تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816784485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باقر لاريجاني خبر داد:چاپ تنها 4 مقاله از ايران در نيچر طي 10 سال گذشته / ارائه پيش نويس اوليه نقشه جامع علمي در خرداد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: باقر لاريجاني خبر داد:چاپ تنها 4 مقاله از ايران در نيچر طي 10 سال گذشته / ارائه پيش نويس اوليه نقشه جامع علمي در خرداد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به تدوين نقشه جامع علمي كشور گفت: پيش نويس اوليه نقشه جامع علمي در حوزه سلامت تا پايان ارديبهشت و پيش نويس اوليه نقشه در نيمه خرداد ماه ارائه مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر باقر لاريجاني در اين مراسم كه عصر روز گذشته در تالار ابن سينا دانشكده پزشكي تهران برگزار شد، افزود: خوشبختانه در سالهاي اخير توجه به علم و فناوري توسعه پيدا كرده و دانشگاه علوم پزشكي تهران سرآمدي خود را در آموزش و پژوهش نگاهداشته و آن را ارتقاء داده و اين امر مرهون تلاش اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به توليد 50 درصد توليدات علمي پزشكي كشور در دانشگاه علوم پزشكي تهران و تربيت نيمي از دانشجويان دوره دكتري تخصصي پزشكي در اين دانشگاه خاطرنشان كرد: همانطور كه در سند علمي كشور پيش بيني شده است كه ايران در چند سال آينده قدرت برتر منطقه باشد، دانشگاه نيز بايد اين رسالت ملي و بزرگ را به دوش بكشد.

وي اظهار داشت: اين دانشگاه بيش از 70 سال قدمت دارد و با وجود يك هزار و 300 استاد برجسته و 400 استاد بازنشسته براي اينكه بتواند در صحنه جهاني جايگاه خوبي داشته باشد، بايد تلاش بيشتري كند.

لاريجاني با بيان اين نكته جايگاه دانشگاه علوم پزشكي تهران در كشور برتر است، خاطرنشان كرد: در اين ميان كشورهاي ديگر براي پيشرفت 2 تا 3 درصد از سهم بودجه توليد ناخالص داخلي خود را به پژوهش اختصاص مي دهند و ما براي حفظ جايگاه فعلي خود نياز به يك حركت پارادايمي در سياستگذاري و روشهاي جديد داريم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران خاطرنشان كرد: براي ورود به رتبه بندي هاي جهاني از جمله "شانگهاي" بايد به توليدات علمي ارزشمند توجه كنيم. يكي از شاخصهاي مورد توجه در اين رتبه بندي، چاپ مقالات در مجلاتي همچون "ساينس" و "نيچر" است كه از ايران در 10 سال گذشته تنها 4 مقاله در "نيچر" به چاپ رسيده است.

وي افزود: دانشگاه علوم پزشكي تهران نبايد با شرايط فعلي خود احساس استغنا كند و بايد اين نكته درك شود كه كشورهايي كه داراي برندگان جايزه نوبل بوده اند مقالاتي به چاپ رسيده است كه بيش از 400 بار ارجاع داشته اند و ما هنوز راه زيادي براي رسيدن به آن داريم.

لاريجاني تأكيد كرد: براي توسعه دانشوري تلاش كرده ايم اما تلاش ما به نسبت براي تبديل اين دانش به فناوري كم بوده است و بايد تلاش بيشتري داشته باشيم در اين ميان نيروي انساني، اساتيد و دانشجويان نخبه را نيز بايد شرايطي برايشان فراهم كنيم كه براحتي بتوانند به كار خود ادامه دهند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 410]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن