تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817196366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا - اقيانوسيه مطرح شد/ احمدي نژاد: خانواده مقدس‌ترين و پاك‌ترين محيط زندگي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا - اقيانوسيه مطرح شد/ احمدي نژاد: خانواده مقدس‌ترين و پاك‌ترين محيط زندگي است
سياسي. قوه مجريه. رييس جمهور
رييس جمهوري گفت: مقدس‌ترين ، پاك‌ترين و انساني‌ترين محيط زندگي ، خانواده است كه روابط متعالي انساني ، محبت و عشق در آن شكل مي‌گيرد.

دكتر محمود احمدي نژاد در دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه تاكيد كرد: آرامش و آسايش آحاد انساني بدون تامين حداقل مسكن مورد نياز و استقرار در يك محيط مطلوب انساني و زيستي ممكن نيست.

متن كامل سخنان رييس جمهوري در دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدالله رب العالمين والسلام و الصلوه علي محمد و اله والطاهرين اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
فاجعه انساني در دو كشور ميانمار و چين را به دولت و بازماندگان تسليت مي گويم و رو به خداوند آمرزش براي در گذشتگان و صبر براي بازماندگان مسالت دارم.

ابتدا خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه توفيق حضور در جمع انديشمندان و متخصصان عرصه مسكن و شهرسازي را عنايت كرد.

حقيقت اين است كه آرامش و آسايش آحاد انساني بدون تامين حداقل مسكن مورد نياز و استقرار در يك محيط مطلوب انساني و زيستي ممكن نيست . مسكن خوب و آبادي خوب يا شهر خوب از نيازهاي ابتدايي و ضروري آحاد بشر است .

مسكن خوب به مفهوم تامين حداقل نيازها، با رعايت ضوابط زيستي، نور و هواي سالم و از همه مهمتر با روابط فضايي متناسب با فرهنگ و ارزشهاي حاكم بر جوامع بهترين محل آرامش ، رشد و كمال است . خانواده خوب در خانه خوب از آرامش و رشد برخوردار مي‌شود، روابط متعالي انساني ، محبتها و عشق كه اساس زندگي رضايت بخش است در خانواده شكل مي‌پذيرد و از آنجا به جوامع سرايت مي‌كند . مقدس‌ترين ، پاك‌ترين و انساني‌ترين محيط زندگي، خانواده است و خانواده در مسكن مستقر است .

در مورد آبادي‌ها و هر اجتماعي مسكوني و شهرها نيز قواعد ويژه‌اي وجود دارد كه نمي‌تواند از نظر دور بماند. آبادي و شهر خوب علاوه بر اينكه برخوردار از زيربناهاي لازم ، آب و فاضلاب و يا تاسيسات مربوط به انرژي است و دسترسي‌هاي آسان و فضاهاي مختلف شهري و نيازمنديهاي عمومي است بايد طوري طراحي شود كه بتواند بهترين ارتباطات انساني را در كوچه و بازار و محله و فضاي سبز، پاركها و پياده روها و اماكن عمومي و تفريحي فراهم آورد . ارتباطات انساني كه حكايت از عدالت و مهرورزي كند، حكايت از عزت وكرامت انساني نمايد. حكايت از تعامل سازنده و كامل‌كننده مابين احاد مردم نمايد.

وقتي عنوان توسعه شهري پايدار ، همراهي رشد با عدالت و با هويت را ديدم ، خداوند را سپاس گفتم و دريافتم كه همه شركت‌كنندگان در اجلاس به اصلي ترين ارزشهاي انساني ، يعني عدالت، شخصيت و هويت او توجه كرده‌اند .

عدالت الزاماتي دارد ، آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي شهرسازي نمي‌تواند به گونه‌اي طراحي شود كه ساكنان را به شهروندان درجه يك و دو تبديل كند، عده‌اي از امتيازات ويژه برخوردار شوند و عده‌اي فاقد اولين ضروريات زندگي شهرنشيني باشند.

نظير آنچه كه در گذشته در كشورهاي با نظام‌هاي آپارتايد طراحي و اجرا مي شد و البته متاسفانه در بعضي كشورها كه مدعي دمكراسي و برابري حقوق انسانها هستند، محلات رنگين پوست‌ها از ساير محلات و مناطق شهري جدا مي شوند و يا آنچه اخيرا موجب آشوب‌هاي اجتماعي در يكي از كشورهاي اروپا شد و دليل آن محاسبه شهروندان مهاجر به عنوان شهروند درجه دو و سه بود، كساني كه شعار دهكده جهاني و نظم نوين جهاني و برداشتن مرزها سر مي‌دهند در مقابل ابتدايي‌ترين نتيجه اين شعار كه جابجايي انسانهاست صف آرايي كرده و با گلوله و تفنگ از مهاجران استقبال مي‌كند. گذشته از اين ها، عواملي از قبيل رشد صنعتي ، رشد جمعيت، رفتن منابع آب، زمين و غيره موجب رشد مهاجرت‌هاي وسيعي به شهرها شده است و محلاتي در اطراف شهرها شكل پيدا مي‌كنند كه نتيجه انديشه اومانيستي حاكم بر غرب است .

محلات مزبور محل اسكان خانواده‌هاي فقير و مستاصل است و حكومتها و برنامه ريزان شهري نمي‌توانند و نبايد از كنار اين پديده عبور كنند. در عموم كشورهاي آسيايي شاهد چنين پديده‌اي هستيم نمي‌خواهم علل و عوامل اين پديده را توضيح دهم. اما مي‌خواهم بگويم در هر صورت ما در قبال اين جمعيت ها مسووليت داريم.

بهسازي، سازماندهي و توانمندسازي اينگونه اجتماعات انساني جزو ضرورت هاست . شهر خوب، شهري است كه به همه ساكنين خود خدمت كند و آسايش و رفاه را براي همه فراهم كند و امكانات ضروري ساكنين خود را عادلانه تامين نمايد.

نكته ديگري كه در عنوان اجلاس ديده مي‌شود هويت است . هويت روح و جان آباديها و شهرهاست و نمي‌تواند از هويت و فرهنگ ساكنان آن جدا باشد.

شهرها و آباديها بايد انعكاسي از فرهنگ ، زيبايي‌ها وهويت ساكنان آن باشد . ساكنان بايد احساس كنند كه شهر خانه آنان است، به آن تعلق دارند ، در آن احساس آرامش مي‌كنند ، امنيت آنان تامين مي‌شود و روابط انساني به نحو مطلوب در آن برقرار مي‌شود. كالبد و فضاهاي شهري بايد روحيه دوستي و محبت را بين ساكنان آن تقويت كنند . نبايد ساكنان نسبت به يكديگر احساس بيگانگي كنند . همه بايد احساس كنند در يك خانواده زندگي مي‌كنند .

خوشبختانه فرهنگ شرق مملو از دوستي و عاطفه است.

طراحي‌ها و برنامه ريزي‌هاي شهري بايد روابط همسايگي و محله‌اي را تقويت كند و از اين طريق بر هويت شهري تاكيد نمايد. انسانها در روابط با يكديگر رشد مي‌يابند و شخصيت و هويت پيدا مي‌كنند. متاسفانه بسياري از انديشه هاي نظام مادي مبتني بر فرد گرايي، لذت جويي افراطي و استقلال فردي است و بر روابط اجتماعي و فرهنگي تاكيدي ندارد و هويتي براي شهرها به رسميت نمي شناسد . در حالي كه انسان در روابط اجتماعي تعريف و كامل مي‌شود و به همين دليل در طراحي‌هاي شهري، روابط انساني و روح و هويت جمعي مد نظر قرار نمي‌گيرد و اين اصلي‌ترين عامل حيات و نشاط شهر به فراموشي سپرده مي شود .

حضار محترم ، هيات‌هاي عزيز و همكاران گرامي!
كشورهاي حوزه آسيا - اقيانوسيه كه عموما مهد تمدنهاي بشري هستند ، داراي گنجينه‌هاي بزرگي از شهرهاي كهن و تجربه‌هاي زيستي هستند . هر شهر تاريخي كه مورد تحليل قرار مي‌گيرد ، براي آن هويت خاص با روابط انساني گسترده و ارتباطات فضايي معنا داري شناسايي مي‌گردد . بعضي از شهرها شناسنامه چند هزار ساله دارند در ايران شهرهاي زيادي از اين دست داريم يكي از اين شهرها شهر همدان است كه چند هزار سال است كه زنده است و زندگاني در آن جريان دارد . از همه تجربيات شهرنشيني بايد استفاده شود . تبادل نظر و انتقال تجارب و همكاري‌هاي فني بين كشورهاي منطقه مي‌توانند دستاوردهاي خوبي نه فقط براي منطقه آسيا - اقيانوسيه بلكه براي همه جهان داشته باشد جمهوري اسلامي ايران مفتخر است كه در سالهاي اخير به دستاوردهاي علمي در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي از جمله مسكن و توسعه شهري نائل گرديده است كه درحقيقت برآمده از مشاركت فعال مردم در اين زمينه‌ها بوده و همكاران من به صورت مجموعه گزارشي تحت عنوان گزارش ملي جمهوري اسلامي ايران در اختيار شما ميهمانان گرامي قرار داده‌اند .

همچنين دولت جمهوري اسلامي ايران در آستانه برنامه پنجم توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور ، طرح‌ها و پروژه‌هاي فراواني را در كليه بخش‌هاي مسكن و شهرسازي، آبرساني ، سيستم‌هاي فاضلاب و مقابله با حوادث غير مترقبه به طور خاص در دست اقدام دارد كه به طور يقين مي‌تواند مورد استفاده كشورهاي منطقه قرار گيرد و از تجربيات همه كشورها نيز بخصوص آسيا و اقيانوسيه استقبال مي‌كنيم .

در پايان ضمن تشكر از همه دست اندركاران و برگزاركنندگان دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا - اقيانوسيه از خداوند براي همه موفقيت روز افزون آرزو مي‌كنم.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن