تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820848020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتتاح اولين بوستان مخصوص بانوان تهراني


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افتتاح اولين بوستان مخصوص بانوان تهراني
قاليباف در مورد بوستان بهشت مادران كه نخستين پارك ويژه بانوان در تهران است، گفت: در پهنه شمالي شهر تهران تنها نقطه‌اي كه امكان ايجاد پارك بانوان را داشت، اين پارك بود كه به دليل نداشتن مشرف مي‌تواند محيطي مناسب براي خانم‌ها باشد تا بدون محدوديت در پوشش از اين پارك استفاده و ورزش هاي گوناگون را پيگيري كنند.
با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران و تني چند از مسئولان شهري، نخستين بوستان مخصوص بانوان تهراني شب گذشته افتتاح و آماده بهره‌برداري شد.

به گزارش فارس، بوستان بهشت مادران در جنوب شرقي محدوده منطقه 3 شهرداري و در بزرگراه رسالت تقاطع اتوبان حقاني و خيابان شهيد كاوه واقع شده است. اين بوستان نزديك به بيست هكتار وسعت دارد.

در حال حاضر باتوجه به عمومي بودن آن براي همه اقشار سني بانوان مجهز به پيست‌هاي معمولي و حرفه‌اي دوچرخه سواري، سالن ورزشي شامل زمين واليبال و بسكتبال، سالن تير و كمان، وسايل بازي كودكان، ابزار و لوازم تندرستي در فضاي باز بوستان، سرويس‌هاي بهداشتي مناسب آلاچيق و نيمكت و مسيرهاي مناسب پياده روي است ضمن اينكه خانه فرهنگ حوراء با تجهيزاتي مانند كلاس‌هاي آموزشي و امكانات فرهنگي در همين بوستان واقع شده است.

شهردار تهران با بيان اين‌كه شهر را مردانه ساخته‌ايم و احساس نكرديم زنان هم در اين شهر نيازهايي دارند، گفت: در 5 پهنه شهر تهران حداقل به 5 پارك ويژه بانوان نياز داريم تا زنان تهراني بتواند مانند خانه خود از اين محيطها استفاده كنند.

به گزارش سما، دكتر محمدباقر قاليباف در حاشيه افتتاح نخستين پارك بانوان با بيان اين مطلب اظهار كرد: يكي از مهمترين نيازهاي بانوان تهراني، توجه به اوقات فراغت، سلامت روحي و جسمي آنهاست، زيرا اگر يك خانم در خانه دچار مشكلاتي روحي و جسمي شود، آثار منفي آن در حوزه تربيتي، اقتصادي و كارآمدي جامعه مشخص مي‌شود.

وي با تاكيد بر آن‌كه من خود در حوزه مديريتي و باورهاي فكري خيلي نگاه جنسيتي به موضوعات ندارم كه بخواهم همه كارها را به خاطر مرد يا زن بودن در همه لايه‌ها پيش ببرم، گفت: با توجه به اين‌كه در جامعه ما باورهاي ديني، مذهبي و فرهنگ ايراني حاكم است بايد با اوج تدبير و عقلانيت از همه ظرفيت‌هاي موجود براي رفاه حال بانوان استفاده كنيم.

قاليباف تصريح كرد: حدود 50 درصد از جمعيت شهر ما را زنان تشكيل مي‌دهند و همين طور آمارها نشان مي‌دهند بيش از 50 درصد موقعيت‌هاي آموزشي را در سطوح عالي، خانم‌ها در يك رقابت كاملا آزاد به دست آورده‌اند كه اين افراد اگر برايشان محيط و موقعيت مناسب در جامعه ايجاد نشود، نمي‌توانند آموخته‌هاي خود را منتقل كنند و پس از تحصيل مجبورند به سمت منازل برگردند كه اين چيزي جز افسردگي و عدم موفقيت در زندگي را براي آنها ندارد.

قاليباف تاكيد كرد: ما بايد به عنوان مديران جامعه براي نيازهاي واقعي و مشروع افراد جامعه تدبير كنيم، چون در غير اين صورت با مشكلات جدي روبه‌رو مي‌شويم.

شهردار تهران با اشاره به اين‌كه اگر چه همه خواسته‌هاي زنان تهراني تا كنون برآورده نشده است اما همه توان خود را براي رفع نيازهاي آنا به كار گرفته‌ايم، افزود: ما بر اين باوريم كه هيچ مسئوليت و رسالتي براي بانوان مهمتر از نقش مادري آنها نيست، اما اگر قبول داشته باشيم خانواده مهمترين ركن و اساس جامعه است بايد بپذيريم كه خانه‌ها پايه و اساس خانواده هستند و در كنار رسالت عظيمشان بايد به فكر ايجاد شوق و پركردن اوقات فراغت آنها باشيم و هم چنين به سلامت جسمي و روحي آن ها توجه ويژه‌اي داشته باشيم.

وي با بيان آن‌كه يكي از شهروندان مرد تهراني به ايجاد 120 سالن ورزشي مخصوص بانوان معترض شد و در خواست كرد ساعاتي اين سالن‌ها در اختيار آقايان قرار بگيرد، گفت: در شهر تهران نزديك به 1500 پارك وجود دارد و صدها سالن ورزشي مخصوص آقايان، در اين ميان با توجه به اين‌كه 50 درصد جمعيت را زنان تشكيل مي‌دهند، ايجاد چند پارك ويژه بانوان و سالن‌هاي ورزشي ويژه بانوان، يك ضرورت انكارناپذير است.

قاليباف در مورد بوستان بهشت مادران كه نخستين پارك ويژه بانوان در تهران است، گفت: در پهنه شمالي شهر تهران تنها نقطه‌اي كه امكان ايجاد پارك بانوان را داشت، اين پارك بود كه به دليل نداشتن مشرف مي‌تواند محيطي مناسب براي خانم‌ها باشد تا بدون محدوديت در پوشش از اين پارك استفاده و ورزش هاي گوناگون را پيگيري كنند.

شهردار تهران ادامه داد: همچنين پاركي در جنوب تهران و اقع در منطقه آزادگان در زميني به وسعت 27 هكتار در حال احداث است كه شش هزار متر فضاي سرپوشيده ورزشي براي بانوان دارد و پس از آن دو پارك ديگر در جنوب غرب تهران به عنوان پارك نرجس و پارك چيتگر در غرب ويژه بانوان در دست احداث قرار دارد تا بانوان تهراني بتوانند از تمام مناطق شهر به اين پارك‌ها دسترسي داشته باشند.

وي در ادامه تأكيد كرد: رسيدگي به وضعيت و موضوع بانوان و جوانان در شهر از اولويت‌هاي مهم و در دستور كار شهرداري محسوب مي‌شود، زيرا اين دو قشر بخش عمده‌اي از جمعيت ساكن تهران را تشكيل مي‌دهند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 588]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن