تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803902512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسن و ديو پر‌تماشاگرترين نمايش‌ تئاتر شهر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حسن و ديو پر‌تماشاگرترين نمايش‌ تئاتر شهر


تئاتر- نمايش «كلبه عمو تم» در حالي روز جمعه با تئاتر شهر خداحافظي كرد كه ميانگين تعداد تماشاگران آن در تالار اصلي با ظرفيت 579 صندلي، تقريبا 300 تماشاگر در هر اجرا بود.

«كلبه عمو تم» بهروز غريب‌پور از روز 27 فروردين در مجموعه تئاتر شهر روي صحنه رفت و توانست در 22 اجرا در مجموع 6 هزار 626 تماشاگر را به تالار اصلي بكشاند. از آنجا كه ظرفيت تالار اصلي 579 نفر است، اين نمايش با بليت هفت هزار توماني به‌طور ميانگين در هر اجرا 301 تماشاگر داشته كه تقريبا نصف ظرفيت تالار است.

«كلبه عمو تم» براساس رماني به همين نام از هريت بيچر استو داستان تبعيض نژادي در آمريكا را در 180 دقيقه روايت مي‌كند و از جمله بازيگران آن مي‌توان شهين عليزاده، نعمت اسداللهي، نسيم ادبي، محمد ساربان، منوچهر عليپور، سيامك حلمي، سياوش چراغي‌پور، صنم نكواقبال، مينو زاهدي و ناديا فرجي را نام برد.

هر اجراي «حسن و ديو راه باريك پشت كوه»30 تماشاگر بيش از ظرفيت تالار قشقايي دارد. ديگر نمايش روي صحنه در تئاتر شهر «تبرئه‌شده» به كارگرداني منيژه محامدي است كه در 16 اجراي خود در تالار 122 نفري چهارسو ميزبان يكهزار و 93 تماشاگر بوده است. با يك حساب سرانگشتي مي‌توان فهميد كه اين نمايش هم در هر اجرا 68 نفر را به چهارسو كشانده و هر بار تقريبا نيمي از ظرفيت سالن خالي بوده است.

نمايش 80 دقيقه‌اي تبرئه‌شده براساس نمايشنامه‌اي از اريك جنسن و جسيكا بلنك به داستان تبرئه‌شدگان زندان‌هاي آمريكا مي‌پردازد و از سوم ارديبهشت روي صحنه رفته است. در اين نمايش با بليت چهار هزار توماني محمد اسكندري، مهوش افشارپناه، مجيد جعفري، عمار تفتي، محمد نادري، محمد لاچيني، فرناز رهنما و... بازي مي‌كنند.

تالار 103 نفري سايه هم كه از روز دهم ارديبهشت ميزبان نمايش كمدي غلتشن‌ها به كارگرداني حميد پورآذري است، در 10 اجرا حدود هزار و 33 تماشاگر داشته؛ يعني در هر اجرا ظرفيت اين تالار به‌طور كامل پر شده و علاقه‌مندان با خريدن بليت چهار هزار توماني به‌مدت 90 دقيقه به تماشاي اين نمايش نشسته‌اند.

«غلتشن‌ها» يك كمديا دلارته براساس متني از كارلو گولدوني است و داستان زندگي زنان در يك جامعه كوچك مردسالار را روايت مي‌كند. علي سرابي، هدايت هاشمي، جواد پورزند، محمد طيب طاهر، آتيه جاويد، مينا خسرواني، معصومه قاسمي‌پور، سمانه دارابي، افسانه بخش‌فرد، علي كلي و علي هاشمي بازيگران اين نمايش هستند.

اما «حسن و ديو راه باريك پشت كوه» كه از 26 فروردين به كارگرداني افشين هاشمي در تالار 115 نفري قشقايي اجرا مي‌شود، در هر اجرا ميزبان حدود 152 تماشاگر بوده و پس از 24 اجرا سه هزار و 642 تماشاگر داشته است. آمار نشان مي‌دهد كه در هر اجرا بيش از 30 علاقه‌مند تئاتر براي ديدن اين نمايش كمدي حتي روي زمين تالار قشقايي هم مي‌نشينند.

حسن و ديو راه باريك پشت كوه تلفيقي از انواع نمايش‌هاي ايراني است و تلاش حسن را براي رسيدن به ديو راه باريك پشت كوه به تصوير مي‌كشد. هدايت هاشمي، عليرضا ناصحي، ميثم يوسفي، ستاره امينيان و افشين هاشمي بازيگران اين نمايش 60 دقيقه‌اي با بليت سه هزار توماني هستند.

«كادنس» عليرضا دهقان هم كه از 26 فروردين با نمايشنامه‌اي از طلا معتضدي در كارگاه نمايش روي صحنه رفته، به‌طور ميانگين در هر اجرا 65 تماشاگر داشته كه 10 نفر از ظرفيت 55 نفري كارگاه نمايش بيشتر است. اين نمايش 45 دقيقه‌اي با بليت دو هزار توماني در 23 اجرا يكهزار و 492 تماشاگر داشته است.

در «كادنس» كه از نمايش‌هاي موفق جشنواره تئاتر فجر پارسال هم بود، فرزين صابوني، سينا رازاني، عليرضا محمدي و ليلي رشيدي بازي مي‌كنند. نمايش داستان سه روح است كه در جهان پس از مرگ در عالم برزخ در مواجهه با يك فرشته بايد با يادآوري اعمال خود پاسخگوي پرسش‌هاي او باشند.

قرار است از اين هفته نمايش «كانال كميل» به كارگرداني كورش زارعي در تالار اصلي تئاتر شهر جايگزين «كلبه عمو تم» شود. «تبرئه‌شده»، «غلتشن‌ها»، «حسن و ديو راه باريك پشت كوه» و «كادنس» هم به‌ترتيب ساعت 20 در چهارسو، 15/20 در سايه، 45/18 در قشقايي و 19 در كارگاه نمايش اجرا مي‌شوند.

همچنين نمايش «كمدي مرگ» نوشته‌ وودي آلن به كارگرداني محسن ميرزاخاني خرداد و تير ماه سال‌جاري در تالار اصلي فرهنگسراي نياوران به صحنه مي‌رود.

اين نمايش كه كاري از گروه تئاتر «سوگ شاد» است، پيش از اين در جلسات نمايشنامه‌خواني ويژه آثار كمدي در فرهنگسراي نياوران به اجرا درآمده بود.

مهدي واثقي، فريد قبادي، محسن صفدري، حسين ميرزاييان، مهدي امين لاري، مهرنوش حسيني، وحيد خانه‌ساز، فرشته مستوفي، مارال حاجي‌زاده و حميد كاشاني بازيگران اين نمايش هستند. اين نمايش از ‌٣٠ ارديبهشت ماه به‌مدت ‌٧٠ دقيقه در فرهنگسراي نياوران اجرا مي‌شود.

تاريخ درج: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 13:25 تاريخ تاييد: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 14:07 تاريخ به روز رساني: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 14:02
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن