تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کسی نتوانست مثل فریدنی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: کسی نتوانست مثل فریدنی باشد
نیکول فریدنی
سیمون آیوازیان معتقد است خیلی از عکاسان دوست داشتند جاپای نیکول فریدنی بگذارند اما نتواستند چون وی مسائل فنی دوربین را خیلی خوب می‌شناخت. به گزارش خبرنگار مهر سیمون آیوازیان، عکاس و نقاش در نشست بررسی عکسهای نیکول فریدنی گفت: هنرمندان به خصوص در عکاسی برای اینکه راهشان را پیدا کنند، معمولا در هر زمینه هنری فعالیت می‌کنند تا بدانند کدامیک از رشته‌ها مناسب حالشان است.وی ادامه داد: سابقه آشنایی من با نیکول به سال 1345 برمی‌گردد. او تا پیش از آن در شرکت نفت کار می‌کرد و از سایتهای صنعتی آنها عکاسی می‌کرد. مقداری هم عکس هوایی گرفته بود که من هیچوقت آنها را ندیدم. اما زمانی من با او آشنا شدم که روی مقوله معماری سنتی کار می‌کردم. من 24 سال در این زمینه کار کردم و نیکول بعد از شنیدن موضوع عکسهایم علاقه‌مند به همکاری شد.آیوازیان با بیان اینکه برای گرفتن عکسهای معماری سفرهای زیادی با عکاسانی مانند فریدنی، بهمن جلالی و نصرالله کسرائیان انجام داده است، افزود: اگر بخواهم یکی از خصلتهای نیکول را بیان کنم باید بگویم ضمن خوش سفر بودن و انصاف ، بسیار تیزهوش و با حافظه بود به این معنا که فلات ایران را به خوبی می‌شناخت.وی در مورد حافظه این عکاس عنوان کرد: آدمی با حافظه او در کوه راه‌ها و کویرها ندیدم. در بیابانی که خط اتومبیل نداشت، یکدفه به راست و بعد به چپ می‌پیچید تا به نقطه‌ای که لازم بود، برسیم چون این حافظه را در عکاسی داشت و همیشه یادش بود که در فلان سفر از چه نقطه‌ای عکاسی کرده است.آیوازیان عکسهای طبیعت فریدنی را مطلوب توصیف کرد: او قادر بود در طبیعتی که از نظر خیلیها سخت است، فضایی بسازد که بتواند عکس مطلوبی بگیرد. مثلا گاهی با خیس کردن یک فضا در کویر، عکسی می‌ساخت که مطلوب بود.وی درباره آرزوی مشترک خود و فریدنی توضیح داد: آرزوهایمان این بود که یک روز باران بیاید و فردا تکه ابرهای بزرگ به آسمان بیایند تا بتوانیم یک عکس سیاه و سفید خوب بگیریم.او قادر بود در طبیعتی که از نظر خیلیها سخت است، فضایی بسازد که بتواند عکس مطلوبی بگیرد. مثلا گاهی با خیس کردن یک فضا در کویر، عکسی می‌ساخت که مطلوب بود.این عکاس دومین خصوصیت فریدنی را شناخت نور برشمرد: او نور را خیلی خوب می‌شناخت. معمولا در حالت عادی بهترین موقع برای عکس‌برداری از فلات ایران، صبح زود یا غروب است و او این نکات را می‌دانست.آیوازیان افزود: تمام این خصائص باعث می‌شد وقتی با او سفر می‌کردی، خیالت از چند جهت راحت باشد. در سفرهای کویری وقتی گردوخاکی می‌دید می‌گفت که باید پنهان شویم چون قاچاقچیان در آنجا هستند. او به تمام نکانت توجه داشت.وی دیگر ویژگی کارهای فریدنی را وسواس در تمیزبودن آثار قلمداد کرد: او خیلی تمیز کار می‌کرد یعنی وقتی کارش را در لابراتوار می‌دید، بیشترین وسواس را داشت که عکسش واقعی باشد چون فضا و منظر پدیده‌ای است که با روح انسان سروکار دارد و ممکن است از روی یک حس عکس بگیرید اما بعدا که آن را می‌بینید، عکس آن حس را نداشته باشد. نیکول سعی می‌کرد حسش در عکس درآید.آیوازیان با اشاره به اینکه عکسهای سیاه و سفید فریدنی بهتر از آثار رنگی وی هستند، گفت: در عکاسی اصطلاحی داریم به نام جای پای عکاس گذاشتن به این معنی که در همان نقطه‌ای که عکاسی عکس گرفته است، عکاس دیگر هم عکس بگیرد. خیلیها می‌خواستند جاپای نیکول بگذارند اما نتوانستند.وی درباره عدم موفقیت عکاسان دیگر توضیح داد: نیکول می‌دانست در هر فضا از چه عدسی استفاده کند. هرچند تحصیلات اکادمیک را نگذرانده بود اما در اثر تجربه طولانی به شناخت عدسیها و نور رسیده بود.تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن