند 1389, 10:24خیلی خوب بود.فقط من تا الان تنظیمات ثابت استفاده نکردم نمیشه گفت اینا ثابتن درسته؟مثلا تصویر 640*480 سابدیوایز 650 با کیفیت خوب مناسبه ولی1280*960 سابدیو 1000 مناسبه که min ,max به -5و-1 تغییر میکنه که این تغیییراتو من تو قسمتهای دیگه هم انجام میدم مثلا sam sizeبه 0.017 میرسه که عددای درست کار هم تیم رندرو خیلی کم میکنه البته عارف جان شما استاد مایی من نظر شخصیمو گفتم :oops:اگه اشتباه گفتم اصلاحش کن دوست خوبم. در مورد سابدیویژن لایت کش شما اگه عدد مورد نظر رو روی 1 تنظیم کنین یک نقطه ی نورانی خواهید داشت اگه رو 2 تنظیم کنین 4 نقطه ی نورانی 3>>>>9 در واقع عدد سابدیویژن به توان دو میشه تعداد پیکسل های نورانی که محاسبات نوری براشون انجام گرفته حالا شما فرض کنین یک عکس با رزولیشن 800*600 دارید متوسط رزولیشن این عکس 700 ه ماکسیمم عددی که میتونید برای لایت کش در نظر بگیرید این مقدار متوسط خواهد بود. (700) (در این حالت کلیه ی پیکسل ها درگیر محاسبات نوری میشن) *farshid* 25 اسفند 1389, 10:50راجع به این دو بند توضیح بیشتری میدین؟ چرا که نه توضیح میدم این مواردی که میگم برای داشتن یه کار حرفه ای لازمه شاید برای یه کار بازاری رعایت کردن اینا یکم عجیب باشه. اجسامی که تو محیط اطرافمون داریم هر کدوم شناسنامه مخصوص به خودشو رو دارن مهمترین شناسه ی یک جسم فرم و شکل اون جسم هستش (اصول گشتالت) حالا این جسم میتونه موس زیر دستتون باشه یه دیوار باشه یا هر چیزی چیزی که ما تو شبیهسازی بهش نیاز داریم یه جسم کامله ... پس باید فرم کامل رو داشته باشه فرم کامل هم شامل دیتیل میشه و شکل ( که در واقع شمای کلی جسم هستش) کاری که شما کردین دیتیل نداره ساده ترین دیتیلی که همه اجسام اون رو دارن و جز طبیعتشون محسوب میشه نداشتن گوشه های 100% تیز هست ( قطعات صنعتی مستثنا هستن) ساده ترین کاری که شما میتونید برای بهتر شدن مدلسازیتون انجام بدین رعایت همین نکته هست. یکم گوشه ها رو نرم کنین... میتونی حجم هارو تبدیل به editable poly کنی بعد از انتخاب همه edge ها اونا رو chamfer کنی. دومین مشخصه یک جسم خصوصیات سطح هستش که ما بهش میگیم متریال متریال هم شامل خصوصیت ذاتیه جسم میشه (بافت انعکاس انکسار و ...) مهمترینش بافته diffuse coler بافت هم همون چیزیه که ما بهش میگیم تکسچر کار شما تکسچرینگ مناسبی نداره یه متریال خوب به چندین تکسچر مناسب نیاز داره مهمترین خصوصیت یک تکسچر خوب هم همخونی با زمینشه یعنی اینکه مکان های بحرانیه مدلینگ باید تکسچر رو تحت تاثیر قرار بده مثلا گوشه ها یا محل تلاقی احجام متاسفانه کار شما نه مدل کاملی داره نه تکسچرینگ مناسب (ولی خیلی راحت میتونی این مشکلاتو بر طرف کنی ) بهتره رو مدلینگ و تکسچرینگ بیشتر کار کنی hra 200 25 اسفند 1389, 13:42خیلی کامل و مفصل بود دسته گلتون درد نکنه مرسی :rose: AREF 25 اسفند 1389, 14:24در مورد تکمیل فرمایشان مدیرجونم ! یادم افشین (3d Art) گفته بود علت اینکه عدد Polation میزارن اینه به جای این که برای همه نقاط نور محاسبه بشه میاد اهم مهم می کنه.جایی که بیشتر نیاز به دیتیل داره نورها بیشتر تجمع میکنه. من تو اکثر نرم افزارهای حرفه ای وی ری مثل solidrock یا Sigh studio میاد عدد سمپل سایز لایت کش رو روی 0.003 تنظیم میکنه.عدد interpolationرو روی None میزاره و عدد Pre FIlterرو روی 150 .با این کار قانون Interpo خاموش میشه یعنی صحنه همه جاش با هم نور میره و از یه نظرایی خوبه.البته باید عدد لایت کش رو بالا برد. که این قانون فرشید خیلی جالب بود که برای یه کار 1200 عدد لایت کش رو روی 800 بزاریم فکر کنم خوب باشه. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2921]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن