تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815406789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يارانه دارويي سازمانهاي بيمه گر از وزارت بهداشت به وزارت رفاه منتقل شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يارانه دارويي سازمانهاي بيمه گر از وزارت بهداشت به وزارت رفاه منتقل شود
در قطعنامه بيست و يكمين گردهمايي معاونين غذا و دارو دانشگاههاي علوم پزشكي كشور از وزارت بهداشت درخواست شده است كه موضوع انتقال يارانه دارويي از وزارت بهداشت به وزارت رفاه (سازمان هاي بيمه گر) به صورت جدي تا حصول نتيجه ، پيگيري گردد.

به گزارش خبرنگار مهر ، در قطعنامه پاياني بيست و يكمين گردهمايي معاونين غذا و دارو دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشت درماني سراسر كشور كه در كرمانشاه برگزار شد ، آمده است : با توجه به نوآوري هاي صورت گرفته در معاونت هاي غذا و دارو و ضرورت انتقال تجربيات به ساير دانشگاهها مقرر گرديد در گردهمايي هاي آتي معاونين غذا و دارو، دانشگاههاي مجري نسبت به ارائه گزارشي از نوآوري هاي صورت گرفته اقدام نمايند.

انتظارمي رود كليه دبيران دانشگاههاي مناطق هشتگانه كشوري حداكثر ظرف مدت دو ماه نسبت به بررسي جزئيات صدور كارت اعتباري بيماران دريافت كننده داروهاي يارانه اي اقدام و نتايج را به معاونت غذا و داروي وزارت متبوع منعكس نمايند.

از وزارت بهداشت درخواست مي گردد كه دستور فرمايند موضوع انتقال يارانه دارويي از وزارت بهداشت به وزارت رفاه (سازمان هاي بيمه گر) به صورت جدي تا حصول نتيجه پيگيري گردد.

با توجه به سياست هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در تسهيل و تسريع صدور پروانه ها و اعمال نظارت هاي كنترلي در سطح عرضه (PMS) پيشنهاد مي گردد كه كميته برنامه ريزي و هماهنگي طرح كشوري PMS حوزه معاونت نسبت به افزايش پوشش اين طرح به فرآورده هاي مهم در عرصه اقدام نمايند.

در راستاي آشنايي دانشجويان گروه پزشكي با اصول تجويز منطقي دارو پيشنهاد مي گردد واحد درسي موظفي متناسب با موضوع مذكور در سرفصل آموزشي دانشجويان منظور گردد. ضمنا درخواست مي گردد در جهت ايجاد بستر فرهنگي مناسب در راستاي جلوگيري از مصرف بي رويه و اصلاح الگوهاي مصرف دارو، اعتبار و راهكارهاي اجرايي لازم براي فعاليت ها و برنامه هاي آموزش عامه در اختيار دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور قرار گيرد.

با توجه به نقش نيروي انساني كارآمد در پيشبرد اهداف و سياست هاي حوزه هاي معاونت غذا و دارو و افزايش رشد واحدهاي توليدي تحت پوشش ، واردات و عرصه فراورده هاي دارويي، غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي و تفويض امور اجرايي از ادارات كل به دانشگاههاي علوم پزشكي، از مقام عالي وزارت درخواست مي گردد نسبت به تصويب و ابلاغ چارت تشكيلاتي تفصيلي حوزه هاي ستادي غذا و دارو و شبكه هاي بهداشتي درماني تابعه عنايت ويژه مبذول فرمايند.

با عنايت به تاكيد مقام عالي وزارت مبني بر ضرورت فعال سازي كميته هاي تجويز و مصرف منطقي دارو و اصلاح الگوهاي تجويز و مصرف دارو در كشور و لزوم همكاري پزشكان، داروسازان و ساير سازمانها و افراد مرتبط در پيشبرد اين برنامه ، پيشنهاد مي گردد تدابير مشخصي در اين خصوص انديشيده و راهكارهاي مناسب با ضمانت اجرايي لازم در نظر گرفته شود.

با توجه به ضرورت وجود بانكهاي اطلاعاتي لازم و وجود آمار در برنامه ريزي و سهميه بندي داروهاي يارانه اي تاكيد مي گردد كليه دانشگاههاي علوم پزشكي آمار و اطلاعات مربوطه را بر اساس درخواست ادارات كل ذيربط تهيه و در اسرع وقت ارسال نمايند.

با توجه به افزايش قاچاق و عرضه كالاهاي غير مجاز مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي و مكمل هاي غذايي و ناكافي بودن روش هاي تشخيص موجود در جهت تعيين اصالت فرآورده هاي وارداتي مذكور، پيشنهاد مي گردد فناوري هاي جايگزين مناسب جهت شناسايي و رديابي اين فرآورده ها مورد استفاده قرار گيرد.

به دليل اهميت برخورد با متخلفين در عرصه فرآورده هاي غير مجاز پيشنهاد مي گردد تعامل لازم بين وزارت بهداشت و قوه قضاييه در راستاي تسهيل و تسريع در رسيدگي و صدور آراء متناسب با جرم و يا اصلاح قوانين جاري ايجاد و مراتب به مراجع ذيربط استاني ابلاغ گردد.

از معاونت غذا و دارو وزارت متبوع انتظار دارد نسبت به اصلاح فرايند صدور پروانه هاي بهداشتي و حذف موانع و مشكلات موجود در تاسيس و راه اندازي واحدهاي توليد مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي اقدام و موجبات ترغيب سرمايه گذاران و افزايش اشتغالزايي را فراهم آورند.

در راستاي اجراي سياستهاي ذيل اصل44 قانون اساسي همچنين با استناد به قوانين پنج ساله توسعه، آئين نامه مالي و معاملاتي دانشگاههاي علوم پزشكي و قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، پيشنهاد مي گردد با حمايت مالي و اداري ستاد مركزي وزارت متبوع ، زمينه خريد خدمت از بخش خصوصي در دانشگاههاي علوم پزشكي كشور مهيا گردد.

نتايج پيشگيري مصوبات قطعنامه هاي نوزدهم و بيستم به صورت مكتبوب به دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور تا پايان خرداد 87 ارسال گردد.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن