تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804518235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هفتگي جهان اسلام/يادبود روز نكبت با ثبت بزرگترين پرچم فلسطين در كتاب ركوردها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار هفتگي جهان اسلام/يادبود روز نكبت با ثبت بزرگترين پرچم فلسطين در كتاب ركوردها
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: يادبود روز نكبت در كشورهاي مختلف با برگزاري برنامه هاي متنوعي همراه است كه ثبت بزرگترين پرچم فلسطين در كتاب ركوردها و تأكيد بر تأسيس مدارس قدس از جمله آنها به شمار مي‌رود.

بزرگترين پرچم فلسطين به عنوان بزرگترين پرچم جهان كه با هدف يادآوري روز نكبت به مساحت كشور فلسطين تهيه شده، در كتاب ركوردها "گينس" به ثبت رسيد .

بزرگترين پرچم فلسطين در كتاب ركوردها ثبت شد

گروهي از جوانان فلسطين بزرگترين پرچم جهان را كه متعلق به اين كشور است، تهيه كرده اند كه به مناسبت روز نكبت در معرض ديد قرار دهند.

اين پرچم داراي 232 متر طول و 114 متر عرض است كه با مساحت 27 هزار متر مربع در بر گيرنده مساحت كامل فلسطين مي باشد. اين پرچم در كتاب ركوردهاي گنيس ثبت شده است.

مدارس قدس تأسيس مي‌شوند

شوراي مركزي اتحاديه معلمان عرب يكشنبه 22 ارديبهشت‌ماه طي نشستي در سوريه تأسيس مدارس قدس به منظور يادبود روز نكبت را مورد تأكيد قرار داد.

شركت‌كنندگان در نشست شوراي مركزي اتحاديه معلمان عرب در دمشق پايتخت سوريه برگزار شد، پس از موافقت سازمانهاي عضو اين شورا بر تأسيس مدارس قدس به منظور برآورده كردن نيازهاي مسلمانان تأكيد كردند. شوراي مذكور به منظور يادبود روز نكبت برنامه‌هايي در نظر گرفته كه قرار است در طول يكسال انجام دهد. اين شورا از 15 مي ( 26 ارديبهشت) برنامه‌هاي خود را آغاز مي‌كند.

حفاري صهيونيستها در مسجدالاقصي براي دستيابي به هيكل بي‌نتيجه است

هشام ابوحاكمه محقق اردني امور باستاني در گزارشهايي كه در امان پايتخت اين كشور ارائه كرد، آورده است: فعاليتهاي جستجوگرانه و حفاريهاي اشغالگران در شهر قدس از دهه شصت تاكنون ادامه دارد، به ويژه اينكه فعاليتهايي را نيز در بخش زيرين مسجدالاقصي انجام مي دهند. كارشناسان يهود وجود هرگونه اثري از هيكل را در مسجدالاقصي نفي كرده‌اند، اما اشغالگران همچنان به موهومات خود ادامه مي‌دهند.

وي با اشاره به اينكه آنها با هدف به دست آوردن سرنخهايي از هيكل سليمان اقداماتي در اين منطقه انجام مي دهند، تصريح كرد: با وجودي كه كارشناسان آثار باستاني يهود وجود هرگونه اثري را از اين هيكل نفي كرده اند، اما اشغالگران همچنان به موهومات خود ادامه مي دهند.

هشام ابوحاكمه با تأكيد بر اينكه اين موضوع به مسئله اي اساسي در تخيلات يهوديان تبديل شده است، افزود: اين امر يكي از مسائل اساسي براي درگيري ميان فلسطينيها با اشغالگران و همچنين مسلمانان با يهوديان شده است كه يهوديان نيز بر اين اساس تلاش مي كنند تا طي حفاريهايي در منطقه مسجدالاقصي، آثاري از موهومات خود در آن بيابند.

مراسم "قدس؛ پايتخت فرهنگي جهان عرب" در اردن برگزار مي‌شود

در پي انتخاب قدس به عنوان پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال 2009 ، وزارت فرهنگ اردن به منظور تأكيد بر حق اسلامي قدس مراسمي با محوريت قدس برگزار مي‌كند.

در پي برگزاري همايش وزيران فرهنگي عرب در سال 2006 در مسقط پايتخت عمان، وزير فرهنگ فلسطين درخواست كرد كه قدس پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال 2009 معرفي شود تا به اين مناسبت مراسمي در كشورهاي عربي و ساير اراضي سرزمين اشغالي جهت تأكيد بر حق اسلامي قدس برگزار شود.

هدف از انتخاب قدس، پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال 2009 تثبيت اسلامي بودن قدس، حمايت از مسلمانان فلسطين، حمايت از ميراث فرهنگي و ديني مسلمانان و مسيحيان، مبارزه با تلاشهاي اسرائيل جهت يهودي سازي، تغيير تاريخ آن و مهاجرت ملت فلسطين عنوان شده است.

چند مراسم به اين مناسبت در اردن برگزار مي شود كه مي توان به همايش قدس، همايش قدس در چشمهاي مسلمانان و غيرمسلمانان همچنين برنامه هاي سخنراني، نشست، نمايشگاه، مسابقه، نشريه، جشنواره و بزرگداشت شخصيتهاي فعال در معرفي قدس اشاره كرد.

فعاليت براي آزادسازي قدس مسئوليتي همگاني است

دكتر حسن خاطر دبيركل جبهه اسلامي - مسيحي دفاع از قدس و مقدسات اظهار داشت: با وجود گفتگوهاي مختلف و اشاعه معاني محبت و صلح ميان بشر اما همچنيان اشغالگران به فعاليتهاي خود ادامه مي دهند و درهاي اين شهر مقدس را به روي مسلمانان و مسيحيان بسته اند و در صدد هستند تا آن را به شهري يهودي نشين تبديل كنند.

حسن خاطر با اشاره به اينكه پيروان اديان آسماني در جهان خواستار گفتگو هستند، تصريح كرد: خداوند بلندمرتبه اين مكان را مبارك براي همه جهانيان قرار داده و تا زماني كه قدس براي همگان گشايش نيابد و اين شهر از نيروهاي اشغالگر خالي نشود، گفتگوي ميان پيروان اديان آسماني ناقص و غير فعال خواهد ماند.

دبيركل جبهه اسلامي - مسيحي دفاع از قدس و مقدسات يادآور شد: فشارهاي ديني كه به غير يهوديان در قدس وارد مي شود، حالت نادري نيست، بلكه اين سياستي سازمان يافته است كه روابط مسلمانان و مسيحيان با مقدسات آنها را در قدس تحت الشعاع قرار مي دهد.

مصر برخي از موزه‌هاي جهان را تهديد به قطع روابط فرهنگي كرد

دبيركل شوراي عالي آثار باستاني مصر اعلام كرد: در صورتي‌كه برخي از موزه‌هاي جهاني آثار باستاني مصر را به اين كشور باز نگردانند، روابط فرهنگي خود را با اين كشورها قطع مي‌كند.

دكتر زاهي حواس دبيركل شوراي عالي آثار باستاني مصر گفت: از برجسته ترين آثاري كه مي خواهيم آنها را به موزه هاي اين كشور بازگردانند، مجسمه سر نفرتي تي (ملكه و همسر پادشاه مصر)، مجسمه مهندس هرم (نخستين كسي كه هرم بزرگ مصر را بنا كرده است)، سنگ رشيد (سنگي كه بر آن متون قديمي نوشته شده است) و قبه آسماني معروف به زودياك ( نقش برجهاي دوازدگانه) را به اين كشور باز گردانند.

وي تهديد كرد اگر موزه ها اين آثار را بازنگردانند روابط علمي خود را با آنها قطع مي كند. اين موزه ها شامل موزه لندن در بريتانيا، موزه برلين در آلمان، موزه لوور پاريس و موزه بوستن آمريكا هستند .

اين در حالي است كه يونسكو نيز از برخي كشورها درخواست كرده است تا اين آثار را به مصر باز گردانند كه موزه بريتانيا از بازگرداندن سنگ رشيد، موزه برلين از بازگرداندن تمثال سر نفرتي تي، موزه لوور از بازگرداندن قبه آسماني، موزه بوستن از بازگردان مجسمه مهندس هرم دوم سرباز زده اند. اما يكي از موزه هاي آلمان با بازگرداند مجسمه مهندس هرم بزرگ موافقت كرده است.

بسياري از دستنوشته‌هاي معتبر اسلامي ناشناخته مانده‌اند

مدير مركز و موزه دستنوشته‌هاي كتابخانه اسكندريه مصر گفت: با وجود تلاشهاي كارشناسان، بسياري از دستنوشته هاي معتبر اسلامي مجهول هستند و تنها 5 تا 7 درصد از اين ميراث شناخته شده كه اين رقم در مقايسه با آثار موجود بسيار ناچيزي است.

يوسف زيدان مدير مركز و موزه دستنوشته هاي كتابخانه اسكندريه مصر در همايش بين المللي "دستنوشته هاي معتبر" كه 17 ارديبهشت ماه در مصر آغاز شد، اظهار داشت: كساني كه اين ميراث را مطالعه مي كنند تنها به بخش منتشر شده آن تكيه مي كنند كه آن هم بسيار محدود و كم است. اين مسئله عاملي براي دور شدن از ميراث اسلامي و عدم شيوه اي مدون و روشمند براي تعامل با آنها محسوب مي شود.

مدير موزه اسكندريه در ادامه تصريح كرد: تا زماني كه دستنوشته هاي معتبر پيدا نشود، فعاليتها با موفقيت مواجه نمي شوند، زيرا بسيار از كتابهاي ابن حيان توحيدي در آتش سوخته اند و يا كتابهاي ابن رشد آتش گرفته اند.

تأكيد كشورهاي اسلامي بر ميانه‌روي و اعتدال ضروري است

شيخ محمد سيد طنطاوي شيخ الازهر در ديدار با مارگريت اسكوبي سفير جديد امريكا در قاهره با اشاره به اينكه اسلام با همه شيوه‌ها با خشونت، ترور و اهانت به انبياء الهي مبارزه مي‌كند، آمادگي خود را براي تبيين مفاهيم اسلامي و پاسخ به ادعاهاي كذب عليه مسلمانان اعلام كرد و ياد آور شد: اسلام از همه مي‌خواهد با يكديگر به‌خوبي رفتار كنند. اهانت به ديگري بلاي ديني و دنيايي است كه همه اديان آن را رد مي‌كنند.

شيخ‌الازهر با بيان اينكه اختلاف ميان عقايد مانع از همكاري ميان پيروان اديان الهي نمي‌شود، تصريح كرد: همكاري ميان آنها منافع بشر و پيشرفت جوامع را در پي دارد كه كشورهاي اسلامي بايد بر اصول ميانه‌روي، اعتدال و مبارزه با خشونت با همه مذاهب تأكيد كنند.

سفير امريكا نيز در تأييد سخنان طنطاوي هرگونه ترور و خشونت را رد كرد و آمادگي خود را نيز براي اشاعه صلح، آرامش و همچنين اشاعه مفاهيم صحيح دين اسلام و تأكيد بر همبستگي اعلام كرد.

اسلام استفاده غيرانساني از كودكان را نهي كرده است

مجمع مطالعات اسلامي الازهر مصر طي نشستي بر تبعات منفي استفاده غيرانساني و غيرمشروع از كودكان در جوامع را مورد تأكيد قرار داد و اعلام كرد: هيچ عقل سليمي تعرض به كودكان را نمي‌پذيرد و اسلام نيز آن را به شدت نهي كرده است.

مجمع مطالعات اسلامي مصر در جلسه 21 ارديبهشت ماه كه به رياست محمد سيد طنطاوي شيخ الازهر در مصر برگزار شد، به ضرورت توقف تعرض به كودكان و مبارزه با اين پديده تأكيد و به كارگيري كودكان را غير انساني خواند .

عبدالفتاح علام معاون الازهر با اشاره به اينكه كميته وابسته به مجمع، موضوعات تعرض به كودكان در كشورهاي مختلف چون سودان و چاد را بررسي مي كند، يادآور شد: دزديده شدن كودكان به منظور استفاده غيرانساني و غيرمشروع مسئله اي است كه هيچ عقل سليمي آن را نمي پذيرد و اسلام نيز از اين فعاليتها نهي كرده است. استفاده غير انساني از كودكان چه مسلمان و چه غيرمسلمان ضرر بسياري بر آنها خواهد داشت و تبعات منفي بر جامعه جهاني به جا مي گذارد .

تغذيه در اسلام همسو با پزشكي معاصر است

شركت‌كنندگان در نشست "تغذيه در قرآن" كه در اردن برگزار شد، تغذيه در اسلام را متناسب با اساس پزشكي معاصر خوانده و گفتند: اسلام با تأكيد بر اعتدال و ميانه‌روي در همه امور، خواستار تعادل در استفاده از خوراكيها است، همان‌چيزي‌كه پزشكي معاصر نيز به آن اهميت بسياري مي‌دهد.

در حاشيه نمايشگاه كتاب شهر طرابلس لبنان، نشست "علم تغذيه در قرآن" برگزار شد كه دكتر جميل القدسي از اردن با دعوت شوراي پزشكي اسلامي در اين نشست درباره غذاهاي پاكيزه اي كه قرآن از آنها ياد كرده است، سخنراني كرد.

وي با اشاره به اينكه در غذا سه نكته اهميت دارد، گفت: كميت غذا يا مقدار غذايي كه مصرف مي‌شود، نوع آن اينكه از گوشتها، خوراكيها يا نوشيدنيهاي حرام و يا حلال باشد، كيفيت خوراكيها، زمان و وقت غذا خوردن كه بهترين زمان هنگام اذان است، از اهميت برخوردار است كه درباره اين مسائل در قرآن دستوراتي آورده شده است كه حتي در طب نبوي نيز از آنها سخن گفته شده است.

حجاب براي زنان در برخي مؤسسات تونس ممنوع شد

وزارت امور زنان و خانواده در تونس قانون اداري جديدي را تصويب كرد كه بر اساس آن مانع حجاب زنان در مؤسسات وابسته به اين مركز مي‌شود. بر اساس اين قانون پوشش زنان لباسهاي گروهي و طايفه اي توصيف شده كه در ادامه پوشش سر را نيز شكلي از اشكال افراط خوانده است.

مسئولان منطقه اي وزارتخانه نيز اعلام كردند: با هر كسي كه پوشش داشته باشد يا از چيزي شبيه آن استفاده كند برخورد مي شود و اين موضوع براي كودكان، بزرگسالان و افراد مختلف هيچ فرقي نمي كند. پيرو اين قانون، تعداد ديگري از مؤسسات عمومي در تونس مانع از پوشش زنان در داخل اماكن عمومي شدند .

شبكه تلويزيوني اسلامي در چچن راه‌اندازي مي‌شود

طي نشست شوراي علماي چچن كه چهارشنبه 18 ارديبهشت ماه در گروزني پايتخت اين جمهوري برگزار شد، شركت كنندگان با اشاره به اينكه شبكه تلويزيوني اسلامي چچن به شكل بسيار وسيع در توسعه معنويت و اخلاق در جامعه سهيم است، تصريح كردند: اين اقدام منجر به آموزش معنوي و اخلاقي جوانان مي شود.

مفتي چچن در اين نشست افزود: اخلاق و معنويت در جامعه جز با همكاري ميان گروههاي مختلف توسعه نمي يابد، بنابراين راه اندازي شبكه تلويزيوني اسلامي يكي از راهكارها به شمار مي رود و همچنين همكاري علما در ساخت مسجد در مناطق مختلف و يا ترميم و بازسازي برخي ديگر از مساجد از اهميت برخوردار است .

نخستين مركز اسلامي كوبا تأسيس مي‌شود

با وجود ممنوعيت فعاليتهاي اسلامي در كوبا، دولت اين كشور با اهداي قطعه زميني، موافقت خود را براي تأسيس نخستين مركز اسلامي اعلام كرد .سال گذشه همايشي در كوبا برگزار شد كه طي آن تأسيس چنين مركزي مورد تأكيد قرار گرفت. از آن زمان فعاليتهاي لازم براي ساخت مركز اسلامي از سوي مسلمانان آغاز شد .

اين براي اولين بار است كه دولت كوبا به منظور ساخت مؤسسه اي براي ديني غير از دين كاتوليك موافقت خود را اعلام كرده است.

پژوهشگران عرب خواستار راه‌اندازي شبكه گفتگوي ديني شدند

شركت‌كنندگان در همايش "وظيفه رسانه‌هاي گروهي در تصحيح چهره اسلام" در تونس تأسيس رصدخانه تخصصي روزنامه‌نگاران مسلمان را براي تحليل اخبار و اطلاعات درباره اسلام ضروري خواندند و خواستار راه‌اندازي شبكه‌اي براي گفتگو با رهبران ديني در كشورهاي غربي شدند.

كارشناسان ارتباطات و اطلاعات در اختتاميه همايش "وظيفه رسانه‌هاي گروهي و تكنولوژي و ارتباطات در تصحيح اطلاعات درباره چهره اسلام" كه با همكاري سازمان تربيت، علوم و فرهنگ اسلامي ( آيسيسكو) در تونس برگزار شد، به راه‌اندازي شبكه‌اي براي گفتگو با رهبران ديني، انديشمندان و كارشناسان خبري در كشورهاي غربي تأكيد كرده و گفتند: از اين طريق مؤسسات فعال كشورهاي اسلامي در زمينه‌هاي رسانه و حقوق بشر مي‌توانند حد و مرزهاي آزادي بيان را در زمينه اسلام‌هراسي و اهانت به اسلام و مسلمانان را تعيين كنند.

تأسيس كرسي آيسيسكو براي تصحيح چهره اسلام، برگزاري دوره‌هاي آموزشي در زمينه بهره‌گيري از تكنيكهاي ارتباطات در پاسخگويي به اهانت به اسلام و مسلمانان، فعال‌سازي نقش رسانه‌هاي گروهي سفارتخانه‌هاي كشورهاي اسلامي در كشورهاي غربي، سهيم شدن در تصحيح چهره اسلام و مسلمانان و تثبيت روابط فرهنگي با رسانه‌ها و روزنامه‌ها در چارچوب ديدارهاي گردشگري فرهنگي از جمله مواردي بودند كه شركت‌كنندگان در اين همايش مطرح كردند.

تشكيل كرسي گفتگو و صلح آيسيسكو در دانشگاه عربستان

درپي برگزاري همايش "اعتمادسازي در آموزشهاي دانشگاهي" شركت‌كنندگان خواستار تشكيل كرسي گفتگو و صلح آيسيسكو در دانشگاه ام‌القراي عربستان شدند.

محمد عدنان بن وزان مدير دانشگاه ام القري دراين همايش اظهار داشت: آنچه مؤسسات آموزش دانشگاههاي اسلامي در هزاره سوم از آن رنج مي برند، مبارزه با تعرضات است كه در رأس آنها مي توان به جهاني شدن، بيداري و ساخت تمدن در جهان اسلام اشاره كرد. از اين رو براي ارتقاء معيارهاي آموزشي، رقابت جهاني، ارزيابي فارغ التحصيلان تلاش كرد.

دكتر عبدالعزيز بن عثمان تويجري مدير كل آيسيسكو در اين همايش اعتماد سازي در دانشگاههاي اسلامي را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در اين زمينه نه تنها بايد از آموزشهاي دانشگاهي بهره مند شد بلكه در زمينه همكاري ميان داشگاههاي اسلامي و ارزشهاي مرجع نيز تعامل برقرار شود و در اين راستا بهره گيري از تجارب بين المللي، عربي و اسلامي بي تأثير نخواهد بود.

حقوق بشر در خطبه‌هاي نماز جمعه عربستان تبيين مي‌شوند

در پي انعقاد توافقنامه همكاري ميان وزارت امور اسلامي عربستان و شوراي ملي حقوق بشر، قرار است "حقوق بشر" از طريق خطبه‌هاي نماز جمعه براي همه مردم اين كشور تبيين شود.

در پي تبليغ وحدت خطبه‌هاي نماز جمعه در عربستان و تعميم بخشيدن به آن در سراسر مساجد اين كشور، وزارت امور اسلامي عربستان متعهد شده است كه در چارچوب توافقنامه همكاري با شركتهاي جديد و شوراي ملي حقوق بشر، ائمه جمعه را ساماندهي كرده و اشاعه حقوق بشر را در طريق آنها دنبال كند.

شوراي ملي حقوق بشر اعلام كرد: وزارت امور اسلامي آمادگي خود را براي سهيم شدن در بيداري حقوق بشر ميان افراد جامعه آغاز كرده است و اين موضوع در چارچوب توافقنامه همكاري مورد حمايت قرار مي‌گيرد. به منظور اطلاع‌رساني از حقوق بشر برنامه‌هاي مختلفي چون: فعاليتهاي موسمي، خطبه‌هاي نماز جمعه، برنامه‌هاي تبليغاتي مشترك و دوره‌هاي آموزشي، همچنين تأليف كتاب و نشريات انجام مي‌گيرند.

نمايشگاه هنري مصر تأثير متقابل اسلام و مسيحيت را به تصوير مي‌كشد

گروهي از هنرمندان هنرهاي تجسمي مصري عصر پنجشنبه 19 ارديبهشت ماه نمايشگاه هنرهاي تجسمي را با هدف ارائه فرهنگ توده مردم اين كشور در محيطهاي ساحلي و صحرايي در اسكندريه مصر افتتاح كردند. تابلوهاي اين نمايشگاه ارتباطي مستند با فرهنگ و تمدن مردم مصر را به تصوير مي كشد و همچنين ارائه كننده تأثير متقابل دو دين اسلام و مسيحيت و همزيستي آنها را در طول دوره هاي مختلف تاريخي است.

دكتر عزالدين نجيب يكي از هنرمندان با اشاره به اينكه تصوير كشيدن فرهنگ توده مردم ميراثي است كه از پيشينيان ما به جا مانده است، اظهار داشت: اين مجموعه هنرهاي قديمي، داستانها، حكايات، اساطير، دين، تمدن و فرهنگ مردم مصر را به نمايش مي‌گذارد.

همايش "مسلمانان آمريكاي لاتين و درياي كارائيب" برگزار مي‌شود

همايش سالانه "مسلمانان آمريكاي لاتين و درياي كارائيب" با همكاري سازمان تربيت، علوم و فرهنگ اسلامي (آيسيسكو) از 4 تا 7 ژوئيه (14 تا 17 تيرماه) در ونزوئلا برگزار مي‌شود.

همايش سالانه "مسلمانان آمريكاي لاتين و درياي كارائيب" با همكاري سازمان تربيت، علوم و فرهنگ اسلامي (آيسيسكو) و با مشاركت رؤساي 33 مؤسسه و شوراي اسلامي از كشورهاي قاره آفريقا برگزار مي شود. محور اصلي اين همايش مسلمانان در آمريكاي لاتين و درياي كارائيب، آينده و چشم اندازهاي مسلمانان و مسائل معاصر در اين سرزمين اعلام شده است.

همايش"روابط انساني در اسلام" در سوريه برگزار ‌شد

همايش "روابط انساني در اسلام" با حضور آيت الله محمدعلي تسخيري دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، دكتر بدرالدين احمد حسون مفتي سوريه و جمعي از استادان دانشگاهها عصر سه شنبه 24 ارديبهشت ماه در سوريه برگزار ‌شد.

دوشنبه 23 ارديبهشت ماه گروهي از انديشمندان ايران از مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با دكتر محمد عبدالستار سيد وزير اوقاف سوريه و مفتي اين كشور ديدار كرده و راههاي همبستگي مسلمانان در مبارزه با تعرضات جهان اسلام را مورد تأكيد قرار دادند.

مركز گفتگوي اديان در قطر تأسيس مي‌شود

مركز "گفتگوي اديان" قطر در حاشيه برگزاري ششمين همايش بين‌المللي "گفتگوي اديان" با حضور مسئولان و نمايندگان اديان سه‌گانه آسماني عصر چهارشنبه 25 ارديبهشت ماه تأسيس مي‌شود.

در پي برگزاري پنجمين همايش بين المللي "گفتگوي اديان" سال گذشته در دوحه، شركت كنندگان بر تأسيس مركز دائمي گفتگوي اديان به منظور فعال سازي گفتگو، افزايش اطلاع رساني در اين زمينه، آشنايي با پيروان اديان سه گانه آسماني، ايجاد مركزي به منظور فهم بهتر اصول و مباني ديني و استفاده از آن در خدمت رساني به انسانها، احترام متقابل و اعتراف به اختلافات تأكيد كردند .

ديگر فعاليتهاي اين مركز تنظيم نشستهاي تخصصي گفتگو در همايش سالانه گفتگوي اديان، ترجمه مقالات و تحقيقات مرتبط با گفتگوي اديان، آماده كردن برنامه هاي فرهنگي و فعاليتهاي مختلف خواهد بود.

ششمين همايش بين المللي "گفتگوي اديان" كه با همكاري دانشگاه قطر و كميته دائمي همايش وزارت خارجه طي دو روز سه شنبه و چهارشنبه 24 و 25 ارديبهشت ماه با عنوان "ارزشهاي ديني؛ بيان مسالمت و احترام" در هتل شرايتون دوحه برگزار مي شود.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن