واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: هسته های سی پی یو در مکس؟؟؟ Hamed 27 بهمن 1389, 13:27سلام من میخواستم بدون توی ویندوز سون توی تری دی مکس چطور میشه مثلا یه cpu دوال کور داریم یا i7 تمام قدرت cpu موقعه رندر استفاده بشه؟؟؟یه آپشنی یه چک باکس یا تو همین مایها چیز وجود داره؟؟؟(با وی ری رندر میگرم) بازم ممنون علی علی abbasi_0912 27 بهمن 1389, 14:06آره عزیز، فقط کافیه برای توی تکس منیجر و بقیه رو مثل عکس زیر تنظیم کنی، فقط بگم که اگر این کار رو کردی دیگه دست به سیستم نزن بزار کارش رو بکنه والا هنگ میکنه Hamed 27 بهمن 1389, 14:13دمه شما گرم رفیق من خودم کمکی کار شبکه و اینترنت و اینجور چیزا و اپراتوری ویندوز...بلدم این راه امن نیست ویندوز سون با این هوشش بازم یو هو خر میشه اون موقعه من باید بشینم گریه کنم... توی فتوشاپ یه چک باکس هست میتونی از حداکثر cpu استفاده کنی تو مکس امکان نداره نداشته باشه...!!!! abbasi_0912 27 بهمن 1389, 14:22ما که این کار رو انجام میدادیم و مشکلی هم تا حالا نداشتیم AREF 27 بهمن 1389, 22:47سلام مجدد به حامد جونم! خوبی؟ چه خبر؟ ببین اگه کل سیستمت 64 بیت باشه خودش شعور پیدا می کنه و اصلا نیاز نیست که براش تعریف کنی. معمولا توی محاسبات GI تمام شیره رم کشیده میشه.باید دقت کنی توی light cashe باید عدد روی Number of pass رو به اندازه تعداد هسته cpu یا بیشتر قرار بدی.روی 2 بزاری فقط از 2 هسته برای پردازش لایت کش استفاده میکنه.(منبع : مغزم!:green:+تجربه) و موقع رندرینگ شیره CPU کشیده میشه.خودش اگه نیاز داشته باشه تمام رم و CPu رو مشغول میکنه.. و روشی که عباسی جونم گفته زیاد مناسب نیست.چون که حتی نیم درصد هم توی رندر تاثیر نداره و ممکنه سیستم کرش کنه و حامد پاشو بکنه توی جوب آب و گریه کنه:cry: abbasi_0912 27 بهمن 1389, 23:42معمولا توی محاسبات GI تمام شیره رم کشیده میشه.باید دقت کنی توی light cashe باید عدد روی Number of pass رو به اندازه تعداد هسته cpu یا بیشتر قرار بدی.روی 2 بزاری فقط از 2 هسته برای پردازش لایت کش استفاده میکنه.(منبع : مغزم!:green:+تجربه) البته موقع تنظیم نبودن Number of pass، اگر مقدار اون با تعداد سی پی یو ها همخوانی نداشته باشه خود وی ری اخطار میده و روشی که عباسی جونم گفته زیاد مناسب نیست.چون که حتی نیم درصد هم توی رندر تاثیر نداره و ممکنه سیستم کرش کنه و حامد پاشو بکنه توی جوب آب و گریه کنه:cry: والا اون موقع ای که ویندوز اکس پی داشتیم این کار رو زیاد انجام میدادیم و نتیجه هم میگرفتیم حالا که شما میگید حتما خود ویندوز 7 شعورش میرسه حرفی نیست ali_118 28 بهمن 1389, 02:12والا اون موقع ای که ویندوز اکس پی داشتیم این کار رو زیاد انجام میدادیم و نتیجه هم میگرفتیم حالا که شما میگید حتما خود ویندوز 7 شعورش میرسه حرفی نیست موقع رندر میتونین از تسک منیجر ببینین که CPU Usage بالای 98% هست اون تغییر در تسک منیجر اولویت پردازش ها رو تعیین میکنه در حالت عادی اگه کاری با سیستم نداشته باشین باز هم خود مکس تمام توان سی پی یو رو به کار میگیره اصولا تاثیر اندکی که در سرعت رندر داره به قفل شدن سیستم نمی ارزه . Baloot3D 28 بهمن 1389, 10:44سلام به همگی در مورد استفاده برنامه های مختلف از CPU ، باید گفت همه چیز برنامه نیست .تو رندر مسائل زیادی در گیر هستند .مثلا محاسبات مربوط به استفاده از Hair توسط زیر برنامه ای دیگه انجام میشه و انعکاسات مجزا محاسبه میشه .بارها شده بود که در رندر پروژه انیمیشنی که داشتیم در بعضی از پلان ها استفاده موتور رندر MentalRay از پردازنده به 90% میرسید و در برخی مواقع به 100% . این کاملا به نوع صحنه در حال رندر برمیگرده و تواناییه پردازنده در اجراء دستورات . حتی پردازنده های AMD و Intel در برخی موارد با هم متفاوت هستند (به دلیل نوع دستورات SSE و غیره) که برای تجزیه و تحلیل دستورات استفاده میشه . برای همین هست که پردازنده های جدید رو دیگه با اون پلان دراگون مقایسه نمی کنند ، اگر شما از ScanLine برای رندر استفاده کنید حجم استفاده از پردازنده کم هست و نمی تونه از تمام هسته ها بطور کامل استفاده کنه . من شخصاً این کار رو انجام میدم ، یعنی در زمان رندر ،نوع استفاده از پردازنده رو برای مکس روی Below Normal قرار میدم و بعد مینیمالش می کنم ، حالا به سایر کارهام میرسم .حتی بازی NFS HP2 ! " حالت RealTime هم به هیچ عنوان برای اینگونه برنانه ها طراحی نشده و کوچکترین خطایی در محاسبات پردازنده یا انتقال اطلاعات بین رم ، هارد و پردازتده باعث کرش کردن کل برنامه خواهد شد . حالت ReadTime فقط برای برنامه هایی که توان پردازشی پایین دارند به همراه یک نواختی اطلاعات مناسب هست مثل گوش دادن به موسیقی حالت Low هم برای این مواقع مشکلساز خواهد شد چون اگر به طور همزمان چند دستور یه پردازنده برای محاسبه برود ، بدون در نظر گرفته شدن اولویت ، رشته های مربوط به رندر در آخر صف پردازشی قرار می گیرند که خود این عمر میتواند باعث کرش کردن برنامه شود... صحیت های بالا هم از کتاب مرجع ماکروسافت برای ویندوز بیان شد" اگر با کندی مواجه شدید یا دچار ریست ، باید مشکل رو در جایی دیگه دنبال کرد . احتمال داره به دلیل پایین بودن ولتاژ ، پردازنده دچار ناپایداری شده یا به دلیل کمبود حجم رم برای انجام چند کار بطور همزمان ، رمها دچار خطا شدند که هر دوی این مشکلات رو میشه در Setup مادربرد برطرف کرد . حتی میتونه از حرارت بالای پردازنده باشه که دستگاه ریست میکنه . در ضمن تمام این ها هم در Windows 7_64bit انجام پذیر هست . نکته ای هم هست که بد نیست بدونید . هسته هایی که در TaskManager میبینید که با تمام توان دارند رندر میگیرند ، واقعا کامل نیست . در برخی از مادربردهای حرفه ای (مثل سری Rampage از شرکت ASUS ) که یک LED مجزا برای نمایش مستقیم اطلاعات مادربرد داره ، میشه دید که همیشه قسمتی از پردازنده ها خالی هست تا دچار کمبود ولتاژ و کارایی نشن یا به بیانی دیگه ، کرش نکنه .برای همین هم هست که اگر با برنامه هایی مثل RealTemp دستگاه رو مورد ارزیابی حرارتی قرار بدید ، متوجه میشید حرارت هسته های دستگاه با هم متفاوت هست و همگی در یک دما کار نمیکنند . احتمالا شما هم در هنگام رندر آهنگ گوش میدید یا برید اینترنت یا کارهای دیگه ، این کارها هم نیاز به پردازش داره که از همون فضای خالی استفاده میکنه یک برنامه مثل Prime میتونه از تمام پردازنده بطور بی رحمانه ای استفاده کنه ! جوری که تکون دادن موس به زحمت انجام میشه ! و باز هم برای همین هست که برای نشان دادن پایداری یک دستگاه بعد از OverClocking ، از Prime استفاده میکنند نه از برنامه تست رندر CineBench !!!!!!! موفق باشید :rose: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4467]