تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815037933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور ايران در نمايشگاه بين‌المللي صنايع نساجي تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حضور ايران در نمايشگاه بين‌المللي صنايع نساجي تركيه
شش شركت صنايع نساجي ايران به همراه انجمن صنايع نساجي ايران در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي ماشين آلات صنايع نساجي و لوازم و قطعات يدكي و نمايشگاه نخ تركيه كه روز چهارشنبه در استانبول گشايش يافت ، حضور دارندد.

جمشيد بصيري رييس انجمن صنايع نساجي ايران در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در تركيه گفت : اين اولين بار است كه از ايران براي شركت در چنين نمايشگاهي تخصصي در تركيه دعوت مي‌شود.

وي گفت : شش شركت ايراني نيز با برپا كردن غرفه‌هايي توليدات و توانايي‌هاي خود را به نمايش گذاشته اند.

مهندس بصري هدف از شركت در اين نمايشگاه را تببين و معرفي امكانات كشورمان در صنايع نساجي و ماشين آلات صنايع نساجي عنوان كرد و افزود:
مشاهده پيشرفت‌هاي تركيه و مطلع شدن از آخرين پيشرفت‌هاي اين صنعت براي پيشبرد اهداف دست اندركاران اين صنعت در ميهن اسلامي حايز اهميت و فرصتي است براي برقرار كردن ارتباط براي مبادله اطلاعات و بسترسازي براي همكاري هاي بيشتر بين بخش‌هاي نساجي دوكشور مي‌باشد.

او با اشاره به شركت شركت‌هاي ايراني فعال در زمينه توليد انواع نخ و منسوجات و صنايع ماشين آلات نساجي در اين نمايشگاه آن را نمايانگر تلاش دست اندركاران اين بخش از صنايع كشورمان براي حضور در بازار جهاني عنوان كرد و افزود:از دولت جمهوري اسلامي مي‌خواهيم براي افزايش توليد محصول پنبه و پنبه كاران كشورمان به اين بخش توجه ويژه صورت گيرد .

وي از صنعت پنبه به طلاي سفيد نام برد و افزود: اين صنعت در ‪ ۲۶‬بخش صنعتي كاربرد دارد از توجه به آن مي‌تواند كشور را از وابستگي رهايي بخشد.

او گفت : به رغم اين كه براساس برآوردهاي كارشناسان بين‌المللي ايران توانايي و ظرفيت توليد سالانه ‪ ۵۵۰‬هزار تن پنبه را دارد، در سال گذشته فقط در حدود ‪ ۵۵‬هزار تن از اين محصول توليد كرد.

بصيري اضافه كرد: ما اكنون براي تامين مواد اوليه و خام براي توليد محصولات نساجي بيش از ‪ ۷۷‬درصد به خارج وابسته هستيم كه با احياي توليد پنبه و اهميت دادن به تامين مواد اوليه و خام از داخل اين رقم را مي‌توان به كمتر از ‪ ۳۰‬درصد تقليل داد.

سيد محمد حسيني مدير فروش شركت نفيس نخ كه در اين نمايشگاه شركت كرده است به خبرنگار ايرنا گفت : نخ‌هايي كه از سوي شركت‌هاي ايراني توليد مي شوند از كشورهاي تركيه و چين نيز وارد كشور مي‌شوندو بالطبع هزينه ارزي زيادي براي كشور در برز دارد.

وي افزود: شركت‌هاي ايراني توانايي دارند علاوه بر توليد اين محصولات در داخل كشور با كيفيت و قيمت مناسب اين توليدات را حتي به كشورهاي فوق نيز صادر كنند.

او هدف از شركت در اين نمايشگاه را صادرات نخ‌هاي كشيده شده نخ‌هاي ايرتكس و نخ‌هاي تاب به بازارهاي جهاني خواند و گفت : صادرات به ايتاليا به مقدار محدودي شروع شده است .

حسيني گفت اكنون اين شركت نخ روكش صندلي پرايد - زانتيا - سمند و پژو را تامين كرده و در اخيتار شركت‌هاي بافندگي پارچه روكش قرار مي‌دهد.

به گفته وي نخ فرش‌هاي گل برجسته نيز براي اولين بار در ايران توليد مي شود.

گروه صنعتي كبير نيز با چهار شركت نخ آفتاب - تخ كبير - فرش كبير و شركت نخهاي صنعتي در نمايشگاه بين‌المللي ماشين آلات صنايع نساجي تركيه شركت كرده است .

مدير عامل اين گروه نيز در گفت و گو با ايرنا هدف از شركت در نمايشگاه را معرفي فراورده‌هاي گروه خواند و گفت : نخ‌هاي توليد اين گروه از نظر قيمت و كيفيت از قدرت رقابت بالايي نسبت به توليدات تركيه است و اين نمايشگاه فرصتي شد تا دست اندركاران اين صنايع در تركيه از توانايي‌هاي ايران آگاهي يابند.

وي گفت : مذاكراتي هم براي شروع صادرات فراورده‌هاي اين شركت به تركيه صورت گرفته است .

بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي ماشين آلات صنايع نساجي ، كشباف و صنايع نخ تا ‪۱۸‬ماه مه در استانبول تركيه برپاست .
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن