تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816333132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متر PH


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: PH مترPH متر یکی از پر کاربرد ترین ابزارها در آزمایشگاه شیمی و زیست شناسی است. یک دستگاه الکترونیک که میزان اسید و بازی محلول ها را مشخص می کند. این ابزار تا حدود زیادی جایگزین روش های قدیمی تعیین PH مثل استفاده از کاغذ تورنسل و یا محلول های شناساگر شده است همچنین استفاده از PH متر باعث راحت شدن و بالا رفتن دقت در فرایند تعیین PH محلول ها گشته است.
متر ph

متر ph
تورنسل + محلول شناساگرانواع PH متر صرف نظر از تفاوت های ظاهری، ساختاری و کیفی از دو بخش اصلی تشکیل شده اند: میله کاوشگر (probe) و اندازه گیر (meter).   
متر ph
   
متر ph
Ph متر رو میزی و قلمی (مشخص کردن اجزا روی تصویر) میله کاوشگر: که معمولاً به شکل میله ای شیشه ای دیده می شود، بخشی از دستگاه که در معرض محلول قرار می گیرد را تشکیل می دهد. این بخش طوری طراحی شده است که یون های هیدروژن آزاد محلول، حتی اگر بسیار کم باشند، می توانند در آن یک جریان الکتریکی ایجاد کنند. این جریان الکتریکی در طول میله کاوشگر حرکت کرده و به اندازه گیر منتقل می شود. این بخش با توجه به ساختار ویژه ای که دارد بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد.
متر ph
 پروباندازه گیر: مدار الکتریکی که به عنوان اندازه گیر در PH متر مورد استفاده قرار می گیرد در واقع یک ولت متر است. زیرا اطلاعات ورودی که از میله کاوشگر به آن می رسد، چیزی جز یک جریان الکتریکی نیست.
متر ph
  
متر ph
اندازه گیر باز شده + مداراندازه گیر این ولتاژ الکتریکی را دریافت کرده و آن را تقویت می کند و در نهایت آن را به صورت میزان PH نمایش می دهد. برای مثال در صورتی که این بخش ولتاژی معادل 0.059 + ولت دریافت کند PH = 7 را نشان می دهد.
متر ph
اندازه گیر + ph7 انواع PH متر: PH متر ها را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد. PH متر های قلمی (ساده) و رومیزی (پیچیده). هر کدام از این انواع دارای خصوصیات ویژه خود هستند که برای هر کدام کاربردی در محل و موقعیت مناسب خود به وجود می آورد.  PH مترهای قلمی: معمولاً بسیار ساده و کوچک بوده و شامل یک میله کاوشگر و اندازه گیر می باشند که هر دو روی یک پایه قرار داشته و اندازه ای در حد یک ماژیک یا کمی بزرگتر دارند. برخی از انواع آن قادر به اندازه گیری دما نیز نیز هستند ولی معمولاً کاری بیشتر از این انجام نمی دهند. دقت این PH متر ها نیز کمتر از انواع رو میزی است. با توجه به اندازه و وزن کم این نوع PH متر معمولاً در تحقیقات میدانی (در طبیعت یا محلی دور از آزمایشگاه) استفاده می شود. مزیت دیگر این نوع PH متر ارزان تر بودن آن است.
متر ph
Ph متر قلمی (چند نوع)PH متر رو میزی: با توجه به این که برای ساخت این نوع PH متر محدودیت فضایی و وزنی وجود ندارد در تولید میله جستجو گر و اندازه گیر ساختار های دقیق تری بکار گرفته می شود و در نهایت دقت آن ها نیز بسیار بالا تر از انواع قلمی است از سویی این عدم محدودیت فضایی این امکان را به آن ها می دهد تا بتوانند امکانات تحلیلی و اندازه گیری بیشتری را به این نوع PH متر اضافه کنند. در نتیجه PH متر های رو میزی فاکتور های بیشتری از محلول را می توانند بررسی کنند. بنابراین اطلاعاتی که به آزمایشگر می دهند بسیار کامل تر است. هر چند PH متر های رو میزی دارای دقت و امکانات بسیار بیشتری از PH متر های قلمی هستند، اما قیمت آن را معمولاً چندین برابر گرانتر است.
متر ph

متر ph

متر ph
Ph متر رو میزی (چند نوع) مخصوصاً بسیار پیشرفته هااز کجا PH متر بخریم: PH متر نیز مانند سایر وسایل آزمایشگاهی از فروشگاه های فروش وسایل آزمایشگاهی قابل تهیه است. یکی از مهمترین مراکزی که تعداد زیادی فروشگاه ابزار آزمایشگاهی در آن قرار دارد خیابان ولیعصر حد فاصل خیابان امام خمینی و خیابان جمهوری است. گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تهیه : ابراهیم لاریتنظیم : نسرین صادقی 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6540]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن