واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: رندر پارتیکل ها در مکس (سوال) ashkan_mmb 16 مهر 1389, 13:39سلام . من دنبال یه پلاگین و یا برنامه میگردم که بتونه تعدادی زیادی پارتیکل (بیشتر از 5 ملیون) رو با کیفیت رندر کنه (در مکس) . پارتیکل ها هم تو رئال فلو ساخته شدن . . فقط خواهشن پلاگین کاراکاتوآ رو معرفی نکنید . و یا اگه معرفی کردید یه لینکی ازش بدید که با مکس 2010 و یا 2011 64 بیت سازگار باشه . چون هرچی لینک ازش پیدا کردم بعد از نصب متریال و همه چی سیاه بود :sad::rose: m3d 16 مهر 1389, 13:47مگه خود مکس رندر نمیکنه؟! چه نیازی به پلاگینه هست؟ ashkan_mmb 16 مهر 1389, 13:54منظورتون اسکن لاینه؟ . من با وی ری تست کردم رندر نکرد . توی ویو پورت نشون میده ولی توی رندر هیچی نشون نمیده (توی منتال ری هم همینطور بود) . . ادیت شده : ببخشید من اصلاً دقت نکرده بودم . الان یه تست دیگه زدم رندر کرد . ولی خب کیفیتش اصلاً به درد نمیخوره . هنوزم دنبال پلاگینم . . .. . ashkan_mmb 16 مهر 1389, 14:51تورو خدا جواب بدید کارم خیلی گیره . 3 ملیون پارتیکل شبیه سازی کردم . ولی رندر نمیشه . :cry: m3d 16 مهر 1389, 21:39یکم راجع به کارت توضیح بده . شاید مربوط به متریالت باشه . یا اندازه پارتیکلات کوچیکه منظورم سایز اونهاست . اگه برا مایعات میخوای میشه از سوپر اسپری استفاده کنی و نوع پارتیکلت رو روی metaparticle تنظیم کنی . من فکر میکنم مشکل از تنظیمات پارتیکل باشه . برا اطمینان بیا صحنه ات رو با اسکن لاین هم یه رندر بگیر ببین مشکل داره یا نه . ashkan_mmb 17 مهر 1389, 10:30توی سایز پارتیکل و اینا هیچ مشکلی نیست . ولی یه چیزی هست به اسم . particle range که توی بعضی از انیمیشن ها میبینید جاهایی که آب منجمد تره و فشارش و یا همون range اش بیشتره . رنگ اصلی متریال رو داره و اون جاهایی که پارتیکل ها کم تر هستند و رنجش پائین تره رنگ متریال بسته به نوع خواسته شخص سازنده تیره و یا روشن تر هست . من دنبال یک موتور رندر و یا پلاگینی هستم که بتونه این امر رو اجرا کنه . خیلی جاها توی انیمیشن ها دیدم از موتور رندر کاراکاتوآ استفاده کردن . ولی من چند بار ورژن های مختلفش رو دانلود کردم ولی هیچ کدوم کرک نداشت و همه چی رو سیاه نشون میداد . . در ضمن شرح کار هم به این صورت هست : . کار انیمیشنه و 1900 تا 2000 فریم داره و مربوط به آرم شرکت ام آر تی میشه . که البته مبلغی براش دریافت نمیکنم و به خاطر گل روی دوستم که مدیر عامل این شرکت هستند براشون این کار رو انجام میدم . اول یک آرم MRT هست و قسمت R توی 400 فریم اول با استفاده از فیزیکس انویدیا و ری فایر متلاشی میشه و توی 500 فریم بعدیش در حال متلاشی شدن R صحنه اسلو موشن میشه دوربین زاویشو عوض میکنه و از بین این تیکه های پراکنده در فضا رد میشه و بعد از حالت اسلو موشن در میاد و توی 600 فریم بعدیش حرف M به صورت وایر فریم در میاد و داخلش با 3-4 ملیون پارتیکل مایع پر میشه و توی 400 فریم بعدیش قسمت وایر فریم فید میشه و پارتیکل ها میریزه روی زمین و سه تا نقطه بالای آرم و حرف T هم با استفاده از FUME FX دود میشه میره هوا . jijalim 22 مهر 1389, 20:36کلیک راست کن ابجکن پروپرتیس..پایین سمت راست .گزینه image رو فعال کن m3d 22 مهر 1389, 23:20اگه تو انیمیت و خود افکت حرکت هم مشکل داری بهت پلاگین sand blaster رو پیشنهاد میکنم بهترین پلاگین برای شکل دادن به پارتیکل هست البته اسپلشو متمئن نیستم ولی سند بلستر خونده میشه. برا متریال هم از نقش particle age استفاده کن که به مرور طبق نظر کاربر نوع رنگش عوض بشه www_3d_boy3 23 مهر 1389, 22:38مشکل مترالت حل کردی؟ ashkan_mmb 24 مهر 1389, 10:21مشکل متریال رو تا حدودی تونستم حل کنم . یعنی در واقع با همون وی ری و particle loader رئال فلو . شروع کردم که کارو به اتمام برسونم . برای متریال هم یه متریال با opacity 10 گزاشتم و دونه های پارتیکل ها رو معکب 10 برابر بزرگتر گزاشتم . ولی خب این کار رو روی پروژه اصلی انجام ندادم . چون اگه یه مشکلی واسه پروژِه اصلی پیش بیاد بد بخت میشم . این کار رو روی یه تست انجام دادم . به ظاهر که جواب داده . ولی یه تست با استفاده از particle age هم میزنم . اگه اون بهتر جواب داد حتماً خبر میدم . ممنون که پیگیر بودین سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 619]