تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820927117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پور محمدي: ناگهان مي‌گويند شبكه‌ مافيايي وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: پور محمدي: ناگهان مي‌گويند شبكه‌ مافيايي وجود دارد
اگر بخواهيم مديريتمان متناسب با تحولات بين المللي شكل بگيرد بايد نگاه بخشي را كنار بگذاريم.
آفتاب:‌ وزير كشور در جمع دادستان‌هاي كل كشور اعلام كرد: «امروز قوه قضاييه فقط مسئول برقراري عدالت نيست بلكه همه دستگاه‌ها در برقراري عدالت نقش دارند».

به گزارش خبرنگار سرويس حقوقي آفتاب حجت‌الاسلام ‌و المسلمين مصطفي پورمحمدي طي سخناني با موضوع «نقش نهادهاي انتظامي و قضايي در توسعه‌ي عدالت و امنيت پايدار» در همايش دادستان‌هاي سراسر كشور تاكيد كرد: «در برخي حوزه‌ها مي‌خواهيم عدالت بوجود آوريم ولي توليد بي‌امنيتي مي‌كنيم».

وي ادامه داد: «عدالت و امنيت جزء حقوق پايدار شهروندان است و ما بايد در جهت تامين عدالت تلاش كنيم».

رئيس شوراي امنيت كشور در ادامه بر پرهيز از نگاه بخشي يا سطحي در نگرش مديران دستگاه‌ها تاكيد كرد و ادامه داد: «خيلي تصميمات و اقدامات براساس يافته‌هاي اوليه و سطحي است».

وي خاطر نشان كرد: «متاسفانه اين نوع نگاه‌ها در امور مختلف كشورمان وجود دارد يعني چه در حوزه‌هاي مديريتي و چه در حوزه‌هاي مردمي، بسياري اوقات نگاه‌هاي ما خيلي آرمان‌گرايانه مي‌شود و بر اساس اين نگاه زحماتي را براي خود و جامعه ايجاد مي‌كنيم. به دنبال اين نوع نگاه توقعاتي نيز ايجاد مي‌شود. آيا مي‌توان بر اساس اين طرز تفكر برنامه‌هاي عملي را تدبير و اجرا كرد و آيا مي‌توان بر اساس احساسات و عواطف و رفت و آمدهاي رواني جامعه كه متاسفانه جامعه‌ي ما متاثر از آن است تصميم گرفت»؟

وزير كشور در ادامه با اشاره بر احساساتي بودن مردم ايران در فرهنگي شفاهي، خاطرنشان كرد: «عدالت شاخص‌هاي خاص خودش را مي‌طلبد».

اين عضو شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان ساخت: «قرار نيست مديران اجتماعي براساس فشارهاي اجتماعي كه بر آن وارد مي‌شود، تصميم بگيرند».

پورمحمدي اظهار داشت: «اگر بخواهيم مديريتمان متناسب با تحولات بين المللي شكل بگيرد بايد نگاه بخشي را كنار بگذاريم».

مصطفي پورمحمدي با ذكر اين كه هنوز «فعاليت‌هاي ما مبتني بر مطالعات ميداني نيست، بر ضرورت مطالعات ميداني در بسياري از مقولات امنيتي تاكيد كرد».

وي گفت: «متاسفانه در حوزه‌ي داوري‌هاي عمومي چند شاخصي كه بيان شد زياد است؛ مثلا ناگهان مي‌گويند شبكه‌ي مافيايي وجود دارد يا به يك‌باره ديوان محاسبات يا ديوان عدالت اداري بر يك اساسي تصميماتي مي‌گيرد. نگاه ما در حوزه‌ي نظارت و قضاوت عمومي بايد به مراتب جامع‌تر باشد. اگر چنين شد مي‌توان متناسب با نياز جامعه وضعيت واقع‌بينانه‌ي تحولات اجتماعي را ارزيابي كرد».

وزير كشور در پايان ابراز داشت: «بايد نظام بهره‌وري را ارتقا دهيم كه اين امر در گرو نكات مذكور است؛ اميدواريم عدالت و امنيت با نگاهي جديد و شكلي مطلوب براي شهروندان محقق شود».
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن