تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803371693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شخصا در بخش مسكن وارد مي‌شوم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شخصا در بخش مسكن وارد مي‌شوم
گفت‌وگوي رئيس‌جمهور با رسانه‌ها
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در آغاز نهمين نشست خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي، با مردم ميانمار و چين كه در حوادث طبيعي اخير دچار خسارت‌هاي فراواني شده اند، ابراز همدردي كرد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد، با بيان اين‌كه اين حوادث جامعه بشري را آزرده خاطر كرده است، افزود: اميدواريم دولت‌ها و ملت‌هاي اين دو كشور بتوانند با كمك خداوند متعال آثار حوادث را به حداقل كاهش دهند و هر چه سريع تر شرايط براي زندگي مردم فراهم شود.

احمدي‌نژاد: شوراي امنيت پرچمدار امنيت و صلح باشد

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران: امروز دنيا با مشكلات فراواني روبرو است و اخباري كه روزانه منتشر مي‌شود اميدبخش و دلگرم كننده نيست، بلكه حاكي از توسعه درگيريها، تهديدها، گسترش دشمني‌ها، كينه ورزي‌ها، جنگ‌ها، محروميت‌ها و حوادث گوناگون عليه امنيت، رفاه، صلح و برادري است.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري خود افزود: اين در حالي است كه آحاد جامعه بشري خواهان امنيت، صلح، عدالت و برادري در بين ملت‌ها و در درون كشورها هستند.

رئيس‌جمهور با اشاره به عرصه سياسي جهان گفت: بن‌بستهاي متعددي در مقابل كشورها و ملت‌ها قرار دارد و پيچيدگي‌هاي مسائل پيش روي بشر روزافزون است.

احمدي‌نژاد به غريبي و رنج عميق ملت فلسطين در 60 سال اخير اشاره كرد و افزود: نسل‌هاي متوالي در آرزوي آزادي، امنيت، صلح و عدالت جاي خود را به نسل‌هاي بعدي دادند و زنان و كودكان حتي يك ساعت در خانه و محيط زندگي خود آرامش ندارند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: همين شرايط در عراق و برخي ديگر از نقاط جهان حكمفرماست و مناسبات سياسي عالم بر پايه زورگوئي قدرتمندان و قدرتهاي مسلط بنا شده است.

وي افزود: اين حقيقت آشكار شده است كه مناسبات وضع شده پس از جنگ جهاني دوم قادر نيست مسائل امروز جهان را حل كند و همه در بن‌بست كامل سير مي‌كنند.

احمدي‌نژاد افزود: شوراي امنيت سازمان ملل كه بايد پرچم دار امنيت و صلح باشد به ابزاري براي اعمال سلطه قدرتهاي زورگو تبديل شده است.

انديشه سلطه در پايان راه

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران: به لحاظ اقتصادي، اخبار دنيا اخبار ناخوشايندي است

احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري خود افزود: تورم سنگين جهاني، ركود بي سابقه يا كم سابقه جهاني، فاصله عميق كشورهاي برخوردار و غيربرخوردار، مرگ و مير گسترده انسان‌ها به لحاظ برخوردار نبودن از بهداشت و تغذيه مناسب و همچنين به قول برخي مسئولان سازمان ملل متحد بحران مواد غذايي در جهان امروز در مقابل ماست.

وي گفت: مي‌بينيم كه ساز و كار تعبيه شده در مناسبات جهاني قادر نيست اين وضع را مديريت كند و هيچ راهبردي براي تغيير اين شرايط و اصلاح وضع موجود در برابر بشر قرار نمي‌دهد.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه در بخش فرهنگي هم وضع همين گونه است، گفت: ساز و كارهايي كه براي تنظيم روابط فرهنگي بين ملت‌ها طراحي و اجرا شده، در عمل به تخريب بنيان‌هاي فرهنگ‌هاي بومي، ملي و اصيل ملت‌ها انجاميده است.

وي افزود: امروز تنها چيزي كه در مناسبات قدرت‌هاي جهاني جايگاه و پايگاهي ندارد كرامت انساني، حق تعيين سرنوشت ملت‌ها، حق برخورداري از آزادي حقيقي و حقوق واقعي انسان‌هاست.

احمدي‌نژاد افزود: آشكارا انسان‌ها لگد مال و با اعلام قبلي ترور مي‌شوند، حق تعيين سرنوشت از ملت‌ها سلب مي‌شود، ملت‌ها تحت اشغال قرار مي‌گيرند و هيچ مرجعي براي شنيدن فرياد ملل مظلوم نيست.

رئيس‌جمهور گفت: حق انديشيدن، حق بيان و آزادي بيان، حق تحقيق و پژوهش و حق نگارش و نشر كتاب سلب مي‌شود و در دادگاه‌ها آزادانديشان، صاحبنظران و پژوهشگران محاكمه و مجازات مي‌شوند.

وي افزود: اين حاصل مناسبات و سازوكار برآمده از انديشه قدرت و سلطه است و با اين حال مي‌بينيم كه به پايان راه خود رسيده است.

پايان دوران غلبه صهيونيسم بر جهان

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: يكي از مشكلات امروز كه جامعه بشري با آن مواجه است مشكل فلسطين است.

محمود احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: امروز مسئله فلسطين به مسئله جامعه بشري و همه انسان‌ها تبديل شده است.

وي گفت: فلسطين فقط يك زخم بر سينه جوانان فلسطين نيست بلكه زخمي بر دل و جان و روح جامعه بشري است.

وي اضافه كرد: حوادث جاري در فلسطين و زورگويي‌هاي جنايتكاران و فاسدها در فلسطين دل همه ملت‌هاي عالم را جريحه دار كرده است.

احمدي‌نژاد گفت: همه مي‌دانند كه آمدند با يك مقدمه سازي دروغين و يك بازي تبليغاتي و طراحي سياسي به بهانه حوادث در اروپا، يك سرزمين را به زور سرنيزه اشغال كردند.

رئيس‌جمهور افزود: هم ابرقدرت و استعمارگر گذشته و مضمحل شده انگليس در اين اشغال نقش داشت و مقدمه سازي كرد و هم آمريكاي به اصطلاح تازه نفس، مديريت و فرماندهي كرد و متاسفانه برخي از كشورهاي اروپايي هم همراهي كردند تا يك سرزمين غصب شود و يك دولت جعلي و جنايتكار بر مردم بومي مسلط شود.

وي گفت: 60 سال جنايت و آدم كشي و تخريب حقوق بشر و كرامت انساني در سرزمين فلسطين جريان دارد و نه تنها مردم فلسطين متضرر شدند بلكه ملت‌هاي مستقل هم براي بهره بردن از مناسبات سياسي و اقتصادي جهان ملزم و موظف به شناسايي و تاييد جنايات رژيم صهيونيستي شدند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: حتما سخنان درد آلود رئيس‌جمهور يك كشور آفريقايي را شنيديد كه به صراحت اعلام كرد، آمدند جنگ داخلي در كشور ما (كشور آفريقايي) به راه انداختند و شرط پايان دادن به كشتار در اين كشور را شناسايي رژيم جعلي صهيونيستي قرار دادند.

وي تاكيد كرد: همه ملت‌ها امروز متضررند، حتي ملت‌هاي اروپايي و بسياري از كشورهاي اروپايي هم اكنون فاقد استقلال سياسي‌اند و قادر نيستند در برابر مسائل جهاني موضع گيري كنند و رسما مي‌گويند كه تحت فشارند و بايد باج و خراج به رژيم صهيونيستي پرداخت كنند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: شركت‌هاي صهيونيستي از پرداخت اين باج و خراج معافند اما غير صهونيستها بايد به طور كامل تا پنس و فرانك و مارك آخر را بپردازند؛ اين در حاليست كه شركت‌هاي صهيونيستي در اروپا بدون پرداخت ماليات، فعاليت مي‌كنند.

احمدي‌نژاد گفت: كشورهاي اروپايي علاوه بر حمايت بي چون و چرا از سياستهاي ديكته شده رژيم صهيونيستي سالانه هزينه‌هاي سنگين اين رژيم را مي‌پردازند.

وي افزود: دوران ادبيات صهيونيستي، سازوكارهاي صهيونيسم و غلبه صهيونيست‌ها بر جهان به پايان رسيده است.

رئيس‌جمهور ايران تاكيد كرد: من از همين جا (تريبون) برخي از روساي كشورهاي اروپايي را نصيحت كرده ام كه اين رژيم فلسفه وجودي خود را از دست داده است و شما ملت‌هاي خود را قرباني اين جنايت نكنيد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: من گفتم اين جنايت‌ها به دقت ثبت و ضبط شده و همه جنايتكاران اين رژيم به پاي ميز محاكمه كشيده خواهند شد و برخي از اين كشورها تغييراتي در رفتارهاي خود داده‌اند اما برخي آنقدر آميخته با اين رژيمند كه قادر نيستند خود را نجات دهند.

جشن تولد 60 سالگي، نشانه ضعف رژيم صهيونيستي

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران با اشاره به برگزاري مراسم شصتمين سالگرد تأسيس رژيم صهيونيستي گفت: برگزاري اين مراسم نشانه ضعف، عقب افتادگي و اضمحلال اين رژيم است.

احمدي‌نژاد در ادامه نهمين نشست خبري خود در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: امروز بعضي به خيال خودشان مي‌خواهند در فلسطين جشن تولد بگيرند و تصور مي‌كنند كه اين موجب تقويت رژيم مضمحل صهيونيستي مي‌شود اما من مي‌گويم جشن تولد گرفتن براي مرده تاثيري به حال مرده نخواهد داشت.

وي گفت: همه دنيا مي‌فهمند نفس برقراري اين مراسم نشان دهنده اضمحلال اين رژيم است وگرنه چرا جشن 50 سالگي يا 55 سالگي نگرفته‌اند و امروز به فكر جشن گرفتن افتاده‌اند؟

احمدي‌نژاد افزود: اين مرده با انفاس اين آقايان كه مي‌خواهند آنجا جمع شوند زنده نخواهد شد؛ زماني اين رژيم منافع برخي قدرت‌ها را تأمين و تضمين مي‌كرد اما الان چه وضعي دارد؟

وي گفت: دو سال قبل رژيم صهيونيستي براي تأمين منافع برخي قدرت‌ها به لبنان حمله كرد اما چه نتيجه اي جز شكست و بي آبرويي براي اين قدرت‌ها و تخريب بنياد اين رژيم نصيبش شد؟

احمدي‌نژاد افزود: آن اقدام آبروي همه قدرت‌ها و سازمان‌هاي مدعي امنيت و حقوق بشر را برد و دست آنها را براي ملت‌ها به طور كامل رو كرد.

وي گفت: از نظر كشورهاي منطقه، رژيم صهيونيستي به رسميت شناخته نخواهد شد و وجود خارجي ندارد.

احمدي‌نژاد افزود: عده اي تروريست و جنايتكار با طراحي قدرت‌ها آمده‌اند كه ريشه در خاك فلسطين ندارند و دير يا زود به دست ملت فلسطين از اين سرزمين جارو خواهند شد.

وي اضافه كرد: ملت فلسطين نام تك تك كساني را كه به عنوان تاييدكننده و حامي رژيم صهيونيستي سخني به زبان مي‌آورند و يا گامي بر مي‌دارند به روشني در حافظه خود ثبت خواهد كرد.

احمدي‌نژاد گفت: تعجب از سازمان ملل متحد، دبير كل و رئيس شوراي امنيت است كه در مقابل كشتار مردم غزه و محاصره دارويي،آب،سوخت و انرژي مردم اين منطقه سكوت كرده‌اند.

وي افزود: آنها بدانند كه اين شرايط تغيير خواهد كرد و آنگاه در برابر ملت‌ها و وجدان و تاريخ پاسخي ندارند.

دست خدا و قهر ملت‌ها، گريبانگير استكبار

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: دست قدرت الهي و قهر ملت‌ها بسيار مقتدر است و گلوي استكبار را خواهد فشرد.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش در نهمين نشست خبري در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي به حادثه تروريستي شيراز اشاره كرد و افزود: رژيم صهيونيستي، مسئولان امريكايي و برخي عناصر انگليسي اعلام كرده بودند كه مي‌خواهند مقامات جمهوري اسلامي ايران را ترور كنند و به اين منظور طراحي لازم را انجام و اجازه ترور در ايران را دادند و در فاصله كوتاهي اين جنايت ناجوانمردانه در شيراز اتفاق افتاد و جمعي از پاكترين جوانان اين سرزمين كه مشغول عبادت و اجراي مراسم ديني بودند با بمب برآمده از كينه دست آموزهاي قدرت‌هاي بزرگ به خاك و خون كشيده شدند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: با هدايت الهي و تلاش بسيار سنگين، حساب شده و دقيق مأموران اطلاعاتي ايران، عوامل اين جنايت به سرعت دستگير شدند و به ارتباط خود با اين كشورها اعتراف كردند.

احمدي‌نژاد گفت: اكنون اسناد دخالت و حمايت اين كشورها در اختيار ملت ايران است و از طريق مراجع حقوقي و قضايي كساني را كه در ارتكاب اين جنايت نقش داشته و دستور داده بودند و حتي اعلام كردند، تحت تعقيب قرار خواهد داد.

رئيس‌جمهور گفت: چرا اين كشورها به خود اجازه مي‌دهند به صورت علني اعلام كنند كه مردم و مسئولان يك كشور مستقل را ترور مي‌كنند و بعد تهديد خود را عملي كنند؟ آنان از كدام فرهنگ و نظام فكري بهره مي‌برند و بر اساس كدام نظام سياسي جهان عمل مي‌كنند؟

احمدي‌نژاد با بيان اينكه انديشه اين كشورها كسب قدرت و فرهنگشان برتري جويي و مناسبات آنان، مناسبات قدرتي است كه پس از جنگ جهاني دوم طراحي شده و سرنخ آن نيز در دست خود آنان است افزود: آنان بايد بدانند كه دير يا زود اين مناسبات جاي خود را به مناسبات عادلانه و برادرانه و بر اساس كرامت انساني و معنويت خواهد داد.

رئيس‌جمهور به كشورهاي سلطه طلب نصيحت كرد كه تا دير نشده است از اين گونه رفتارها و تضييع حقوق ملت‌ها دست بردارند.

وي گفت: امروز همه ملت‌ها و به ويژه ملت ايران بيدار و آگاهند و در برابر سياست‌هاي زورگويانه اين كشورها ايستاده و مي‌ايستند و يقين دارند پيروزي از آن ملت‌هاست.

رئيس‌جمهور خطاب به اين كشورها گفت: اگر به حقيقت و قانون گردن نگذاريد بدون شك متلاشي مي‌شويد و نصيحت ما اين است كه دست از ظلم و جنايت برداريد.

احمدي‌نژاد با طرح اين سؤال كه چرا اين كشورها مردم بيگناه عراق و لبنان و جوانان ما را در شيراز مي‌كشند گفت: آنان پاسخي براي اين گونه سؤالات ندارند.

افزايش حقوق‌ها، به زودي

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان در جلسه روز يكشنبه آينده هيئت دولت نهايي و اعلام خواهد شد.

احمدي‌نژاد درادامه نشست خبري و در ابتداي پرسش‌هاي خبرنگاران، درپاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اطلاعات درباره گراني و راهكارهاي عملي دولت براي خارج شدن اقشار كم درآمد ازجمله بازنشستگان از مشكلات ناشي از اين گراني‌ها گفت: دربودجه مشكلاتي داشتيم و منابع كافي براي افزايش حقوق‌ها به دولت اختصاص داده نشد، اما با تلاش جدي دولت و پيگيري‌هاي مستمر از ابتداي سال تاكنون، با ساماندهي منابع، منابع لازم براي افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان در نظر گرفته شد.

رئيس‌جمهور افزود: اين افزايش، افزايش خوبي است و همچون دو سال گذشته، به صورت پلكاني خواهد بود، اما فاصله‌ها كمتر شده است.

احمدي‌نژاد گفت: اين افزايش‌ها در جلسه هفته آينده دولت نهايي و اعلام خواهد شد. دولت با افزايش دريافتي‌ها ي اقشار حقوق بگير و تحت پوشش، كار را دنبال مي‌كند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه سياست‌هاي جديد دولت دربخش مسكن بزودي اعلام مي‌شود، بخشي مهمي از فشارها به مردم را در ارتباط با مسكن دانست و تصريح كرد: من به طور مستقيم وارد بحث مسكن مي‌شوم و مسائل مربوط به آن را پيگيري و نظارت خواهم كرد.

احمدي‌نژاد بخش ديگر فشارها به مردم را در بخش افزايش بهاي مواد غذايي خواند و با اشاره به افزايش بي سابقه قيمت‌هاي جهاني مواد غذايي گفت: دولت از قبل، پيش بيني‌هاي لازم را در اين زمينه كرده بود و نمونه آن در زمينه مركبات ديده شد.

رئيس‌جمهور افزود: در بخشي از مواد غذايي، قيمت‌ها همچون گذشته ثابت ماند و در بخش ديگري از جمله برنج، شاهد افزايش قيمت‌ها بوديم.

احمدي‌نژاد با اشاره به واردات سالانه بيش از يك و نيم ميليون تن برنج به كشور گفت: اين واردات بر قيمت‌ها تاثير دارد.

رئيس‌جمهور گفت: در اين زمينه دولت، پيش بيني‌هاي لازم را صورت داده و 5 ماه پيش لايحه اي را براي تأمين منابع لازم به مجلس ارائه كرده بود كه اين منابع تأمين نشد؛ با اين وجود دولت تدابير لازم را انديشيده بود.

احمدي‌نژاد افزود: به فضل الهي با اين تدابير، بازار كشور ما معتدل تر و بهتر از كشورهاي منطقه و بسياري از كشورهاي جهان تنظيم خواهد شد.

اعلام طرح اقتصادي دولت، تيرماه

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: مشروح طرح اقتصادي دولت، هفته نخست تير اعلام مي‌شود.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري امروز خود در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه طرح بزرگ اقتصادي دولت در چه مرحله اي است و جزئيات و ويژگي‌هاي آن چيست؟ گفت: سه هفته قبل بنا داشتيم آن طرح را مطرح كنيم اما سؤالاتي در بخش‌هايي از آن ايجاد شد كه تصميم گرفتيم هفته نخست تير مشروح اين طرح را به اطلاع مردم برسانيم.

احمدي‌نژاد افزود: بررسي جامعي از علل و ريشه‌هاي مشكلات اقتصادي كشور صورت داده ايم و صاحبنظران و اقتصاددانان كشور كار فشرده اي انجام داده‌اند و همچنين مطالعات زيادي درخصوص كشورهاي ديگر جهان كه چنين مشكلاتي داشته‌اند صورت گرفته است.

رئيس‌جمهور گفت: راه‌هاي درمان مشكلات اقتصادي كشور را يافته ايم و آن را در قالب شش سر فصل اطلاع رساني خواهيم كرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه طرح‌هاي عملياتي اين اقدام در حال آماده شدن است افزود: پس از اعلام آن در هفته نخست تير، مدت زماني هم براي اعلام انتقادات و نظرهاي صاحبنظران تعيين خواهد شد.

وي گفت: البته تا پيش از اعلام اين طرح بزرگ اقتصادي جلسات خود را با گروههاي گوناگون متخصص و دستگاههاي اجرايي، قضايي و تقنيني ادامه خواهيم داد تا ضعف‌هاي آن به طور كامل برطرف شود.

احمدي‌نژاد اعلام كرد از فصل سوم سال اين طرح عملياتي خواهد شد.

در ادامه اين نشست خبري خبرنگار ايتارتاس روسيه درباره رابطه ميان ايران و روسيه پس از انتخاب رئيس‌جمهور جديد اين كشور و همچنين توقعات دولت ايران از رئيس‌جمهور روسيه درباره پرونده هسته اي ايران سؤال كرد كه آقاي احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: ايران و روسيه دو كشوري هستند كه بايد به طور طبيعي با هم متحد باشند چرا كه اين دو كشور دو همسايه ديرينه و داراي علايق، منافع و ديدگاههاي مشترك در مسائل منطقه اي و جهاني هستند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه سفر پوتين به تهران فصل جديدي در مناسبات دو كشور بود گفت: در آن سفر بحث‌هاي گوناگوني مطرح و توافقاتي براي توسعه همه جانبه روابط دو كشور انجام شد.

احمدي‌نژاد روابط ايران و روسيه را خوب و روبه گسترش دانست و گفت: مانعي در مقابل روابط دو كشور مشاهده نمي‌كنيم.

رئيس‌جمهور افزود: همانطور كه مقامات روسيه اعلام كرده‌اند كه با وجود رئيس‌جمهور جديد اين كشور تغييري در سياست‌هاي روسيه درباره ايران روي نخواهد داد، مي‌توان نتيجه گرفت كه ما هم روابطمان را در همان مسير و البته با تامل و استحكام لازم پيش خواهيم برد.

وي گفت: اراده سياسي در هر دو كشور بر بسط و تعميق روابط و همكاري در سطوح بين المللي استوار است و شرايط جهاني نيز ما را به سوي توسعه همكاري‌ها سوق مي‌دهد.

رئيس‌جمهور گفت: ايران و روسيه در مواجهه با اتفاقات جهان ديدگاههاي مشتركي دارند و منافع دو كشور در قبال آنها در معرض آسيب قرار مي‌گيرد و همين موضوع ضرورت روابط دو كشور را بيشتر مي‌كند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال ديگر اين خبرنگار مبني بر اينكه آيا به روسيه سفر خواهد كرد افزود: آقاي پوتين به ايران آمد و طبيعي است كه اگر فرصتي فراهم شود بنده هم پاسخ سفر ايشان را خواهم داد.

ساختن كشور، ماموريت همه قوا

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: ماموريت همه قواي كشور ساختن و دفاع از كشور است.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه با توجه به بيانات مقام معظم رهبري كه بر تعامل قوا در كشور تاكيد كرده اند، نوع تعامل دولت با مجلس هشتم چگونه خواهد بود با بيان اينكه بيانات مقام مظم رهبري بسيار به جا و درست بود گفت: درست است كه قوا در كشور مستقل هستند اما همه يكي هستند و يك ماموريت دارند و آن هم خدمت به ملت ايران و ساختن و دفاع از استقلال و عزت و كرامت كشور است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه همه بايد در اين جهت حركت كنيم گفت: لازمه حركت در جهت تحقق اهداف،همدلي، همراهي و همكاري، هم انديشي و ارتباطات مستمر است.

احمدي‌نژاد همچنين گفت: دولت همچون گذشته خود را جزئي از ملت بزرگ ايران مي‌داند و آماده همه گونه همدلي و مشورت با ساير قوا براي انجام مسئوليت‌هاي مهم است.

وي افزود: مجلس شوراي اسلامي جايگاه بسيار والايي در نظام جمهوري اسلامي ايران دارد و پيش بيني من اين است كه تعامل دولت و مجلس هشتم به فضل الهي بسيار سازنده و مثبت و در جهت منافع ملت خواهد بود.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه سطح آزادي‌ها در ايران بسيار بالاست تصريح كرد: افراد حتي در قالب حزب و جناح هم نيستند؛ يعني اين طور نيست اگر وظيفه اي احساس كردند و كلام حقي در جهت منافع ملت را برعهده خود ديدند به سبب تابلو و منافع حزبي از تعقيب آن خودداري كنند.

وي افزود: اين بالاترين سطح عمل انسان‌ها در يك نظام سياسي است و نبايد توقع داشته باشيم گفت‌وگو و بحث نشود چرا كه اين سازنده است.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: اصل بر آن است همه با همدلي هدف واحدي را كه همانا خدمت به ملت ايران و ساختن كشور و پيشرفت ايران عزيز است دنبال كنيم.

وي افزود: باور من اين است كه از زمان پيروزي انقلاب تا به امروز ملت ايران در هرگامي كه انتخاب كرده كشور را يك قدم به جلو پيش برده است و مطمئن هستم حاصل انتخاب ملت در مجلس هشتم نيز چنين خواهد بود.

راه‌حلهاي ايران براي چالش‌هاي جهاني

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران: ايران براي حل چالش‌هاي كنوني جهان راه حل عملي دارد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال خبرنگار چيني كه پرسيد،چگونه بسته پيشنهادي كشورهاي 1+5 را درباره مسائل هسته اي ايران مي‌پذيريد گفت: ديگر روزگار اين گونه ادبيات يكجانبه گذشته است.

وي در ادامه نشست خبري خود تصريح كرد: ديدگاه‌هاي ايران درباره حقوق هسته اي ايرانيان معلوم است و ما با اين ادبيات كشورهاي بزرگ مخالفيم.

احمدي‌نژاد افزود: ما كشورهاي بزرگ را به راه راست تشويق مي‌كنيم تا بيايند و درباره چالش‌هاي جهاني گفت‌وگو كنيم.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه دوستدار حقيقتيم و بيش از حق قانوني خود نمي‌خواهيم گفت: حاضريم براي پيشبرد امور جهان و گسترش عدالت محوري و حقوق عادلانه ملت‌ها گفت‌وگو كنيم.

احمدي‌نژاد گفت: دولت چين با ايران روابط خوبي دارد و تلاش‌هاي فراواني براي تأمين حقوق هسته اي ايران انجام داده است.

رئيس‌جمهور افزود: بسته پيشنهادي ايران را براي گفت‌وگو با كشورها درباره حل مسائل جهان به زودي ارائه مي‌كنيم و هر گونه پيشنهادي را در اين باره و پيشبرد موضوع هسته اي ايران، با نظر مثبت بررسي و اعلام نظر مي‌كنيم.

رئيس‌جمهور همچنين افزود: آماده همه گونه همكاري با كشورها در قبال تأمين حقوق هسته اي ايران هستيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به پيشنهاد دو سال پيش تشكيل كنسرسيوم هسته اي در شوراي امنيت گفت: قدرت‌هاي بزرگ، ديگر با زورگويي و پررويي نمي‌توانند ملت ايران را از حقوق هسته اي خود منصرف كنند.

رئيس‌جمهور با اشاره به مواد يك تا شش پروتكل‌ها و قوانين مربوط به ان پي تي در كمك فني به كشورها و ايجاد محدوديت براي كشورهاي بزرگ در استفاده از سلاح‌هاي كشنده هسته اي گفت: ملت ايران ديگر در گرفتن حقوق هسته اي خود كوتاه نمي‌آيد.

احمدي‌نژاد گفت: امروز ديگر بحث هسته اي ايران راهگشا نيست و مسائل جهاني همچون امنيت، خلع سلاح، اقتصاد و بحران‌هاي مناسبات و روابط جهاني، اشغالگري، تروريسم و مواد مخدر بايد يكجا بحث و بررسي شود و ايران در اين باره راه حل عملي دارد.

احمدي‌نژاد افزود: قدرت‌هاي جهاني هم اكنون هيچ راه حلي براي چالش‌هاي موجود جهان ندارند و ايران راه حل انساني و عادلانه اي دارد كه در صورت اجراي آن، مردم از حقوق يكسان برخوردار مي‌شوند.

اعلام نرخ جديد سود بانكي

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران نرخ سود تسهيلات بانكي امسال براي بخش‌هاي مسكن، صنايع و كشاورزي را 10 درصد و براي بخش بازرگاني 12 درصد اعلام كرد.

احمدي‌نژاد در ادامه مصاحبه با خبرنگاران گفت: دولت نرخ سود تسهيلات بانكي امسال براي بخش‌هاي مسكن، صنايع و كشاورزي را از 12 درصد به 10 درصد كاهش داد و 2 درصد ديگر را به صورت يارانه تأمين مي‌كند.

96 درصد مردم منطقه، ايران را دوست خود مي‌دانند

خبرنگار خبرگزاري المنار لبنان در ادامه نشست خبري با رئيس‌جمهور با اشاره به ادعاهاي جرج بوش در سفر به خاورميانه مبني بر اينكه ايران بزرگ ترين تهديد براي صلح منطقه خاورميانه است زيرا در پي دستيابي به سلاح اتمي است و از گروه‌هايي مانند حزب الله حمايت مي‌كند، نظر رئيس‌جمهوري اسلامي ايران را در اين خصوص جويا شد.

احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: اين راهبرد شكست خورده است؛ آنها خيال مي‌كنند از اينكه بگويند ايران تهديد است ما ناراحت مي‌شويم اما اينطور نيست.

رئيس‌جمهور افزود: همه ملت‌ها مي‌دانند كه ما تهديد نيستيم و در نظرسنجيهايي كه در خود آن كشورها نيز انجام شده است بيش از 96 درصد ملت‌هاي منطقه ايران را دوست خود دانسته اند.

رئيس‌جمهور گفت: حرف بوش كهنه است و خريداري ندارد و در منطقه نيز برخي همراه او مي‌شوند و فكر مي‌كنند از اين طريق مي‌توانند كار خود را پيش ببرند.

خبرنگار المنار گفت: وزير خارجه عربستان در اجلاس وزراي خارجه اتحاديه عرب سيد حسن نصرالله را به آريل شارون تشبيه و تصريح كرد كشورهاي عربي بايد به فكر اعزام نيرو به لبنان براي حل اختلافات اين كشور باشند. نظر شما چيست؟

احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: اميدوارم اين اظهارات درست نباشد.

رئيس‌جمهور افزود: احتمال مي‌دهم اين اظهارات از روي عصبانيت باشد،ما هم حوصله مي‌كنيم تا اين عصبانيت بخوابد و بعد صحبت مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد در خصوص ادعاي سعود الفيصل در خصوص اعزام نيرو به لبنان گفت: اگر كشورهاي عربي مي‌توانستند نيروهايي را براي اعزام تجهيز كنند بايد ابتدا به سرزمين‌هاي عربي كه نيروهاي بيگانه در آن حضور دارند نيرو اعزام مي‌كردند؛ اما در لبنان كه نيروي بيگانه اي وجود ندارد،‌ بلكه خود لبناني‌ها هستند و حداكثر يك اختلاف داخلي است كه بايد نصيحت كنيم كه با گفت‌وگو اختلافشان را حل كنند.

رئيس‌جمهور گفت: اگر آقاي سعود الفيصل دلسوز سرزمين‌هاي عربي است جا داشت حداقل در ده سال اخير براي تشكيل نيروي مشترك تلاش مي‌كرد تا براي سرزمين‌هاي اشغالي كه تا كنون در آن صدها هزار نفر قطعه قطعه شده‌اند فكري شود.

احمدي‌نژاد افزود: البته ايشان داراي ديدگاههاي خاص خود است و نمي‌دانم چقدر اين ديدگاهها با نظر آقاي ملك عبدالله هماهنگ باشد.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: ما نيز به احترام ملك عبدالله به اظهارات سعود الفيصل پاسخ نمي‌دهيم.

احمدي‌نژاد افزود: در جلسه اي با حضور ملك عبدالله در رياض در خصوص بحث لبنان تفاهم كرديم كه گروه مشتركي براي كمك به حل مشكلات داخلي لبنان تشكيل شود و اين پيشنهاد هم از جانب من صورت گرفت؛ ملك عبدالله نيز معتقد بود كه وضع لبنان خراب است پس قرار شد دو طرف نماينده اي را تعيين كنيم كه از ايران آقاي متكي و از عربستان سعود الفيصل انتخاب شدند.

احمدي‌نژاد گفت: ملك عبدالله آقايان سعود الفيصل و متكي را به داخل نشست دعوت كرد و مسئله را با آنان در ميان گذاشت و خطاب به الفيصل گفت بنشينيد راه حلي براي كمك به لبنان پيدا كنيد.

رئيس‌جمهور افزود: الفيصل در جواب ملك عبدالله گفت ما خود مسئله را حل مي‌كنيم، با گروههاي لبناني صحبت كرده‌ايم.

احمدي‌نژاد گفت: چند بار ملك عبدالله به الفيصل گفت: ما (احمدي‌نژاد و ملك عبدالله) تفاهم كرده ايم، شما حرف احزاب را گوش نكنيد، اما سعود الفيصل اصرار داشت ما مسئله را حل مي‌كنيم و نياز به مشورت با ايران نداريم.

رئيس‌جمهور افزود: در اين زمان من به آقاي ملك عبدالله گفتم اصرار نكنيد اگر قرار است آقاي سعود الفيصل مسئله را حل كند ما استقبال مي‌كنيم زيرا از مسئله لبنان ناراحتيم.

احمدي‌نژاد افزود: قرار شد آقايان سعود الفيصل و متكي در اين خصوص گفت‌وگوهايي داشته باشند اما همراهي صورت نگرفت.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: به نظر مي‌رسد سعود الفيصل بسياري از دستورهاي پادشاه عربستان را دنبال نمي‌كند، در جلسات حضوري چيزي مي‌گويد و در بيرون چيز ديگر؛ اما ما به اينها اهميتي نمي‌دهيم.

احمدي‌نژاد گفت: ما فكر مي‌كنيم كه بايد پشتيبان تلاش‌هاي ملت لبنان باشيم و آنها را به گفت‌وگو كه سابقه نيز دارد تشويق كنيم.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: ما بايد به مردم لبنان فرصت دهيم؛ اينكه كسي تلفن بزند، سفير خود را بفرستد،و يا پيشنهاد اعزام نيروي نظامي بدهد اينها به نفع مردم لبنان نيست، مردم لبنان شعور و فرهنگ دارند و با همين شعور و فرهنگ نيز كمر رژيم صهيونيستي را شكستند و بايد اجازه دهيم ملت لبنان خود تصميم بگيرد.

دوران ادبيات تهديد و تحريم پايان يافته است

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در ادامه نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي و در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه خبر در باره سفر مقامات و هياتهاي آژانس بين المللي انرژي اتمي به كشورمان نيز گفت: اين سفرها طبيعي است و ما با آژانس ارتباط داريم.

احمدي‌نژاد گفت: ما در حال مراحل پاياني يك تشنج سنگين هستيم كه قدرتهاي بزرگ به بهانه مسائل هسته اي بوجود آورده‌اند بنابر اين طبيعي است كه اينگونه رفت و آمدها انجام شود.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه مواضع ايران در اين باره كاملا روشن است گفت: دوران ادبيات تهديد و تحريم به پايان رسيده است.

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سؤال كه موضع ايران در قبال امضاي تحريم‌هاي ايران از سوي پوتين چيست گفت: در گفت‌وگوهايي كه با دوستان روسي خود داشته ايم از فشارهايي كه به آنها وارد مي‌شود مطلع هستيم.

وي گفت: آنها به ما اعلام كرده‌اند فشارهاي سنگيني از جانب قدرتهاي بزرگ به آنها وارد مي‌شود.

رئيس‌جمهور افزود: با اين حال اين اعمال خيلي تاثيري بر مناسبات ما با روسيه نخواهد داشت.

خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي پرسيد؛ برخي از معاونان شما گفته‌اند كه برنامه پنج ساله پنجم بر اساس الگوي اسلامي - ايراني تدوين خواهد شد، مگر برنامه‌هاي ديگر اسلامي - ايراني نبوده‌اند و اين الگوها چه ويژگي‌هايي دارند؟

رئيس‌جمهور پاسخ داد: الگوي اسلامي - ايراني الگوي مورد قبول ماست و دستور مقام معظم رهبري اين است كه برنامه‌ها براساس اين الگو تدوين شود.

وي افزود: تلاش مي‌كنيم برنامه پنج ساله پنجم براساس تحقق اين آرمان بسيار زيبا سازمان يابد.

آماده گفت‌وگو با همه به جز رژيم صهيونيستي هستيم

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: وقتي از اعضاي شوراي امنيت مي‌پرسيم كه شما چرا قطعنامه‌هاي غيرقانوني امضا مي‌كنيد، مي‌گويند نظر ما اين نيست اما ما تحت فشار سنگيني هستيم.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري افزود: تعداد اعضاي شوراي امنيت 15 نفر است و در هيچ جلسه اي نيست كه نگويند تحت فشار اين تصميمات را مي‌گيرند.

وي گفت: تصميمات تحت فشار فاقد ارزش و پشتوانه حقوقي است و قابل استناد نيست.

رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار شبكه العالم كه اگر بسته پيشنهادي 1+5 متضمن كنسرسيوم مشترك باشد ايران آنرا مي‌پذيرد گفت: ايران هر پيشنهاد و حرفي را بدون محدوديت مي‌شنود و بررسي و اعلام نظر مي‌كند و در اين باره هيچ محدوديتي وجود ندارد.

وي افزود: اصول ما براي بررسي پيشنهادها پيش از اين و در اين جلسه اعلام شده است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا ايران حاضر به مذاكره مستقيم با آمريكا هست يا خير نيز گفت: ايران جز رژيم صهيونيستي كه آنرا به رسميت نمي‌شناسد در شرايط برابر و عادلانه با همه كشورها حاضر به گفت‌وگوست.

وي گفت: سال گذشته در سفر نيويورك اعلام كردم كه حاضرم با بوش درباره مسائل جهاني مناظره كنم.

احمدي‌نژاد افزود: بوش كه دوره اش تمام شد؛ امسال حاضرم با كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا كه مدام حرفهاي عجيب و غريبي در باره جهان مي‌زنند در مقابل چشم همه مردم جهان و با حضور رسانه‌ها مناظره كنم.

وي گفت: گفت‌وگو به تحكيم آرامش و ثبات در جهان كمك مي‌كند و مردم به آرامش علاقمند هستند و اين قدرتها هستند كه حاضر به گفت‌وگو نيستند.

احمدي‌نژاد افزود: ما مي‌گوييم در شرايط عادلانه و برابر همه مي‌توانند گفت‌وگو كنند اما ما اهل گفت‌وگو در شرايط نابرابر با هيچ كس نيستيم.

رئيس‌جمهور در پاسخ به خبرنگار نيويورك تايمز كه خواستار اطلاعات بيشتري از بمب گذاري در شيراز بود گفت: در اين باره توضيح كافي داده شد و مقامات قضايي و اطلاعاتي در وقتش توضيحات مورد نياز را اعلام خواهند كرد.

كاهش سود بانكي، افزايش سرمايه گذاري

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران: كاهش سود تسهيلات بانكي موجب افزايش سرمايه گذاري مي‌شود.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه عصر اقتصاد مبني بر اينكه سازمان‌هاي ثبت و بازرسي كل كشور سخنان شما درباره وجود مافياي اقتصادي در اين سازمان‌ها را نفي كردند نظر شما چيست؟ گفت: هيچ وقت اعلام نكردم كه در اين سازمان‌ها، مافياي اقتصادي وجود دارد اما گفته بودم كه مافياي زمين خواري كه هر روز آمار آن را مي‌شنويد وجود دارد.

وي با اشاره به يك نمونه از مافياي اقتصادي افزود: اكنون فردي بيش از هزار و 700 هكتار زمين را تصرف كرده و تاكنون پيگيري‌هاي دولت به نتيجه نرسيده است.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: چگونه مي‌شود كه فردي اينگونه عمل كند و دولت سالها نتواند آنرا به سرانجام برساند جز اينكه شبكه اي از آن پشتيباني كند.

احمدي‌نژاد گفت: ما بنا به بحث بر سر اسم ( مافيا ) نداريم اما سؤال اينست كه آيا شبكه اي از اين اقدامات پشتيباني نمي‌كند كه دستگاه قضايي و قاضي و ديگران را تحت فشار قرار مي‌دهند؟

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: رئيس سازمان بازرسي كل كشور پس از انتشار اخباري از وي گفت كه حرفي كه از وي (نيازي) نقل قول مي‌كنند مخدوش بوده و در مصاحبه‌هاي بعدي به تلاش براي جلوگيري از مافياي اقتصادي اشاره كرده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه در سازمان ثبت اسناد كشور كاركنان شريفي مشغول فعاليت هستند گفت: اما داستان زمين خواري چند هزار هكتاري را نمي‌توان انكار كرد و آن را امري موردي دانست.

در ادامه خبرنگار شبكه تلويزيوني الكوثر پرسيد: درباره بسته پيشنهادي صحبت زياد است و طرف ارائه بسته پيشنهادي ايران كدام سازمان يا نهاد است؟

رئيس‌جمهور گفت: ما در انتظار بسته پيشنهادي پنج بعلاوه يك هستيم و بعد از بررسي‌ها نظر خود را اعلام مي‌كنيم اما درباره بسته پيشنهادي ايران طرف ارائه اين بسته دبيركل سازمان ملل متحد، شوراي امنيت، سولانا و برخي دوستان روسي و چيني و احتمالا سوئيس به علت پيگيري‌هاي حل مسئله است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه دولت در حال برنامه ريزي براي تك رقمي شدن نرخ بانكي است و آيا تصميمات دولت موجب تشديد مشكلات نمي‌شود تصريح كرد: كاهش سود تسهيلات بانكي موجب توسعه سرمايه گذاري مي‌شود زيرا اين اصل اقتصادي است.

رئيس‌جمهور گفت: ما به دنبال تحليل اقتصادي نيستيم اما در قانون چهارم توسعه دولت موظف شده است تا سال پنجم برنامه رقم سود را تك رقمي كند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه دو نوع عقد مشاركتي و مبادله اي وجود دارد افزود: دولت در پي تك رقمي كردن سود عقود مبادله اي است.

رئيس‌جمهور گفت: دولت امسال نرخ سود بانكي براي بخش‌هاي مسكن، كشاورزي، صنعت و معدن را 10 درصد تعيين كرده و دو درصد نيز به صورت يارانه به بانك‌ها مي‌دهد و براي بخش بازرگاني و خدمات هم نرخ سود 12 درصد را در نظر گرفته است.

حقوق ملت ايران قابل مذاكره نيست

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران: ملت ايران در حقوق خود جدي است و در باره آن مذاكره نخواهد كرد و اين اصلي اعلام شده است.

محمود احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي، درپاسخ به سؤال خبرنگار رويترز درباره اينكه اگر دربسته پيشنهادي جديد پنج به علاوه يك، تعليق موقت فعاليت‌هاي هسته اي درطول مذاكرات در مقابل تعليق تحريم‌ها مطرح شود، آيا ايران حاضر به مذاكره درباره آن هست يا خير گفت: ما از جزئيات اين بسته هنوز خبر نداريم و در اين باره پيش قضاوت نكنيد، اجازه دهيد تا بسته مطرح شود تا آن را بررسي و سپس اعلام نظركنيم.

رئيس‌جمهور درپاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اقصاد پويا درباره راهكارهاي جمهوري اسلامي ايران براي برون رفت دنيا از بحران اقتصادي كنوني گفت: درست است كه جهان دچار خشكسالي است، اما بحران مواد غذايي حاصل مديريت‌هاي غلط در دنيا است.

احمدي‌نژاد افزود: براي برون رفت از اين بحران جهاني، راهكارهايي داريم كه در اجلاس آتي فائو در رم اعلام خواهيم كرد تا همه ملت‌ها از منابع و غذاي مكفي بهره مند شوند.

رئيس‌جمهور همچنين درپاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره فعاليت‌هاي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: سخنگوي اين ستاد بايد اقدامات آن را گزارش دهد، اما دولت با همه توان درحال تلاش است تا راه‌هاي اين قبيل مفاسد را مسدود كند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: اگرچه در مقايسه حجم گردش و فعاليت‌هاي اقتصادي با تخلف‌هاي صورت گرفته، موارد موجود در فساد اقتصادي بسيار ناچيز است اما اگر در سراسر ايران، يك تخلف هم باشد، براي ملت ايران بسيار بزرگ است اما درتلاش هستيم كه اين يك تخلف هم صورت نگيرد.

رئيس‌جمهور افزود: اينجا ايران است و در آن فرهنگ، ايمان و دوستي حاكم است و يك تخلف هم براي ما بزرگ جلوه مي‌كند.

شناسايي عامل اصلي مشكلات اقتصادي

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت:عامل اصلي مشكلات اقتصادي را شناسايي كرده ايم و هفته نخست تير آن را اعلام مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري موج مبني بر اينكه چرا شما همه ناكامي‌هاي اقتصادي را به وجود مافياي اقتصادي نسبت مي‌دهيد گفت: در كجا، كي و چه كسي مشكلات اقتصادي را به گردن مافيا انداخت؟

وي افزود: ما يك سري مشكلات اقتصادي و برخي عملكردهاي مافيايي داريم و درست است كه برخي از اين عملكردها، مشكلات اقتصادي ما را تشديد مي‌كند اما هيچ گاه علت اصلي اين مشكلات را مافيا ندانسته‌ايم.

رئيس‌جمهور گفت: قبل از سفر حج نيز عوامل مشكلات اقتصادي را برشمردم و در قم نيز به عوامل و برخي اخلالگران اشاره كردم.

احمدي‌نژاد افزود: عامل اصلي مشكلات اقتصادي فقط وجود يك سري شبكه‌ها نيست بلكه عوامل ديگري است كه دولت آنها را شناسايي كرده است و در هفته نخست تير آن را اعلام مي‌كند.

وي گفت: درباره اينكه اظهار مي‌داريد كه چرا مافياها را معرفي نمي‌كنيم بايد بگويم كه نشاني‌هاي مشخصي درباره آنها مي‌دهيم؛ شما به عنوان خبرنگار بايد كمي تحرك خبرنگاري داشته باشيد.

در ادامه اين نشست خبرنگار روزنامه ايران در خصوص برنامه دولت براي تحقق رشد در بخش بهره وري پرسيد كه رئيس‌جمهور در پاسخ گفت: دو و نيم درصد بحث رشد اقتصادي ما در برنامه مربوط به بهره وري است و دولت تلاش كرد طي دو سال، عدد بهره وري را دو برابر كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه بهره وري به مقررات، ساختارها و برخي نگاه‌ها بستگي دارد گفت: هيچ گاه نمي‌توان بهره وري را به طور جهشي افزايش داد.

رئيس‌جمهور افزود: در طرح تحول بزرگ اقتصادي نگاه ويژه اي به اين بخش داريم و سعي كرديم مشكلات را ريشه اي درمان كنيم.

خبرنگار روزنامه اعتماد ملي از رئيس‌جمهور پرسيد: به عنوان نماينده روزنامه منتقد دولت از شما به عنوان يك شهروند ايراني نه رئيس‌جمهور سؤال مي‌كنم كه آيا وضع معيشتي مردم نسبت به گذشته بهبود يافته است ؟

احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: وضع معيشتي مردم سرجمع بهتر از گذشته است و آن هم مصرف سرانه است زيرا قدرت خريد مردم افزايش يافته است.

رئيس‌جمهور افزود: البته برخي گراني‌ها به برخي قشرها مانند متقاضيان مسكن فشارهايي وارد كرد اما در مجموع قدرت خريد مردم در سه سال اخير افزايش يافته و فاصله هزينه اي دهك‌هاي بالا با پايين بهتر شده است.

وي تخصيص سهام عدالت و تقويت نهادهاي حمايتي و همچنين تخصيص پلكاني را در ايجاد اين موضوعات بي تاثير ندانست.

احمدي‌نژاد گفت: در هر حال شرايط مطلوب ما نيست و ما نيز ناراحتيم و تلاش ما اين است كه قدرت خريد افزايش يابد اما نرخ‌ها افزايش پيدا نكند.

رئيس‌جمهور افزود: البته عواملي خارج از اراده دولت نيز وارد شده‌اند كه تلاش خواهيم كرد آنها را مهار كنيم.

خبرنگار روزنامه اعتماد ملي در سؤال ديگر خود پرسيد: آقاي رئيس‌جمهور، ابهامات و شايعات زيادي درباره اينكه مديريت و دولت خود را متصل به حضرت ولي عصر (عج) مي‌دانيد مطرح شده است لطفا پاسخ دهيد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال گفت: صحبت من در مشهد بسيار روشن بود و اعتقادات خود را بيان كرديم.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه حاكميت و مديريت جهان به دست خداوند است و به اذن خدا در اختيار ولي خدا قرار مي‌گيرد گفت: فكر مي‌كنم روزنامه شما بود كه خيلي سطحي با سخنان من برخورد كرد.

احمدي‌نژاد افزود: اگر قرار باشد از نظر شما وقتي كه برنج گران مي‌شود امام زمان زير سؤال رود پس اگر ظلمي هم درجهان باشد بايد خداوند زير سؤال برود.

رئيس‌جمهور گفت: حاكميت خدا خير و هدايت، نور و عشق است اما ذات برخي آدمهاست كه شر درست مي‌كند و بايد اينها را از هم تفكيك كرد.

احمدي‌نژاد افزود: اگر حاكميت خليفه الهي را نفي كنيد به نفي حاكميت خدا منجر مي‌شود.

رئيس‌جمهور گفت: به برخي‌ها توصيه مي‌كنم اعتقادات را در بازي‌هاي سياسي وارد نكنند چرا كه من بحثي علمي مطرح كردم و اگر آنها مي‌توانند، علمي بحث مرا نفي كنند و به مسخره كردن افراد نپردازند.

احمدي‌نژاد افزود: اينكه ما منكر امدادهاي الهي و امام عصر (عج) در حق ملت و جامعه بشري شويم خيلي بد است.

رئيس‌جمهور گفت: متاسفانه در اين باره برخي‌ها درباره ظهور امام زمان نيز اظهار نظر كرده‌اند در حالي كه آنها كاره اي نيستند كه پيش‌بيني كنند.

رئيس‌جمهور گفت: حرف ما حركت به سوي عدالت و عدالت مورد هدف امام است.

احمدي‌نژاد خطاب به منتقدانش گفت: اگر حرفي مترقي تر داريد ارائه كنيد و اگر رقيب دولت هستيد كارهاي دولت را نقد كنيد؛ چرا در اصول وارد مي‌شويد؟

سابقه انگليس مناسب نيست

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: سابقه دولت انگليس در اغلب كشورهاي جهان مناسب نيست.

احمدي‌نژاد در پايان نهمين نشست خبري خود و در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه ابتكار كه با انتقاد از سياست‌هاي انگليس و سابقه بد تاريخي اين كشور در ايران، تعطيلي سفارت انگليس را در تهران خواستار شد گفت: اين سخنان حرف دل ملت است كه از رفتار و سابقه آنها در ذهن ملت ما حكايت دارد.

وي با بيان اينكه مقامات انگليسي سال گذشته اعلام كردند مي‌خواهند اين سابقه را پاك كنند افزود: ما از اين موضوع استقبال كرديم اما در همه جاي دنيا ذهنيت ملت‌ها از انگليس چنين است.

احمدي‌نژاد گفت: در پاكستان، هند، افغانستان، قطر، سودان، اندونزي و چين حرف ملت‌ها همين است و ما فكر مي‌كنيم براي جبران، فرصت هست.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن