تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815330447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

243 هزار نفر در بخش كشاورزي آذربايجان‌ شرقي اشتغال دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 243 هزار نفر در بخش كشاورزي آذربايجان‌ شرقي اشتغال دارند
تبريز - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان ‌شرقي شاغلين بخش كشاورزي استان را حدود 243 هزار و 634 نفر اعلام كرد و گفت: 6/24 درصد جمعيت شاغل استان را تشكيل مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبريز، سلمان شفاعت، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس سرشماري كشاورزي سال 82، حدود 243 هزار و 634 نفر در بخش كشاورزي شاغل هستند كه 6/24 درصد جمعيت شاغل استان را تشكيل مي‌دهد.

به گفته وي اين رقم براي كشور 5/20 درصد است بنابراين سهم استان 1/4 درصد از ميانگين شاغلين بخش كشاورزي كشور بالاتر است.

شفاعت اظهار داشت: بخش كشاورزي استان، 98/13 درصد محصول ناخالص داخلي استان را تشكيل مي‌دهد كه از متوسط سهم كشور كه برابر 05/11 درصد بوده، بيشتر است و سهم ارزش افزوده بخش كشاورزي استان، معادل 81/4 درصد كشور است.

وي در ادامه تصريح كرد: با احتساب 348 هزار هكتار اراضي تحت آيش استان، مساحت قابل كشت، يك ميليون و 221 هزار و 177 هكتار برآورد شده كه از اين مقدار 808 هزار هكتار معادل 2/66 درصد به صورت ديم و 412 هزار هكتار معادل 8/33 درصد به صورت آبي مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد.

سطح باغات استان حدود 112 هزار هكتار بوده كه 6/97 درصد آن به صورت آبي است.

وي عنوان كرد: به طور متوسط سالانه 19 درصد از كل مساحت استان در توليد انواع محصولات زراعي و باغي مورد بهره ‌برداري قرار دارد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: استان آذربايجان ‌شرقي از لحاظ سطح اراضي كشاورزي، رتبه چهارم كشوري را داراست و از نظر مساحت اراضي زراعي (سالانه) رتبه پنجم و وسعت اراضي باغي (دائمي) نيز رتبه پنجم كشوري را به خود اختصاص داده است.

وي تاكيد كرد: جمعيت دامي استان 10 ميليون و 43 هزار و 592 واحد دامي بوده و از اين حيث رتبه سوم را در بين استانهاي كشور داراست.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 473]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن