واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آیا میشه از متریال دایرکت ایکس شیدر هم رندر گرفت؟ borhani59 13 دي 1389, 08:56سلام میخوام از شیدر دایرکت ایکس رندر بگیرم آیا راهی داره؟ میدونم برای ویوپورت هست اما میخوام از همین برای یه انیمیشن خاص استفاده کنم. اگه بشه حداقل از litsphere یا matcap هم توی مکس رندر گرفت کارم راه میفته. دو تا مثال هم میذارم برای اونهایی که براشون جدیده. یا علی borhani59 15 دي 1389, 07:37سلام الحمد لله یافتم!!! (آیا اون 50 نفری که تا حالا این مطلب رو دیدند چیزی نمیدونستند یا... - دانش رو مخفی نکنیم بلکه مهارت و سبک ها رو قوی و شخصی تر کنیم) :green: دستورالعمل! ساخت شیدر و رندر بر اساس litsphere در تری دی مکس 1- موتور رندر رو از scanline به mental ray تغییر بدید. (پنجره پایین در اولین تب پنجره رندر ستاپ) 2- در اسلات دیفیوز متریال environment probe gray ball رو انتخاب کنید 3- در اسلات gray ball یه مپ litsphere (عکس کروی که به لبه چهار طرف رسیده یا همون matcap در زیبراش) قرار بدید. خب حالا میبینید که در پنجره material شما به شکل مپ لیت اسفیر انتخابیتون در اومده یه رندر بزنید ... خب یه فرق کوچولو با شیدر داره: 4- عدد self illumination رو روی 100 بگذارید تا نور و سایه محیط روی رندر تاثیر نگذاره دوباره رندر بزنید... خب درست شد ... اما کاشکی میشد از شیدر هم استفاده کرد چون رندر به هر حال وقتگیره... برای اضافه کردن شیدر باید دایرکت ایکس رو به همین متریال قبلی اضافه کنیم نه جایگزین: 5- روی اسلات نوع متریال که حالا هنوز standard هست میزنیم و آیکن صورتی direct x shader رو انتخاب میکنیم 6- در جواب به نحوه اعمال روی متریال قبلی گزینه keep old رو میزنیم تا تنظیم رندر حفظ بشه 7- در دکمه بالا که یه فایل fx قرار داره اون فایل litsphere.fx رو که در پست قبلی پیوست کردم آدرس میدیم. 8- در اسلات litsphere همون عکس کره اولی رو دوباره آدرس میدیم(میتونه فرق کنه ولی یکی باشه پیش نمایش ما حقیقی میشه!) این مپ آخری رو که بزنید خواهید دید که شیدر هم مطابق همون مپ میشه. حالا رندر بزنید و ببینید که رندر همونه! یعنی شما بدون رندر و با سرعت realtime پیش نمایش کاملا شبیه کار رو میبینید و باهاش کار میکنید. :paint: نکته خفنی بود و سبک ساز. امیدوارم ازش خوب استفاده کنید. علاوه بر سبک های خلاقی که میشه استفاده کرد، قدرت دیدن نتیجه تصویری قبل از رندر چیز کمی نیست: سبک نمایش در بازی های سه بعدی کاملا بر حسب شیدر هست که با این روش تا حد زیادی از سرعت نمایش اون استفاده میشه این تکنیک برای ساخت دموریل های ترو تمیز از WIP و از طرفی برای نمایش در حال کار به کارفرما هم عالیه. به پیوست یه fx که مشابه litsphere.fx هست با چند تا مپ زیبا یا علی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 459]