واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: علم الهدی: هر حكمي برخلاف نظر ولايت مطلقه فقيه مردود است وي ادامه داد: ولايت مطلقه فقيه تنها به معناي نظارت نيست بلكه حاكميت است و اين اصل دين ما است چون امامت از اصول دين است و هركه آنرا قبول ندارد از شيعه گري و امامت بايد دست بردارد. فارس: امام جمعه مشهد گفت: هر حكمي كه برخلاف نظر ولايت مطلقه فقيه باشد مردود است.آيت الله سيداحمد علم الهدي در خطبههاي اين هفته نماز جمعه در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار داشت: ماه مبارك رمضان فرصت تثبيت و تحكيم مباني اعتقادي، فكري ديني در عرصههاي اجتماعي و سياسي است و يكي از مسائل و انديشههاي سياسي اصل ولايت فقيه است كه اين نقطه ما را به ائمه اطهار(ع) و پيامبر (ص) متصل ميكند.امام جمعه مشهد با اشاره به استفتائي كه اخيرا از مقام معظم رهبري مبني برالتزام به ولايت فقيه شده است گفت: رهبري در پاسخ خود به دو مورد مفهوم شناسي ولايت فقيه و معناي التزام به ولايت فقيه اشاره كرده و ميفرمايند " ولايت فقيه به معناي حاكميت مجتهد جامعالشرايط در عصر غيبت است و شعبهاي از ولايت ائمه اطهار (ع) است كه همان ولايت رسول خدا(ص) است و همين كه از دستورات حكومتي ولي امر مسلمين اطاعت كنيد نشانه استلزام كامل به آن است. "علم الهدي گفت: متاسفانه جريانهاي مرموز فتنهگر در داخل و خارج به تحليلهاي ناجوانمرادنه نسبت به اين استفتاء پرداخته و از آن به عنوان محلي براي قدرت يابي و توسعه در قدرت ياد ميكنند.وي ادامه داد: با توجه به تجربه فتنه سال 88 و مديريت حكيمانه مقام معظم رهبري كه دشمنان فهميدند كه ولايت فقيه نقطه تثبيت اسلام در عرصه سياست است، اين تحليلهاي ناجوانمردانه دور از انتظار نيست.علم الهدي با بيان اينكه اسلام هراسي، ايران هراسي و شيعه هراسي همه در اتاق فكر استكبار در داخل و خارج به ولايت فقيه هراسي مبدل شده است عنوان كرد: آنها از هر موضعي براي براندازي از اين اصل مسلم دين در عرصه سياست استفاده ميكنند.وي گفت: امروز يك عده افرادي به عنوان دستيار استكبار اين حرف را ميگويند كه در زمان امام(ره) مدعي پاسداري از ولايت فقيه و امام راحل بودند و اين موضوع را ناجوانمردانه تحليل ميكنند.علم الهدي تصريح كرد: در تمام تاريخ انديشه و مسئله ولايت فقيه كه تا زمان غيبت صغري ميرسد تعبير حاكم نسبت به مجتهد جامع الشرايط وجود داشته كه حتي ميتوان به قبل از غيبت صغري و در سخنان امام صادق(ع) نيز در اين رابطه اشاره كنيم و اين تعبيري است كه همه فقها در تاريخ فقه داشتهاند كه امام (ره) نيز به طور جدي به آن تاكيد كردهاند.وي با اشاره به اصل 110 قانون اساسي كه در خصوص برخي از شئون ولايت فقيه آمده است نيز عنوان كرد: امام(ره) در رابطه با اين اصل قانون اساسي ميفرمايند كه تنها بخشي از شئون ولايت فقيه را شامل ميشود و برخي سران فتنه نيز قبل از انتخابات در گفتوگو با نيويورك تايمز بدون داشتن اطلاع از بازنگري قانون اساسي و اصل 52 آن اختيارات ولايت فقيه را اصل 110 برشمرده در حالي كه بر اساس اصل 52، ولايت مطلقه فقيه مطرح ميشود به طوري كه تمام فعاليتها و اقدامات اجرايي قواي سه گانه و دستگاهها و نهادهاي كشور و... در صورت نبود موافقت ولايت مطلقه فقيه مردود است و تمام قواي سه گانه و قانونگذار و... زير نظر ولايت مطلقه فقيه هستند.وي ادامه داد: ولايت مطلقه فقيه تنها به معناي نظارت نيست بلكه حاكميت است و اين اصل دين ما است چون امامت از اصول دين است و هركه آنرا قبول ندارد از شيعه گري و امامت بايد دست بردارد.وي اظهار داشت: برخي فكر ميكنند امام(ره) انقلاب كردند و مردم ما كشته دادند كه بعد از پيروزي، مملكت همچون كشوري فرنگي در آمده كه يك مشت سياست باز بخورند و مال مردم را به چپاول ببرند و برگرده آنها سوار شوند اما اينگونه نيست.وي تصريح كرد: بنا است اينجا اسلام پياده شود و سكوي قيام وجود اقدس حضرت مهدي (عج) در فرج و ظهور باشد.وي ادامه داد: يك عده در داخل كشور دست در پنجه آمريكا داده و هر جريان و كلامي كه وسط آمد شروع به تحليل شيطاني كرده و در رسانهها پخش ميكنند به گمان آنكه مردم ولايي ما دنبال سرشان راه ميافتند اما غافلند كه مردم پاي ولايت فقيه به دليل آنكه دندانه وصل به امام عصر (عج) است ايستاده و هر درد و رنج و توطئه شيطاني را تحمل ميكنند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]