تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820887556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا در مسير اشتباهي حركت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آمريكا در مسير اشتباهي حركت مي‌كند


افكارعمومي- گروه بين‌الملل:
همزمان با قطعي شدن پيروزي باراك اوباما در انتخابات مقدماتي رياست‌جمهوري آمريكا در سال 2008 روزنامه واشنگتن پست امروز در گزارشي اعلام كرد كه اين كشور در بدترين شرايط خود از سال 1992 قرار دارد و از هر 10 آمريكايي 8 نفر از آنها بر اين باورند كه آمريكا در مسير اشتباهي حركت مي‌كند.

به گزارش اين روزنامه پر تيراژ و بر اساس نظر سنجي تازه‌اي كه توسط همين روزنامه و شبكه تلويزيون سراسري اين كشور اي.بي.سي به عمل آمده از سال 1992 به اين سو ملت آمريكا هيچ‌گاه اين‌قدر مستاصل و نااميد از سياستمداران كشورشان نبوده‌اند به‌طوري‌كه 80 درصد آمريكايي‌ها هم اينك بر اين باورند كه كشورشان در مسيري كاملا اشتباه حركت مي‌كند.

بر اساس اين گزارش نظر‌سنجي شوندگان بر اين باور بوده‌اند كه دمكرات‌ها بهتر از جمهوريخواهان توانسته‌اند كشور را در صحنه داخلي و خارجي اداره كنند و با مشكلات دست و پنجه نرم كنند حال آنكه مسبب بيشتر گرفتاري‌هاي مردم جمهوريخواهان بوده‌اند.

همه چيز به نفع اوباما

واشنگتن پست در ادامه متذكر شده است كه اين نظرسنجي بيش از هرچيز دمكرات‌ها و خصوصا باراك اوباما را خوشحال خواهد كرد، چه اينكه هم اكنون در وضعيتي بسيار بهتر از هيلاري كلينتون قرار دارد و تقريبا منتخب اصلي دمكرات‌ها در رقابت اصلي با جان مك كين است. تنها سه نفر از هر ده آمريكايي بر اين باور بوده‌اند كه جمهوريخواهان در اين دوره مي‌توانند مشكلات آمريكا را رتق‌و‌فتق كنند.

اين نظر سنجي همچنين شانس پيروزي اوباما در برابر مك كين را بيشتر از شانس كلينتون در برابر مك كين اعلام كرده و او را رئيس‌جمهوري مناسب‌تر از دو نفر ديگر معرفي كرده است.
با اين همه هيلاري كلينتون رقيب اصلي باراك اوباما در ميان دمكرات‌ها در راهيابي به كاخ سفيد پس از اعلام پيروزي آسانش در ايالت ويرجينياي غربي تاكيد كرد كه از پيروزي نااميد نيست و قصد دارد به رقابت با باراك اوباما ادامه دهد.

اين در حالي است كه پيروزي خانم كلينتون در انتخابات مقدماتي در ويرجينياي غربي اهميت چنداني ندارد زيرا هيات اعزامي اين ايالت به گردهمايي ملي حزب دمكرات تنها 28 عضو دارد و درصورتي كه خانم كلينتون بخش عمده‌اي از آنها را به خود اختصاص دهد، باز هم از نظر كرسي‌هاي به دست آورده در اين گردهمايي از آقاي اوباما عقب‌تر است.

اوباما از نظر شمار آراي شهروندان و شمار نمايندگان ايالتها در كنگره سراسري حزب دمكرات كه نامزد رياست‌جمهوري را انتخاب مي‌كند و همچنين از نظر شمار نمايندگان ارشد كه آزادند از هر يك از نامزدها حمايت كنند از كلينتون جلوتر است. كلينتون با درخواست فزاينده مسئولان حزب دمكرات براي كناره‌گيري از رقابت و كمك به وحدت حزب دمكرات در حمايت از اوباما به منظور رقابت با سناتور جان مك كين نامزد جمهوريخواه مواجه است.

بانوي اول سابق آمريكا پس از پيروزي كم اهميت خود در جمع هوادارانش در شهر چارلستون در ايالت ويرجينياي غربي گفت: من اكنون بيش از هر زماني مصمم به ادامه اين رقابت هستم تا همه فرصت اعلام نظر داشته باشند. وي تاكيد كرد اين مسابقه هنوز پايان نيافته است.

بعد از ويرجينياي غربي، كلينتون و اوباما در پنج ايالت ديگر رقابت خواهند كرد كه در مجموع 189 نماينده در كنگره حزب دمكرات خواهند داشت. انتخابات در ايالتهاي اورگون و كنتاكي روز بيستم ماه مي، در پورتوريكو اول ژوئن، و در مونتانا و داكوتاي غربي سوم ژوئن برگزار خواهد شد.

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 11:14 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 12:52 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 12:40
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن