تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806862377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقدير از كيارستمي در روز فردوسي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تقدير از كيارستمي در روز فردوسي
همزمان با بزرگداشت روز فردوسي، شامگاه گذشته، فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران در خانه سينما گرد هم آمدند و كارت عضويت افتخاري كانون فيلمنامه‌نويسان را به عباس كيارستمي اهدا كردند و سپس از فريد مصطفوي فيلمنامه‌نويس تقدير كردند.

به گزارش ايسنا، در اين برنامه، ابراهيم فروزش كارگردان سينماي ايران در غياب عباس كيارستمي اين‌ كارت افتخاري را به نمايندگي عباس كيارستمي دريافت كرد.

در اين برنامه، رضا ميركريمي، مديرعامل خانه‌سينما خاطرنشان كرد: همواره پس از برگزاري جشن هر صنفي احساس رضايت داشتم، چراكه در اين جشن‌ها موقعيتي فراهم مي‌شود تا اعضاي يك صنف پس از مدت‌ها دور هم جمع شوند.

مديرعامل خانه سينما در ادامه فردوسي را نخستين و بزرگترين فيلمنامه‌نويس ايراني دانست و اظهار كرد: لازم است سينماگران و مسئولان اين صنف را جدي بگيرند، چراكه تناسب حقوق اين صنف در مقايسه با هزينه‌اي كه براي ساخت يك فيلم خرج مي‌شود، خيلي جدي نيست.

وي همچنين عنوان كرد: بر خلاف عده‌اي كه مشكل سينماي ايران ضعف فيلمنامه مي‌دانند، معتقدم مشكل سينماي ايران از موارد متعددي سرچشمه مي‌گيرد كه يكي از آنها فيلمنامه است و لازم است در ساخت فيلم‌ها، بيش از هر موضوع ديگري فيلمنامه مورد توجه قرار گيرد.

ميركريمي در پايان اظهار اميدواري كرد: تلاش‌هايي كه ناشي از نگراني از اين وضعيت است، به امنيت رواني تبديل شود و زمان بيشتري صرف فيلمنامه و پيش‌توليد فيلم‌ها شود.

فرهاد توحيدي هم به عنوان رئيس شوراي مركزي كانون فيلمنامه‌نويسان هم انتخاب روز فيلمنامه‌نويسي را كار ساده‌اي ندانست و ادامه داد: چرا كه فيلمنامه‌نويسي با چهارچوب‌هاي شناخته‌شده ديدگاهايش در ايران چندان قدمتي ندارد.

اين فيلمنامه‌نويس با بيان اين‌كه، همه شاهنامه از منظر سينما صاحب استعداد سينمايي است، تصريح كرد: قدرت داستان‌پردازي، زمينه‌پردازي، صحنه‌آرايي، نوشتن گفت‌وگوي‌هاي پرمايه منظوم، خلق ضرباهنگ مناسب، آفريدن تعليق‌هاي نفس‌گير، نوشتن پايان‌بندي‌هاي مؤثر و بالاتر از همه درآميختن حكمت با داستان و خلق زيرمتن‌هاي عميق، فردوسي را بدون ذره‌اي ترديد به چيره‌دست‌ترين فيلمنامه‌نويس ايران تبديل كرده است.

وي با بيان اين‌كه فردوسي فيلمنامه‌نويسي را پيش از اختراع سينما بنياد گذاشته است، ادامه داد: انتخاب سالروز بزرگداشت فردوسي اشاره مستقيمي است به ضرورت بهره‌گيري سينما از ادبيات و اين بهره‌گيري تنها در دايره آثار كلاسيك ادبي ايران محدود نمي‌شود، بلكه به ميراث‌داران فردوسي در ادبيات معاصر ايران هم بايد گسترش پيدا كند. شاهنامه مركز دواير متحدا‌لمركزي است كه مي‌تواند و بايد به غناي سينماي ملي ايران بي‌افزايد.

حسين ايري، عضو كميته فرهنگي و مدير كميته داوري كانون فيلمنامه‌نويسان نيز درباره داوري مستقل اين كانون براي نخستين‌بار در جشنواره‌هاي سال‌جاري گفت: اين داوري كاملا فني خواهد بود و شباهت چنداني با داوري‌هاي كانون در جشن خانه سينما ندارد، بلكه زاويه ديد بازتري نيز خواهد داشت.

وي همچنين عنوان كرد: اين نوع داوري به معناي تقابل با خانه سينما و يا جشنواره‌ها نيست، اما از آ‌نجا كه مي‌دانيم هيچ‌كس مانند ما به فيلمنامه نمي‌نگرد، به انجام اين كار مهم اقدام كرديم.

ايري در ادامه با تأكيد بر نقش اقتباس در صنعت فيلمنامه‌نويسي افزود: با توجه به آن‌كه ادبيات بستر اصلي فيلمنامه است، در اين داوري بخشي نيز براي اقتباس در نظر گرفته شده است.

وي از ديگر اهداف اين كانون را ايجاد تعامل بيشتر بين صنوف گوناگون برشمرد و گفت: در اين داوري پرفروش‌ بودن و يا فرهنگي‌ بودن خيلي مدنظر ما قرار نمي‌گيرد و بيشتر به ويژگي‌هاي خود فيلمنامه تأكيد داريم.

رئيس كميته داوري اين كانون افزود: در اين داوري‌ها كانون توجه انجمن منتقدان در خانه سينما را به نكاتي در مورد اقتباس ادبي در سينما و فيلمنامه اورجينال جلب مي‌كنم و از صاحب‌نظران هر دو رشته دعوت كرده است.

ايري همچنين از انتخاب پنج فيلم برتر كانون فيلمنامه‌نويسان تا پايان سال جاري خبر داد.

در ادامه‌ حكم داوران عبارتند از: گلي امامي، مينو فرشچي، حسن مهدوي‌فر، حسين ايري، محمدرضا تخت‌كشيان، جمشيد ارجمند، فرزاد مؤتمن، هوشنگ گلمكاني، علي‌اكبر قاضي‌نظام، شاپوري و محمد رضايي‌راد اهدا شد.

سپس پژمان لشكري‌پور، دبير جشنواره فيلم كوتاه جم، نخستين تنديس اين جشنواره را به مناسبت نخستين داوري اين داوران در جشنواره جم به نمايندگي از اعضاي كانون فيلمنامه‌نويسان به فرهاد توحيدي اهدا‌ كرد و حسين ترابي هم لوح تقدير اين جشنواره را دريافت كرد.

به گزارش ايسنا، علي معلم و احمد طالبي‌نژاد، مسئولان دو نشريه لغو امتياز شده «دنياي تصوير» و «هفت» از تلاش‌هاي هفت‌ساله مجله «فيلم‌نگار» به مدير مسئولي نصرت‌الله تابش تقدير كردند.

در اين بخش، احمد طالبي‌نژاد، خواندن فيلمنامه‌هاي چاپ‌شده را بهترين راه براي يادگيري فيلمنامه‌نويسي دانست و گفت: سينما را بايد به وسيله خود سينما ياد گرفت.

علي معلم نايب رئيس هيأت‌مديره خانه سينما و مديرمسئول نشريه دنياي تصوير نيز وجود فيلم‌نگار را كمكي براي سينماي ايران دانست و گفت: پرداختن اين مجله به مقوله‌هايي مانند انيميشن و صنعت سينما و غيره نشان از آن دارد كه اين بخش‌ها در جامعه مقبوليت يافته‌اند.

مديرمسئول مجله فيلم‌نگار نيز با اشاره به تلاش‌هاي اين مجله در زمينه فيلمنامه‌نويسي خاطرنشان كرد: همواره تلاش داشته‌ايم نشان بدهيم فيلمنامه‌ جدا از صنف‌هاي ديگر شأن خود را دارد و اگر در سينمايي مثل هاليوود تكنولوژي پيشرفته باعث جذابيت فيلم‌ها مي‌شود، در ايران اين مسئوليت خطير بر عهده فيلمنامه‌نويس است.

وي تصريح كرد: با بررسي اجمالي فيلمنامه‌هاي جشنواره فجر از آغاز تا به امروز، متوجه رشد طبيعي فيلمنامه مي‌شويم.

سپس ابوالحسن داودي درباره فريد مصطفوي فيلمنامه‌نويس «روز باشكوه»، «پول خارجي»، «زيرپوست شهر»، «زندان زنان» سخن گفت و سرانجام با همراهي حسين ترابي از فريد مصطفوي تقدير كردند.

در اين مراسم كه اجراي آن را كامران ملكي بر عهده داشت، هنرمنداني چون كمال تبريزي، حبيب رضايي، محمد بزرگ‌نيا، سيروس تسليمي، محمد علي طالبي، بهاره رهنما، سروش صحت، رضا كيانيان، پيمان قاسم‌خاني، ايرج طهماسب، هوشنگ مرداي كرماني و... حضور داشتند.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن