تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815466535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منتجب‌نيا:‌ به احتمال 99 درصد لاريجاني رييس مجلس هشتم نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: منتجب‌نيا:‌ به احتمال 99 درصد لاريجاني رييس مجلس هشتم نخواهد بود
هر چند كه كانديداهاي رياست مجلس هشتم ممكن است از نظر قدرت مديريت با هم تفاوت‌هايي داشته باشند اما در واقع ميان آنها هيچ تفاوتي در نوع نگاه به اقليت وجود ندارد.
آفتاب:‌ رسول منتجب‌نيا، قائم‌مقام دبيركل حزب اعتمادملي با اشاره به اهميت و ضرورت حفظ توازن در انتخاب هيات رييسه مجلس هشتم اظهار داشت: «مهمترين موضوع در عملكرد مجلس هشتم، انتخاب هيات‌ رييسه‌اي است كه بايد مجلس را به گونه‌اي اداره كند كه اشتباهات مجلس هفتم تكرار نشود».

وي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي آفتاب، با تاكيد بر اينكه "عدول مجلس هفتم از قانون يكي دو مورد نيست"، اضافه كرد: «مجلس هفتم در مقايسه با مجالس گذشته مجلسي كاملا غيرمتعارف بود و در قانون‌شكني فوق‌العاده بوده است».

منتجب‌نيا تصريح كرد: «هيات رييسه مجلس هفتم يك هيات رييسه كاملا جناحي بود و رياست اين مجلس از اينكه يك خط فكري و طرز تفكر را از تريبون مجلس ترويج كند هيچ ابايي نداشت».

قائم‌مقام دبيركل حزب اعتمادملي با اشاره به اينكه "اداره مجلس بايد بر اساس قانون صورت گيرد"، افزود: «اداره مجلس قانوني متقن دارد و مجلس بايد در چارچوب اين قانون كه همان آيين‌نامه داخلي مجلس است، اداره شود نه بر اساس سلايق و ديدگاه‌هاي جناحي».

وي تاكيد كرد: «هيات رييسه مجلس و به ويژه رييس مجلس بايد بي‌طرفي خود را حفظ كنند و اين درست همان نكته‌اي بوده كه مجلس هفتم از آن غافل بود حال آنكه روساي مجلس گذشته هر فرد و با هر سليقه و تفكري كه بودند، عدالت، بي‌طرفي و انصاف را رعايت مي‌كردند».

منتجب‌نيا افزود: «آقاي هاشمي‌رفسنجاني در طول دو دوره و نيم رياست مجلس سعي داشت كمال بي‌طرفي را در نظر گرفته و حتي با كساني كه تا حدي هم نسبت به نظام مسئله داشتند بي‌طرفانه و منصفانه رفتار كند چه رسد به آنها كه در درون نظام تعريف مي‌شدند».

وي با اشاره به رياست دو دوره‌اي مهدي كروبي بر مجلس شوراي اسلامي در دوره‌هاي سوم و ششم گفت: «آقاي كروبي ضمن اينكه ديدگاه‌هاي خود را در مجلس به عنوان يك نماينده و همچنين رييس مجلس مطرح مي‌كرد اما نسبت به جناح‌هاي مختلف كاملا بي‌طرف بود و به كسي اجازه سوءاستفاده جناحي از تريبون مجلس نمي‌داد».

منتجب‌نيا در ادامه با اشاره به اين نكته كه "با توجه به تجربيات حاصل از نوع اداره مجلس هفتم، رعايت توازن در انتخاب هيات رييسه مجلس هشتم ضرورتي دوچندان دارد"، گفت: «البته در مورد رييس مجلس هشتم، خارج از مجلس تصميم‌گيري خواهد شد و آنچه در بيرون از مجلس و طبق محاسبات و معادلات سياسي جمع‌بندي شود، سرنوشت كرسي رياست مجلس هشتم را تعيين خواهد كرد».

وي در اين‌باره

” رياست مجلس هشتم تابع تصميمي است كه براي رياست جمهوري دهم در بيرون از مجلس اتخاذ مي‌شود ... “

توضيح داد:‌ «انتخابات رياست جمهوري دهم در پيش است و معادلاتي در اين زمينه وجود دارد كه بدون شك نبايد رياست مجلس اين معادلات را به هم بريزد و بر اين اساس رياست مجلس هشتم تابع تصميمي است كه براي رياست جمهوري دهم بيرون از مجلس اتخاذ مي‌شود».

قائم‌مقام دبيركل حزب اعتمادملي در ادامه اظهار داشت: «عقل سياسي ايجاب مي‌كند ديگر اعضاي هيات رييسه از ميان همه نمايندگان مجلس انتخاب شوند و تعادل و توازن در هيات رييسه رعايت شود».

وي اضافه كرد: «اگر اقليت 70، 80 نفره‌اي از اصلاح‌طلبان در مجلس حضور دارند،‌ بايد به نسبت جمعيتي كه آنها در مجلس هشتم دارند، در هيات رييسه نيز داراي سهم باشند تا هيات رييسه در انحصار يك جناح خاص نباشد».

منتجب‌نيا با تاكيد بر اينكه "اكثريت مجلس نبايد هيات رييسه را انحصاري كند"، خاطرنشان كرد:‌ «انحصار هيات رييسه از سوي اكثريت مجلس هشتم كه اصولگرايان هستند، بدون شك تضادهاي دروني اصولگرايان را نيز افزايش خواهد داد چرا كه آنچه اين روزها به مناقشات و تضادهاي دروني اصولگرايان تعبير مي‌شود تضاد و اختلاف سليقه و نگاه نيست بلكه بيشتر تضاد و تنازع منافع است و بر اين اساس،‌ عدم رعايت توازن در هيات رييسه،‌ اصولگرايان را به مناقشات دروني بيشتري مبتلا خواهد كرد».

” اقليت بايد توجه داشته باشد كه معادلاتي بيرون از مجلس وجود دارد كه رييس مجلس هشتم را تعيين مي‌كند و سرنوشت اين كرسي به رأي نمايندگان بستگي ندارد... “

وي افزود: «در يكدستي كامل هيات رييسه،‌ تضاد منافع به سرعت خود را نشان مي‌دهد و اين درست همان چيزي است كه در مجلس هفتم اتفاق افتاد».

منتجب‌نيا اضافه كرد: «مجلس هفتم از نظر جناح‌بازي و ضعف در قرارگيري در رأس امور، بي‌نظير و مجلسي دور از انتظار نظام جمهوري اسلامي ايران بود».

وي تاكيد كرد:‌ «رييس مجلس هشتم هر كه باشد بايد بداند كه تريبون مجلس به جمعيت 70 ميليوني ايران تعلق دارد و تريبون خاص اصولگرايان يا اصلاح‌طلبان نيست».

قائم‌مقام دبيركل حزب اعتمادملي با اشاره به گزينه‌هايي كه اين‌روزها براي رياست مجلس هشتم معرفي و مطرح مي‌شوند،‌ گفت:‌ «به احتمال 99 درصد رياست مجلس هشتم با علي لاريجاني نخواهد بود».

وي با اشاره به گزينه‌ها و راهكارهاي پيش‌روي اقليت مجلس براي افزايش ميزان تاثيرگذاري خود گفت: «اقليت بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه معادلاتي بيرون از مجلس وجود دارد كه رييس مجلس هشتم بر اساس آن تعيين مي‌شود و سرنوشت اين كرسي به رأي نمايندگان بستگي ندارد و بر اين اساس وقت خود را براي نزديك شدن و حمايت از هيچ‌يك از گزينه‌هاي مطرح براي رياست مجلس هشتم تلف نكند».

منتجب‌نيا افزود: «هر چند كه كانديداهاي رياست مجلس هشتم ممكن است از نظر قدرت مديريت با هم تفاوت‌هايي داشته باشند اما در واقع ميان آنها هيچ تفاوتي در نوع نگاه به اقليت و نحوه برخورد با اصلاح‌طلبان وجود ندارد».

وي در پايان با تاكيد بر اينكه "اصلاح‌طلبان مجلس هشتم بايد تلاش كنند خود را از مشاركت در بازي‌ها و معادلات موثر بر سرنوشت رياست مجلس دور و مصون بدارند"، افزود:‌ «هر دو كانديداي رياست مجلس هشتم از يك تفكر هستند و تنها اميدواريم كه نوع رفتار و عمل‌شان در مجلس هشتم با ديدگاه‌ها و نظرياتشان كمي تفاوت داشته باشد».
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن