تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815350003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار و امور اجتماعي: نقدينگي موتور محرك چرخه اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير كار و امور اجتماعي: نقدينگي موتور محرك چرخه اقتصادي است
داخلي. سياسي. گلستان. هيات دولت.

وزير كار و امور اجتماعي در گرگان گفت: نقدينگي اگر تنظيم و ساماندهي شود و در مسير خود قرار گيرد، موتور محرك چرخه اقتصادي در كشور خواهد بود.

"محمد جهرمي" عصر چهارشنبه در نشست كارآفرينان و مديران بنگاههاي اقتصادي استان گلستان افزود: اگر نقدينگي در مسير توليد هدايت و مديريت گردد، نه تنها نقدينگي تورم زا نيست بلكه ضد تورم نيز است.

وي تصريح كرد: نقدينگي را مي‌توان به سيلابي تشبيه كرد كه در صورت عدم مهار سيلاب سيل و تخريب رخ خواهد داد.

وزير كار و امور اجتماعي خاطرنشان كرد: امروزه توليد از محورهاي اساسي در كشور ما به شمار مي‌رود.

وي همچنين با اشاره به تلاش مديران بنگاههاي اقتصادي از فعاليت آنها قدرداني كرد و افزود: وزارت كار عزم جدي دارد كه مسير فعاليت مديران بنگاههاي اقتصادي را هر چه بيشتر هموار كند.

به گفته وي اساس كار در وزارت كار و امور اجتماعي حفظ و توسعه كاراست.

وي با تاكيد بر توانمندسازي بخش خصوصي در كشور نيز گفت: براي اين امر لازم است كه افكار همه مديران واحدهاي توليدي و دستگاههاي اجرايي نيز بر توانمندسازي متمركز شود.

جهرمي گفت: تا زماني كه اين تفكر در بدنه كارشناسي دستگاههاي اجرايي نهادينه نشود هرچه هم قانون نگاشته شود هيچ مشكلي مرتفع نمي‌شود.

وي اظهارداشت: بسياري از ادارات دولتي قبل از انكه واحد توليدي هر گونه اقدامي را آغاز كند هزينه‌هاي كلان بابت خدمات خود از مديران واحدهاي توليدي طلب مي‌كنند و در واقع فرزندي را كه هنوز متولد نشده است ،مي كشند.

وزير كار واموراجتماعي با بيان اين نكته كه برخي از قوانين نياز به اصلاح اساسي دارد افزود: معتقديم علاوه بر اصلاح قانون تفكر سيستم اداري و نگاه به بخش خصوصي نيز بايد تغيير يابد.

وي ادامه داد: تصور برخي بر آن است كه خصوصي‌سازي ، به واگذاري چند كارخانه محدود مي‌شود،درحالي كه اگر ما همه كارخانه‌ها را واگذار كنيم سرمايه‌گذاري به ‪ ۱۵۰‬ميليارد دلار هم نمي‌رسد.

وي گفت: با اين نگاه دستيابي به برنامه چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله ممكن نيست ، چراكه بخش دولتي خود را رقيب بخش خصوصي مي‌داند و بعد از خصوصي‌سازي تازه خود موانع و مشكلاتي را براي بخش خصوصي ايجاد مي‌كند.

به گفته وي بهتر است براي رسيدن به اين برنامه نگاه مديران و كارشناسان دستگاههاي دولتي به بخش خصوصي تغيير كند و فكر خود را درجهت توانمندسازي بخش خصوصي متمركز كنند.ك ‪۳‬
‪۵۷۹ /۶۰۱/۷۴۶۹/۵۰۶‬

---> ايرنا
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن