تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821100070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم تقدير از برگزيدگان نخستين جشنواره علامه حلي در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراسم تقدير از برگزيدگان نخستين جشنواره علامه حلي در قم برگزار شد
داخلي. فرهنگي. جشنواره. علامه حلي.

مراسم تقدير از برگزيدگان نخستين جشنواره علامه حلي روز پنجشنبه درسالن همايش مدرسه علميه دارالشفاي قم برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، مدير حوزه علميه قم دراين مراسم گفت : بخش عمده نيروهاي شاداب و پرنشاط حوزه نيروهاي جواني هستند كه ضرورت پرداختن به اين قشر جوان بيش از هر چيز ديگري از اهميت بالايي برخوردار است.

حجت‌الاسلام سيد هاشم حسيني بوشهري افزود: بايد ظرفيت‌ها و پتانسيل هاي طلاب باالهام از رهنمودهاي مقام معظم رهبري در مسير درست هدايت شود.

وي با انتقاد از برخي كاستي هادر امر پژوهش، بيان كرد: پژوهش منشا تحول حوزه هاي علميه مي‌باشد.

وي افزود: امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي دست نياز به سوي حوزويان دراز كرده و اين وظيفه پژوهشگران حوزه است كه شعارهاي پرجاذبه قبل وبعدپيروزي انقلاب را به صورت اصولي و نظام مند ارايه دهند.

بوشهري گفت: چرا وقتي سخن از پژوهش مي‌شود كتب پژوهشگران قديمي حوزه را به رخ مي‌كشيم؟
حجت‌الاسلام حسيني بوشهري افزود: چرا بايد در راه توليد علم واقعيت توانمندي هاي خود را در زير هزاري صفحه همچنان پنهان كنيم؟
وي افزود: امروز حوزويان بايد به سوي تحولي عظيم در سطح حوزه هاي علميه بروند و ابتكار و خلاقيت از خود نشان دهند.

وي گفت: نگراني ما از اين جهت است كه طلاب حوزه هاي علميه با عنوان پژوهشگري دست به قلم شوند ولي متاسفانه از عقبه علمي و دانش افزايي محروم بمانند.

مدير حوزه علميه قم بر لزوم دانش افزايي حوزويان و آشنايي با اصول صحيح نگارش كتب تاليفي تاكيد كرد و گفت: اگر فكر انسان انسجام نداشته باشد و دانش او به حد بلوغ نرسيده باشد انسان دچار پريشان نويسي مي‌شود.

وي افزود: دست اندركاران پژوهشي در كنار آشنا كردن طلاب با اصول صحيح نگارش بايد راهكارهايي را نيز در جهت دانش افزايي به آن هابياموزند.

حجت‌الاسلام حسيني بوشهري تصريح كرد: سطحي نويسي فاجعه اي است كه پژوهش را تهديد مي‌كند و نبايد سطحي نويسي و ساده نويسي را اشتباه گرفت.

مدير حوزه علميه قم تصريح كرد: همان طور كه از اساتيد برتر حوزه در مراسم هاي گوناگون تقدير مي‌شود برترين هاي بخش پژوهش نيز مورد تحسين قرار گيرند.

وي برگزاري جشنواره علامه حلي را نقطه عطفي در تاريخ حوزه علميه برشمرد و افزود: اين جشنواره به عنوان يك سكوي پرش باعث شد تا چندين سال ديگر شاهد نشاط و شادابي در ميان حوزويان باشيم.

دبير جشنواره علامه حلي(ره) نيز گفت: دو هزار و ‪ ۲۴۹‬اثر طلاب جوان پژوهشگر در قالب يازده محور به دبيرخانه اين جشنواره دريافت شد.

حجت‌الاسلام مجتبي زارعي محتواي آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره را در محورهاي اخلاق و تربيت،ادبيات، اصول فقه، تاريخ اسلام، تفسير علوم قرآني، رجال و تراجم، علوم انساني مرتبط با حوزه دين،علوم حديث، فقه، منطق و فلسفه و كلام ذكر كرد.

وي بيان كرد: ايجاد و تقويت شور و نشاط علمي و گسترش روحيه پژوهش گري در ميان طلاب جوان، شناسايي استعدادهاي علمي برتر طلاب و حمايت از آنان ، افزايش سطح مشاركت و رقابت در ميان طلاب از اهداف جشنواره مي‌باشد.

وي شناسايي نقاط قوت و ضعف پژوهشگران جوان، شناسايي مدارس برتر پژوهشي،شناسايي اساتيد برتر پژوهش گر و ارايه توانمندي هاي طلاب به حوزه هاي علميه و جامعه از دست آوردهاي اين جشنواره مي‌باشد.

در پايان اين مراسم از تعدادي طلاب جوان پژوهشگر برتر تقدير شد.ك/‪۲‬ ‪۵۳۶/۵۵۰/۷۴۰۴‬
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن