تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802886073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه پايدار نيازمند حفظ هويت مذهبي، فرهنگي و تاريخي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توسعه پايدار نيازمند حفظ هويت مذهبي، فرهنگي و تاريخي است
معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: نياز حفظ هويت مذهبي، فرهنگي و تاريخي منطقه در پاسخگويي به چالشهاي رشد و توسعه پايدار به عنوان يكي از بندهاي بيانيه دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه به رسميت شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر خواجه دلوئي امروز در دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه با اشاره به برگزاري گردهمايي دومين اجلاس در منطقه گفت: دستيابي به توسعه پايدار، پيشگيري از ايجاد زاغه هاي جديد، تدارك منابع مالي براي تامين مسكن و نحوه مقابله با سوانح طبيعي از اهداف اصلي دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه بوده است.

دبير كل اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه بيان كرد: برنامه ريزي و مديريت شهري و روستايي، ساماندهي و نوسازي بافتهاي نابسامان شهري، تحقق اهداف توسعه هزاره سوم در خصوص آب و فاضلاب، تامين منابع مالي و شيوه هاي تامين مسكن، توسعه شهري با محوريت سوانح در قالب گروه هاي پنج گانه تخصصي در دو روز كاري اجلاس ارائه شده است.

وي بيان كرد: با توجه به موضوع اصلي اجلاس دوم كه" دستيابي به توسعه پايدار، همراهي رشد با عدالت و با هويت" است پس از بررسي گزارشهاي تهيه شده توسط اعضا، مركز اسكان بشر و گزارش ملي جمهوري اسلامي ايران جمع بندي لازم را با تاكيد بر حفظ عدالت و هويت در دستيابي به توسعه پايدار معمول و آن را جهت تنظيم پيش نويس بيانيه به كارگروهي مركب از نمايندگان كشورهاي عضو، نمايندگان مركز اسكان بشر ملل متحد و نمايندگان هيئت رئيسه اجلاس ارائه نموده اند.

معاون وزير مسكن و شهرسازي تصريح كرد: پيش نويس بيانيه دومين اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه در اجلاس عمومي نمايندگان كشورهاي عضو مورد موافقت قرار گرفت كه به عنوان تصميمات كشورهاي اين منطقه در مجمع جهاني شهري در چين اعلام خواهد شد.

وي با اشاره به يكي از بندهاي بيانيه مبني بر نياز به حفظ هويت مذهبي، فرهنگي و تاريخي منطقه در پاسخگويي به چالشهاي رشد و توسعه پايدار افزود: اين بند شامل تشكيل سكونتگاه هاي غير رسمي، شهرسازي سريع و گسترده و نابرابري ها و محروميتهاي اجتماعي است كه در اين اجلاس به رسميت شناخته شده و به نظر مي رسد در كنار ساير بندهاي مطروحه در بيانيه دستاورد بزرگي براي اجلاس به شمار آيد.

خواجه دلوئي بيان كرد: از آنجايي كه بيانيه تهيه شده شامل اهداف كلي و توصيه ها است ويژگي جديدي در اجلاس دوم به آن افزوده شده كه شامل راهكارهاي اجرايي است كه براي حصول به اين اهداف در نظر گرفته شده و در طول دو سال آينده كه ايران رياست اجلاس را به عهده خواهد داشت به صورت عملياتي با همكاري كليه اعضا پيگيري خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پيش نويس بيانيه وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا - اقيانوسيه چالشهاي رشد و توسعه پايدار شهري در منطقه همچون تداوم تشكيل سكونتگاه هاي غير رسمي، شهرسازي سريع و گسترده، نابرابري ها و محروميتهاي اجتماعي و نياز به حفظ هويت مذهبي، فرهنگي و تاريخي منطقه به رسميت شناخته شده است.

در اين بيانيه نقش شهرهاي بزرگ و ساير سكونتگاه هاي بشر در توسعه منطقه و مشكلاتي را كه آنها در ارتباط با جمعيت در دهه هاي آتي پيش روي دارند به رسميت شناخته شده است، ضمن آنكه منحصر بودن منطقه به عنوان يكي از مهدهاي تمدن، تاريخچه و سنت غني كلان شهري آن در شهرسازي، نقش اقتصادي راهبردي و رو به رشد منطقه و منابع تخصصي و كارشناسي فني و فكري آن را كه همگي بايد در جهت مواجهه با چالشهاي شهرنشيني پايدار بسيج شوند مورد تائيد وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا - اقيانوسيه قرار گرفته است.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن