تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816436357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشکل با viewport vray -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشکل با viewport vray tarkan_tan 02 اسفند 1389, 00:07من وقتی با ار نورهای vray استفاده میکنم viewporte مکس نورانی میشه مثل اینکه تو صحنه نور افکن گذاشته شده هرچقدرو نورشو کمتر میکنم بازم فرقی نمیکنه. لطفا راهنماییم کنین. مشکی 02 اسفند 1389, 00:41سلام، Ctrl + L مشکل شما رو حل می‌کنه. Baloot3D 02 اسفند 1389, 19:47سلام البته این مشکل به نوعی Bug به حساب می آید با زدن CTRL + L مشکل بطور موقتی حل میشود و فقط کافیست تا از پنجره Viewport به نمایی دیگه برید تا مشکل مجدداً بروز کنه . در واقع این Hotkey مربوط به گذاشتن نور روی حالت Difault هست . این مشکل وقتی بروز میکنه که شما بخواید در محیط نوری (از هر نوع و در هر موتور رندری) قرار بدید و با فعال کردن حالت Hardware Shading ، از نور پردازی توسط کارت گرافیکی در محیط Viewport بهره ببرید . حتی با پاک کردن کامل نورها و خاموش کردن این قابلیت (Shift + F3) و حتی باز گرداندن حالت نور پردازی به حالت استفاده از نور Difault مکس ، بازهم با تغییر نمای کاربری (مثلا نمای top به Perspective و بازگشت) مشکل بروز کرده و محیط به اصطلاح Overflow میشود . برای حل کامل این مشکل چند کار میشه انجام داد : -اگر می خواهید سایه ها رو در Viewport داشته باشید ، ترجیحاً از نور خود مکس و در حات فعال کردن 2 نور دیفالت استفاده کنید -اگر از ورژن های قدیمیتر از 2010 استفاده میکنید با گذاشتن نور دیفالت روی حالت 2 نور و خاموش کردن Hardeare Shading مشکل بطور کامل حل میشود (در صورت پشتیبانی کامل کارت گرافیک از Max) - درایور کارت گرافیک خودتون رو همیشه آپدیت نگه دارید -میتونید تمام محیط رو در فایل خامی Merge کنید که ساده و 100% جوابگو هست -راه گرون قیمتش هم استفاده از کارتهای Workstation هست که مخصوص همین امور ساخته شده و بخوبی نورها ، سایه ها ،انعکاسات ، جنس شیشه ، سایه های رنگی و ترکیبی ، Bump ، Normalmap و Displace و غیره رو در محیط Viewport به نمایش میذارن . در ضمن همونطور که میدونید موتور رندرهایی مثل QuickSilver برای رندر تمام حجم کارت گرافیک (چه Gaming و چه Workstation) در رندر به همراه CPU فعال شده و زمان رندر رو بطور چشمگیری کاهش میدن موفق باشید :rose: ali_118 02 اسفند 1389, 20:54Vray 2.0 استفاده میکنی ؟ یه جایی توی خود نور یه گزینه داره تیک میزنی به حالت عادی بر میگرده در حال حاضر وی ری 2.0 ندارم دم دستم نشونت بدم tarkan_tan 02 اسفند 1389, 23:30ممنونم از همه راهنمایی هایی که کردین. خیلی حال کردم. مرسی.:rose: tarkan_tan 03 اسفند 1389, 20:13من Hardware Shading رو از کجا فعال کنم؟ با مکس 2011 کار میکنم. :rose: Baloot3D 04 اسفند 1389, 21:31سلام دوست من این قابلیت رو بطور کامل توضیح میدم تا دوستانی که نمی دونن بتونن از توانایی کارت گرافیکشون در Viewport استفاده کنند . شما با رفتن به قسمت می تونید تنظیمات اون توانایی رو ببینید . طبق تصویر توضیح میدم . روی علامت مثبت بالا و راست نمای کارتون کیلیک کنید حالا به سربرگ Lighting and Shadows رفته و مثل تصویر عمل کنید 1- برای فعال کردن این قابلیت 2- استفاده از نور های داخل محیط یا استفاده از نور Difault داخل نمای دید 3- ایجاد تغییرات در نماهای دید که توصیه میشه به دلیل ضعف کارتهای گرافیک فقط در یک نما فعال بشه 4- کیفیت این قابلیت که روی نسخه سوم ا دستورات SM باشه بهتر هست 5- کیفیت سایه ها 6- نرم یا سخت بودن لبه های سایه 7- استفاده از کنترولر فشار نور در محیط 8- غلظت سایه ها و پشتیبانی از شفافیت این توانایی ها در امور رندر Realtime مربوط به موتور رندر خاصی نیست و جدا از رندر نهایی میشه از این قابلیت کارت گرافیک استفاده لازم رو انجام داد . باید اشاره کنم کیفیت تصویری که در Viewpor میبینید کاملاً به نوع وجنس کارت گرافیکیتون بستگی داره و این رو میشه به وضوح در کارتهای گرافیک Workstation ملاحظه کرد . این کارتها جدا از نورپردازی کاملا حرفه ای در Viewport ، تواناییه نمایش Bump , Normalmap , SSS, Displase ,Reflection , Refraction و حتی ترکیب رنگ نورهای مختلف رو دارا هستند که میتونه تا حد زیادی نیاز کاربر به رندرهای طولانی رو برطرف کنه . موفق باشید :rose: tarkan_tan 04 اسفند 1389, 22:25سلام دوست من این قابلیت رو بطور کامل توضیح میدم تا دوستانی که نمی دونن بتونن از توانایی کارت گرافیکشون در Viewport استفاده کنند . شما با رفتن به قسمت می تونید تنظیمات اون توانایی رو ببینید . طبق تصویر توضیح میدم . روی علامت مثبت بالا و راست نمای کارتون کیلیک کنید حالا به سربرگ Lighting and Shadows رفته و مثل تصویر عمل کنید 1- برای فعال کردن این قابلیت 2- استفاده از نور های داخل محیط یا استفاده از نور Difault داخل نمای دید 3- ایجاد تغییرات در نماهای دید که توصیه میشه به دلیل ضعف کارتهای گرافیک فقط در یک نما فعال بشه 4- کیفیت این قابلیت که روی نسخه سوم ا دستورات SM باشه بهتر هست 5- کیفیت سایه ها 6- نرم یا سخت بودن لبه های سایه 7- استفاده از کنترولر فشار نور در محیط 8- غلظت سایه ها و پشتیبانی از شفافیت این توانایی ها در امور رندر Realtime مربوط به موتور رندر خاصی نیست و جدا از رندر نهایی میشه از این قابلیت کارت گرافیک استفاده لازم رو انجام داد . باید اشاره کنم کیفیت تصویری که در Viewpor میبینید کاملاً به نوع وجنس کارت گرافیکیتون بستگی داره و این رو میشه به وضوح در کارتهای گرافیک Workstation ملاحظه کرد . این کارتها جدا از نورپردازی کاملا حرفه ای در Viewport ، تواناییه نمایش Bump , Normalmap , SSS, Displase ,Reflection , Refraction و حتی ترکیب رنگ نورهای مختلف رو دارا هستند که میتونه تا حد زیادی نیاز کاربر به رندرهای طولانی رو برطرف کنه . موفق باشید :rose: ایول دستت درد نکنه. خیلی حال دادی پسر. الان Viewport مکس مثل گیم شده. واقعاً ممنونم ای کاش دکمه تشکر چند تا داشت 100 تا میزدم.:rose: tarkan_tan 04 اسفند 1389, 22:29آخه من موندم کیفیت viewport بهتر از رندرام میشه.:lol: khatam.0761 08 اسفند 1389, 10:16آخه من موندم کیفیت viewport بهتر از رندرام میشه.:lol: waaaaaaath...? چطوری اینجوریه؟:shock: میشه بگید؟:-? Majid CG 08 اسفند 1389, 10:51اون بالا رو اگه نگاه بندازی میفهمی چجوری اون که baloot3d نوشته البته یادت نره که باید نور پردازی کنی صحنه رو تا اینجوری بشه موفق باشی khatam.0761 08 اسفند 1389, 11:45چیزی ننوشته:-? Majid CG 08 اسفند 1389, 11:50ببین سه تابالای پست قبلیت نوشته چجوری میگی ننوشته Baloot3D 08 اسفند 1389, 14:47سلام دوستان در زمینه کار در Viewport گذینه های زیادی وجود داره که بیشتر به قابلیت و کیفیت کارت گرافیک و مهمتر از همه به نوع درایور کارت گرافیکتون بستگی داره . جدا از اینها میشه کیفیت Texture های داخل ویپورت و شکست و دندونه دار شدند خطوط وایر فریم رو هم درست کرد . کارتهای گرافیک Workstation توانایی نشان دادن بسیار زیادتری نسبت به کارتهای گرافیک معمولی دارند که میشه حتی انعکاس اشیاء رو هم در سطوح سیقلی دید یا ترکیب رنگ نور ها در هم و حتی Bump , NormalMap و Dispalce . در بخش سخت افزار بسیاری از این نوع اطلاعات داده میشه که متاسفانه دوستان کم لطفی میکنند و زیاد سر نمی زنند :-? موفق باشید سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 642]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن