تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820311668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

publish کردن یک game !!!! -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: publish کردن یک game !!!! Mehrdad 155 25 تير 1389, 09:13با سلام نمی دونم سوالم چقدر تکراریه ولی چندین ابهام برام وجود داره دلم می خواد اونها رو بدونم. اگر ما یک موتور بازی را بخریم (فرقی نمی کنه چی باشه شما فرض کنید از game maker گرفته تا unreal )در صورتیکه درون انجین قید کرده باشه که شما با خرید اون نرم افزار کاملا آزادید بازی را بفروشید, آیا دیگه برای فروش اون توی خارج مشکلی نیست؟(منظورم تو ایران نیست) پس تکلیف نرم افزارهایی که باهاش game را ساختم چی میشه ؟مثل فتوشاپ و نرم افزارهای انیمیشن ساز و صدا گذاری .سریال اونها را ازم نمی خوان؟یا مثلا همین ویندوزی که دارم باهاش کار می کنم بهر حال یه لایسنسی داره ....یا مثلا بعضی موتور ها رایگان هستن ولی مثلا قید کردن برای استفاده از فرمت mp3 باید از شرکت سازنده اجازه گرفت. بطور کل باید چی کار کرد؟ اگه فرض بر مثال من از فتوشاپ استفاده کردم ولی به دروغ بگم از یه نرم افزار رایگان تصویر سازی استفاده کردم اون موقع اونها از کجا می فهمن؟(البته عذر می خوام که اینجور گفتم منظور خودم بودم) خلاصه کنم اگه ما پک کامل یه انجین بازی ساز با لایسنس و غیره بخریم و شرکت مربوطه هم ذکر کرده باشه هیچ مشکلی برا commerical کردن بازیتون ندارید, چه مجوز های دیگه ای جلوی راهمون هست تا قانونی و درست و حسابی یه بازی را بزاریم برا فروش( تو خارج البته) اگه لینکی هم دارید که جواب سوالهای منو داره ممنون می شم پیشاپیش سپاسگذارم مهرداد Mahdi_Rashed 25 تير 1389, 14:19در قوانین کپی رایت بازی ها از مراحل ساخت تا انتشار به صورت محلی یا جهانی مخصوصاً از سال 2003 به بعد شرکت سازنده در صورتی که بازی رو برای انتشار در حداقل 5 کشور عضو تجارت جهانی به فروش برسونه موظف به خریر لایسنس تجاری و شبکه تمامی نرم افزارایی که باهاش اقدام به ساخت بازی کردین رو داشته باشین حالا در ایران متاسفانه همچین چیزایی هنوز جا نیوفتاده . ولی ر کشورهای اروپایی و آمریکایی ساخت بازی و انتشار اون بدون لایسنس تجاری نرم افزارها جریمه نقدی از 5000 تا 250000 دلار جریمه نقدی و 1 تا 5 سال زندان . Mehrdad 155 25 تير 1389, 17:20ممنون از پاسختون .من باز هم سوال دارم: پس با توجه به فرمایشتون برای ثبت و اعلام فروش یه بازی باید تمام نرم افزارهای به کار برده شده تو اون را معرفی کنیم و شماره رجیستر اونها رو بدیم. 1)آیا اگه برنامه گرافیکی و انیمیشن و صدا مجانی باشه چی؟ مثل: dpaint - Gimp - Graphics Gale.... 2) اگه خود موتور بازی, محیط گرافیک و انیمیشن داشته باشه اونوقت فقط لایسنس اون برنامه کفایت می کنه؟ مثل فلش که همه چی سر هم داره .البته قبول دارم که فلش به علت فریم ریت و کار زیادی که از CPU می گیره هنوز یه موتور بازی سازی به حساب نمیاد ولی خوب بهرحال می شه باهاش بازی ساخت. اگه جواب مثبته و مشکلی نیست دیگه چه مراحلی جلوی راهه Mahdi_Rashed 25 تير 1389, 18:14پس با توجه به فرمایشتون برای ثبت و اعلام فروش یه بازی باید تمام نرم افزارهای به کار برده شده تو اون را معرفی کنیم و شماره رجیستر اونها رو بدیم. اولاً برای ساخت بازی به جز استودیوی طراحی باید شرکتی رو که قراره بازی رو پشتیبانی و انتشار کنه پیدا کنید . یک شرکت شبیه EA میاد از استودیو های مختلف بازیها رو با حفظ حق کپی رایت منتشر میکنه . شما باید مجوزهای نرم افزاری رو به اون شرکت نشون بدید و هیچ نیازی نیست که در خود بازی گفته بشه با چی ساختینش . 1)آیا اگه برنامه گرافیکی و انیمیشن و صدا مجانی باشه چی؟ مثل: dpaint - Gimp - Graphics Gale.... دو جور نرم افزار رایگان داریم . رایگان برای همه مواقع و رایگان برای استفاده شخصی و خونگی ولی اگه کار شرکتی باشه باید خریداری بشه . مثال موتور طراحی UDK , Unity 2 و DXstudio شما باید اطلاعات مربوط به مجوز رو در سایت این نرم افزارها پیدا کنید . 2) اگه خود موتور بازی, محیط گرافیک و انیمیشن داشته باشه اونوقت فقط لایسنس اون برنامه کفایت می کنه؟ مثل فلش که همه چی سر هم داره .البته قبول دارم که فلش به علت فریم ریت و کار زیادی که از CPU می گیره هنوز یه موتور بازی سازی به حساب نمیاد ولی خوب بهرحال می شه باهاش بازی ساخت. برای یک برنامه شبیه فلش همون لایسنس بسه . و با فلش هم بازیهای خیلی خوبی میشه ساخت که نمونه هاش توی سایت miniclip.com هست . البته یک سری توضیحات هم هست . اگه شما استودیوی طراحی بازیی خارج از ایران دارید خوب میاین برای مهلت مثلاً 2 سال نرم افزارایی شبیه photoshop و max و .... رو میخرید . البته لایسنس تجاری و تحت شبکه . بعد باهاش بازی میسازید و این کار کاملاً قانونیه . ولی توی ایران که گفتم متاسفانه به دلایل مختلف کسی حاظر به پرداخت پول برای نرم افزارها نیست . البته این قانون کپی رایت نرم افزارها برای استودیوهای طراحی بازی بیشتر شامل نرم افزارهایی میشه که قیمتشون بالاست و معمولاً بیشتر از 80 درصد کارها با اون انجام میشه . اگه جواب مثبته و مشکلی نیست دیگه چه مراحلی جلوی راهه یکی نیروی کار و یک شرکت منتشر کننده که تبلیغات و جذب مشتری رو براتون انجام بده . در ایران میشه به بنیاد بازی ها و تبیان اشاره کرد ولی من بیشتر بنیاد رو قبول دارم تا تبیان . در خارج ایران هم که چون بازی سازی صنعت بسیار بزرگیه شرکتهای بزرگ هم روش سرمایه گذاری میکنن . مثلاً یک شرکت مهندسی ساختمان میاد یک بازی رو با موضوع ساختن ساختمان پشتیبانی میکنه . یا کمپانی برادران وارنر بازیهایی رو پشتیبانی میکنه که فیلمشون رو میتونه بسازه . Mehrdad 155 26 تير 1389, 08:46فرمایشاتون کاملا درست. کلی استفاده کردم . ولی هنوز یه سوال برام مونده آیا سازنده بازی های کوچیک که در حد 2-5 $ است و قطعا شخصی است و کار حداکثر 2 نفر می باشد و یه paypal گذاشتن برا سفارشات هم مشمول اینهمه مجوز بودن؟ بذارید کمی واضحتر بگم می خوام چی کار کنم.من انیماتور 2 بعدی هستم.و با سه بعدی میونه خوبی ندارم ولی برنامه lightwave 3d را برای سفارشات 3 بعدی ام بلدم.بازی ای هم که می خوام بسازم کاملا دوبعدی است حالا یا بافلش اینکار را می کنم (که می دونم پوستم کنده می شه)و با خرید اون دیگه فکر نکنم مشکلی برا پابلیش باشه. (گرچه ظاهرا با وضعیتی که Adobe برا ایران درست کرده ,خرید ازش کار بسیار سختیه.) یا با یه انجین دوبعدی (انجین را حتما می خرم) می سازم .از برنامه های گرافیکی و صوتی abandon هم استفاده می کنم که جای حرف و حدیثی نباشه آیا بدون کمک هر اسپانسر مثل بنیاد, می تونم شخصی عمل کنم؟ Mahdi_Rashed 26 تير 1389, 12:26اگه منتشر کننده بازی خودتون هستین و انتشار بازی از طریق اینترنته هیچ نیازی به این نیست که نرم افزارها رو خریداری کنید و لازم به ذکر نام نرم افزار هم نیست . Mehrdad 155 26 تير 1389, 16:48اگه منتشر کننده بازی خودتون هستین و انتشار بازی از طریق اینترنته هیچ نیازی به این نیست که نرم افزارها رو خریداری کنید و لازم به ذکر نام نرم افزار هم نیست . می خوام بفروشما؟ یه paypal می خوام بچسبونم کنارش یا یه چیزی شبیه اون.بهرحال بازی shareware است .بازم طوری نیست؟ Mahdi_Rashed 26 تير 1389, 18:07اگه فروش از آنلاین و به صورت دانلود باشه نه طوری نیست پی پال هم کاری نداره ولی برای فروش داخل فروشگاه نمیشه Mehrdad 155 27 تير 1389, 08:21مهدی جان سپاس. جواب اکثر سوالامو گرفتم. اگه مورد دیگه ای پیش اومد حتما تو همین تاپیک عنوان می کنم. امیدوارم فقط مزاحم نباشم. با آرزوی موفقیت - مهرداد سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 634]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن