تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813149331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم كرمان در گفتگوي اختصاصي با آفتاب مطرح كرد: برنامه‌هاي مجلس براي تقويت پدافند غير عامل


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: نماينده مردم كرمان در گفتگوي اختصاصي با آفتاب مطرح كرد: برنامه‌هاي مجلس براي تقويت پدافند غير عامل
آفتاب: سردار غلامرضا كرمي نماينده مردم كرمان در مجلس هفتم و منتخب مجلس هشتم است، وي با سابقه حضور در دفاع مقدس و تقديم چند شهيد از برادران و نزديكانش، چهره يك انقلابي وفادار به نظام اسلامي و آرمان هاي آن است. وي در گفتگوي حضوري و دوستانه با آفتاب به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ داد. آنچه در پي مي‌‌‌آيد، حاصل اين گفتگو است:

جناب سردار كرمي، شما در برنامه‌هاي‌ خود براي مجس هشتم، يكي از اولويت‌هايتان را تحقق سند چشم‌اندار بيست‌ساله عنوان كرده‌ايد. با توجه به حضورتان در مجلس هفتم، لطفاً شمه‌اي از فعاليت‌هاي خود در مجلس را براي تحقق اين هدف بيان كنيد؟

سند چشم‌انداز ميثاقي است كه اگر تمامي مسئولين نظام براي تحقق آن فعاليت كنند، قطعاً دست يابي به اهداف آن دور از دسترس نخواهد بود. ذكر تحقق سند چشم‌انداز در برنامه‌هاي اينجانب نيز به همين دليل است و رسيدن به افق‌هاي آن در سال 1404 را هدف خود براي فعاليت‌هايم در مجلس عنوان كردم وسعي كردم در مجلس در اين راستا قدم بردارم.

باتوجه به حضور بنده در كميسيون امنيت ملي مجلس هفتم و مسئوليت كميته دفاعي كه به عهده اينجانب گذاشته شده بود سعي كردم كه براي تقويت بنيه دفاعي كشور فعاليت كنم.

كشوري كه اطراف آن‌را كشورهاي متخاصم مثل آمريكا و هم‌پيمانانش به نوعي محاصره كرده‌اند و حضور كشتي‌ها و ناوهاي جنگي آنها در خليج‌فارس و حضور ناتو در افغانستان و ساير كشورهاي اطراف باعث شد كه براي تقويت بنيه دفاعي در حد شان و منزلت جمهوري اسلامي اهميت ويژه‌اي قائل باشيم.

تقويت بنيه دفاعي در جهت سند چشم‌انداز بيست‌ساله بود و ما در مجلس هم از جهت ارتباط با نيروهاي مسلح اعم از ارتش و سپاه و وزارت دفاع و نيروي انتظامي تلاش كرديم تا يك ارتباط دوسويه را برقرار سازيم.

در جريان تصويب لايحه بودجه نيز در كميسيون امنيت‌ملي براي تقويت نيروهاي مسلح از بودجه آنها حمايت كرديم تا آنها بتواند وظايف خود را در جهت حفظ امنيت كشور و سرافرازي جمهوري اسلامي به انجام برسانند.

با توجه به تهديدات منطقه‌اي كه وجود دارد بحث پدافند غيرعامل در اين برهه زماني بسيار مهم شده‌است. مجلس براي تقويت آن چه كاري انجام داده‌است؟

دو سال قبل فرمانده پدافند غيرعامل كشور به كميسيون امنيت‌ملي آمد. ايشان براي جلب توجه جدي دولت جهت تقويت پدافند غيرعامل از كميسيون امنيت‌ملي كمك خواست و اعضاي كميته دفاعي مجلس و مسئولان مربوطه در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي به دعوت كميسيون امنيت‌ملي، جلسه مشتركي داشتند. در همين راستا توانستيم بند مشخصي را در بودجه بگنجانيم كه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با نظر كميته پدافند غيرعامل، چگونگي صرف هزينه اين بودجه كلي براي پدافند غيرعامل در وزارتخانه‌هاي مختلف را مورد بررسي و گزارش‌گيري قرار دهد. اين حركت شاخصي در مجلس بود كه براي تقويت پدافند غيرعامل در بودجه امسال هم لحاظ شد و جايگاه روشني نسبت به گذشته پيدا كرده‌است.

پدافند غيرعامل در گذشته در سيستم‌هاي مختلف دولت جايگاه آنچناني نداشت. مثلاً تاسيسات حساسي در كشور وجود دارد در حالي كه خبري از پدافند غيرعامل در آنها نبود و اكنون به صورت جدي به اين بحث توجه مي‌شود.

رژيم صهيونيستي در مانور اخيري كه داشت روي اين بحث پدافند غيرعامل كار كرد، در حالي كه گويا اين موضوع در كشور ما خيلي

” تصورم اين است كه تيم اقتصادي دولت انسجام لازم را ندارد و اگر تعامل جدي و دلسوزانه‌اي بين چهره‌هاي اقتصادي دولت و مجلس شكل بگيرد، شايد بتوان مشكلات فعلي اقتصادي راحل كرد. ... “

جدي گرفته نمي‌شود، دشمنان هم توجه خود را به اين نوع پدافند نشان داده‌اند؟

پدافند غيرعامل كم‌خرج‌ترين و موثرترين نوع پدافند است كه مي‌تواند نتايج بسيارخوبي داشته باشد. اما درمورد مانور رژيم اشغالگر قدس بايد گفت، اين مانور فقط براي ترميم روحيه ارتش و سربازان اين رژيم بعد از جنگ سي‌وسه روزه بود.

اين رزمايش بيش از آنچه كه يك مانور قوي نظامي باشد، براي تقويت روحيه نيروهاي مسلح اسرائيل و روحيه دادن به مردم اين رژيم بود و بقيه مسائل آن فقط حاشيه بود. ارتش‌هاي همه كشورها نيز مانورهايي انجام مي‌دهند و اين مانور هم مانند ساير رزمايش هايي كه به طور معمول در دنيا انجام مي شود، جز بحث تبليغاتي آن، چيز جديدي نداشت.

با توجه به واردات بي‌رويه از سوي دولت در سال‌هاي اخير، ما شاهد ورشكستگي بسياري از صنايع و كارگاه‌هاي خصوصي در رقابت با دولت و واردات آن هستيم و در حال حاضر چه كارهايي بايد براي رفع موانع توليد انجام داد؟

مشكلات اقتصادي يكي از مهمترين چالش‌هاي فعلي ماست و كسي آن را نفي نمي‌كند و مسائل جهاني به خصوص در بحث مواد غذايي نيز مزيد بر علت شده است.

تصورم اين است كه تيم اقتصادي دولت انسجام لازم را ندارد و اگر تعامل جدي و دلسوزانه‌اي بين چهره‌هاي اقتصادي دولت و مجلس شكل بگيرد، شايد بتوان مشكلات فعلي اقتصادي راحل كرد.

تلاش مجموعه دست‌اندركاران نظام اين است كه مشكلات حل شود . همين اواخر دانش‌‌جعفري وزير اقتصاد در مراسم توديعش به بسياري از مسائل اشاره كرد و وقتي شما به اين سخنان دقيق توجه كنيد، مي‌بينيد كه يك برنامه‌ريز اقتصادي با چه مسائلي در اين بخش مواجه است.
به‌هرحال وقتي اقتصاديون دولتي و مجلسي در كنار هم بنشينند، مي‌شود اين مباحث را برطرف كرد.

آقاي سردار كرمي، شما از خانواده‌هاي معظم شهدا هستيد. شعارهاي زيادي براي حل مشكلات اين خانواده‌ها و ايثارگران داده مي‌شود و بنياد عريض وطويلي هم دراين زمينه وجود دارد ولي همچنان بسياري از مشكلات در بين اين قشر وجود دارد؛ فكر مي‌كنيد مجلس چه اقداماتي در اين زمينه بايد انجام دهد؟

من اقدامات نظام در زمينه توجه به خانواده‌هاي شهدا

” بحث ديگر بالا رفتن سطح توقعات مردم است و رويكرد جامعه و خانواده‌ها نسبت به زندگي تغيير پيدا كرده و قناعت در آن كمرنگ شده‌است.... “

و ايثارگران را بسيار ارزشمند مي‌دانم و طبيعتاً با مرور زمان ما شاهد مسائل و مشكلات جديدي براي اين خانواده‌ها هستيم و روي هم‌‌رفته خدمات نظام و رسيدگي به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران ارزشمند است. ولي اينكه آيا اين اقدامات كافي است يا نه، به عقيده من بايد تلاش‌ها افزايش يابد.

مثلاً توجه به جانبازان بايد بيشتر شود و من نگاهم به ايجاد آسايشگاه‌هايي در سراسر كشور براي جانبازان است كه همه‌جور امكاناتي داشته باشند، در حالي كه در بسياري از مناطق كشور ما چنين آسايشگاه‌هايي نداريم.

جناب سردار با توجه به اينكه در حال حاضر شاهد مشكلات معيشتي جوانان هستيد و بيكاري فزاينده در كشور منجر به بالا رفتن سن ازدواج و از طرفي به وجود آمدن سرخوردگي‌هاي اجتماعي و بعضاً بزه و جرم و اعتياد بيش از حد در سراسر كشور شده است، فكر مي‌كنيد كه چه كارهايي مي‌توان براي بهبود وضع اين نسل انجام داد؟

مشكلات فعلي در طول سال‌هاي اخير به وجود نيامده و معلول سياست‌هاي دولت‌هاي گذشته نيز هست.

ولي اكنون تمامي مسئولين براي حل اين مشكلات بسيج شده‌اند و طرح‌هاي زودبازده يكي از اين راهكارهاست و قبلاً هم كارهاي ديگري در كشور صورت گرفته‌است.

در ديدارهايي كه با مردم حوزه انتخابيه خودم "كرمان و روار" دارم اكثر جوانان با همين مشكلات دست به گريبان هستند و ما هم بيشتر مواقع شرمنده آنها مي‌شويم و بايد تلاش‌هاي جمعي زيادي براي حل اين مسائل صورت گيرد و دولت هم منابع محدودي دارد كه جوابگوي حل مساله اشتغال و ريشه‌كني بيكاري به طور كلي نيست. يك عزم ملي و جدي براي حل مشكلات جوانان به خصوص براي اشتغال پايدار آنها لازم است.

بحث ديگر بالا رفتن سطح توقعات مردم است و رويكرد جامعه و خانواده‌ها نسبت به زندگي تغيير پيدا كرده و قناعت در آن كمرنگ شده‌است. اوايل انقلاب وقتي دو نفر با هم ازدواج مي‌كردند به حداقل‌هاي

” در مجلس هشتم هم براي تعيين رئيس مجلس از همان روشي استفاده مي‌شود كه قبل از مجلس هفتم به‌كار رفت كه مبناي آن نظرخواهي از نمايندگان اصولگراي مجلس بود... “

زندگي راضي بودند و در يك اتاق با كمترين امكانات زندگي مشترك را آغاز مي‌كردند ولي الان هم دختران و هم پسران و هم خانواده‌هاي آنان به زندگي‌هاي تجملي فكر مي‌كنند.
البته بحث‌هاي اقتصادي و افزايش جمعيت و مشكلات ناشي از آن نيز طبعاً مزيد بر علت است.

به نظرم مي‌رسد كه بخشي از اين مسائل بخصوص در بحث ازدواج، مشكل فرهنگي است و قناعت جوانان و خانواده‌ها مي‌تواند مشكل را تا حدي حل كند.

اين روزها در مجلس 77 نماينده در نامه‌اي از وزير اطلاعات خواسته بودند كه به آقاي خاتمي براي اظهاراتش در جمع اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه گيلان در موسسه نشر و تنظيم آثار حضرت امام (ره) تذكر بدهد و اين موضوع نهايتا با انصراف نمايندگان گويا مرتفع شد و چه عاملي باعث طرح اين نامه و سپس انصراف نمايندگان از خواستشان شد؟

نگراني اين نمايندگان، نكاتي از فرمايشات آقاي خاتمي بود كه در رسانه‌هاي داخلي و خارجي و روزنامه‌ها مطرح شده‌بود كه باعث طرح اين نامه با 77 امضا شد ولي روز چهارشنبه آقاي تابش متني از فرمايشات آقاي خاتمي را به مجلس آوردند و به نوعي آقاي خاتمي در اين متن اشاراتي داشتند كه منظورشان آن چيزي كه در روزنامه‌ها منتشر شد، نبوده است. به همين دليل دوستان آمدند و با استناد به اين متن و مطالبي كه در گفته‌هاي آقاي خاتمي در آن سخنراني آمده بود، امضاي خود را پس گرفتند.

خواست اصلي دوستان نماينده اين بود كه طرح اين گونه بحث‌ها ديگر موجب نگراني فرزند امام(ره) و رهبري نشود و اين مطالب قبل از اينكه انعكاس آن در رسانه‌هاي عمومي ادامه پيدا كند، توسط خود اين بزرگان همان رسانه‌ها جواب داده شود تا ازهرگونه شبهه‌افكني جلوگيري شود.

مكانيزم انتخاب رئيس‌مجلس هشتم به نظر شما چگونه خواهد بود و پيش‌بيني‌تان در اين مورد چيست؟

براي مردم و نمايندگان اينكه شاكله مجلس بسيار مهم است و اينكه هيات رئيسه مجلس را چه كساني تشكيل مي‌دهند نشانه اين شاكله است.

من فكر مي‌كنم در مجلس هشتم هم براي تعيين رئيس مجلس از همان روشي استفاده مي‌شود كه قبل از مجلس هفتم به‌كار رفت كه مبناي آن نظرخواهي از نمايندگان اصولگراي مجلس بود و بر اساس آن نقطه نظرات هيات رئيسه تشكيل شد و احتمالاً همين روند نيز براي تعيين هيات رئيسه مجلس هشتم به‌كار رود و رئيس مجلس در يكي از همين جلسات انتخاب خواهد شد.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن