تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833240141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طراحی مراحل براساس قواعد واقعی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: طراحی مراحل براساس قواعد واقعی Mahdi_Rashed 27 مرداد 1389, 12:05طراحی مراحل بازی همیشه یکی از مهمترین بخشهای طراحی یک بازی بود . مرحله بازی یکی از مهمترین راه های ارتباط میان کاربر و بازی هست و باید به گونه ای طراحی و ساخته بشه تا کاربر رو به خودش جذب کنه . در طراحی مراحل باید قوانینی در نظر گرفته بهش و با عمل کردن به اونها مرحله خوب و جذاب رو ساخت . در اینجا میخوایم یک سری از قوانین مربوط به بازیهای رئال یا سبک واقعی رو ذکر کنیم . در محیط واقعی که در اطراف خودمون میبینیم همیشه چیزهای زیری وجود داره که چشم رو به سادگی به سمت خودش نمیکشه مگر در مواقع خاص . ولی همین موارد کوچک و ریز در بازی خودنمایی زیادی رو داره . برای مثال مقداری کثیفی روی دیوار یا خرابی کف زمین یا هر چیزی که در محیط واقعی دیده میشه . پس کسی که میخواد یک مرحله واقعی رو طراحی کنه باید دید خودش رو نسبت به اطراف دقیق تر کنه . در طراحی مراحل واقعی وجود حتی یک مورد غیر قابل باور کل کار رو خراب میکنه و کاربر رو از واقعیت بازی دور میکنه . برای مثال یک ساختمان 20 طبقه که طبقات اون بسیار وسیع هستن . گاهی وقتا دیده میشه که این طبقات وسیع فقط به دیوارها بند هستن و ستون و ... وجود نداره با این که در واقعیت همچین چیزی ممکن نیست . یا اینکه در برخی جاها دیده میشه که کل سقف یک برج روی شیشه ها بند هست و اگه شیشه ها رو بشکنین سقف روی هوا و یک محیط فانتزی و کارتونی رو درست میکنه . بنابراین رعایت اصول عمرانی در طراحی مراحل بازیهای واقعی از وظایف طراح هست . یکی دیگه از بخشهایی که مورد توجه قرار نمیگیره تناسب نداشتن اشیا با همدیگه هست . مثلاً اگر قد کارکتر ما 170 cm باشه میبینید که یک در ورودی معمولی 5 متر تول داره یا این که میزی که در بازی وجود داره از قد کارکتر بیشتره . این یکی از انواع بیتوجهی هاست که در بازیهایی نظیر postal یا FBI دیدده میشه . همچنین وجود تناسب در بدن کارکتر هم مهمه . در بازیهایی دیده میشه که کله کارکتر به گونه باور نکردنی از بدن بزرگتره . از قوانین دیگه میشه به وجود اشیا در محلهای مناسب اشاره کرد . در بازیهایی که اخیراً ساخته شده ( call of duty ) دیده میشه که در خونه ها و کپر هایی که در مراحل پیدا میشه یک لپتاپ تر تمیز خوشکل هم وجود داره . خوب این یک کمی غیر واقعی هست . یا این که در بازی crysis که مشاهده میشه در پایگاه فرماندهی که همهجاش تمیز و سالمه یک شیشه آب معدنی روی زمین وسط راهروی هست . یک اینم یکی از موارد مهم در طراحی مراحل هست . همچنین رعایت گذاشتن اشیا در کنارهم با توجه به اندازه اونها . باید موقعی که اشیا رو طراحی میکنیم اونها رو به چند دسته بر حسب اندازه طبقه بندی کنیم . مثلاً : دسته 1 : اندازه خیلی بزرگ ( دیگ بخار , دستگاههای بزرگ صنعتی ) دسته 2 : اندازه بزرگ ( میز و کمد و قفسه و ... ) دسته 3 : اندازه متوسط ( صندلی و میز پذیرایی و ... ) دسته 4 : اندازه کوچک ( بشقاب . لیوان و کتاب و ... ) دسته 5 : اندازه خیلی کوچک ( ریزه سنگ و مداد و .... ) حالا با این دسته بندی باید اشیا رو با تناسب کنار هم گذاشت . مثلاً یک کتاب یا مداد از دسته های 4 و 5 باید روی دسته های 2 یا 3 قرار بگیره یعنی میز بزرگ و کوچک . یا لیوان از دسته 4 روی دسته های 2 یا 3 قرار بگیره . ولی فکر کنین که یکی از اشیا از دسته 3 یا 4 یا 5 رو روی یک دستگاه صنعتی با 5 متر ارتفاع قرار بدی . خیلی چیز بیموردی خواهد شد . پس رعایت اندازه هم مونطور که در زندگی خودمون وجود داره در بازی هم باید وجود داشته باشه . البته موارد استثنا هم وجود دارن ولی نباید از حد استثنا خارج بشن . منبع : Mrashed.ir () سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 401]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن