تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820775184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژاپن اقدامات لازم عليه افزايش بهاي مواد غذايي را بررسي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژاپن اقدامات لازم عليه افزايش بهاي مواد غذايي را بررسي مي‌كند
توكيو- نخست وزير ژاپن ،گفت : اين كشور اقدامات لازم براي مقابله با افزايش بهاي مواد غذايي كه هم اينك به يكي از موضوعات جهاني تبديل شده است را مورد مطالعه و بررسي قرار مي‌دهد.

به گزارش روز جمعه تلويزيون سراسري ژاپن (ان .اچ .كي )، ياسوئو فوكودا در ديدار با ژاك ديوف مديركل سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) در توكيو اين مطلب را بيان كرد.

به گزارش ايرنا، ديوف در اين ديدار گفت : افزايش مواد غذايي بر اقتصادي جهاني تاثير گذاشته و موجب بروز تورم و ديگر مشكلات جهاني شده است و نيازمند پاسخ مناسبي به آن است .

وي از ژاپن كه ميزبان اجلاس سران هشت كشور بزرگ صنعتي عضو گروه ‪ ۸‬در ژوئيه سال جاري ميلادي در اين كشور است خواست تا در اين زمينه همكاري كند.

نخست وزير ژاپن در پاسخ به اين درخواست ، گفت : ژاپن راههاي مختلف براي مقابله با افزايش مواد غذايي در جهان را مورد بررسي قرار خواهد داد.

فوكودا، افزود: انتظار مي‌رود افزايش روند بهاي مواد غذايي در جهان و محدوديت بر واردات اين مواد به ژاپن كه ‪ ۶۰‬درصد از مواد غذايي مورد نياز خود را از خارج از اين كشور وارد مي‌كند نيز تحت تاثير قرار دهد.

وي خاطرنشان كرد: ژاپن خواستار آن است كه درباره بكارگيري اقداماتي عليه اين مشكل جهاني در جريان نشست گروه ‪ ۸‬گفت و گو و تبادل نظر كند.

اجلاس سران هشت كشور بزرگ صنعتي عضو گروه ‪ ۸‬متشكل از آمريكا، ژاپن ، روسيه ، كانادا، انگليس ، فرانسه ، ايتاليا و آلمان از هفتم تا نهم ماه ژوئيه (‪ ۱۷‬تا ‪ ۱۹‬تيرماه) در شهر درياچه‌اي توياكو در استان هكايدو واقع در شمال ژاپن برگزار مي‌شود.

به گزارش ان .اچ .كي ، نخست وزير ژاپن همچنين ، گفت : دولت اين كشور راههاي كمك به كشورهاي آفريقايي كه در مقابل بحران مواد غذايي در جهان ضربه پذير هستند را در نيز در جريان اجلاس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا (‪ )TICAD‬مورد بررسي قرار مي‌دهد.

چهارمين اجلاس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا اواخر ماه جاري ميلادي در شهر بندري يوكوهاما با حضور سران كشورهاي آفريقايي عضو اتحاديه آفريقا برگزار مي‌شود.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن