واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: شطرنج khadivivaneghi 06 دي 1389, 01:38سلام بیزحمت فقط اشکال بگیرین! نرم افزار: مایا موتور رندر: منتال ری زمان ساخت: حدود یک ساعت زمان رندر: چهل و سه دقیقه (RAM: 2 GB/ CPU: 2 G Hz dual-core) [email protected] ehsan_62 06 دي 1389, 11:08در کل کار زيبايی تو بخشه رندر خوب من تخصص چندانی ندارم ولی ولی کار تميزه ولی اگر سعی کنيد طرح جديد تری بزنيدو کاملا ابتکاری زحمتتون بيشتر ثمره ميده . چون طرح شجرنج اکثرا ديگه عادی شده توی ديده مخاطب مخصوصا بافت چکر( بافت شترنج) که توی نرم افزار ها ديگه عموميت داره و به ديده طراح هم جديد نيست. در ضمن اينجا چيزی که من احساس ميکنم زياد کسی از mental ray و مايا استقبال نميکنه شايدم من بد بينم. يه جورايی اينجا (انجمن) عجيبه ! از لحاظ مدل سازی خوب استاندارد شده ولی خيلی سادست. حالا شايد شما فقط خواستيد تست رندر بگيريد در مورد عمق ميدان تصوير يا depth of fild فکر کنم خوبه شايد f stop بيشتر تنظيم بشه بهتره جنس فلز هم که خوب من کاملا احساس ميکنم. زمان رندر هم خوب فکر کنم زياد شده . يه glow هم به مهره ها بديد طرح جلوه ی بهتری ميکنه. توی باز تاب کره يک نور شديد ديده ميشه ولی خوب من سايه اي که بايد از اين نور نسبت به نور محيطی باشه را احساس نکردم. طرح پشت هم جالب شده يعنی مچ شده. مدل سازی هم اگر خودتون انجام دادی تميز و استاندارده فقط سادست چون گفتيد ايراد بگيريد گفتم. با اجازه ی اساتيد حبيب زرگر پور(master of maya)(particle man) يه جمله گفته که عين جمله اينه : در دام جزئيات فنی گرفتار نشويد و چشم و ذهنتان را متوجه نتيجه کار بکنيد/ بعضی وقتها ، شيفته پيچيدگی و جزئيات ميشويم و فرامش ميکنيم که کل کار را چقدر راحت تر ميشد انجام داد MortezaAghili 06 دي 1389, 11:12آفرین ولی نمیدونم چرا اینطوری شده dof رو میگم نویز گرفته :-؟ به جای تار شدن نویز گرفته من تا حالا dof نذاشتم نمیتونم بگم چطوری درست میشه ولی اگه دوستان میدونن ... و یه چیز دیگه چرا فقط رخ (قلعه) تو بازی هست ؟؟ میدونم که ربطی نداره ولی از نظر هنری اگه بخوای نگاه کنی و dof بدی به کار به نظر من : باید یک شاه ( سفید ) تنها مونده باشه و شاه و وزیر و اسب ( سیاه ) اونو مات کرده باشن بهد روی شاه ( سفید ) dof رو اعمال کنی که هدف هم داشته باشی . ( بازم میگم نظر منه ) موفق باشی khadivivaneghi 08 دي 1389, 14:17سلام در مورد dof از لنزهای منتال ری استفاده شده. یکم تو هلپ بگردین پیدا میشه! اما این که فقط رخ مونده: تو بازی شطرنج رخ خیلی مهمه! اما مهره اصلی (مثل شاه یه وزیر) محسوب نمیشه! حالا آخر بازیه؛ شاه و وزیر هم اوت شدن. فقط چهار تا رخ مونده.... باقیش با خودتون!:wink: اما مدل سازی! با توجه به توضیحات بالا فقط رخ لازمه! آبجکت های دیگه رو هم گذاشتم تا صحنه خیلی خالی نباشه! و متن پشت هم یکم پشتش قایم بشه و اما موتور رندر! مهم نیست با چه موتوری کار میکنین! مثلا من خودم قبل از مایا 2011 با fryRender کار میکردم. کافیه اون موتوری رو که کار میکنین واقعا بلد باشین، خروجی زیاد فرق نمیکنه! منتال ری چون پیچیدگیش بیش از Vray، renderman و... هست زیاد ازش استقبال نمیشه. و الا خداییش اگه بتونین درست ازش کار بکشین موتور خیلی خوبیه! اگه منتال ری کار میکنین به هیچ عنوان توصیه نمیکنم سراغ موتورهای دیگه برین. چون تو ایران شرکت های انیمیشن بیشتر منتال ری کار میکنن. خارج از کشور هم render man! Vray موتور شاهکاریه! اما چون یکم زیادی سنگینه برای انیمیشن خیلی ازش استقبال نمیشه. بیشتر برای تصاویر ثابت، بخصوص طراحی داخلی ازش استفاده میشه. (دیگه بسه، انگشتم کف کرد!:wink:) Majid CG 08 دي 1389, 18:05خیلی زشت شده این چیه :mad: ببخشید شوخی کردم خودت گفتی مشکل بگیرین:lol: ولی جدا از شوخی بنظرم فضای دورشو زیاد جالب در نیاوردی یعنی میتونستی چیزای بهتری بزاریی دورش مثلا یه دونه از این ساعاتا که تو مسابقات شطرنج میزارند مدل میکردی میزاشتی بغلش اونوقت خیلی بهتر جلوه میداد یه چیز دیگه بهتر بود چندتا مهره ی دیگه رو هم مدل میکردی ولی از لحاظ متریال و رندر خوب کار شده و البته مدل موفق باشی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]