تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821136658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحولات بيروت و بمباران تبليغاتي تلويزيون «العربيه» عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحولات بيروت و بمباران تبليغاتي تلويزيون «العربيه» عليه ايران
اين تلويزيون همچنين به شكل كاملا حساب شده، به تحريك افسران اهل سنت ارتش لبنان مستقر در طرابلس مي‌‌پرداخت. اين در حالي است كه چهره‌هاي برجسته‌اي از اهل سنت لبنان در كنار حزب‌الله هستند. يكي از مجريان زن اين شبكه به نام «ريما مكتبي» كه خود لبناني است، خبر از تعرض به زنان ساكن بيروت داد كه يك دروغ محض و مطلق در حوادث بيروت بود.
همزمان با آغاز درگيري‌ها بين موافقان و مخالفان در لبنان و به ويژه در شهر بيروت كه از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد، شبكه تلويزيوني العربيه، وابسته به عربستان سعودي، تبليغات گسترده‌اي عليه ايران آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين تلويزيون كه نام خود را يك شبكه خبري حرفه‌اي مي‌گذارد، همچون سخنگوي تيم 14 مارس (سعد حريري و وليد جنبلاط)، با اعلام مواضع يكجانبه آنان، ضمن توصيف آنچه در بيروت رخ داده است، با يك كودتاي مسلحانه، ايران را پشت پرده اصلي اين كودتا در بيروت معرفي مي‌كرد.

اين در حالي است كه اين تلويزيون، هرگز تصويري ارايه نكرد تا نشان دهد كودتايي در بيروت رخ داده است. اين تلويزيون وابسته به عربستان، به وسيله كارشناسان ضد ايران از مصر، كويت، عربستان و لبنان تلاش كرد تا كاملا ناشيانه، موضع ضد ايراني خود را پنهان كند. سر فصل 72 ساعت بمباران تبليغاتي العربيه عليه جمهوري اسلامي ايران به شرح زير بوده است:

- ايران پشت پرده كودتاي حزب‌الله در بيروت است.
- ايران در صدد معامله پرونده لبنان با پرونده هسته‌ايش است و به اين منظور، هم‌اكنون هيأتي از ايران در آمريكا هستند.
- ديپلمات‌ها در بيروت، اين شهر را به غزه تشبيه مي‌كنند كه تحت كنترل حماس است و ايران را مسئول اين تحولات مي‌دانند.

ـ يك مقام آلماني: ايران احتمالا در صدد معاوضه بازگشت آرامش به بيروت در برابر پرونده هسته‌ايش است.

- مصر: اجازه نمي‌دهيم يك گروه شبه نظامي مورد حمايت ايران، امور لبنان را تحت كنترل بگيرد.
- ايران مسئول وضع كنوني لبنان است.
- شبه نظاميان مورد حمايت ايران بر بيروت چيره شدند.
- اقدامات شبه‌نظاميان شيعه حزب‌الله، باعث تحريك عواطف اهل سنت در طرابلس ـ كه اكثريت سني دارد‌ ـ شده است.

اين تلويزيون به شكل كاملا روشني تلاش نمود تا جنگ بين موافقان و مخالفان دولت لبنان را يك جنگ بين شيعه و سني در بيروت جلوه دهد و بر همين اساس، به تحريك مردم مسلمان اهل سنت طرابلس و صيدا عليه حزب‌الله مي‌پرداخت.

همين اقدامات، باعث شد تا عصر روز گذشته، درگيري‌ها به طرابلس و صيدا نيز كشيده شود. اين تلويزيون همچنين به شكل كاملا حساب شده، به تحريك افسران اهل سنت ارتش لبنان مستقر در طرابلس مي‌‌پرداخت. اين در حالي است كه چهره‌هاي برجسته‌اي از اهل سنت لبنان همچون «عمر كرامي»، «سليم الحص»، «فتحي يكن» و بسياري از علماي اهل سنت لبنان در كنار حزب‌الله لبنان هستند و در ائتلاف با آن به سر مي‌برند و از مواضع سيد‌حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان حمايت كرده‌اند.

يكي از مجريان زن اين شبكه به نام «ريما مكتبي» كه خود لبناني است، خبر از تعرض به زنان ساكن بيروت داد كه يك دروغ محض و مطلق در حوادث بيروت بود. اين مجري از يكي از مسئولان گروه «الجماعة‌الاسلاميه» پرسيد كه: شنيديم به زنان بيروتي (منظور زنان اهل سنت است) حمله كرده‌اند كه اين مسئول گفت: بله، ما هم شنيده‌ايم. اين تلويزيون تلاش داشت تا نيروهاي حزب‌الله را مسئول اين تعرضات دروغين معرفي كند؛ موضوعي كه از پايه ساختگي و دروغ بود.
گفتني است، حملات گستاخانه اين تلويزيون به جمهوري اسلامي در تحولات بيروت، بيش از پيش، نشان مي‌دهد كه اين تلويزيون عامل مهم جنگ رواني آمريكا عليه ايران است و جا دارد به شكل مناسبي با آن برخورد شود.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن