تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815347549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حدادعادل:وظيفه اصولگرايان ارائه الگوي تربيت اسلامي - سياسي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حدادعادل:وظيفه اصولگرايان ارائه الگوي تربيت اسلامي - سياسي است
رئيس مجلس شوراي اسلامي وظيفه اصولگرايان را الگوسازي و نشان دادن تربيت اسلامي - سياسي درست خواند.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز با حضور در چهارمين كنگره سراسري جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي وجود و تشكل و سازمان را براي حفظ حكومت اسلامي ضروري خواند و گفت: اصولا تنوع و تعدد تشكل ها به شرطي كه از حد معقول نگذرد براي كساني كه مي خواهند به انقلاب خدمت كنند طبيعي است.

وي افزود: اگر كسي با مقتضيات تاريخي، اجتماعي و خاستگاه دستجات آشنا باشد مي تواند بپذيرد كه عده اي به دليل سوابق خود تحت يك نام جمع شوند و همه هم قصد خدمت داشته باشند.

رئيس مجلس يادآور شد : بنابراين نمي شود با حفظ اختلاف سليقه ها، اختلاف عقيده پيش نيايد و گروه ها اهداف تلاش هاي يكديگر را خنثي نكنند و برآيند تلاش ها به يك سو باشد.

حداد عادل به جمعيت ايثارگران اشاره كرد و گفت : اين تشكل با خاستگاه ايثارگري راه خود را در خدمت به انقلاب ادامه مي دهد، ايثارگران يك روز در جبهه جنگ در برابر دشمن خارجي جان خود را در كف دست گرفته بودند امروز هم با آن هدف در جبهه ديگري با همان نيت و اخلاص كار و تلاش مي كنند.

وي افزود : مهم اين است كه هدف ما از دعوت عده اي ، انتخاب اسمي و شكل دادن يك تشكل قدرت طلبي نباشد مهم اين است كه نخواهيم براي خودمان جاه و جلال و موقعيت استثنايي در جامعه ايجاد كنيم ونخواهيم يك بنگاه كاريابي براي عده اي ايجاد كنيم و اسمش را تشكل و حزب بگذاريم.

رئيس مجلس گفت: گاهي اسم هايي مطرح مي شود، كارهايي در قالب ايجاد حزب صورت مي گيرد اما درواقع براي اين است كه يك عده هواي يكديگر را داشته باشند و پست ها را بي آنكه شايسته سالاري حاكم باشد ميان خود تقسيم كنند.

وي خاطر نشان كرد: يك عده هر جا مي روند و به جاي آنكه به فكر مردم و انقلاب باشند به فكر اهداف خود هستند، در فكر اين هستند كه اين عده كه با ما همراهند چه مي شوند آنها را كجا منصوب كنيم، اينها آفت تشكل است .

حداد عادل اظهار داشت: بي ترديد در عالم سياست كار فردي نتيجه نمي دهد عالم سياست سازماندهي طلب مي كند. وقتي تشكل با اين نيت ايجاد شود ، خير است. كساني كه با اين نيت در تشكل ها كار مي كنند اصول و ضوابطي دارند آنها نمي توانند براي رسيدن به قدرت از هر وسيله اي استفاده كنند. اين حرف كه هدف وسيله را توجيه مي كند در تشكل هاي اسلامي جايي ندارد و نمي توان به نام كار حزبي و سياسي از فريب و دروغ استفاده كرد.

رئيس مجلس افزود: نمي توان از تبليغات دروغين براي جلب توجه مردم استفاده كرد .

وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه در سال هاي اخير يك عنوان به نام اصولگرايي در جامعه و بر زبان ها جاري شده كه مانند چتر گسترده اي بر سر تشكل هايي كه قصد خدمت به انقلاب را دارند سايه افكنده است.

حداد عادل گفت: تحولات به طور طبيعي به سمتي پيش رفت كه عنوان اصولگرايي پديد آمد و پذيرفته شد و اين مختص به يك عده و جمعيت هم نشد.

وي تاكيد كرد : اصولگرايي يك نگاه است كه انواع تشكلات را مي تواند شامل شود اين اصولگرايي همان انديشه انقلاب اسلامي است، اصولگرايي بسط رهنمودهاي امام راحل است كه رهبر انقلاب اسلامي با توجه به شرايط امروز جامعه مولفه هاي آن را ترسيم كرده اند .

رئيس مجلس با اشاره به تعريف رهبر معظم انقلاب از اصولگرايي در جمع كارگزاران نظام در دو سال گذشته يادآور شد: ايشان اصولگرايي را مشي مورد قبول و صحيح انقلاب اسلامي تعريف كردند و مولفه هاي آن را برشمردند. اصولگرايي تعريف و مولفه هاي مشخصي دارد و با سازگاري دروني از تناقض دروني رنج نمي برد.

وي افزود: مي شود اصطلاحات زيباتري را مطرح كرد اما مهم آن است كه بدانيم مقصود چيست.

حداد عادل خاطر نشان كرد: نشانه اينكه اصولگرايي مورد قبول مردم واقع شده اين است كه چندين سال است مردم در انتخابات اصولگرايان را انتخاب مي كنند. از سال 81 كه انتخابات شوراي شهر اسلامي دوره دوم برگزار شد مردم جهت حركت خود را مشخص كردند و پس از آن انتخابات مجلس در دور هفتم بود كه مردم نشان دادند راه گذشته را ادامه مي دهند.

وي افزود : مردم در انتخابات رياست جمهوري نيز همان مسير را طي كردند و به اصولگرايي راي دادند و پس از آن انتخابات شوراي شهر سوم و انتخابات دوره هشتم مجلس برگزار شد و مردم مجددا همان راه را برگزيدند.

رئيس مجلس گفت: عده اي در انتخابات مجلس هشتم چشم به مشكلات مردم دوخته بودند و تصور مي كردند اگر اين مشكلات را سرلوحه شعارهاي انتخابات قرار دهند مردم به آنها راي مي دهند. اما اين يك حقيقت بسيار مهم است، آنچه در جامعه ما اتفاق نيفتاد اين است كه مردم با وجود گراني و تورم و مشكلاتي كه هست و با وجود اينكه جماعتي مي خواستند روي اين مشكلات انگشت بگذارند مردم راه خود را گم نكردند و از اصولگرايان روي برنگرداندند.

حداد عادل گفت : مردم به دنبال صداقت هستند و در اصولگرايان صداقت و قصد خدمت تشخيص دادند به همين جهت اصولگرايان را ترجيح مي دهند واطمينان دارند اصولگرايان مي توانند بر سايه ايمان، صداقت و وحدت بر اين مشكلات غلبه كنند.

وي تاكيد كرد: در انتخابات مجلس هشتم نزديك به دو سوم نمايندگان مجلس هفتم جاي خود را به افراد جديدي داده اند اما اين تغيير افراد به معناي تغيير هويت مجلس نيست مردم همچنان به اصولگرايي راي دادند و ولو اينكه براي ايفاي اين وظيفه تشخيص دادند به جاي يك نماينده ، فرد ديگري ديگري بيايد ، اين به معناي رويگرداندن مردم از اصولگرايي نيست بلكه مردم تشخيص دادند مصداق ديگري انتخاب كنند.

حداد عادل ابراز اميدواري كرد كه مجلس هشتم بتواند با تجربه مجلس هفتم اصولگرايي را بهتر تثبيت و تفهيم كند و ظرفيت هاي اصولگرايي را بيشتر بشناسد و به ظهور برساند و به كشور و انقلاب اسلامي خدمت كند.

رئيس مجلس تصريح كرد: مهم آن است كه بدانيم وظيفه ما كسب قدرت و اصرار بر ماندن در قدرت نيست، وظيفه ما براي خدمت در درجه اول، الگو سازي و نشان دادن تربيت اسلامي - سياسي درست است.

وي گفت: بالاخره همه ما چه از قدرت كنار زده شويم و چه كنار برويم يك روزي بايد جاي خود را عوض كنيم ، اينكه اين مسئوليت ها و موقعيت ها گذراست هيچ شكي نيست آنچه مهم است اين است كه با رفتار و عمل خود الگوي درستي از اخلاق سياسي در انقلاب اسلامي عرضه كنيم و فضاي سياسي را بهبود ببخشيم و اصلاح كنيم.

حداد عادل با بيان اينكه شاخصه هاي قطعي اصولگرايي داشتن مرزهاي روشن و قاطع با دشمنان است، گفت: در همين انتخابات مجلس هشتم مقام معظم رهبري تاكيد كردند مردم به كساني راي دهند كه مرزهاي خود را با مخالفان انقلاب روشن كرده اند، بنابراين اين ترازو را رهبري به دست مردم دادند و مردم با اين معيار به اصولگرايان راي دادند.

رئيس مجلس خطاب به اصولگرايان يادآور شد : بايد مراقب باشيم كه كاسب كاري و نان به نرخ روز خوردن با اصولگرايي فرسنگ ها فاصله دارد، انقلاب اسلامي با روحيه ايثارگري زنده است و بايد اين روحيه را در عرصه سياست، دولت و مجلس بياوريم و همه چيز را براي خدا بخواهيم ، اگر اينطور باشد خداوند باران لطف خود را بر ما نازل مي كند. مطمئنا تا وقتي اين روحيه وجود داشته باشد لطف الهي شامل حال تمام تشكل هايي است كه به اين سمت و سو حركت مي كنند.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن