واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ساخت پلاگین برای مکس maxscript 05 شهريور 1389, 23:06با سلام: دوستان عزیز ازتون سول داشتم اونم اینه که من می خوام بدونم این پلاگینهایی که برای مکس می سازن با maxscript می نویسن یا با زبان برنامه نویسی مثل ++c می نویسن و اگر با ++c می نویسن چطوری به مکس ربطش می دن. از شما دوستان حرفه ای می خوام اگر اطلاعاتی در این باره دارن یه توضیحی بدن. Ultra 3D 05 شهريور 1389, 23:30خوب اینجا همش 3DMAX کار هست و آخرش دیگه Script بلدن ! ..... خود مکس و پلاگین هاش رو با ++C می نویسن این سوال رو بهتره تو قسمت برنامه نویسی مطرح کنی Hidden Dragon 06 شهريور 1389, 06:41با سلام: در ابتدا باید عرض کنم هردو گزینه توانایی تولید پلاگین رو دارند اما آنچه که مهمه اینه که قصد شما از تولید پلاگین چی هست، برای اینکه اگر قصد شما ایجاد اتوماسیون فرامین موجود نرم افزار و یا ایجاد ارتباطات منطقی بین اجزای داخلی نرم افزار و یا حتی گسترش توانایی نرم افزار در حیطه قابلیت های موجود است مانند تولید گونه جدیدی از Parametric Object و یا بعنوان مثال تولید گونه جدیدی از جلوه های رندر و یا تولید گونه جدید از Material است و میزان قابل توجهی از فرامین در حین اجرای پلاگین فراخوان نمی شوند و همچنین سرعت برای شما در هنگام اجرای پلاگین فاکتور اصلی نیست و در عوض میخواهید از محیط برنامه نویسی آسانتری استفاده نمایید بهترین گزینه Maxscript می باشد اما در صورتی که قصد تولید پلاگینی را داشته باشید که ایجاد پدیده هایی در محیط نرم افزار می نماید که قبلا الگوریتم های لازم برای ایجاد آن در محیط نرم افزار قرارندارد و یا سرعت پاسخگویی پلاگین در زمانی که نیاز به فراخوانی میزان قابل توجهی از موضوعات و فرامین داشته باشد با استفاده از نرم افزار ++C ابتدا برنامه مورد نظر را البته با شناخت از فرایند داخلی نرم افزار 3DSMax آماده و سپس از طریق بسته جانبی نرم افزار 3DSMax به نام SDK که شامل تعدادی از Header های ++VisualC می باشد عملیات آماده سازی پلاگین مورد نظر جهت وارد شدن به فایلهای DLL نرم افزار 3DSMax انجام میدهیم.جهت اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای داخلی نرم افزار 3DSMax قسمت Maxscript مراجعه نمایید. موفق باشید maxscript 06 شهريور 1389, 10:25واقعا ازتون تشکر می کنم به خاطر توضیح جامع و کاملتون. امیدوارم موفق باشید. بعد ازتون می خوام بگید راهنمای تری دی مکس بخش maxscript کجاست. با تشکر. Hidden Dragon 06 شهريور 1389, 10:37با سلام: در منوی Help چند بخش مختلف هست که معمولا گزینه دوم بعد از راهنمای کلی برنامه مربوط به بخش Maxscript میشه. ضمنا اگه در مورد بخصوصی در بحث برنامه نویسی در محیط 3D سوالی داری تو همین تاپیک عنوان کن شاید کمکی از دستم بر بیاد. موفق باشی maxscript 06 شهريور 1389, 14:52ممنون از شما و توضیحاتون. حتما اگر سولی داشتم توی این تاپیک اعلام می کنم. موفق باشید. Dambeldor 14 شهريور 1389, 16:52با سلام. من یک سوال داشتم. من میخواهم گزینه ای در قسمت دوربین ها ایجاد کنم که با زدن آن دو عدد دوربین را همزمان بشود در صحنه ایجاد کرد با یک فاصله معینی. حالا میخواهم بدانم که ساخت این خیلی سخت است و یا با مکس اسکریپت هم میشود و کلا چه جوری است. با تشکر Hidden Dragon 19 شهريور 1389, 07:56با سلام: انجام این کار خیلی راحته اما موضوع اینه که وقتی قصد دارید کاری را داخل Max بصورت اتوماتیک و از طریق Script انجام بدید اولا بایست تمام زوایای مورد نظر را شرح داد، مثلا دوربینهای ایجاد شده Free باشند یا Target و آیا به سمت موضوع خاصی LookAt داشته باشند یا نه و ... ثانیا وقتی قصد نوشتن اسکریپت را دارید آیا واقعا انجام اون آنقدر وقت گیره که ارزش نوشتن اسکریپت را داره یا نه؟ موفق باشید سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3645]