محبوبترینها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1854708939
محورهای عدالت در عصر ظهور
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: محورهای عدالت در عصر ظهور
جامعه مهدوی، عدالت اجتماعیبه باور بسیاری از مردم پس از ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ، همه مشکلات و گرفتاری ها در مدت کوتاهی، به آسانی از جهان رخت بر می بندد و جهان پر از عدل و داد می شود، اما در واقع چنین نیست. جهان آفرینش و تغییر و تحولات اجتماعی بر سنت ها و قوانین ثابت و تغییرناپذیری استوار است و یکی از سنت های الهی، امتحان و ابتلای ملتهای و اقوام است. جوامع بشری در این امتحان، سختی ها و مشکلاتی را برای پیامبران الهی و وارثان آنان به وجود آورده اند. امام مهدی(عج) در دوران حکومت خود، با مشکلاتی مواجه خواهد بود و رمز اصلی پیروزی امام (عج)، نه معجزه که حرکت در مسیر سنتهای الهی حاکم بر هستی است، و بهره مندی امام(عج) از امدادهای غیبی نیز بر پایه همین سنتها خواهد بود. دین مبین اسلام به عنوان دین جاوید و جهانی، پرسشها و ابهامات مطرح شده پیرامون آینده بشر را با صراحت و روشن، پاسخ داده است و در آیات گوناگون و مختلفی از سنتِ پیروزی حق بر باطل1، خلافت و وراثت مؤمنان و صالحان در زمین2، جهان شمولی دین خدا3، استقرار آیین خدا پسندانه و تحقق صلح و امنیت جهانی و غلبه راه و رسم عادلانه انبیاء و پیامبران الهی خبر می دهد و میفرماید: «ما در كتاب زبور، پس از ذكر چنین مرقوم كردیم كه در آینده صالحان و پاكان، وارثان زمین خواهند شد و روی زمین برای همیشه از عناصر و حاكمیت جور و ستم، پاكیزه، خواهد شد. به راستی كه در این، پیامی است برای عبادت كنندگان».4و در آیه دیگر میخوانیم: «خداوند به افرادی كه ایمان آوردهاند و عمل صالح انجام داده اند وعده میدهد كه آنها را قطعاً خلیفه روی زمین خواهد ساخت... و دین و آیینی را كه برای آنها پسندیده، پا بر جا و ریشه دار خواهد كرد، خوف و ترس آنها را به امنیت و آرامش تبدیل خواهد نمود».5انبوهی از احادیث و روایات كه از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام نقل شده است، این حقیقت را روشن ساخته اند كه سنن وعده شده الهی، مبنی بر نابودی ظلم، جور و بی عدالتی و استقرار نظام عدالت گستری كه در آن دین خدا بر همه ادیان و مذاهب انحرافی، پیروز شده، پاكان و صالحان، اداره امور جامعه را به دست گیرند، در زمان ظهور آخرین خلیفه خداوند و وصی حق در زمین، حضرت مهدی(عج) محقق خواهد شد و آن حضرت با شمشیر عدالت گستر خویش، تمامی نظامهای فاسد را از بین برده و گوهر گمشده بشر؛ یعنی عدالت اجتماعی را در پهن دشت هستی به وجود خواهد آورد. در حدیث شریفی می خوانیم: «هنگامی كه قائم قیام كند، عدالت در جامعه پیاده خواهد شد و با حاكمیت عدالت و برابری، ظلم و جور نابود شده و از امنیت كامل در مسیر عبور و مرور مردم "در كل جهان" به وجود خواهد آمد... حقوق غضب شده مردم، گرفته شده و به صاحبانشان مستردد خواهد شد...».6در حدبثی از پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است که فرمود: «به مهدی بشارتتان می دهم. او به هنگام اختلاف مردمان از میان امت من، ظهور خواهد كرد و ساكنان آسمان ها و زمین از او خشنود خواهند شد. او مال را درست تقسیم میكند»عدالت اجتماعی در عصراز ویژگی های منحصر به فرد دوران حكومت حضرت مهدی(عج) كه در روایات و احادیث معصومین علیهم السلام فراوان ذكر شده و مورد تأكید و توجه قرار گرفته و از برجستگی خاص