تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805489811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ به خاتمي، واكنش به احمدي‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پاسخ به خاتمي، واكنش به احمدي‌نژاد


روزنامه- مطبوعات امروز در برابر دولتمردان واكنش‌هاي متفاوت نشان داده‌اند.

اول سخنراني سيدمحمدخاتمي درباره صدور انقلاب و ديگري سخنان دكتر احمدي‌نژاد در جمع روحانيون و طلاب مشهد كه با وجود گذشت يك ماه از آن، 2 شب پيش از سيما پخش شد...

اعتراض به خاتمي

روزنامه ايران با نقل اين بخش از سخنان سيدمحمد خاتمي كه گفته است:«امام چه مي‌خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود اين كه ما اسلحه بگيريم و در ديگر كشورها انفجار ايجاد كنيم و گروه‌هايي درست كنيم كه درديگر كشورها خرابكاري كنند؟ امام به شدت با اين رفتارها مخالف بود و برخورد مي‌كرد.»

آورده است: صحبت‌هاي سيد محمدخاتمي اين روزها نه تنها موجبات حيرت بسياري از تحليلگران و سياست‌ورزان كشورمان را فراهم آورده كه جرايد همسو با وي نيز درحركتي هماهنگ و با سانسوري گسترده از انعكاس آن امتناع كرده‌اند و البته جرايد اصولگرا نيز با درك تمامي جوانب به‌خصوص واكنش‌هاي خارجي ترجيح داده‌اند از كنار آن بگذرند، اما متاسفانه اين تحديد انتشار نيز مانع از مانور عظيم رسانه‌هاي بيگانه روي اين موضوع ناگوار و هدايت آن به سمت و سوي دلخواه خود نشد.

اما اكنون كه اين اظهارات به خبر ويژه رسانه‌هاي مخالف نظام و بهره‌برداري ناصواب آنها شده، سكوت در برابر آن خيانت به آرمان‌هاي امام راحل (ره) و انقلاب تلقي مي‌شود، به همين واسطه فقط چند پرسش كوتاه و ساده از ايشان ضروري به نظر مي‌رسد:چه انگيزه‌اي باعث شده در اين شرايط حساس كه مخالفين و معاندين، جمهوري اسلامي را به دروغ به دخالت در ديگر كشورها متهم مي‌كنند، به ناگاه آقاي خاتمي اين جملات را بر زبان مي‌آورد؟ آيا درك اين موضوع كه اين عبارات آبشخور جريان وسيع و قدرتمند غرب براي تحت فشار قرار دادن و القاي اثبات ادعاهاي دروغين آنها در مورد كشورمان مي‌شود تا اين حد دشوار مي‌نمايد و آيا به همين سادگي پذيرفتني است كه رئيس‌جمهوري سابق كشورمان از عواقب و تبعات اين اظهارات بي‌اطلاع بوده است؟

ايران در پايان نوشته است: اينها فقط اندك پرسش‌هايي است كه به ذهن متبادر مي‌شود. شايد «سهل‌انگاري» خوشبيانه‌ترين و يا به عبارت ديگر بهترين پاسخي باشد كه مي‌توان در جواب اين پرسش‌ها شنيد. هر چند كه كماكان دلسوزان نظام بيمناك از تاثيرگذاري حلقه گردآمده به دور رئيس‌جمهوري سابق كشورمان هستند.

واكنش به سخنان رئيس‌جمهور

روزنامه اعتماد ملي در واكنش به سخنان احمدي‌نژاد كه پريشب از سيما پخش شد نوشته است:آخرين اظهارنظر رئيس‌جمهور درخصوص اوضاع جاري كشور، از آن دست سخناني است كه مي‌تواند سبب بروز برخي سوءتفاهم‌ها شود، به گونه‌اي كه صداي علما و روحانيون وابسته به اصولگرايان نيز برخاسته است. باور به مهدويت در خون و رگ شيعيان به‌طور خاص و مسلمانان به‌صورت عام است، ايرانيان بعد از پذيرش اسلا‌م، ايران را مأمن اهل‌بيت مي‌دانند. اينكه برخي تصور كنند حامل يك ماموريت الهي بوده و مستقيما توسط امام زمان(عج) هدايت مي‌شوند، ادعايي عجيب و قابل تأمل است. آقايان حتما مي‌دانند، نسل پرسشگر، ذهنيت نقاد و آحاد جامعه اسلا‌مي ايران هوشمندانه اقدامات و گفتار مدعيان را نظاره مي‌كنند. اما ممكن است برخي در اثر اين اظهارات نسنجيده، دچار لغزش شوند. مهم‌ترين گناه، سست كردن باورهاي مردم به آرمان مهدويت است. اينكه چگونه مي‌شود برخي در اداره جهان تحت هدايت باشند اما براي مثال از كنترل قيمت گوجه‌فرنگي، برنج و مايحتاج مردم ناتوان؛ مسئله غريبي است.

انتقاد از شيوه برخورد با مرجعيت

روزنامه مردم‌سالاري در مقاله‌اي به امضاي نجفقلي حبيبي نوشته است:آنچه كه درباره آيت‌الله صانعي و نظرات ايشان اتفاق افتاد نوعي برخورد با تفكر فقهي است، در حالي كه نظام ما بر پايه تفكر فقهي بنا شده است و در موارد بسياري از نظر فقها و مراجع در قانونگذاري سود جسته است.

آيت‌الله صانعي يك فقيه است كه نظر خود را درباره يك موضوع فقهي كه در طول تاريخ اين علم مورد بحث بوده، عنوان نموده‌اند، اگر ايشان درباره فتواي حضرت امام(ره) و آراي ايشان هم نظري دارند اولا استنباط فقهي خود رابيان كرده‌اند، ثانيا اگر چيزي راجع به امام مي‌گويند از شاگردان ايشان هستند و ثالثا اگر به زعم برخي آراي ايشان تحريف‌گر نظرات امام است دفتر حفظ تنظيم و نشر آثار امام(ره) مرجع قانوني تشخيص اين تحريف است. درباره انديشه امام(ره) بايد توجه داشت كه اين انديشه بايد در جريان زندگي مردم حضور داشته باشد و توسط علماي لايق و افراد موجه حوزوي و دانشگاهي مورد تحليل قرار گيرد تا اين انديشه براي هميشه باقي بماند. اين مقاله سپس با اشاره به اعتراض به روزنامه كيهان به آقاي صانعي نوشته است:كم لطفي است كه اگر دوستان كيهاني مشكلي سياسي دارند آن را در امور فقهي دخالت بدهند.

سخنگوي خاموش

روزنامه اعتماد در مقاله‌اي نوشته است:. امروز سي امين روز متوالي است كه سخنگوي دولت نهم بر سر كار خود حاضر نشده و البته تمايلي هم براي حضور در پاستور و روشن كردن تريبون رسمي دولت از خود نشان نمي‌دهد، اگرچه سير صعودي تغيير و تحولات كابينه و بالا گرفتن مناقشات داخلي مديران اجرايي كشور لزوم هرچه بيشتر پاسخگويي از سوي قوه مجريه را ايجاب مي‌كند اما الهام در لاك سكوت فرو رفته و به گفته خودش «فعلاً» بنا ندارد به سؤالي پاسخ دهد. او نه تنها از حضور در ساختمان كوثر خودداري كرده است بلكه در آخرين مصاحبه خبرنگاران با اعضاي هيات دولت كه هر چهارشنبه برگزار مي‌شود نيز حضور نيافت و با وجود اينكه وزرا و مشاوران احمدي‌نژاد اهالي رسانه را به سخنگوي دولت ارجاع مي‌دادند اما غلامحسين الهام حاضر به خروج از جلسه هيات دولت و حضور در بين خبرنگاران نشد. اين در حالي بود كه وي در حاشيه سخنراني هفته گذشته‌اش در دانشگاه تهران نيز وقتي با هجوم سؤالات خبرنگاران روبه‌رو شد سكوت پيشه كرد و در پاسخ به سؤال‌هاي متوالي اهالي رسانه با لبخندي اظهار داشت؛ فعلاً بنا ندارد جواب سؤالي را بدهد.

يونسي و دولت نهم

روزنامه اعتماد در گفت‌و گو با يونسي، وزير اطلاعات دولت خاتمي از قول وي آورده است:
اين شيوه ضداخلاقي يعني تخريب رقيب سياسي و انتخاباتي در مرحله برگزاري انتخابات به اوج خود مي‌رسد و هرچه رقابت فشرده‌تر باشد شدت تخريب بيشتر مي‌شود. در انتخابات رياست جمهوري نهم با كمال تاسف بداخلاقي بي‌نهايت صورت گرفت و همه ستادها كم و بيش از اين قاعده مستثني نبودند ولي بعضي‌ها، همه گذشته و كارگزاران و دولت‌هاي پيشين را زير سؤال بردند، جمهوري اسلامي را ناكارآمد و مديران آن را نالايق جلوه دادند. ممكن است يك دولت براي برسركار آمدن از اين شيوه استفاده كند ولي زماني كه برامور مسلط شد، ديگراز اين شيوه استفاده نمي‌كند. ولي دولت نهم متاسفانه تا مدتي تمام ناكامي‌ها و ناموفقيت‌هاي خود را به گردن دولت‌هاي قبل مي‌انداخت و اكنون كه سه سال سپري شده آن را به گردن همكاران خود مي‌اندازد و به راحتي نزديك‌ترين وزراي خود را متهم مي‌كند. اين شيوه فرافكني و غيراخلاقي سبب مي‌شود در سراسر كشور يك ناامني اخلاقي و مديريتي به وجود آيد. اكنون هيچ يك از مديران احساس امنيت نمي‌كنند.

متاسفانه در كشور ما امنيت اخلاقي و حيثيتي به شدت آسيب ديده است. هيچ كس در هيچ مقامي احساس امنيت حيثيتي نمي‌كند و ممكن است به راحتي توسط يك رسانه، يك شخصيت يا نهاد حيثيت او زير سوال رود و تخريب شود و نتواند از خود دفاع كند. به راحتي ممكن است به انواع تهمت‌ها متهم شود و فرد نتواند از خود د فاع كند. براي از بين بردن اين بيماري خطرناك خانه‌گير مزمن، به يك انقلاب اخلاقي نياز داريم و من فكر مي‌كنم روحانيت بايد به آن رسيدگي كند و به داد آن برسد. ولي متاسفانه حتي گهگاهي در تريبون‌هاي مقدس نماز‌جمعه اين مسئله وجود داشته است. گاهي در تريبون‌ مجلس اين حالت ديده شده كه البته زياد نيست ولي متاسفانه وجود دارد، اما در تبليغات انتخابات مانند تبليغات مجلس، رياست جمهوري و شوراها شيوه تخريب و لجن پراكني رايج و عادي شده است.

آب خاتمي در آسياب دشمن

روزنامه كيهان در مورد اظهارنظر اخير سيدمحمدخاتمي نوشته است: آقاي خاتمي با سخنان خود آشكارا عليه امنيت ملي جمهوري اسلامي گام برداشته و با دشمنان قسم خورده نظام و مردم ايران سخاوتمندانه! همراهي كرده است و در اين حال خواندن جوابيه بنياد باران اين سؤال را به وجود مي‌آورد كه آيا -نستجيربالله- امام بزرگوار ما كه همه وجودش عشق به اسلام و انقلاب بود با اظهاراتي چنين بي‌پايه همراه است؟!

كيهان مي‌افزايد: مگر موضع رسمي نظام جمهوري اسلامي غيراز اين است كه بايد از جنبش‌هاي مظلوم و آزاديخواه جهان حمايت معنوي كرد؟ و مگر اين نوع حمايت‌ها از زمان خود امام آغاز نشد؟ اتفاقاً اين آقاي خاتمي است كه اكنون خلاف اين امر را به‌عنوان يك تهمت ناروا به نظام جمهوري اسلامي نسبت داده و بايد بتواند از آن در مقابل مراجع صالحه دفاع كند و اگر نتوانست- كه نخواهد توانست- از نظام پاك جمهوري اسلامي و مردم شريف آن عذرخواهي نمايد.

تاريخ درج: 18 ارديبهشت 1387 ساعت 13:36 تاريخ تاييد: 18 ارديبهشت 1387 ساعت 14:18 تاريخ به روز رساني: 18 ارديبهشت 1387 ساعت 14:14
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن