تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816308505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنج انبار نكنيد، فاسد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برنج انبار نكنيد، فاسد مي‌شود


قيمت‌ها- از همان پارسال كه برچسب قيمت برنج وارداتي بي‌كيفيت يك روز در ميان عوض مي‌شد و خريداران با چشم‌هاي گرد شده به قيمت‌هاي جديد خيره مي‌ماندند

كارشناسان بازار، تقريباً مطمئن بودند كه چشم بستن‌ نهادهاي نظارتي بر اين روند عاقبت خوشي نخواهد داشت و البته همان شد كه انتظار مي‌رفت.

تدبير دولت در رساندن تعرفه واردات به حداقل هم مؤثر نيفتاد. به اين ترتيب در شرايطي كه بر اساس روند هر ساله قيمت‌ها بايددر سراشيبي قرار مي‌گرفت تب گراني برنج وارداتي به بازار برنج ايراني هم سرايت كرد و ظاهراً اين تب 40 درجه به اين راحتي‌ها قطع نخواهد شد. اين نكته‌اي است كه حتي فعالان بازار را هم نگران مي‌كند.

با وجود آنكه توليد سال گذشته در انبارهاست، نياز مصرف‌كنندگان افزايش نيافته است و خريد از انواع توليدكننده‌هاي خارجي هم با توجه به تعرفه‌هاي اندك كماكان ادامه دارد اما قيمت‌ها قصد نزول ندارند.

جميل عليزاده‌شايق، دبير انجمن برنج هم در گفت‌وگو با همشهري خبر كاهش قيمت برنج را كه چند روزي‌ است به گوش مي‌رسد تكذيب مي‌كند و مي‌افزايد: در شرايط فعلي حتي در بازارهاي 2 استان حاشيه خزر هم خبري از عمده‌فروشي برنج نيست چون ظاهراً همه منتظر ادامه رشد قيمت‌ها هستند. به گفته دبير انجمن برنج در حال حاضر هر كيلو برنج هاشمي 4 هزار و 300 تومان قيمت دارد و قيمت انواع برنج طارم هم از 3 هزار و 300 تا 4 هزار تومان متغير است.

عليزاده‌شايق مي‌گويد: انجمن برنج هم انتظار داشت با افزايش واردات و عرضه كافي برنج ايراني قيمت‌ها به سطح معقول برسد اما اين‌چنين نشد.شايق معتقد است: تنها راه كنترل قيمت، مديريت عرضه و تقاضاست اما متأسفانه دولت براي اين كنترل ابزار لازم در اختيار ندارد.

دبير انجمن برنج مي‌گويد: سود بحران فعلي تنها و تنها به جيب واسطه سودجويي مي‌رود كه شالي را سال گذشته خريداري كرده و در انبارها نگه داشته و منتظر افزايش بيشتر قيمت‌هاست.او مي‌افزايد: توليدكننده، محصول سال گذشته را تابستان فروخته و در ايده‌آل‌ترين حالت برخي از آنها شايد 10 درصد توليد را هنوز در انبار داشته باشند كه آن هم با توجه به وسعت كم قطعات شاليكاري رقم قابل توجهي نخواهد بود.

شايق مي‌گويد: از سوي ديگر كارخانه‌دارها هم سهمي از اين افزايش قيمت نمي‌برند چون هزينه شاليكوبي ميزان ثابت و معيني است و شاليكاران حاضر به پرداخت دستمزد بيشتري نيستند. به گفته او دولت اگر بتواند توليد سال 85 و 86 را به بازار بياورد و محتكران را وادار به فرستادن شالي به كارخانه‌ها كند، بازار اشباع خواهد شد.

دبير انجمن برنج نظارت نكردن بر قيمت‌ها را هم يكي از دلايل گراني عنوان مي‌كند و مي‌افزايد: مصرف‌كنندگان هم با افزايش كاذب تقاضا در افزايش قيمت‌ها مؤثر بوده‌اند.به گفته او مصرف‌كنندگان به تصور وقوع قحطي بيش از نياز خود اقدام به خريد و انبار برنج مي‌كنند.

عليزاده به اين خيل عظيم نگران هشدار مي‌دهد: به اندازه مصرف برنج بخرند چون امكان نگهداري اين محصول در روزهاي گرم تابستان وجود ندارد.او به مردم اطمينان مي‌دهد: برنج به اندازه كافي توليد شده و در انبارها موجود است و تنها بايد از ايجاد هيجان كاذب جلوگيري شود.

اما اين دليل يعني نگراني مصرف‌كنندگان از نظر وزارت بازرگاني كه فعلاً متهم رديف اول گراني برنج است به عنوان اصلي‌ترين دليل افزايش قيمت معرفي مي‌شود. چنان‌كه كيومرث جليليان، معاون وزير بازرگاني معتقد است كه اصلي‌ترين عاملي كه موجب رشد قيمت برنج شده تغيير رفتار مصرف‌كننده بوده است.

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 17:42 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 18:25 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 18:11
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن