تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820979753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو مجلس نمايندگان انگليس : انگليس مسوول رنج‌هاي ملت فلسطين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عضو مجلس نمايندگان انگليس : انگليس مسوول رنج‌هاي ملت فلسطين است
امان - جرج گالوي عضو مجلس نمايندگان انگليس با انتقاد شديد از رژيم صهيونيستي در تضييع حقوق فلسطينيان گفت : انگليس مسوول رنج‌هاي ملت فلسطين است .

وي كه روز پنجشنبه در همايش شصتمين سالروز غصب فلسطين در سنديكاهاي اصناف اردن سخنراني مي‌كرد ، افزود : هر كاري كه انگليس انجام دهد نمي‌تواند آن لكه سياهي كه با اعلاميه بالفور وزير وقت امور خارجه دولت انگليس در باره تاسيس رژيم صهيونيستي در سرزمين فلسطين صادر شد ، پاك كند.

به گزارش ايرنا از امان ، گالوي گفت : ملت فلسطين وقتي كه از ورود به موزه تاريخ همانند هنديهاي سرخ پوست پاسخ منفي دادند ، جهان در تنگنا قرار گرفت .

وي با انتقاد شديد از جرج بوش رييس جمهور آمريكا و توني بلر نخست وزير سابق انگليس گفت : من به جز اين حرف بلر كه اسراييل هيچ دوستي بهتر از انگليس ندارد را باور نكردم .

اين عضو مجلس انگليس در سخنان خود درهمايش سنديكاهاي اصناف اردن با عنوان ‪ ۶۰‬ساله و بامداد نزيك شده است ، افزود : توافق اوسلو حتي يك وجب از سرزمينهاي فلسطيني را آزاد نكرد و فلسطين تنها به دست خود اعراب آزاد مي‌شود .

وي با ياد كردن از شماري از رهبران فلسطيني و در راس آن ياسر عرفات و شيخ احمد ياسين گفت : آنان براي دفاع از سرزمين ، شرف و دين خود ، زندگي شان را فدا كردند.

گالوي همچنين خواستار آزادي اسيران فلسطيني از زندانهاي اشغالگر اسراييلي و بخصوص مروان البرغوثي شد و گفت كه من مي‌توانم به وحدت ملت فلسطين كه توطئه‌ها آن را پاره كرده است ، كمك كنم .

وي با يادآوري كشتارهاي اشغالگران اسراييلي عليه ملت فلسطين در لبنان و فلسطين گفت : رژيم‌هاي عربي هيچ كاري براي توقف اين جنايت‌ها نكرده اند گالوي عضو مجلس انگليس همچنين با مرتبط دانستن اشغالگري فلسطين و عراق و همچنين ماجراهاي لبنان به طرح اين سووال پرداخت كه آيا ماجراهاي خيابان الحمرا در بيروت مهم تر از ماجراهاي قدس و فلسطين نيست ؟ وي كشورهاي عربي را مسوول اشغال عراق دانست و گفت : يقين دارم كه قدس و بغداد از اشغال آزاد خواهند شد و اعراب چنانچه بخواهند مي‌توانند به صورت يك ابر قدرت درآيند .

در اين همايش كه توسط دكتر علي عطيه عضو شوراي سنديكاي پزشكان اردن اداره شد نيز عدنان الحسيني از شهر قدس و فرج شهلوب از روزنامه اردني السبيل سخنراني كردند.

الحسيني در سخنان خود با عنوان قدس و غصب فلسطين خواستار حمايت از قدس و دفاع از آن بعنوان يك فريضه و واجب شرعي شد و تاكيد كرد كه قدس بشدت در خطر است .

وي از توده‌هاي مردم شركت‌كننده در اين همايش خواست سوگند دفاع از قدس ياد كنند .

فرج شهلوب روزنامه نگار اردني نيز در اين همايش با اشاره به رنج‌هاي ملت فلسطين گفت كه سال ‪ ۲۰۰۸‬بدترين سال در تاريخ اسراييل است زيرا كه اين رژيم هم اكنون درباره مرزهايش از درياي مديترانه تا رود اردن و يا كمتر از آن سخن مي‌گويد ، ولي اين رژيم در گذشته درباره اسراييل بزرگ صحبت مي كرد .

وي تاكيد كرد كه مذاكرات هيچ دستاوردي براي ملت فلسطين نداشته و مقاومت تنها راه باز پس‌گيري حقوقي است كه اشغالگران صهيونيستي آن را با توسل زور گرفته‌اند .

امروز (پنجشنبه ) ‪ ۱۵‬ماه مه ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي برابر با ‪ ۲۶‬ارديبهشت ماه ‪ ۱۳۸۷‬شصتمين سالروز اشغال فلسطين است .

همزمان با اين روز ، رژيم اشغالگر قدس مراسم جشن برپا مي‌كند ، اما گروههاي فلسطيني ، بخاطر تضييع حق خود ، يادواره شصتمين سالگرد فاجعه فلسطين را برپا خواهند كرد.

بر اساس آمار رسمي ، سازمان بين‌المللي امداد و اشتغال پناهندگان فلسطيني آنروا ، تعداد يك ميليون و ‪ ۹۰۰‬هزار پناهنده فلسطيني در ‪۱۶‬ اردوگاه فلسطيني ( ‪ ۱۳‬اردوگاه رسمي و ‪ ۳‬اردوگاه غير رسمي )در اردن زير پوشش دارد .

اين درحالي است كه به گفته فلسطينيان ، بيش از ‪ ۶۰‬درصد جمعيت شش ميليوني اردن را فلسطيني تبارها تشكيل مي‌دهند.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن