واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: لینک برگ به درخت ... s_mostafa_h 03 بهمن 1389, 10:29سلام من میخوام از طریق لینک کردن یک آبجکت ( برگ ) به یک درخت عاری از برگ ، درخت رو که در اثر وزش باد به این طرف و آن طرف حرکت می ده ، برگ رو هم حرکت بده . مشکل اینه وقتی مدیفایر Bend به درخت برای ایجاد یک حرکت طبیعی اضافه می کنی . از طریق لینک کردن برگ به درخت ، برگ حرکتی نمی کنه . وقتی اونو حتی به صورت attache to the element هم می کنی - این حرکت انجام می شه - ولی اندازه اونو تغییر می ده . لطفا راهنمایی بفرمایید . متشکرم m3d 03 بهمن 1389, 12:17پیشنهاد میکنم از پلاگین tree storm استفاده کنید واقعا رئال هست . شما کافیه جهت و سرعت باد رو بهش بدید خودش برگها و کاملا طبیعی حرکت میده میتونین از یه نسیم ملایم تا یه طوفان رو باهاش شبیه سازی کنید . تو گوگل سرچ کنید : tree storm for max 2010 s_mostafa_h 03 بهمن 1389, 12:46سلام ممنون از پاسخ تان و راهنمایی که در معرفی پلاگین کردید .واقیعیت اینه که من می خوام روی تنه درخت تنها یه برگ باشه و روی اون برگ من دارم کار می کنم . گاهی از دور باید برگ و درخت را دید و بیشتر وقت ها باید روی برگ زوم بشم . m3d 03 بهمن 1389, 14:19با این حساب راهی که به ذهنم میرسه اینه که شما بیای برای شاخه و برگ یه زنجیره ی ik تعریف کنی . یعنی یه جورایی درخت رو ریگ کنی . حالا یا شاخه ی مربوط به اون برگ رو دیتچ کن و بعد از لینک کردن برگ به اون , شاخه رو از قسمت پایین حرکت بده که در این صورت برگ هم حرکت میکنه .منظورم اینه که مثل یه لولا برگ رو به شاخه و شاخه رو به تنه لینک کنی . موفق باشید s_mostafa_h 03 بهمن 1389, 20:41فکر کنم راه حل بهتری باید باشه ، چون ریگ کردن یه درخت با تمام شاخه های ریزو درشت اون ، فکر می کنید کار منطقی باشه ؟ cgmeysam 03 بهمن 1389, 21:02فکر نکنم راه ساده ای واسش باشه. باید برگ رو با خود تنه بچرخونی.این تمرین رو ببینی بد نیست : m3d 04 بهمن 1389, 11:19منظور من ریگ کل درخت نیست منظورم فقط اون شاخه و برگه کا در کل میشه یه سلسله مراتب با سه سطح برگ درخت و اون یه دونه شاخه چون شما فرمودید قراره دید دوربین از نزدیک باشه و فوکوس روی اون یه دونه برگه پس دیگه نیازی به ریگ کردن همه ی شاخه ها نیست s_mostafa_h 04 بهمن 1389, 12:21خوب درسته ، ولی بعضی وقت لازم میشه مانور دلخواهی به کل مجموعه ( برگ و درخت )بدی و من محدودیتی در این مورد نمی خوام ایجاد بشه . ممنون sharktech 04 بهمن 1389, 12:36راحتترین و بهترین کار استفاده از نرم افزار قدرتمند vue هست که برای مکس هم پلاگین داره و کار نهایی هم طبیعی و واقعی میشه. s_mostafa_h 04 بهمن 1389, 18:22از همه دوستان ممنون . یه راه حل ساده که از یکی از فروم های انگلیسی کرده ام ، به دست اومد و ایجاد یک Link Constraint است . cgmeysam 04 بهمن 1389, 19:06از همه دوستان ممنون . یه راه حل ساده که از یکی از فروم های انگلیسی کرده ام ، به دست اومد و ایجاد یک Link Constraint است . میشه بگی دقیقاً چطور؟ من وقتی سوالتو خوندم با Link Constraint کار کردم ولی فقط موقع جابجای جسم حرکت میکنه نه خم شدن:shock: s_mostafa_h 04 بهمن 1389, 19:57Animation>Constraints>Attachment Constratint سپس دکمه set Position رو جهت قرار گرفتن در محلی که شما می خوای ، اونو set می کنی . s_mostafa_h 04 بهمن 1389, 21:19ولی بهترین ،دقیق ترین و راحت ترین روش ، استفاده از اسکریپت نویسی است . اسکریپت ساده اون اینه : in coordsys world getVert $Tree 456 کافی که این اسکریپت رو به یه Helper نسبت بدی و البته بعد از اضافه کردن Position Script به اون . خود برگ رو هم به Helper لینک می کنی . همین ! واقعا اسکریپت نویسی در این موقع ها نجات بخش است . سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2285]