برخوردار میباشد، استقرار عدالت اجتماعی در تمام زوایای زندگی اجتماعی بشری است. «یَملأُ الأرضَ قِسطاً وَ عَدلاً كَمَا مُلِئَت ظُلمَاً وَ جَوراً»؛ تعبیر آشنایی است كه از طرق مختلف، در ده ها حدیث كه دوران طلایی و زندگی ساز عصر ظهور را ترسیم می كنند، آمده است و در پرتو اصل محبوب و دوست داشتنی عدالت اجتماعی است كه نابسامانی های سیاسی، ستم اجتماعی و ظلم اقتصادی، كه زاییده نظام ظالمانه تبعیض، ستم و بیعدالتی است، سامان مییابد و همگان، جامه عافیت، سلامت و كرامت بر تن خواهند كرد. این جمله حضرت علی(علیه السلام) كه: «از عدالت خود، لباس عافیت بر تنتان كردم»7 با اجرای احكام، قوانین و حدود الهی و حاكمیت عدالت اجتماعی در عصر ظهور، به معنای واقعی كلمه در كل جهان، تبلور عینی و تحقق خارجی پیدا خواهدكرد.لطافت و نسیم زندگی ساز عدالت اجتماعی در عصر ظهور، طبق حدیث شریف از امام صادق علیه السلام8 تا اقصی نقاط جهان و زوایای ناپیدای منازل و خانه های مردم، نفوذ كرده، مأمن و مسكن آنان را گرما و حرارت خاص و ویژه ای خواهد بخشید و در پرتو حرارت و گرما و لطافت عدالت اجتماعی و بستر مناسب آن عصر و زمان است كه دین و دنیای مردم، حیات انسانی و زندگی معنوی جوامع بشری، سر و سامان گرفته و همه چیز، جان تازه ای خواهد گرفت. محورهای عدالت در عصر ظهورعدالت در تقسیم بیت المالفراهم آوردن رفاه و آسایش و ایجاد شرایطی كه در آن، آحاد جامعه جهانی كفاف زندگی داشته و از این ناحیه، اضطراب و نگرانی احساس نكند، در سرلوحه برنامههای كاری حكومت حضرت مهدی(عج) قرار دارد. حضرت با توزیع عادلانه بیت المال و درآمدها و نظارت دقیق به دستگاه های اقتصادی حكومت، زمینه لازم برای رفاه و آسایش همگانی را فراهم خواهند كرد. در راه فقرزدایی و تأمین معیشت مردم، جدّیت و تلاش خاصی از سوی مأمورین حكومتی، صورت خواهد گرفت، به گونه ای كه ساكنان آسمانها و زمین، از شرایط به وجود آمده، راضی و خشنود خواهند شد.در حدبثی از پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است که فرمود: «به مهدی بشارتتان می دهم. او به هنگام اختلاف مردمان از میان امت من، ظهور خواهد كرد و ساكنان آسمان ها و زمین از او خشنود خواهند شد. او مال را درست تقسیم میكند».9 در حدیث دیگری میخوانیم:«مهدی میان مردم، در تقسیم اموال، به مساوات رفتار میكند، به طوری كه دیگر نیازمند و محتاجی یافت نمیشود».10در حدیثی از امام علی علیه السلام می خوانیم: «مهدی، قاضیان زشت كار را كنار میگذارد و دست سازش كاران (رشوه بگیران) را از سرتان كوتاه می كند و حكمرانان ستم پیشه را عزل می نماید و زمین را از افراد پست و خائنین پاك میسازد.عدالت در انتخاب افراد شایسته
یاران حضرت مهدی(عج) و افرادی كه شایستگی و افتخار انتخاب برای خدمت گذاری در حكومت جهانی آن حضرت را بر عهده خواهند شد، افراد سست عنصر و بی اراده ای كه دین را به دنیا بفروشند و برای احراز حفظ و نگهداری پست و مقام، به هر نیرنگی متوسل شوند، نخواهند بود؛ بلكه كارگزاران آن حضرت، افراد شایسته و وارسته ای خواهند بود كه جسم و جان و روح و روان شان را در مدرسه عشق و ایمان، پرورش و صیقل دادهاند و با تمام وجود، در خدمت آن حضرت قرار گرفته و شب و روز، برای پیش برد و اجرای برنامههای اصلاحی حضرت، تلاش و فعالیت خواهند كرد؛ افرادی كه ترس از خدا، و پایبندی به تعهد و تكلیف، با گوشت و پوست و خون آنها عجین شده است. ایمان به خدا، عشق خدمت به جامعه بشری و كسب رضای امام زمانشان، روح و روان آنها را در خود گداخته است.احادیث و روایاتی كه ویژگی یاران پاك باخته حضرت مهدی(عج) را بیان میكنند، فراوان است؛ از جمله امام علی علیه السلام میفرماید: «به هوش باشید كه مهدی زیباترین انسان ها در سیما و كاملترین آنها در اخلاق و ارزش های معنوی و انسانی است. هنگامی كه قیام كند، یاران اصلی او كه شمارشان ??? نفر و به شمار یاران پیامبر صلی الله علیه و آله در جنگ بدر هستند، همگی به سان شیرانی، از قرارگاه خویش خارج گشته و بر گرد آن گرامی، حلقه می زنند. آنان به راستی به سان پاره آهنی هستند. اگر بر متلاشی نمودن كوه ها تصمیم بگیرند، آنها را نابود می سازند. آنان خدا را آن گونه كه شایسته است به یكتای و یگانگی می پرستند، شبانگاهان ندای دل نواز نیایش و گریه های آنان از خوف خدا، به سان مادران جوان مرده، طنین افكن است، شب زنده دارند و روزه گیران. از نظر معنوی و اخلاقی همه به سان هم هستند، گویی یك پدر و مادر آنان را پرورانده اند و دل هایشان، لبریز از مهر و خیرخواهی... است. به هوش باشید كه نام بلند آنان را می دانم و از شهرهای شان نیز آگاهم».11از سوی دیگر، اعمال و رفتار كارگزاران حكومت جهانی در عصر، ظهور، به شدت مراقبت خواهد شد. مأموران مخفی حكومت مركزی، قبل از آنكه مردم را زیر نظر گیرند، به اعمال و رفتار كارگزاران حكومت مینگرند؛ زیرا اگر مجموعه مدیران یك جامعه، صالح، عادل و متعهد باشند، منبع و خواستگاه اصلی تزریق شایستگی به رگ ها و شریان های كل جامعه، پدید خواهد گشت.12در حدیثی از امام علی علیه السلام می خوانیم: «مهدی، قاضیان زشت كار را كنار میگذارد و دست سازش كاران (رشوه بگیران) را از سرتان كوتاه می كند و حكمرانان ستم پیشه را عزل می نماید و زمین را از افراد پست و خائنین پاك میسازد» 13و در جای دیگری از آن حضرت می خوانیم: «عمّال و كارگزاران حكومتهای جور را بر آن همه كار بد كه كرده اند، مؤاخذه می كند»14 و در حدیث دیگری میخوانیم: «مهدی بخشنده است. او درباره عمّال و كارگزاران و مأموران دولت خویش، بسیار سختگیر است و با ناتوانان و مستمندان بسیار دل رحم و مهربان است».15با سختگیری و اعمال روش دور از نرمش و چشم پوشی درباره كارگزاران حكومت و مجریان امور، امام موفق می شود، روشهای عادلانه خویش را در جامعه جامه عمل بپوشاند و نمونه كامل و آرمانی حكومت و نظام دادگستر را به همگان بنمایاند و اصلی ترین مشكلی را كه همه حكومت های بشری در طول تاریخ گرفتار آن بوده اند، از میان بردارد. در دوران آن امام منجی، نخست از كارگزاران و دست اندركاران و همه مجریان امر، خواسته میشود كه به موازین عدالت، پایبند باشند و به آن عمل كنند و این گونه است که این اقدام عملی مهم، از متصدیان امور به دیگران سرایت میكند. 16در حدیث دیگر از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است: «دنیا به پایان نخواهد رسید تا بزرگمردی از خاندان ما قیام نماید، او به سبك داود، حكومت و داوری خواهد كرد و از دلایل و گواهان نخواهد پرسید، حق هر كس را به او اعطا خواهد كرد»عدالت در اجرای قانوندر طول تاریخ بشر، افراد زیادی بودهاند كه در سخنرانی ها، كتاب ها، مقالات و سروده های خود، مطالب جالب، شیرین و مهیج درباره عدالت، برابری و مساوات گفتهاند، نوشتهاند و سرودهاند، ولی همین سخنوران توانا و نویسندگان چیره دست، شعرا و ادبای نامدار و متكلمان، فیلسوفان نامی، هنگامی كه خود بر مسند قدرت تكیه زده و به پست و مقامی رسیده اند و در میدان عمل و محك تجربه قرار گرفته اند، برخلاف گفتار و نوشتار خویش، عمل كرده اند.
امام علی علیه السلام در جمله ای كوتاه این واقعیت تلخ را این گونه بیان میفرماید: «حق و عدل، وسیع ترین میدان ها را به هنگام گفتن دارد، تنگ ترین و مشكل ترین میدان را در مقام عمل و اجرای قانون و دادن حق به صاحبان آن»17، اما در عصر ظهور حضرت مهدی(عج) اینگونه نخواهد بود؛ زیرا اوّلاً او معصوم و از هر خطا و اشتباهی منزّه است و ثانیاً با توجه به علم امامتی كه خداوند به او داده است، چهره واقعی افراد جانی، ستمكار و قانون شكن را می داند و می شناسد. از این رو آن امام همام، برای استقرار نظام ارزشمند الهی و اصلاح جامعه و محیط امن و آرام، افراد جانی و بزهكار را شناسایی و تادیب خواهد كرد. حتی افراد و اشخاص كه در خفا و پنهانی، مرتكب جرم و جنایت شده و به حقوق دیگران تجاوز كنند، حضرت مهدی(عج) آنان را شناسایی و به كیفر اعمال ننگینشان خواهد رساند و همین امر باعث میشود كه افراد جانی و بزهكار، دست و پایشان را جمع كرده حتی در خفا و پنهانی هم، جرأت و جسارت گناه، معصیت، تخلّف و حرمت شكنی را نداشته باشند.امام صادق علیه السلام میفرماید: «گاه اتفاق می افتد كه فردی در كنار مهدی ایستاده و سخن میگوید، كه آن حضرت دستور می دهد گردنش را به خاطر جنایت مخفیانه اش بزنند و آنگاه است كه در شرق و غرب عالم جنایتكاری نمی ماند، مگر از آن پیشوای عدالتگستر و آگاه حساب میبرد».18 در حدیث دیگر از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است: «دنیا به پایان نخواهد رسید تا بزرگمردی از خاندان ما قیام نماید، او به سبك داود، حكومت و داوری خواهد كرد و از دلایل و گواهان نخواهد پرسید، حق هر كس را به او اعطا خواهد كرد».19همچنین از امام صادق علیه السلام نقل شده است كه فرمود: «هنگامی كه قائم آل محمد قیام نماید، میان مردم به سبك داوود حكومت و داوری خواهد كرد و نیازی به دلیل و برهان ندارد. خداوند به او الهام كرده و او با علم و آگاهی خویش، داوری و حكومت می كند و هر گروهی را از آنچه نهان می دارند، با خبر می سازد». 20حتی درباره قضات و نمایندگان كه حضرت مهدی(عج) به نقاط مختلف جهان گسیل می دارد، این گونه می خوانیم: «هنگامی كه قائم قیام كند، فرستاده ای آگاه و پروا پیشه به هر منطقه و شهری گسیل می دارد و به او می گوید: برنامه كاری تو در كف دست توست، از این رو، هرگاه كاری برایت پیش آمد كه راه حلّ آن را نفهمیدی و داوری در آن را نشناختی، به كف دست خود نظاره كن و آنچه در آن یافتی عمل نما.»21با توجه به این احادیث میتوان گفت، هر مجرم و گناهكاری كه در خور كیفر باشد، امام مهدی(عج) بر اساس علم امامت خود، عمل كرده و حرمت شكنان قوانین الهی و اجتماعی را به جزای اعمال ننگین شان خواهند رساند و منتظر گواهی گواهان و اقامه دلایل و مدارك از سوی مدعی نخواهد ماند و به سوگندهای دروغین، از سوی طرفین دعوا، توجه نخواهد كرد. آنچه حق و عدالت است، آن را ملاك قرار داده و براساس آن، حكم و داوری نموده و با اجرای دقیق احكام الهی، آزادی و امنیت به معنای واقعی كلمه را به جامعه جهانی عرضه خواهد كرد؛ امنیتی كه در آن، جان، مال، ناموس، حیثیت و آبروی افراد حفظ خواهد شد و انسان ها، دیگر از ناحیه تضییع حقوق شان، دلهره، اضطراب و نگرانی نخواهند داشت. زهرا رضاییان- کارشناس گروه دین و اندیشه تبیان?. اسراء: 81 و انفال: 7 ـ 8 . ?. انبیاء: 105 ـ 106 و قصص: 5.?. توبه: 33 و صف: 7.4. نور: 105 ـ 106. 5. نور: 55 .6. منتخب الاثر، باب 43، حدیث 1، ص 379.7. نهج البلاغه، خطبه 87. 8. بحارالانوار، ج 52، ص 362.9. منتخب الاثر، ص 147.10. بحارالانوار، ج 51، ص 88. 11. امام مهدی از ولادت تا ظهور ، ترجمه علی كرمی، ص 604.12. رجوع به عصر زندگی، ص 57.13. بحارالانوار ج 51، ص 120.14. نهج البلاغه خطبه 138.15. المهدی الموعود المنتظر، ج 1، ص 277.16. عصر زندگی ـ آینده انسان و اسلام ـ، ص 59.17. نهج البلاغه، خطبه 216.18. غیبت نعمانی، ص 239، باب 13، حدیث 33؛ بحارالانوارج 52، ص 320.19. بحارالانوار، ج 52، ص 32؛ بصائرالدرجات، ص 278.20. بحارالانوار، ج 52، باب 27، حدیث 89، ص 339.21. غیبت نعمانی، ص 319، باب 21، حدیث 8 ؛ بحارالانوار، ج 52، ص 365.ر.ک؛ مركز فرهنگ و معارف قرآن.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]
صفحات پیشنهادی
محورهای عدالت در عصر ظهور
محورهای عدالت در عصر ظهورجامعه مهدوی، عدالت اجتماعیبه باور بسیاری از مردم پس از ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ، همه مشکلات و گرفتاری ها در مدت کوتاهی، به ...
محورهای عدالت در عصر ظهورجامعه مهدوی، عدالت اجتماعیبه باور بسیاری از مردم پس از ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ، همه مشکلات و گرفتاری ها در مدت کوتاهی، به ...
امدادهای غیبی در عصر ظهور
محورهای عدالت در عصر ظهور-محورهای عدالت در عصر ظهورجامعه مهدوی، عدالت اجتماعیبه باور ... هستی است، و بهره مندی امام(عج) از امدادهای غیبی نیز بر پایه همین سنتها خواهد بود.
محورهای عدالت در عصر ظهور-محورهای عدالت در عصر ظهورجامعه مهدوی، عدالت اجتماعیبه باور ... هستی است، و بهره مندی امام(عج) از امدادهای غیبی نیز بر پایه همین سنتها خواهد بود.
ظهور موعود ، پاسخى به عدالت خواهى بشر
(10) تصاويرى زيبا از عصر ظهور بر محور عدالت امام رضا(علیه السلام) در ارائه تصويرى از آن دوران مىفرمايد: قائم، زمين را از هر ظلم و ستمى پاك مىكند و آنگونه عدالت حاكم ...
(10) تصاويرى زيبا از عصر ظهور بر محور عدالت امام رضا(علیه السلام) در ارائه تصويرى از آن دوران مىفرمايد: قائم، زمين را از هر ظلم و ستمى پاك مىكند و آنگونه عدالت حاكم ...
نبودن فقیر در عصر ظهور(سیره حکومتی امام مهدی)
نبودن فقیر در عصر ظهور(سیره حکومتی امام مهدی)-نبودن فقیر در عصر ظهور سیره حكومتی ... عدالت را می توان شاخصه اصلی منش حكومتی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه ...
نبودن فقیر در عصر ظهور(سیره حکومتی امام مهدی)-نبودن فقیر در عصر ظهور سیره حكومتی ... عدالت را می توان شاخصه اصلی منش حكومتی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه ...
پرسشهایی پیرامون عصر ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه ...
پرسشهایی پیرامون عصر ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)-پرسشهایی ... حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نيز در دو محور رشد معنوي و اجراي عدالت و ...
پرسشهایی پیرامون عصر ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)-پرسشهایی ... حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نيز در دو محور رشد معنوي و اجراي عدالت و ...
رييس دولت عدالت محور خستگي ناپذير است
رييس دولت عدالت محور خستگي ناپذير است-آيت الله غياث الدين طه محمدي در خطبه ... وي افزود: وعده هاي نادرست در خصوص زمان ظهور امام عصر(عج) و محقق نشدن چنين وعده هاي ...
رييس دولت عدالت محور خستگي ناپذير است-آيت الله غياث الدين طه محمدي در خطبه ... وي افزود: وعده هاي نادرست در خصوص زمان ظهور امام عصر(عج) و محقق نشدن چنين وعده هاي ...
عصر ظهور يا مدينه فاضله موعود در اسلام
عصر ظهور يا مدينه فاضله موعود در اسلام نويسنده: دكتر حبيب الله طاهرى مقدمه انسان ... از اين رو در شهر عدالت كه حقوق انسانها محور توجه و برنامه ريزى است، بالطبع بذر اين ...
عصر ظهور يا مدينه فاضله موعود در اسلام نويسنده: دكتر حبيب الله طاهرى مقدمه انسان ... از اين رو در شهر عدالت كه حقوق انسانها محور توجه و برنامه ريزى است، بالطبع بذر اين ...
عصر ظهور یا مدینه فاضله موعود در اسلام
عصر ظهور یا مدینه فاضله موعود در اسلام نويسنده: دکتر حبیب الله طاهری مقدمه انسان در ... نموده و انسان را محور همه چیز قرار دادهاند و دین و مذهب انسانیت را پایه گذاری کردهاند. .... عدالت را مراعات کنند: «اعدلوا هو اقرب للتقوی; (18) عدالت ورزید که عدالتبه تقوا ...
عصر ظهور یا مدینه فاضله موعود در اسلام نويسنده: دکتر حبیب الله طاهری مقدمه انسان در ... نموده و انسان را محور همه چیز قرار دادهاند و دین و مذهب انسانیت را پایه گذاری کردهاند. .... عدالت را مراعات کنند: «اعدلوا هو اقرب للتقوی; (18) عدالت ورزید که عدالتبه تقوا ...
جامعه منتظر ظهور منجي
عدالت يكي از واژه هايي است كه بشر با آن انس داشته و در آرزوي تحقق آن بوده است، به همين .... رابطه اي قوي و پايدار بر اساس رابطه ولايي، بين انسان و امام عصر (ع)ايجاد مي كند. ..... 3- تقويت روابط اجتماعي سالم: درحكومت عدالت محور، تربيت معنوي و تصحيح ...
عدالت يكي از واژه هايي است كه بشر با آن انس داشته و در آرزوي تحقق آن بوده است، به همين .... رابطه اي قوي و پايدار بر اساس رابطه ولايي، بين انسان و امام عصر (ع)ايجاد مي كند. ..... 3- تقويت روابط اجتماعي سالم: درحكومت عدالت محور، تربيت معنوي و تصحيح ...
باطلستیزی در عاشورا و عصر ظهور
باطلستیزی در عاشورا و عصر ظهور الف. ... بر این اساس، محورهای مهم حقگرایی و حقطلبی در نظر امام حسین (عليهالسلام) عبارت بود از: توحید و خدا¬محوری؛ عزت و آزادگی در ...
باطلستیزی در عاشورا و عصر ظهور الف. ... بر این اساس، محورهای مهم حقگرایی و حقطلبی در نظر امام حسین (عليهالسلام) عبارت بود از: توحید و خدا¬محوری؛ عزت و آزادگی در ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها