تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820881641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام بلندپايه ناتو به كوزوو مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مقام بلندپايه ناتو به كوزوو مي‌رود
سياسي. روابط بين‌الملل
بلگراد - فرمانده نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) مستقر در ناپل ايتاليا، روز پنجشنبه به منظور ديدار و گفت و گو با زاويه دمارناك فرمانده فرانسوي نيروهاي اين پيمان نظامي مستقر در كوزوو، به پريشتينا سفر مي‌كند.

ژان لوك كوتار سخنگوي نيروهاي ناتو در كوزوو موسوم به كي فور، روز چهارشنبه در يك كنفرانس خبري در پريشتينا، ضمن اعلام اين خبر، گفت:
آدميرال فيتزجرالد در طول اقامت خود، علاوه بر گفت و گو با مقامات بلندپايه نيروهاي ناتو در كوزوو، با سربازان اين پيمان نظامي در نقاط مختلف كوزوو كه حفظ امنيت اين منطقه را بر عهده دارند، ملاقات مي‌كند.

وي به جزئيات برنامه سفر اين فرمانده ناتو در كوزوو و ديدار احتمالي وي با نمايندگان نهادهاي كوزوو و جامعه بين‌المللي اشاره‌اي نكرد.

سفر فيتزجرالد به كوزوو، در آستانه فعاليت رسمي هيات غيرنظامي اتحاديه اروپا كه در ‪ ۱۵‬ماه آينده ميلادي شروع مي‌شود، صورت مي‌گيرد.

هدف از اين سفر، هماهنگي نيروهاي ناتو با نيروهاي پليس اتحاديه اروپا در روند تامين امنيت و برقراري صلح و ثبات پايدار در سراسر كوزوو عنوان شده است.

قابل ذكر است كه پيتر فيت نماينده جامعه بين‌المللي براي كوزوو، روز سه شنبه اظهار داشت كه هيات غير نظامي اتحاديه اروپا، فعاليت رسمي خود را براي اداره كوزوو از ‪۱۵‬ژوئن امسال يعني از زمان اجراي قانون اساسي كوزوو شروع مي‌كند.

بر پايه اخبار رسانه‌هاي الكترونيكي روز چهارشنبه پريشتينا، آدميرال فيتزجرالد در طول اقامت خود در كوزوو، با ايوو د كرمابون رييس هيات اتحاديه اروپا موسوم به‌اي يولكس نيز گفت و گو و تبادل نظر خواهد كرد.

رييس‌اي يولكس اكنون در حال برنامه ريزي براي استقرار هيات اعزامي اين اتحاديه اعم از نيروهاي پليس، كارشناسان قضايي و گمركي در سراسر كوزوو است.

خاطر نشان مي‌شود كه كوزوو در ‪۱۷‬فوريه امسال برابر با ‪۲۸‬بهمن ماه ‪۱۳۸۶‬ ، از صربستان اعلام استقلال كرد و تاكنون ‪ ۳۹‬كشور استقلال آن را به رسميت شناخته اند.

نيروهاي ناتو كه اكنون رقم آنها به بيش از ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۵۰۰‬تن مي‌رسد، از سال ‪۱۹۹۹‬ميلادي امنيت كوزوو را بر عهده دارند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن