واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش ساخت سیاره در فتوشاپ sharktech 25 تير 1389, 11:41 با استفاده از کیلد های “D” و “X” رنگ پس زمینه را به رنگ سیاه تبدیل کنید و توسط کیلد های Ctrl + N یک سند جدید باز کنید و تنظیمات سند جدید را طبق شکل زیر انجام دهید. ۱- یک لایه جدید ایجاد کنید و با رفتن به مسیر Filter -> Render ->Clouds در منوهای اصلی فتوشاپ عکسی مانند عکس زیر ایجاد کنید. ۲- در منوی اصلی فتوشاپ به مسیر Select -> Color Range رفته تا قسمت های سایه مانند انتخاب شوند. ۳- در این قسمت با رفتن به مسیر Filter ->Distort ->Twirl یک حالت چرخشی به قسمت های انتخاب شده اعمال می کنیم. ۴- با تکرار مرحله ۲ و انتخاب Highlights فیلتر Twirl را به مقدار -۲۰۰ درجه اعمال میکنیم. ۵- باز هم با تکرار مرحله ۲ و انتخاب Midtones فیلتر Twirl را به مقدار +۸۰ درجه به پروژه خود اعمال می کنیم تا نتیجه کار تا این مرحله به شکل زیر باشد. ۶- توسط ابزار Lasso Tools که با کلید L یا Shift + L فعال می شود یک ناحیه مثل عکس زیر را انتخاب می کنیم. و با انتخاب Select -> Modify->Feather از منوی اصلی گوشه ناحیه شده را نرم تر می کنیم و بازم هم فیلتر Twirl را با یک درجه کم و مناسب بر روی ناحیه انتخاب شده اعمال می کنیم. ۷- مرحله ۶ را بر روی مناطق دیگر عکس با سایز و شکل مختلف و با مقدار درجه و زاویه فیلتر Twirl بر روی عکس اعمال می کنیم و نرم کردن ناحیه انتخاب شده توسط گزینه Feather را نیز فراموش نکنید. ۸- توسط کلید های Ctrl + J از لایه کنونی یک کپی تهیه کرده و فیلتر Emboss را از مسیر Filter -> Styles و طبق تنظیمات عکس زیر روی آن اعمال می کنیم. BlendMode لایه جدید را از حالت Normal به Hard Light تغییر می دهیم و توسط کلید های Ctrl + E لایه جدید و لایه قبلی را با هم ادغام می کنیم. ۹- حال توسط ابزار Elliptical Marquee Tool که با کیلد M یا Shift + M فعال می شود یه محیط دایره ای را انتخاب می کنیم. هنگام انتخاب محیط دایره ای شکل کلید Shift را نگه دارید تا دایره انتخاب شده یک دایره کامل باشد و حالت بیضی شکل نداشته باشد. کلید های Ctrl + J را فشار دهید تا یک کپی از ناحیه انتخاب شده در لایه جدید قرار گیرد و موقعیت این دایره را در وسط کار تنظیم کنید و لایه قدیمی را نیز می توانید حذف و یا در حالت invisible قرار دهید. ۱۰- با نگه داشتن کلید Ctrl و کلیک در عکس کوچک در پلت لایه ها, محیط دایره عکس را انتخاب کنید و با ایجاد لایه جدید در زیر لایه کنونی, توسط کلید Ctrl + Back Space محیط انتخاب شده را با رنگ سیاه پر کنید. ۱۱- در حالی که هنوز دایره در حالت انتخاب است با اعمال فیلتر Spherize از مسیر Filter -> Distrot طبق تنظیمات عکس یک حالت کروی شکل و سه بعدی به سیاره می دهیم. ۱۲- باز با انتخاب سیاره و ایجاد یک لایه جدید در بالای سیاره محیط انتخاب شده را با کد رنگ ۳۳۶۶۳۳ پر می کنیم و BlendMode لایه جدید را به Overlay یا Soft light تغییر می دهیم و یک کپی دیگر از همان لایه توسط کلید های Ctrl + J تهیه کرده می کنیم. ۱۳- یک لایه جدید توسط Adjustment و گزینه Hue/Saturation ایجاد می کنیم و تنطیمات آن را طبق عکس زیر تغییر می دهیم. ۱۴- یک لایه جدید ایجاد کرده و فیلتر Render Clouds را بر روی آن اعمال می کنیم و توسط کلید های Ctrl + A همه محیط این لایه جدید را انتخاب می کنیم و یک کپی از آن را توسط کلید های Ctrl + C در حافظه ذخیره می کنیم. یک لایه Mask برای لایه جدید ایجاد می کنیم و کلید های Alt + Ctrl را نگه داشته و بر روی ماسک در پلت لایه ها کلیک می کنیم و با زدن کلید های Ctrl + V عکس ذخیره شده در حافظه را در لایه ماسک Paste می کنیم. با کلیک راست بر روی Mask در پلت لایه ها گزینه Apply Layer Mask ماسک را بر روی لایه اعمال می کنیم. ۱۵- با تکرار مراحل ۶ و ۷ یک لایه از ابرهای طوفانی را برای سیاره خود آماده می کنیم. ۱۶- حال با جدا کردن شکل دایره از لایه ابرها توسط ابزار Elliptical Marquee Tool و حذف جزئیات اضافی این لایه فیلتر Spherize را به این لایه اعمال می کنیم تا حالت کروی شکل و سیاره مانند پیدا کند. با دابل کلیک بر روی لایه ابرها Layer Style این لایه را طبق عکس زیر تغییر می دهیم. ۱۷- در این مرحله از لایه بیس اصلی سیاره که با رنگ سیاه پر شده است ۲ کپی تهیه کرده و در بالای لایه ابر قرار می دهیم و نام این لایه ها را طبق عکس زیر تغییر می دهیم. همه لایه ها بجز لایه Glow Fx را مخفی کرده و BlendMode این لایه را به Screen تغییر می دهیم. ۱۸- بر روی لایه Glow Fx دابل کلیک کرده تا پنجره Layer Style باز شود و تنظیمات آن را طبق عکس های زیر تنظیم می کنیم. لایه Atmosphere را از حالت مخفی بودن خارج کرده و با لایه Glow Fx ادغام کنید و BlendMode این لایه را به حالت Screen تغییر داده و Opacity آن را روی ۸۰ تنظیم کنید. ۱۹- حال لایه Mask را Visible کرده و فیلتر بلور را از مسیر Filter -> Blur -> Gaussian انتخاب و طبق عکس زیر تنطیمات را تغییر داده و اوکی کنید. ۲۰- حال لایه Mask را توسط ابزار Free Transform که توسط کلید های Ctrl + T فعال می شود طبق عکس زیر اندازه و موقعیت آن را تنطیم می کنیم. حال سیاره ما آماده است و شما نتیجه نهایی را مشهاده می کنید. MohammadGh 25 تير 1389, 12:12سلام آموزش خوبي بود اگه بشه آموزش رو به pdf بزاريد خوب ميشه تشكر Fa 26 تير 1389, 07:39ممنون ولی خیلی قدیمیه . بازم تشکر sharktech 26 تير 1389, 21:10سلام آموزش خوبي بود اگه بشه آموزش رو به pdf بزاريد خوب ميشه تشكر راستش نرم افزار تبدیل به pdf رو ندارم اگه خواستین خودتون تبدیلش کنین. ممنون ولی خیلی قدیمیه . بازم تشکر شما به بزرگی خودتون ببخشین ! مرسی winsent 26 تير 1389, 22:47ممنون! برای تبدیل به pdf خوب میتونید از نرم افزار adobe acrobat pro استفاده کنید. موفق باشید... سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 551]