تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832910144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ایده ساخت پلاگین(انقلابی در بیلدر خواهد شد) -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایده ساخت پلاگین(انقلابی در بیلدر خواهد شد) pcj 14 آبان 1389, 11:35سلام ! این تایپیک برای پلاگین نویس ها هستش یه پیش نهاد برای ساخت یک پلاگین گسترده و خیلی پیشرفته که اگر ساخته بشه انقلابی عظیم در بیلدر می شه ساخت یک پلاگین ایجاد ارتباط بیلدر با فایل های سه بعدی مانند 3DS MAX به کمک directx من خودم مکس رو به صورت نیمه حرفه ای بلدم البته من با پروسه ساخت پلاگین آشنایی ندارم ولی اگر هم بخواهیم این پلاگین رو طراحی کنیم حدود سه چهار ماهی طول می کشه هر کمکی از دستم بر بیاد می کنم با این پلاگین که اگر ساخته بشه با مکس میشه بازی های سه بعدی و همین طور نرم افزار های سه بعدی ساخت شما درست می فرمایید پاکش کردم از این که فضای انجمن را الکی اشغال کردم متاسفم amirrayaneh 14 آبان 1389, 12:49حالا فایده همچین پلاگینی و ارتباط اون با 3dmax چیه؟ منظورتون از ساخت بازیهای سه بعدی و نرم افزارهای سه بعدی با mmb چیست؟؟؟ JavidX 14 آبان 1389, 13:20سلام ! این تایپیک برای پلاگین نویس ها هستش یه پیش نهاد برای ساخت یک پلاگین گسترده و خیلی پیشرفته که اگر ساخته بشه انقلابی عظیم در بیلدر می شه ساخت یک پلاگین ایجاد ارتباط بیلدر با فایل های سه بعدی مانند 3DS MAX به کمک directx من خودم مکس رو به صورت نیمه حرفه ای بلدم البته من با پروسه ساخت پلاگین آشنایی ندارم ولی اگر هم بخواهیم این پلاگین رو طراحی کنیم حدود سه چهار ماهی طول می کشه هر کمکی از دستم بر بیاد می کنم با این پلاگین که اگر ساخته بشه با مکس میشه بازی های سه بعدی و همین طور نرم افزار های سه بعدی ساخت :idea: دوست عزیز اگه قرار باشه کسی بخواد بازی درست کنه میره سراغ موتورهایی مثل Unity , Unreal Engine, Quest3D, 3DgameStudio و ده ها نرم افزار قدرتمند دیگه که روز به روز قوی تر میشن. ساخت بازی تحت DirectX و OpenGL از امکانات اصلی این موتورهاست. ظاهراً به کاربرد MMB توجهی ندارید. بالفرض محال هم که این پلاگین ساخته شد. استفاده ازش خیلی درد سر داره سوای مسائل دیگه مثل امنیت و... چون برای هر دستور که نه خروجی نه ورودی داشته باشه باید یه خط طولانی نوشت (منظورم اینه که کدی که 5 حرفه باید حدود 30 حرف نوشته بشه. برای هر ورودی هم باید 1 خط یا بیشتر جداگانه نوشت. برای خروجی هم یه خط باید نوشت. اونوقت با این حساب کی میاد از پلاگین DirectX توی MMB استفاده کنه؟ JavidFlasher 14 آبان 1389, 15:42فكر كنم اين كار يه جوري انجام بشه! اونم از بيس نوشتن زبان mmb!! 80%غير ممكنه! چون بايد يه موتور اتو رندر واسش تعريف كني! خيلي كار مشكلي هست! pcj 14 آبان 1389, 15:58منظورت چیه هاااااااااااااااا !! من با کسی شوخی ندارم بعدش هم من که تایپیک رو پاک کردم چون منظوری نداشتید پاکش کردم JavidFlasher 14 آبان 1389, 16:18با من بودين؟ منظوري نداشتم بهتون بر خورد؟ nevercom 14 آبان 1389, 16:42دوستان لطفا اسپم نکنید, درغیر اینصورت مجبور به برخورد خواهم بود. محمدمهدی 15 آبان 1389, 19:39به نظر من ایشون یک مقدار تیترشون رو درشت انتخاب کردن و کمی بیراهه رفتن اما نوشتن این پلاگین سخت یا عجیب نیست. من خودم 3 سال پیش یه جا احتیاج داشتم و خیلی راحت توسط VB توسط یه dll به DirectX دستور های ساده مثل ساخت مکعب و انداختن تصویر روی وجه های مکعب انجام دادم و با ام ام بی سمبلش کردم و اصلا کار سختی نیست. البته من قدیم انجام دادم اما فکر کنم مثل پلاگین windll که برای ام ام بی ساخته شده(ولی پر از اشکال هست) بشه یه نمونه اماده کرد که فقط این وسط رابط باشه. با اینکه دوستان درباره اینکه نرم افزار های بهتری هست درست فرمودند، اما انقدر ها هم که میگید عجیب و غریب نیست. برای نمایش یک شی 3d در صفحه چندتا چیز اصلی لازمه و چندتا چیز جزئی. اصلیا اینه که باید محدوده Draw کردن رو معین کنید آبجکت ها و تکستچر ها رو import کنید نقطه های مربوط به پرسپکتیوش رو معین کنید و ... چندتا کار دیگه که گفتنش سودی نداره و در آخر فقط میگید با چه کیفیتی و مشخصاتی Draw بشه. اما جزئی هاش باعث میشه آدم بیخیال همه چیز بشه. مثلا باید حواستون باشه سریع ram رو خالی کنید از چیزی که قراره بره، هیچ آبجکت و نور و دوربین و ...ی اشتباه لود نشه چون برنامه هنگ میکنه و ... اینایی که گفتم زیاد حرفه ای نیست و فقط زیاده اما مرحله به مرحله که برید جلو متوجه میشین که راحته و نیازی به ساختن پلاگینی نیست که 3d draw بکنه. بلکه فقط یه پل رابط خوب با directx باشه. (((برای این این همه حرف زدم که ام ام بی رو کوچیک نشمرید، هنوز که هنوزه MMB ساده ترین و کارآمد ترین محیط برنامه نویسیه. البته توانا ترین نیست))) آقای pcj لطفا وقتی یه پیشنهاد خوبی میکنی یه مقدار سبک و سنگینش کن که چطوری بگیش. چون به نظر من خیلی پیشنهاد خوبیه اما یه جوری مطرح می کنید انگار سفارش دادین;-). من خودم یه مقدار تو مکالمه ضعیفم و باعث میشم طرفم منظور بدی برداشت بکنه. امیدوارم اگه الانم اینطوری بوده شماو دوستان منو ببخشید. pcj 15 آبان 1389, 19:59اگر دوستان موافق اند شروع به ساخت کنیم البته باید اساتید پلاگین نویسی دیگری هم با ما همراه شوند تا آقا محمد مهدی من و شما این پلاگین رو بسازیم Silver Soft 16 آبان 1389, 05:54به نظر من ایشون یک مقدار تیترشون رو درشت انتخاب کردن و کمی بیراهه رفتن اما نوشتن این پلاگین سخت یا عجیب نیست. من خودم 3 سال پیش یه جا احتیاج داشتم و خیلی راحت توسط VB توسط یه dll به DirectX دستور های ساده مثل ساخت مکعب و انداختن تصویر روی وجه های مکعب انجام دادم و با ام ام بی سمبلش کردم و اصلا کار سختی نیست. البته من قدیم انجام دادم اما فکر کنم مثل پلاگین windll که برای ام ام بی ساخته شده(ولی پر از اشکال هست) بشه یه نمونه اماده کرد که فقط این وسط رابط باشه. با اینکه دوستان درباره اینکه نرم افزار های بهتری هست درست فرمودند، اما انقدر ها هم که میگید عجیب و غریب نیست. برای نمایش یک شی 3d در صفحه چندتا چیز اصلی لازمه و چندتا چیز جزئی. اصلیا اینه که باید محدوده Draw کردن رو معین کنید آبجکت ها و تکستچر ها رو import کنید نقطه های مربوط به پرسپکتیوش رو معین کنید و ... چندتا کار دیگه که گفتنش سودی نداره و در آخر فقط میگید با چه کیفیتی و مشخصاتی Draw بشه. اما جزئی هاش باعث میشه آدم بیخیال همه چیز بشه. مثلا باید حواستون باشه سریع ram رو خالی کنید از چیزی که قراره بره، هیچ آبجکت و نور و دوربین و ...ی اشتباه لود نشه چون برنامه هنگ میکنه و ... اینایی که گفتم زیاد حرفه ای نیست و فقط زیاده اما مرحله به مرحله که برید جلو متوجه میشین که راحته و نیازی به ساختن پلاگینی نیست که 3d draw بکنه. بلکه فقط یه پل رابط خوب با directx باشه. (((برای این این همه حرف زدم که ام ام بی رو کوچیک نشمرید، هنوز که هنوزه MMB ساده ترین و کارآمد ترین محیط برنامه نویسیه. البته توانا ترین نیست))) آقای pcj لطفا وقتی یه پیشنهاد خوبی میکنی یه مقدار سبک و سنگینش کن که چطوری بگیش. چون به نظر من خیلی پیشنهاد خوبیه اما یه جوری مطرح می کنید انگار سفارش دادین;-). من خودم یه مقدار تو مکالمه ضعیفم و باعث میشم طرفم منظور بدی برداشت بکنه. امیدوارم اگه الانم اینطوری بوده شماو دوستان منو ببخشید. VB و DLL و پلاگین کلمات متناقضی هستن ! DLL های تولید شده توسط VB از نوع DLL های استاندارد ویندوز نیستن ، برای ارتباط VB با بیلدر هم تا به حال هیچ SDK ارائه نشده . :lol: محیط برنامه نویسی ؟! :mad: موندم کی میخواین دست از این کار ها بردارید ... sharktech 16 آبان 1389, 09:59اگه فقط میخواین که یه مدل سه بعدی تو پروژتون بچرخه و یه افکت سه بعدی به پروژتون بدین کافیه که از قابلیت سه بعدی فلش استفاده کنین و فایل فلش رو تو پروژتون انکلود کنین! pcj 17 آبان 1389, 09:39بله ما می دونیم که فلش ان قابلیت رو داره اما ما می خواهیم بیلدر مستقل تر بشه محمدمهدی 17 آبان 1389, 21:07سلام. Silver Soft: نمی دونم چرا هر کس برنامه نویس میشه(از جمله خودم) غرور خفش می کنه؟؟؟ امیدوارم که اشتباه متوجه شده باشم. شما به من میگید که دروغ میگم؟؟؟ اگه یه مقدار به خودتون زحمت میدادین و سرچ می کردین متوجه میشیدن که DirectX تا ورژن 8 برای هر مدل برنامه Dll میداد. حالا این Dll میتونه plugin برای برنامه خاصی باشی یا میتونه ActiveX باشه یا میتونه هر کوفتی باشه که فقط تحت یه برنامه exe اجرا بشه. اصلا در واقع dll یعنی ابزار. حالا هر کی طرز کار این ابزار رو بلد باشه باهاش کار میکنه. VB خیلی راحت با Dll های ویندوزی و ... ارتباط برقرار می کنه و این چیزیه که همه میدونن. و بدیهیه که همه ی Dll ها هم به VB نمی خوره. اما لازمه بدونید که کارهای سه بعدی ساده خیلی خیلی راحت با VB 6 قابل انجامه. من به برنامه نویسی خالی علاقه ی چندانی ندارم. علاقه ی اصلی من به برنامه نویسی multimedia هست. و توی محیط های مولتی مدیا ضعف خیلی زیاده. با اینکه برنامه هایی مثل .net به مولتی مدیا توجه خاص کردن اما هنوز که هنوزه برنامه ای رو پیدا نکردم که ضمن برنامه نویسی آسون و مولتی مدیا دنگ و فنگ نداشته باشه. Flash تا ورژن 8 جهت بسیار خوبی داشت برای پیشرفت و داشت خودش رو آماده می کرد که برای هر محیطی(چه ویندوز چه وب چه مک) قابلیتهای چشمگیر داشته باشه. اما شرکت Adobe دوست داره همه چیز رو دور بزنه و پیچیده کنه. و باعث شده که تو نسخه های جدید فقط وقتی مجبوریم از action script 3 استفاده کنیم. اگه نظرتون اینه که محیط برنامه نویسی یعنی محیطی که قابلیت هاش بدون واسطه باشه. همین الان همه چیز رو رها کنید و مستقیما با visual c++ بنویسید و وقتتون رو تلف نکنید. و دیگه از هیچ واسطه ای هم استفاده نکنید. حتی dll های خود ویندوز. و با خیال راحت 2000 خط کد بنویسید و با تمام قطعات سخت افزاری ارتباط برقرار کنید و به کارت گرافیک وصل بشین و ... از زندگیتون لذت ببرید. mmb عالی نیست اما کم نظیره. از help و مثالهاش بگیرید که باعث میشه آدم احساس بکنه برنامه نویسی یه مقوله سادست. تا طرز برنامه نویسیش و ... چندتا عیب کوچیک داره که باید درست بشه. چون محیطش سادست نتونست خودش رو به محیط های قوی نزدیک بکنه. اما هنوزم قابلیتهای منحصر به فردش من رو جذب میکنه. بعضی موقع یه افکت ساده ی صدا توی یک برنامه باعث میشه آدم این برنامه رو ترجیح بده، و این چیزیه که یه ایرانی خیلی سخت میفهمه. و برای همین ایرانی ها به جزئیات توجه نمی کنن و کارشون ضعیف به نظر میرسه. مثل نرم افزار آپادانا که من واقعا نمی دونم چرا انقدردوستان روش پافشاری می کنن.(مگه خودش فروم نداره؟) حالا: - صدا کردن Dll های DirectX شق و القمر نیست. - کوچیک کردن راحته و بزرگ کردن سخته. اگر ام ام بی لیقات این رو نداشت که بهش بگیم محیط برنامه نویسی تا 5 سال بعد از آخرین ورژنش من و شما اینجا نبودیم و در این انجمن بسته میشد. - من مثال 3بعدی توی vb دارم که خیلی قدیمیه و با DirectX8 هست و از صفحه ی Desktop عکس میگیره و روی مکعب میندازه. خودتون توی اینترنت بگردید پیدا مکنید. و متاسفم که حرف های من رو حتی درست متوجه نشدین. - و من نگفتم که برای vb و mmb sdk اومده. ولی هزار تا برنامه ساختم که مخلوطی از mmb، VB و Flash هست. خیلی سخت، ولی میشه اینا رو با هم ارتباط داد. و من این کار رو کردم و پروژه هایی ساختم که خیلی وقته دارن باهاش کار می کنن و هیچ مشکلی نداشتن. - کار کردن با ام ام بی به آدم یاد میده که هیچ کاری شق و القمر نیست. در مورد نوشتن پلاگین ارتباط با DirectX : به قول دوستمون میشه خیلی راحت با فلش سر و تهش رو هم آورد اما یه مشکلی هست که تو action script3 دستور fscommand سر جاشه اما از ام ام بی نمیشه فلش رو هدایت کرد(دستور های FlashSetVar - FlashGetVar) و تنها راه حل کار با فریم هست. اگر بخوایم با محیط های ساده و قابل فهم مثل VB کار کنیم هم که انگار خودمون رو دور زدیم. چون ارتباط باهاشون سخته هم بعد از DirectX8 هیچ پیشرفتی نکرده. اگه می خواهیم بازی خوب در حد COD 4 بسازید بهتر اینه که بریم سراغ C++ چون به خیلی قابلیتهای دیگه هم احتیاج داریم که mmb میتونه اما توشون ضعیفه. ولی برنامه نویسی توی c++ فقط علم نمی خواد. بلکه خیلی خیلی تجربه می خواد. ولی برای ساخت حرکت های معمولی 3D بهترین کار اینه که نه از برنامه های آماده که کلی دنگ و فنگ دارن استفاده کنیم نه بریم سراغ C. بلکه یه پلاگین ارتباطی باری DirectX بنویسیم. پس به جای اینکه توسر ایده بزنید. تا اونجایی که جا داره حمایت کنید. البته لطفا. (از لحنم برای آدم های محترم معضرت می خوام. اما از مدیران می خوام که برای یه عده لطف کنن اجازه بدن این پست اینجا بمونه) m javad 18 آبان 1389, 09:11تا کی میخواید به این بحث خنده دار ادامه بدید. نمیدونم چرا هرکی 4تا کد یاد میگیره میخواد باهاش موشک بفرسه مریخ:lol: بابا این بحث خیلی داغونه:shock: آخه فقط یکم به محیط سه بعدی مورد نیاز فکر کنید (فقط فکر کنید ، لازم نیست کار دیگه ای بکنید) خندتون میگیره. این همه برنامه با اون همه امکان توپ و این همه پردازش گر لحظه ای و ... بازم کار خوب از توش در نمیاد حالا بیلدر که حجم برنامش یکم بره بالا میمونه تا اجراش کنه رو هم میخواین بیارید تو کار:-? بابا بیخیال تروخدا nevercom 19 آبان 1389, 19:44دوستان خیلی جدی تذکر میدم, لطفا در ارائه ی مطالب و تجربیات با ارزشتون سعی کنید تشنج ایجاد نکنید خیلی ساده با نمیشه یا سخته یا هرکلمه ی دیگه ای میشه توضیح داد این مطالب رو, نیاز نیست که مباحثی که کمی میخان بلند پروازی کنن تبدیل به صحنه ی جنگ بشن ! لطفا, محترمانه درخواست میکنم که کمی دقت بیشتری به خرج بدید, در غیر اینصورت بنده مجبور به برخورد خواهم بود روی سخن بنده همه ی کاربران انجمن هستند پیشاپیش از همکاریتون کمال تشکر رو دارم, موفق و پیروز باشید. behjati mohamma 19 آبان 1389, 20:10دوستاني كه ميگن ميشه يك كار عملي انجام دهند نمونه در حد 10% هم قابل قبوله حالا باگ هم داشت مهم نيست مگر نه ادامه اين مبحث با اين سطح برخورد واقعا شايسته اين تالار نيست. محمدمهدی 19 آبان 1389, 23:28سلام. همونطور که گفتم مثالهای vb 6 بسیار قدیمیه. این لینک هم دقیقا اون چیزی که می گفتم نیست اما یه نگاهی به این لینک بندازین. امیدوارم منظور حرفهام کامل بشه. و یک نگاهی هم به پلاگین api ای که برای mmb هست و اسمش mmbdll هست. _______________ به خوبی می دونم که ساختن این پلاگین یه چیز عجیبه ایده ی من هم نبوده و وقتی هم ندارم که روش بذارم اما فقط برای اینکه از ایده ی دوستمون حمایت کرده باشم حداقل چیزی که میدونستم رو عرض کردم. چون جدیدا مد شده هر کسی که به یه کار سخت میرسه و به ذهنش میرسه که "اگه اینکار رو انجام بدم چی میشه"، سریع یه عده از دوستان که حرفه ای هستن حالشون رو میگیرن. چون خودشون قبلا این راه رو رفتن و دیدن که سخته. البته که از روی لطف می خوان که تازه کارها راه دوباره نرن. اما این نباید منجر به این بشه که طرف کلا ایده هاش رو بشوره بزاره کنار. باتشکر JavidX 20 آبان 1389, 00:54- کوچیک کردن راحته و بزرگ کردن سخته. اگر ام ام بی لیقات این رو نداشت که بهش بگیم محیط برنامه نویسی تا 5 سال بعد از آخرین ورژنش من و شما اینجا نبودیم و در این انجمن بسته میشد.میخوام تاپیک رو منحرف نکنم نمیذارید! شما محیط برنامه نویسی رو از روی سال تشخیص میدید؟! ام ام بی از خودش هیچ قدرتی نداره حتی نمیتونه با رجیستری ساده کار کنه اصلا شما تا حالا پروژه ی بدون پلاگین ساختی باهاش؟! mmb عالی نیست اما کم نظیره. از help و مثالهاش بگیرید که باعث میشه آدم احساس بکنه برنامه نویسی یه مقوله سادست. تا طرز برنامه نویسیش و ... چندتا عیب کوچیک داره که باید درست بشه. چون محیطش سادست نتونست خودش رو به محیط های قوی نزدیک بکنه. اما هنوزم قابلیتهای منحصر به فردش من رو جذب میکنه. بعضی موقع یه افکت ساده ی صدا توی یک برنامه باعث میشه آدم این برنامه رو ترجیح بده، و این چیزیه که یه ایرانی خیلی سخت میفهمه. و برای همین ایرانی ها به جزئیات توجه نمی کنن و کارشون ضعیف به نظر میرسه. مثل نرم افزار آپادانا که من واقعا نمی دونم چرا انقدردوستان روش پافشاری می کنن.(مگه خودش فروم نداره؟) یکی از بهترین نمونه ها Autoplay Media Studio هستش که برنامه نویسیش رو اصولی پیش برده نه اینکه من در آوردی باشه. این که توی بیلدر احساس میکنی برنامه نویسی یه مقوله ی سادست دلیلش اینه که چیزی نداره! (برای ساخت آپادانا این برنامه ها رو از جمله NeoBook تک به تک بررسی کردم و سرعت اجرای دستوراتشون رو هم با هم مقایسه کردم) خود سازندش متوجه شده بود که هسته ش ایراد داره بیخیالش شد . بنده هم متوجه شدم هسته ی آپادانا 1 ایراد داره و 2 رو از اول ساختم. شما ميگيد هركي يه برنامه نوشته.... آقا جان پروژه آپادانا كلّي وقت طول كشيده تا ساخته شده، در ضمن اگه شما برنامه نويسي، بسم الله؛ آپادانا رو تا الان ميساختي ديگه سوالتون هم خیلی خنده دار بود! سوال درست اینه که : من واقعا نمیدونم چرا انقدر شما روی ام ام بی پافشاری میکنید؟ :lol: دليل اينكه تا حالا اين فرم بسته نشده اينه كه بعضی كاربراي متعصب و راحت طلب ام ام بي معمولا دنبال قدرت برنامه شون نيستن حتي حوصله كدنويسي هم ندارن واسه همين با ام ام بي هزار جور دنگ و فنگ و حليه و ترفند و بازي با هزار جور پلاگين و ... ميكنن تا يه به اصطلاح برنامه بدن بيرون حالا چند نفر ميان اينجا و ميگن ام ام بي بهتر، آره با ام ام بي بايد واسه رجيستري يه پلاگين بزاري واسه ini يكي ديگه، شبكه يكي ديگه، واسه opacity يكي ديگه واسه هرچيزي يكي ميخواد ، بعدشم واسه اينكه ام ام بي با اين dll ها رابطه برقرار كنه بايد اول dll تنظيم بشه بعد اجرا بشه بعد اگه وقت كرد يه جوابي هم بده، خب اين خيلي خوبه كه ما داريم حجم و وقت خودمون رو صرف اينجور چيزا ميكنيم حالا يه آدم نيكوكار اينجا پيدا ميشه و يه چندتاشو ادغام ميكنه ميشه يه پلاگين خوب حالا مگه فروم آپادانا جاي شما رو تنگ كرده؟ اگه اينجوريه شما هم تشريفتو ببر توي فروم مالتي مديا بيلدر گرچه اونجا رات نميدن چون ايراني هستي دوست من اگه قرار باشه همه چی پلاگین که دیگه بیلدر نیازی نیست!:green: برو با ویژوال سی++ ، دلفی ، وی بی و... برنامه بنویس! (آخرش میرسیم به حرف مجتبی عزیز که توی زمینه ی برنامه نویسی حرفهایی برای گفتن داره.) باشه . من قبول دارم آپادانا ضعیفه. ولی بذارید بگم که اولا که سازندش ایرانیه و این فروم هم فارسی. دوما ساختش با قدرت ادامه پیدا میکنه. توی عمرم این اولین باری بوده که یه همچین برنامه ای نوشتم! بابا رحم کنید! بیلدر 4.9 یعنی اینکه حداقل 20 تا ورژن داده! اونوقت میای به آپادانا 1.1.0.9 گیر میدی! :green: ضمنا بد نیست اول برید مثال های اپادانا رو باز کنید و ببینید که یه کدومش توش پلاگین استفاده نشده به جز یکی که اونم کار یکی از کاربران برنامه بوده؛ و بیای اونا رو با مثال های پیش پا افتاده ی ام ام بی مقایسه کنید. این رو هم بگم که من قبلا خوراکم ام ام بی بود (4، 5 سال پیش) یادمه هر وقت یکی به Minor ورژن اضافه میشد (مثلا 4.7 که شد 4.8) کلی ذوق بی خودی میکردم. غافل از اینکه اسکار که سالی یه بار یه ورژن میداد باید بگم که تغییراتی که اعمال میکرد به اندازه ی 10 یا نهایتا 30 روز کار روی این برنامه بود!! واسه همینم این برنامه بعد از این همه سال بدون پلاگین یعنی کشک! به هر حال امیدوارم یکم دیدتون رو نسبت به هموطنانتون عوض کنید و اینقدر وقتتون رو با طرفداری از به اصطلاح مردگان تلف نکنید! امیدوارم برخورد تندم رو درک کنید. آدم بیاد یه سال زحمت رو رایگان در اختیار عموم بذاره بعد بیان اینطوری 60 هزار خط برنامه و زحمتت رو زیر سوال ببرن. از دوستان محترم معذرت میخوام موفق باشید SilverLight 20 آبان 1389, 01:29من با نظرات جاويد كاملا موافقم، آقا اصلا چه معني داره شما با يكي ديگه بحثت ميشه مياي پاي آپادانا رو وسط ميكشي، هر برنامه اي اولش پر ايراد بود، كسي با فتوشاپ 6 به پايين كار كرده؟ چه قدر قتوشاپ الان تغيير كرده؟ الان ديگه واقعا فتوشاپ شده، اين كه آپادانا1 رو زير سوال ببريم نامردي محضه، تازه هنوز ورژن يكه اين همه از mmb سرتره (تو خيلي از چيزاش) من قبلا كاربر mmb بودم، ولي mmb رو نميپسنديدم واسه برنامه نويسي، حتي واسه مالتي مديا، شما بيا 10 تا عكس 400در400 با ماسك آلفا بزار بعد حساب كن اين برنامه ميخواد يه هسته هم داشته باشه، ميخواد هلش بدي تا حركت كنه... وقتي آپادانا رو آريا نگار ديدم يعني براي اولين بار كه ديدمش در نگاه اول به نظرم جالب نميومد، گفتم هرچي باشه به mmb نميرسه صبر ميكنم تا ورژنهاي خوبش بياد بعد استفاده ميكنم، با خودم گفتم بچه ها دارن نظر ميدن شايد من هم نظري داشته باشم كه در روند ساخت آپادانا كمي موثر باشه، روي اين حساب سوالاي زيادي پرسيدم از جاويد كه جواب 80% منفي بود ولي موندم كه مثبت بشه كلا اين داستان واسه اين بود كه اگه شما هم نظر خوبي داري بيا ارائه كن شايد همين سه بعدي توي آپادانا 2 يه ايده بي نظير باشه، من همينجا از شما دعوت ميكنم كه به آپادانا بپيونديد و اونچه كه از يه برنامه مالتي مديا انتظار داريد رو ارائه بديد. در ضمن اين درست نيست كه به زحمت كسي بي حرمتي كنيم من اين بي حرمتي رو سخت مخالفم، هرچي باشه آپادانا پروژه سنگيني بوده واسه يه نفر محمدمهدی 20 آبان 1389, 02:29مثل اینکه شماها دوست دارین خودتون یه چیزایی بگین بعد به خودتون بربخوره؟؟؟ من به آپادانا بی حرمتی کردم؟؟؟ دیگه حال و حوصله ی اثبات ندارم. ولی تنها چیزی که گفتم این بود که اینجا فروم ام ام بی هست و خوب نیست وسط یه بحث مربوط به ام ام بی(هر چند ناچیز و بی ارزش) هی بگید آپادانا. مگرنه اگر درست حرفهای من رو خونده باشید من با شما هم نظر بودم. هر چی تونستید(به صورت محترمانه) به ام ام بی کارها بی حرمتی کردید(مثل متعصب) اونوقت می گید سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 989]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن